Muita, joita ärsyttää bussimatkustajat, jotka matkustavat bussissa vain 1-2 pysäkinväliä?
Nuo 1-2 pysäkinväliä matkustavat laiskurit aiheuttavat sen tilanteen, että sen vuoksi bussit saattavat joskus ruuhkautua äärimmilleen ja sen vuoksi pysäkiltä ei oteta enää täpötäyteen bussiin kyytiin esimerkiksi niitä, joilla olisi oikeasti pitkä matka bussilla matkustettavana.
Jos on jotain painavaa tai vaikeasti kuljetettavaa mukana, tai jos on itse, joko väliaikaisesti tai pysyvästi, jotenkin sairas, vammautunut tai liikuntarajoitteinen, niin silloin voin ymmärtää 1-2 pysäkkivälin matkan bussilla. Mutta muissa tapauksissa on vaikea ymmärtää. Näillä laiskureilla tarkoitan niitä terveitä, hyvän liikuntakyvyn omaavia ihmisiä, joilla ei ole edes mitää painavampaa kuljetettavaa mukana.
Mutta kun ilmeisesti sossu maksaa niiden laiskureiden bussimatkat, niin hyvähän silloin on bussilla kulkea vaikka 200 metrin matka.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mieleen että vois olla kiire?
Jos on todella kiire, niin muutaman sadan metrin matkalla ruukaliikenteessä oleva bussi ei silloin kyllä ajallisesti nopeuta matkaa ollenkaan, saattaa jopa hidastaa.
Jep, itse olen töissä Helsingin keskustassa, mutten ihan Rautatietorilla kuitenkaan. Jään siinä kuitenkin pois, koska on nopeampaa kävellä sieltä töihin kuin jatkaa bussilla lähimmälle pysäkille.
Mitä vittua se sinun persettäsi kaivaa, vaikka joku ajaisi vain yhden pysäkinvälin?? Ei varmaan tullut sinulta fyrkkaa siihen pyytämään??
Huoli pois, nää bussimatkat menee matkustajan omasta pussista, ei sossu niitä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on todella kiire, niin muutaman sadan metrin matkalla ruukaliikenteessä oleva bussi ei silloin kyllä ajallisesti nopeuta matkaa ollenkaan, saattaa jopa hidastaa.
Jep, itse olen töissä Helsingin keskustassa, mutten ihan Rautatietorilla kuitenkaan. Jään siinä kuitenkin pois, koska on nopeampaa kävellä sieltä töihin kuin jatkaa bussilla lähimmälle pysäkille.
Kukin taaplaa tyylillään. Minulla on joskus niin raskas kauppakassi, että en kävele vapaaehtoisesti edes sataa metriä, jos on vaihtoehtoja.
Kausilippu. Voin sillä matkustaa yhden pysäkivälin matkoja niin paljon kuin sielu sietää.
Mun syitä lyhyen pysäkkivälin matkoihin:
- Satun kävelemään bussipysäkin kohdalla just silloin kun oikeaan suuntaan menevä bussi pysähtyy siihen
- Työmatkalla kävelyä tulee joka tapauksessa suht reippaasti, lyhennän hieman kävelymatkaa (ja samalla ajallisesti työmatkaa) käyttämällä bussia jos sattuu sopivasti kohdalle
- Keliolosuhteet. Huonolla säällä / liukkaalla kävelen niin vähän kuin mahdollista ts. hyödynnän pienetkin mahdollisuudet matkata bussilla
- Kantamukset. Mulla on nivelsairaus jonka vuoksi en mielelläni kanna raskaita taakkoja > hyödynnän bussia mielelläni lyhyilläkin matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin taaplaa tyylillään. Minulla on joskus niin raskas kauppakassi, että en kävele vapaaehtoisesti edes sataa metriä, jos on vaihtoehtoja.
Silloin sulla ei varmaan ole kiire?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappamatkoilla ei yleensä ole. Yritän tehdä aina kerralla lähes viikon ruokaostokset, kun lähellä on vain kallis lähikauppa. Ostosten retuuttaminen rasittaa niskoja, mistä seuraa migreenikohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappamatkoilla ei yleensä ole. Yritän tehdä aina kerralla lähes viikon ruokaostokset, kun lähellä on vain kallis lähikauppa. Ostosten retuuttaminen rasittaa niskoja, mistä seuraa migreenikohtauksia.
