Inhoan tätä. Mutta "aistin" ihmisestä, että onko hän "hyvä" vai "paha". Tämä on todella inhottavaa :(
Tarkoitan siis, että kun kohtaan jonkun ihmisen vaikka ensimmäisen kerran, hän saattaa päällisinpuolin vaikuttaa mukavalta, mutta mulle tulee kamala olo hänen seurassaan ja lopulta hän paljastuu vaikka kiusaajaksi.
En usko mihinkään energiajuttuihin/aurahöpinöihin ja siksi tämä ahdistaa. Viimeksi tänään kohtasin erään ihmisen jonka "tunsin olevan " niin täynnä pahaa, että menin vessaan oksentamaan ja sydämeni hakkasi. Mitä ihmettä tämä on?
Inhoan tätä :(
Kommentit (166)
Asenteellinen ja ennakkoluuloinen mielikuvitus.
En usko, että kukaan ihminen on joko hyvä tai paha, kaikissa on puolensa.
Jos rauhottuisit vähän, ja ajattelisit, että kyseessä on vain sun tuntemus?
Sinulla on väärä (tai puuttuva) lääkitys. Nyt kipin kapin lääkäriin hakemaan apua harhoihisi.
Bongaat hänen tunteensa. Tunne on energiaa...
Vierailija kirjoitti:
Asenteellinen ja ennakkoluuloinen mielikuvitus.
Joo. Tosin sanoen intuitio eli perstuntuma on päin prinkkalaa. Tuttu juttu.
Se on sitä, ettet ole analyyttinen henkilö ja uskot omaavasi jonkun erityisen kyvyn. Siitä "kyvystä" saat tekosyyn kohdella muita ennakkoluuloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi energiaa se olisi havainnoitavissa ja mitattavissa.
Suurin osa ihmisistä ei aiheuta tunteita suuntaan tai toiseen, mutta osasta aistin todella pahaa ja osasta todella hyvää. Tämä on inhottavaa :(
Ap
Itsellä sanoja kokemuksia mutta kutsun sitä enemän nimellä 'pystyn lukemana ihmisten eleitä ja ilmeitä'. Kukaan ihminen ei siis kykene peittämään ensireaktiotaan täysin. Voi luulla olevansa hyvä mutta todellisuudessa todellinen ilme näkyy naamalla alle sekunnin ajan, kunnes muuttaakin sen.
Itse koen tunnistavani nämä hyvin jolloin tiedän mitä toinen oikeasti ajattelee asiasta ja että valehteleeko.
Eli myös tunnistaa sen että esittääki ihminen olevansa kiinnostunut ja tahtoo olla ystävä, vai tahtooko vain tehdä kiusaa ja repii kaikki salaisuudet esiin joita voi levitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi energiaa se olisi havainnoitavissa ja mitattavissa.
No niinhän se onkin. Ap mittaa sen.
Tunneäly yms on juuri sitä, että luemme toistemme tunteita. Niitä luetaan käyttäytymisestä ja ilmeistä, todella tunneälykäs lukee sen myös Viboista.
Tämä on sellainen juttu, ettei voi oikein selittää. Sama kuin selittäisi sokealle, miltä meri näyttää.
Olet syönyt pilaantunutta ruokaa tai sitten sinulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. Siksi oksentelet.
Jokainen on tehnyt jotain pahaa joskus jollekin, myös sinä, aloittaja. Eli perusteet kuvitelluille pahan aistimuksille löytyy aina jos etsii.
Tää oli vähän erilainen humblebrag.
Kyseessä voimakas intuitio ja tunneäly.
Itsellä sama 'kyky'. Lohdutan sua... tästä 'taidosta' on enemmän hyötyä kuin haittaa. Osaan pitää sopivaa 'välimatkaa' tiettyihin ihmisiin kun varoitussignaalit ovat tuntuneet alkutapaamisesta lähtien. Kertaakaan en ole ollut väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sanoja kokemuksia mutta kutsun sitä enemän nimellä 'pystyn lukemana ihmisten eleitä ja ilmeitä'. Kukaan ihminen ei siis kykene peittämään ensireaktiotaan täysin. Voi luulla olevansa hyvä mutta todellisuudessa todellinen ilme näkyy naamalla alle sekunnin ajan, kunnes muuttaakin sen.
Itse koen tunnistavani nämä hyvin jolloin tiedän mitä toinen oikeasti ajattelee asiasta ja että valehteleeko.
Eli myös tunnistaa sen että esittääki ihminen olevansa kiinnostunut ja tahtoo olla ystävä, vai tahtooko vain tehdä kiusaa ja repii kaikki salaisuudet esiin joita voi levitellä.
Ja jokainen määrittelee ihmisen hyvyyden ja pahuuden sen perusteella, miten hän suhtautuu MINUUN. Jos ihmisen käytöksestä huomaa ensitapaamisella että hän ei pidä minusta, jokainen ajattelee että tuo ihminen on paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jokainen määrittelee ihmisen hyvyyden ja pahuuden sen perusteella, miten hän suhtautuu MINUUN. Jos ihmisen käytöksestä huomaa ensitapaamisella että hän ei pidä minusta, jokainen ajattelee että tuo ihminen on paha.
En minä ajattele noin. Ajattelen, että hän ei vain pidä minusta. Voi olla vaikka kuinka ihana muille ihmisille.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Oletkos viime aikoina katsellut liikaa televisiota..?
No hön vaistoaa sinun kyylä asenteesi ja ei tykkää jonka sinä sitten tulkitset pahuudeksi. Ongelma on sinussa.
Minulle alkoi löytyä näitä vaistoaji ympäristöön heti kun piilolinssit sain ja ulkonäköni koheni:)! Kohta alkoi kuulua jokapuoleleta kuinka paha sinä olet.
Mikään ei elämässäni kuitenkaan pyöri pahojen ideoiden kimpussa . Ei todellakaan.
Jospa menisit niine vaistoinesi terapeutilta apuja hakemaan. Se ettei asenteestasi pidetä ei kerro välttämättä niistä muista yhtään mitään muuta kuin etteivät tykkää ns tarkkailijan asenteesta sinussa. Eikä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni en määritä ihmisiä suoraan hyvään tai pahaan mutta reagoin jos joku tuntuu haluavan pahaa minulle. Voi olla mahdollista että itse olen tehnyt tai sanonut jotain jonka vuoksi hän ei pidäkkään minusta ja siksi huomaan hänen käyttäytyvän ikävästi minua kohtaan ja jopa esittävän että olisi ystäväni. Otan vain etäisyyttä ja annan hänen olla. Hänellä on varmasti oikeita ystäviä joista hän pitää ja jotka pitävät hänestä.
Kuulostaa mielenkiintoiselta! :)