Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postissa hävitetään, varastetaan ja sabotoidaan toimintaa tahallaan-ajetaanko tällä posti alas kokonaan?!

Vierailija
08.12.2016 |

http://yle.fi/uutiset/3-9339209

Lisäksi tulevaisuudessa kirjeposti voi viedä jopa viikon. Mitään tärkeää ei kannata siis enää lähettää postissa, on pakko käyttää kalliita kuriireja ja muita firmoja. Aivan älytöntä. Jokaisessa muussa länsimaassa on toimiva postilaitos.

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo monesti tilanne paketin postista kotiinkuljetus paketin. Olen ollut kotona kun pakettia ollaan oltu "tuomassa". Eipä ole koskaan kysytty ovikoodia (luki kyllä paketeissa), soiteltu miten pääsee sisään tai edes soitettu ovikelloa. Eipä toi paskafirma nykyään edes toimita kotiinkuljetuspaketteja ovelle asti. Itse olen saanut raahata postitoimistosta sitten myöhemmin kotiin kun postikusti ei ole jaksanut talsia paketin kanssa autonsa ovesta ulos ja tuoda sitä minulle asti. Ihan tasan tarkkaan olen ollut silloin kotona kun ovat muka käyneet ja en ole ollut tavoitettavissa.

Ihan sama dhl:n kanssa joten ei mitään uutta tai yksityistäminen ei mitään muuta. Paitsi sen dhl:n paketin voi sitten hakea postista jonne on sen kuriiri tiputtanut väittäen että on muka käynyt ovella. Ilman postia en tiedä miten kävisi. Ompahan ainakin paikka josta hakea sen.

DHL tekee joskus samaa, mutta olen ollut siihen tyytyväisempi. Niiden kanssa voi ainakin sopia ilmaiseksi uuden ajan ja usein siinä tapauksessa ainakin tulevat silloin kun sanovat. Postin kanssa olen joutunut kantamaan raskaat tavarat itse kotiin. Niiden kuljetuksista olin maksanut kalliimman lähetyksen postille ihan sen vuoksi ettei minun tarvitsisi niitä raahata yksin postitoimistosta asti.

Paitsi ettei voi kun toimittivat paketin postiin josta jouduin sen hakemaan vaikka maksoin dhl:lle kotiinkuljetuksesta. Dhl:n takia jouduin kuljettamaan painavat tavarat fillarilla kahden kilometin päästä. Olen kyllä useasti ollut kotona kun ovikello soi ja siellä postiljooni antaa paketin samalla kun on kuljettamassa muutakin postia. Olen tyytyväisempi postiin.

Tsekkaapa huviksesi ketju, ja totea että olet ainoa. Ai niin, salaliitto eikä kuussa käynnistäkään ole todisteita.

Vastasitkohan oikeaan ketjuun?

Vierailija
162/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo monesti tilanne paketin postista kotiinkuljetus paketin. Olen ollut kotona kun pakettia ollaan oltu "tuomassa". Eipä ole koskaan kysytty ovikoodia (luki kyllä paketeissa), soiteltu miten pääsee sisään tai edes soitettu ovikelloa. Eipä toi paskafirma nykyään edes toimita kotiinkuljetuspaketteja ovelle asti. Itse olen saanut raahata postitoimistosta sitten myöhemmin kotiin kun postikusti ei ole jaksanut talsia paketin kanssa autonsa ovesta ulos ja tuoda sitä minulle asti. Ihan tasan tarkkaan olen ollut silloin kotona kun ovat muka käyneet ja en ole ollut tavoitettavissa.

Ihan sama dhl:n kanssa joten ei mitään uutta tai yksityistäminen ei mitään muuta. Paitsi sen dhl:n paketin voi sitten hakea postista jonne on sen kuriiri tiputtanut väittäen että on muka käynyt ovella. Ilman postia en tiedä miten kävisi. Ompahan ainakin paikka josta hakea sen.

DHL tekee joskus samaa, mutta olen ollut siihen tyytyväisempi. Niiden kanssa voi ainakin sopia ilmaiseksi uuden ajan ja usein siinä tapauksessa ainakin tulevat silloin kun sanovat. Postin kanssa olen joutunut kantamaan raskaat tavarat itse kotiin. Niiden kuljetuksista olin maksanut kalliimman lähetyksen postille ihan sen vuoksi ettei minun tarvitsisi niitä raahata yksin postitoimistosta asti.