Ymmärrän. Tuon ekan vastaukseni pointti oli antaa esimerkki tilanteesta jossa on kiire mutta jolloin bussi ei ole nopein vaihtoehto lyhyellä matkalla.
Vierailija kirjoitti:
- Satun kävelemään bussipysäkin kohdalla just silloin kun oikeaan suuntaan menevä bussi pysähtyy siihen
No tämä vaatii jo sitäkin, että bussi noudattaa aina sekunnilleen samaa aikataulua, mitä vahvasti epäilen. Jo olosuhteidenkin pakosta (vaihtuvat ruuhkatilanteet, vaihtuvat keliolosuhteet, tietyöt yms.) bussien aikataulut tuppaavat heittämään joskus useilla minuuteillakin.
Sinun niveliisi en ota kantaa, mutta jos ihmisellä on täysi liikuntakyky, niin jos kyse on vain muutaman sadan metrin matkasta, eikä bussiin pääse heti sillä sekunnilla, niin silloin bussin odotteluun menee helposti sen verran paljon aikaa, että kävelemällä olisi usein jo perillä ennen kuin bussimatka olisi ehtinyt edes alkaa, saati sitten kuinka nopeasti olisi polkupyörällä perillä.
jos maksan kalliin kerta seutulipun, niin kyllä sitten käytän sitä ns. koko rahan edestä. Ensin junalla, sen jälkeen voisin kyllä kävellä 20 minuuttia kotiin, mutta miksi tekisin sen, kun syöttöliikenne kiikuttaa minut suoraan kotiovelle, kun kerta tosissaan olen sen lipun maksanutkin. Välissä on pari hassua pysäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa selvännäkijä kun hoksaat ihmisten sairaudet päällepäin.
No sen verran reippaasti näyttää heillä jalka liikkuvan ja nousevan vieläpä ilman minkäänlaisia vaikeuksia, että tuskin on silloin muutaman sadan metrin kävelymatka ylivoimainen suoritus.
Sen sijaan jotakin tyyliin yli 10 kilometrin tai yli 20 kilometrin matkaa on vähän viheliäisempi lähteä kävelemäänkään, varsinkaan, jos sattuu olemaan huono myrskyisä sää. T: ap
Edelleenkin: sinähän sitä ET voi tietää millään varmuudella siitä mistä syistä henkilö X toimii miten kuvaat.
Suosittelen muiden ihmisten kyttääjille omaa autoa & lukittautumista mielellään neljän seinän sisälle jonnekin maaseudulle.
Komppi tälle! Mulla on eräs voimakasta kipua aiheuttava vaiva, ja kerran-pari vuodessa tulee sellainen episodi, että jaksan juuri vielä hypätä reippaasti bussiin, mutta vähänkään muutamia metrejä pidempi kävelymatka niin silmissä alkaa näkyä tähtiä. Ja k.o. vaiva ei siis todellakaan näy minusta mitenkään ulospäin. Eli ne ap:n silmään terveet ja reippaatkin voi hyvinkin olla kipeitä tai liikuntarajoitteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä vaatii jo sitäkin, että bussi noudattaa aina sekunnilleen samaa aikataulua, mitä vahvasti epäilen. Jo olosuhteidenkin pakosta (vaihtuvat ruuhkatilanteet, vaihtuvat keliolosuhteet, tietyöt yms.) bussien aikataulut tuppaavat heittämään joskus useilla minuuteillakin.
Sinun niveliisi en ota kantaa, mutta jos ihmisellä on täysi liikuntakyky, niin jos kyse on vain muutaman sadan metrin matkasta, eikä bussiin pääse heti sillä sekunnilla, niin silloin bussin odotteluun menee helposti sen verran paljon aikaa, että kävelemällä olisi usein jo perillä ennen kuin bussimatka olisi ehtinyt edes alkaa, saati sitten kuinka nopeasti olisi polkupyörällä perillä.