Paitsi ettei voi kun toimittivat paketin postiin josta jouduin sen hakemaan vaikka maksoin dhl:lle kotiinkuljetuksesta. Dhl:n takia jouduin kuljettamaan painavat tavarat fillarilla kahden kilometin päästä. Olen kyllä useasti ollut kotona kun ovikello soi ja siellä postiljooni antaa paketin samalla kun on kuljettamassa muutakin postia. Olen tyytyväisempi postiin.

Minulle kävi ihan samoin postista jouduin hakemaan tilaukseni kun dhl ei toimittanut niinkuin sovittiin ja mistä maksoin. Dhl pudotti paketin postikonttoriin vaikka oli sovittu kotiinkuljetus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet tavarat tulee postilla ihan nakuttaen. Ovikello soi ja sieltä saa paketin samalla kun muunkin postin. Joskus jotain ulkomailta tilattuja kirjoja ei ole kuulunut ihan sovittuun aikaan, mutta seuraavana päivänä viimeistään. Odotan juuri pakettia matkahuollosta jonka olen tilannut sunnutaina, mutta voihan se olla että siellä on kiireitä jos ihmiset lähettelee jo posteja sitä kautta.

Sama täälä piilarit ja muu pikku tavara tulee kätsysti postilla kotiin asti. Lähetteleeköhän nuo uhoajat postinsa matkahuollon kautta posti nimittäin näyttää vetävän paremmin juuri nyt.

Vierailija
164/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti kuljettaa kirjeiden laskujen ja virallistenpaperien lisäksi mainoksia paikallislehtiä ja paketteja, sekä postilla on konttoreita mistä voi hakea tavaroita. Tavaroita voi toki hakea muistakin kuin postin pisteistä mutta en ihan heti usko että viralliset paperit muuttuvat sähköisiksi joten posti säilyy vielä, eikä ole näköpiirissä sen lopettamista. Jos yksityinen toimija alkaa kuljettamaan näitä kirjeitä velvoitettuna kuten posti nyt nousee hinta koska posti on jo levittäytynyt tähän toimintaan ajan saatossa, uuden organisaation on osattava mukautua infraan tai se menee konkurssiin(huono juttu). Postilla on myös kerrostalojen ala-ovien avaimet jakelua varten ja parasta olisi että ne olisivat jatkossakin luotettavalla asiaan vihkiytyneellä taholla eikä halvimman tarjouksen antajalla.

Ei vieläkään hokata kysyä miksi se kallistuu se postinjakelu jos  posti ajetaan alas. Ei välitetä vai?

Vierailija
165/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaapa huviksesi ketju, ja totea että olet ainoa. Ai niin, salaliitto eikä kuussa käynnistäkään ole todisteita.

Aivan varmasti. Olen monenlaista elämässäni netissä nähnyt, mutta postifiiliä en koskaan. Kiitos siitä.

Vierailija
166/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti kuljettaa kirjeiden laskujen ja virallistenpaperien lisäksi mainoksia paikallislehtiä ja paketteja, sekä postilla on konttoreita mistä voi hakea tavaroita. Tavaroita voi toki hakea muistakin kuin postin pisteistä mutta en ihan heti usko että viralliset paperit muuttuvat sähköisiksi joten posti säilyy vielä, eikä ole näköpiirissä sen lopettamista. Jos yksityinen toimija alkaa kuljettamaan näitä kirjeitä velvoitettuna kuten posti nyt nousee hinta koska posti on jo levittäytynyt tähän toimintaan ajan saatossa, uuden organisaation on osattava mukautua infraan tai se menee konkurssiin(huono juttu). Postilla on myös kerrostalojen ala-ovien avaimet jakelua varten ja parasta olisi että ne olisivat jatkossakin luotettavalla asiaan vihkiytyneellä taholla eikä halvimman tarjouksen antajalla.

Mitä virallisia papereita oikein tarkoitat? Valtio ja kunnat ovat ilmoittaneet että siirtyvät enenevässä määrin sähköiseen postilaatikkoon ja asiointiin. n. 2018 jokaiselle suomalaiselle tulee virrallinen henkilökohtainen sähköpostiosoite, johon saa ryhtyä ottamaan vastaan postia. Tai on se nytkin olemassa, mutta käyttö on vähäistä. Ja jatkossa esim. verottaja, trafi, Kela, ulosotto jne. tuuppaa postin ensi sijaisesti sinne. Toki postin saa paperilakin, mutta se voi olla perillä vasta viikon päästä kun jakelua harvennetaan.