Ei kaikilla ole koko ajan mieletön kiire. Jotkut ajelevat ihan rauhassa, pitävät mukanaan kirjaa tai miettivät omiaan.
Vierailija kirjoitti:
jos maksan kalliin kerta seutulipun, niin kyllä sitten käytän sitä ns. koko rahan edestä. Ensin junalla, sen jälkeen voisin kyllä kävellä 20 minuuttia kotiin, mutta miksi tekisin sen, kun syöttöliikenne kiikuttaa minut suoraan kotiovelle, kun kerta tosissaan olen sen lipun maksanutkin. Välissä on pari hassua pysäkkiä.
Minä otan aina nopeimman vaihtoehdon. Usein se tarkoittaa sitä että kävelen osan matkasta, kun yhteydet eivät pelaa tarpeeksi hyvin ja kävelykin vie vaan muutaman minuutin.
Ihanaa kun ei tarvitse kulkea linja-autolla koskaan kun kaikki tarvitsemani palvelut ovat niin lähellä, että niihin pääsee kävellen. Kyllä sitä aina sen ½-3 kilometriä jaksaa ja pystyy kävelemään, mitä minulla eri paikkoihin on, vaikka minulla kävely tuottaakin vaikeuksia.
Teen niin koska voin, haluan ja ihan vain siksi, että on varaa maksaa 3 euron kertamaksu ja mennä pari pysäkinväliä. Huomenna aion töiden jälkeen ottaa Hämeenpuiston kohdalta bussin rautatieasemalle (Tampereella siis) koska mulla on varaa ja voin tehdä niin. Joskus menen taksillakin jos on sellainen fiilis. On kiva kun on rahaa tehdä ihan mitä vain kaikkea typerää ja pöljää. Vielä hauskempaa on kun tämäkin harmiton itsensä arkinen hemmottelu ärsyttää muita tai anteeksi....aiheuttaa muissa kateutta.
Ei mua ärsytä, mutta varsinkin näin kylmän aikaan ite mielummin kävelen vaikka yli kilometrinkin, pysyy lämpimänä, pysäkillä seisominen kymmenenkin minuuttia tossa pirullisessa tuulessa on paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa selvännäkijä kun hoksaat ihmisten sairaudet päällepäin.
No sen verran reippaasti näyttää heillä jalka liikkuvan ja nousevan vieläpä ilman minkäänlaisia vaikeuksia, että tuskin on silloin muutaman sadan metrin kävelymatka ylivoimainen suoritus.
Sen sijaan jotakin tyyliin yli 10 kilometrin tai yli 20 kilometrin matkaa on vähän viheliäisempi lähteä kävelemäänkään, varsinkaan, jos sattuu olemaan huono myrskyisä sää. T: ap
Onneksi on keksitty kausikortti, niin voi matkustaa vaikka joka pysäkinvälin eri bussissa ihan vaan kaltaistesi bussikyylien kiusaksi.
Ai niin mutta mä kuljenkin omalla autolla.
Sulla ei taida olla kovin onnellinen elämä kun tuollaisetkin asiat ottavat noin pahasti kupoliin.
Ei häiritse muulloin kuin rattaiden kanssa kulkiessa. Ei mahdu kyytiin koska rattaille varattu paikka on "turhaan" täynnä.
Tosin näissäkään ei pienen vauvan kanssa kulkevat niinkään häiritse mutta ne 6-vuotiasta rattaisiin tunkevat todellakin. Myös ne jotka laittavat kauppakassit rattaisiin ja lapsi (yleensä 4-6-vuotias) kävelee vierellä ja menee bussissa penkille istumaan ovat hyvin ärsyttäviä. Nämä siis siksi että pääsee bussiin ilmaiseksi.
Oon nyt just kipeenä ja kulkenut bussilla kauppaan kun ei paljoa huvita pakkasessa tarpoa 2km suuntaansa yskiessä. Anteeksi että se sun persettäs kutittaa
Voi nyt perse. Ihan sama mikä "tarve" on, lippu oikeuttaa matkustamaan halutun pituisen matkan, vaikka av-mammaa ärsyttäisi. Koita nyt vaan yrittää tajuta tämä, niin elämästäsi tulee helpompaa.