Muutenkin monet palvelut ottavat jo nyt vastaan sähköisiä liitteitä tai niissä voi valita ettei halua paperisena päätöksiä. Jatkossa näin tekee entistä useampi sähköinenpalvelu. Näin paperi on valmiiksi sähköisessä muodossa oikeaan asiakkaseen/asiaan liitettynä.

Vierailija
167/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin.. tässä odotellut jo viikon paria kirjepakettia, saa nähdä saanko niitä koskaan. Jos ei tule, niin Postin käytön lopetan.

Vierailija
168/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieläkään hokata kysyä miksi se kallistuu se postinjakelu jos  posti ajetaan alas. Ei välitetä vai?

Miksi tämä olisi relevanttia, kun kirjeposti jää joka tapauksessa pian pois ja sen paketin sisältö on sama, toipa sen kuka hyvänsä? Ideaalitilanteessa kuluttaja saa itse valita halutessaan netistä JO TILATESSAAN sen Postin, mutta jos tahtoo parempaa niin ottaa sitten sen toisen vaihtoehdon. Asiakkaat pitävät hinnat alhaalla, kun käytännön monopoleja ei ole. Kuluttajat voittavat, voi tosin olla, että Posti ei tällaista laatukilpailua kestä.

Vierailija
169/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksia postista nykyisessä osoitteessa (vuoden asunut)

1. Useamman kerran tullut lappu "ei mahtunut postilaatikkoon, hae postitoimistolta 16.00 jälkeen." Tämä ilman yhtäkään yritystä soittaa ovikelloa ja antaa paketti. Ensimmäisen kerran avasin oven ja kysyin, mistä postipisteestä, kosk lapulla ei lukenut ja niitä oli muutaman kilometrin päässä pari. Postimies tuhahti kettuuntuneena, että tietenkin piste X.

2. Viisi kertaa tullut myöhässä lappu, että tämmönen paketti tullut, hae postista 14 päivän sisään. Ensimmäisen kerran menin 8 päivän päästä, ilmoitettiin paketin palanneen lähetysosoitteeseen. Lappu oli tuotu viikko myöhässä kotiovelle. Soitin postin aspaan, jonotin 25 min ja lopetin, koska aikani maksoi sillä hetkellä enemmän kuin 8e paketti. 5/14 kyseisistä lapuista on toimitettu minulle vähintään 4 päivää myöhemmin kuin tulostettu.

3. Sain tekstiviestin kesken työpäivän, jossa luki

"Moi. Löysin sinun paketin kadulta. Varmaan oli tippunut postinkantajalta. Kävin tiputtamassa sen postiluukustasi perille :)"

4. Monet pakettini ja kirjeeni ovat tulleet heikkolaatuisina, kun ne on survottu oudossa asennossa luukusta alas.

Vierailija
170/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kerrankin eilen lähettää töissä yksi kirje firman piikkiin, niin kun työpaikallani ei ollut vastaava ihmistä paikallani niin kukaan niistä 4 ihmisestä joilta kysyin miten lähetetään ei tiennyt asiasta mitään. Ja nämä ihmiset olleet vuosikausia firmasa töissä ja meillä posti pitää hoitaa jokaisen itse. :)

Kertoo vain siitä kuinka harvoin meillä enää lähetetään paperipostia firmasta ulos. It-firma ollaan eli suurin osa asioista hoidetaan sähköpostilla ja loput puhelimella. Henkilökohtaiset postilaatikotkin poistuivat kun muutetiin toiseen paikkaan. Olivat tarpeettomia kun ei niihin suurimmalle osalle mitään postia.

Vierailija
171/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä olisi relevanttia, kun kirjeposti jää joka tapauksessa pian pois ja sen paketin sisältö on sama, toipa sen kuka hyvänsä? Ideaalitilanteessa kuluttaja saa itse valita halutessaan netistä JO TILATESSAAN sen Postin, mutta jos tahtoo parempaa niin ottaa sitten sen toisen vaihtoehdon. Asiakkaat pitävät hinnat alhaalla, kun käytännön monopoleja ei ole. Kuluttajat voittavat, voi tosin olla, että Posti ei tällaista laatukilpailua kestä.

Ei kirjeposti jää pois kuten itsekkin sanoit se on valinta kysymys. Kaikki eivät käytä sähköpostia eivätkä tarvitse sellaista. Posti tulee jatkossa kalliimmaksi eli nuo mainitut mainokset kirjeet viralliset paperit. tiedoitukset äänestyksistä verokortit jne jne tulevat sata varmasti postissa vielä pitkään vaikka muuta väittäisit. Posti tulee näin halvemmaksi koska posti on jo rakentanut infransa veronmaksajien avustuksella ennen yhtiöittämistä. Postilla on jo tiloja sopimuksia toimitaa työnsä suorittamiseksi. Siksi vain idiootti alkaa jamaan jo toimivaa systeemia alas ja alkaa maksamaan siitä enemmän koska uskoo että kirjeposti katoaa. Kun katsot konkreettiseti eteiseesi(kerrostalossa) huomaat ettei niin ihan heti käy.

Vierailija
172/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palautan muunnetun veroilmoituksen jossa postimaksu on maksettu jo en saa sitä postissa? Miksi se katoaa kun ihmiset sitä tarvitsevat?

Vierailija
173/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi vain idiootti alkaa jamaan jo toimivaa systeemia alas ja alkaa maksamaan siitä enemmän koska uskoo että kirjeposti katoaa. Kun katsot konkreettiseti eteiseesi(kerrostalossa) huomaat ettei niin ihan heti käy.

En asu kerrostalossa, mutta on sitä ajettu isompiakin systeemeitä alas voittojen toivossa (en siis minä itse).

Vierailija
174/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on sekoillut ainakin näillä nurkilla viime aikoina aivan urakalla... Mun työhön liittyviä papereita jaettu kokonaan väärään rappuun ja asuntoon, onneksi naapuri toi perille. Mulle lähetetty "osoitteenselvityksen" kautta postia, joka ei todellakaan kuulu mulle, alkuperäinen osoite ei mitenkään edes muistuta omaani...

Että kyllä jonkinlaista tason laskua on todellakin ollut huomattavissa. Asiakaspalvelu on palvelupisteissä usein ala-arvoista, pahimpia ovat vaihdevuosi-ikäiset kurpat, juuri varmaan tän vuf-vuf-tyypin kaltaiset sosiaalisesti kyvyttömät luonnehäiriöiset pikkupomot, joita omat työntekijätkin inhoavat.

Vierailija
175/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut paketit aina perille mutta jostain kumman syystä paikallisen MTT:n kirjeet jäävät jatkuvasti tulematta, aika monta tärkeää lääkäriaikaa jäänyt välistä tämän takia, enkä ole kuulemma ainoa. Ottaa niin päähän kun ihmisten terveydellä leikitään kun postissa ei hommat suju. Postin johto pitäisi laittaa vastuuseen tästä pelleilystä.

Vierailija
176/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virallisia papereita oikein tarkoitat? Valtio ja kunnat ovat ilmoittaneet että siirtyvät enenevässä määrin sähköiseen postilaatikkoon ja asiointiin. n. 2018 jokaiselle suomalaiselle tulee virrallinen henkilökohtainen sähköpostiosoite, johon saa ryhtyä ottamaan vastaan postia. Tai on se nytkin olemassa, mutta käyttö on vähäistä. Ja jatkossa esim. verottaja, trafi, Kela, ulosotto jne. tuuppaa postin ensi sijaisesti sinne. Toki postin saa paperilakin, mutta se voi olla perillä vasta viikon päästä kun jakelua harvennetaan.

Muutenkin monet palvelut ottavat jo nyt vastaan sähköisiä liitteitä tai niissä voi valita ettei halua paperisena päätöksiä. Jatkossa näin tekee entistä useampi sähköinenpalvelu. Näin paperi on valmiiksi sähköisessä muodossa oikeaan asiakkaseen/asiaan liitettynä.

Enenvässä määrin ehkä, muttei kokonaan, äänestysoikeus ilmoituksia verokortteja tai muita haluttuja esim sakkoja voi lähettää jos ei tavoita henkilöä. Eivätkä kirjeetkään jää pois ja posti on näppärä pientenpakettien kuljetuksessa. Voit kuvitella että noin käy unelmissasi että vihaamasi posti ajetaan alas totuus on kuitenkin toinen.

Vierailija
177/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut paketit aina perille mutta jostain kumman syystä paikallisen MTT:n kirjeet jäävät jatkuvasti tulematta, aika monta tärkeää lääkäriaikaa jäänyt välistä tämän takia, enkä ole kuulemma ainoa. Ottaa niin päähän kun ihmisten terveydellä leikitään kun postissa ei hommat suju. Postin johto pitäisi laittaa vastuuseen tästä pelleilystä.

Meillä tulee aina mtt:n paperit alkuvuodesta. Olisko vika mtt:n päädyssä?

Vierailija
178/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tieokoneet jotenkin lentorahtina paikalle että pääsee lukemaan sähköpostia, jos entinen hajoaa eikä pääse kirjastoon kun vain sähköposti toimii? Ei todellakaan tule mikään pakollinen sähköposti. Valtio ja yritykset on velvollisia lähettämään jokaiselle henkilökohtaisesti paperiset tiedot heiltä vaadituista asioista. Naurettavaa kuvitella että ilman tietokonetta yhteiskunta pudottaa sinut ulkopuoliseksi. Aivan absurdia. 

Vierailija
179/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti. Olen monenlaista elämässäni netissä nähnyt, mutta postifiiliä en koskaan. Kiitos siitä.

Sori mutta olen antijunttifiili.

Vierailija
180/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa raflaavasti, postissa hävitetään,  viittaa ilmeisesti väitteeseen demari lehden painoksen katomisesta, kun se ei tullut maanantaina jätettynä, itsenäisyyspäivän(tiistai) jälkeen keskiviikko  aamuna normaalisti toimitukseen. Lehti toimitetaan normaalisti torstaina tilaajille. Ja ainakin tämän päivän lehdessä mainittiin että lehti on jaossa, eli mikä pointti on valehdella postista? Varastetaan viittaa ilmeisesti varastettuun töölöläis postiin avaajan retoriikalla tämä on uhrin vika, postiltahan varstettiin, ei postilla ole funktiota varastaa postia, naurettavaa lapsellista kuvittelua. Tai sitten halutaan antaa mielikuva että mitä vain kun lähetät postissa se varastetaan, kumma juttu ettei minulta ole koskaan varastettu mitään mitä olen tilannut postissa tai kukaan tuttunikaan ei oikeassa elämässä ole kertonut että olisi varastettu postia tai tilatuja paketteja, itse asiassa vaikka ystäväni tilailevat paljonkin netin kautta keneltakään ei ole varastettu vaikka näin raflaavasti väitetään.

Mikä tämä sabotoiminen on? Kuullostaa voimaannuttavalta kun syyttää toista vailla todisteita. "Olet sabotoija" come on kukaan oikeasti aikuinen ei osta tuollaista ylilyöntiä suoraa provoa jolla ei ole mitään katetta. Minulla ei ole syytä puolustaa postia mutta henkilökohtaisesti kammoan ja vastustan typeryyttä, jolla tässä ratsastetaan. Typeryyttä en voi sietää ja se on motiivini vastustaa postin junttia haukkumista vailla mitään älykästä sanottavaa. Jos ei osaa kehittää niin on parempi olla haukkumatta kuin koira hysteerisenä ja peloissaan jokaista postimiestä. 

Varmasti tässä on tarkoituksenmukaista ja epäoikeudenmukaista säästöä valtion eli yhteisistä kuluista, mutta posti on ehdottomasti kokemusteni mukaan luotettavampi kuin kuljetusfirmat joista minulla on myös kokemusta. Säästö ei saa tarkoittaa sitä että virallisia pakollisia papereita alkaa joku ykstyinen kuljettamaan tai jollekkin halvimman tarjouksen tehneenne annetaan kaupunginosan yleisavaimet kouraan. Minä en ihan luota tuollaiseen toimintaan. Siinä kun alkaa halvin työntekijä kuka lie tarkistamaton muuttamaa tilinumeroita maksuissa ja katoaa kuin pieru saharaan, niin kenellä on lopulta se vastuu. Posti on vakaampi perinteikkäämpi ja turvallisempi kuin yksityiset toimijat, kehtaan väittää näin.

Muissa länsimaissa valitettavasti on ajettu postit alas jo ennen Suomea tämä väite että jossain euroopassa olisi toimiva posti on valitettavasti absurdi. Niistä on kyllä kirjoiteltu lehdissä jos sitä kuuluisaa ulkomaiden mediaa osaa hyödyntää.

Mikä olisi sitten vaihtoehto postille? Epäluotettavampi dhl vai joku todella halpa yksityinen veroparatiisi firma? Postin etu on se että se tulee joka tapauksessa ovellesi tuomaan virallisen postin. Kuka sitten kuljettaa virallisen postin jos posti ajetaan alas. Saa vastata te "mun puolest sais koko lafkan niistää". Mikä on vaihtoehtonne ja mitä se maksaa? Oikeaa vaihtoehtoa kehiin. Kiitos.

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi