Onko tämä seksikumppanimäärä suuri?
Olen 23v nainen ja kumppaneita ollut yhteensä 15, onko se mielestänne paljon?
Mikä on mielestänne sopiva määrä? Paljonko itsellenne on kertynyt?
Mielestäni ei ole oikeaa vastausta, kunhan halusin avata keskustelua.
Kommentit (72)
On se paljon. Se on enemmän kuin suomalaisilla naisilla keskimäärin ja olet vasta 23-vuotias.
En ymmärrä ihmisiä, joilla on paljon kumppaneita nuorena, mutta jotka sitten mukamas "löytävät sen oikean" ja odottavat loppuelämän kestävää uskollisuutta itseltään ja muilta. Se on omituista, epäloogista ja kaksinaismoralistista. Mielestäni ihmisten perusluonne on selvillä jo nuorena.
T: paljon kumppaneita läpi elämän ja petän myös puolisoitani aina kun mahdollista
Vierailija kirjoitti:
On se paljon. Se on enemmän kuin suomalaisilla naisilla keskimäärin ja olet vasta 23-vuotias.
En ymmärrä ihmisiä, joilla on paljon kumppaneita nuorena, mutta jotka sitten mukamas "löytävät sen oikean" ja odottavat loppuelämän kestävää uskollisuutta itseltään ja muilta. Se on omituista, epäloogista ja kaksinaismoralistista. Mielestäni ihmisten perusluonne on selvillä jo nuorena.
T: paljon kumppaneita läpi elämän ja petän myös puolisoitani aina kun mahdollista
Koska sinun luonteesi on olla pettäjä niin oletat muidenkin olevan.
Minä olen harrastanut seksiä 80-90 miehen kanssa. Siitä huolimatta en petä enkä ole pettänyt viimeisten 20 vuoden aikana. Minulle on kaksi aivan eri asiaa harrastaa sinkkuna ollessa yhden yön juttuja ja sitten taas pitää parisuhteessa kiinni sovituista säännöistä.
Eli älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen harrastanut seksiä 80-90 miehen kanssa. Siitä huolimatta en petä enkä ole pettänyt viimeisten 20 vuoden aikana. Minulle on kaksi aivan eri asiaa harrastaa sinkkuna ollessa yhden yön juttuja ja sitten taas pitää parisuhteessa kiinni sovituista säännöistä.
Eli älä yleistä.
Ei kyse ole yleistämisestä ja tiedän hyvin monen ihmisen valitsevan täysin toisenlaisen elämän. Ja kuten kirjoitin en ymmärrä näitä ihmisiä. Tietenkin heitä on, mutta henkilökohtaisesti pidän heitä feikkeinä, typerinä ja kaksinaismoralistisina. Uskon vakaasti siihen, että monessa tapauksessa parisuhteen ongelmat kumpuavat siitä, että luonnostaan huorahtavat (niin miehet kuin naisetkin) yrittävät pakottaa itseään yksiavioisuuteen, joka on heille täysin epäluonnollinen olotila.
Itse olen valinnut toisin ja olen elänyt ihan samanlaista seksielämää jo kohta 30 vuotta parisuhdestatuksen vaihdellessa. Jos menen pikkujouluihin tai työmatkalla baariin ja siellä tulen juttuun jonkun naisen kanssa, niin tietysti harrastan seksiä jos mieli tekee. Tällainen ihminen minä olen ja sellainen on ap:kin. Hänen pitää vain ymmärtää ja hyväksyä se eikä kysellä netissä onko hänellä nyt liikaa vai sopivasti seksikumppaneita.
Ihan perus. Seksi on kivaa ja uusien asioiden kokeileminen vasta onkin antoisaa. Määrän voi aina valehdella alemmas jos joku on niin jumalattoman typerä, että jaksaa siitä älähtää. Olettaen että tauteja ei ole, tietenkin. Vaikka niitähän voi saada siltä yhdeltä ja ainoaltakin kumppanilta.
Voisihan sitä varmasti olla vähemmänkin, mutta turha on alkaa tuomitsemaan. Itsellä noin 28 seksikumppania ja kadun kyllä todella monia. Ikää 30v. Viimeisen 12vuoden aikana ollut 2, molempien kanssa pitkä parisuhde joista toisen kanssa edelleen yhdessä ja toivottavasti hautaan asti. Teiniaikaisia säätöjä siis nuo kaikki muut, valitettavasti AD/HD ja masennus ajoi itsetuhoiseen ja huomionhakuiseen käytökseen, ennen kuin niitä alettiin hoitaa. Moni varmasti haukkuu, kuten tässäkin ketjussa se jo nähtiin, vaikka ei edes tiedä asiasta mitään. En usko, että ihmistä voi määritellä pelkästään seksikumppanien määrän kautta.
Itse olen myös 23 ja olen harrastanut seksiä kahden miehen kanssa.
Minusta kuulostaa paljolta, mutta eipä se haittaa. Kerran sitä vain nuoria ollaan.
Lisäksi jos olet aloittanut seksielämä paljon minua aikaisemmin, se kyllä vaikuttaa kumppanien määrään.
Mulla on 13 ja olen 25-vuotias. Viimeisen 5 vuoden aikana on ollut 4 seksikumppania ja loput sitten sitä ennen. Ei ihan mieletön tahti viime vuosina. Viimeksi harrastin seksiä helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias ja minulla seksikumppaneita on 9, ajattelen senkin olevan aika paljon..
Miten ihmeessä tällainen luku voi olla paljon 45-vuotiaalle? Miksi seksikumppaneita edes pitäisi olla mahdollisimman vähän? Itselläni on toki aika vähän kumppaneita, mutta en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi niitä ei saisi olla paljon. Minulla on ollut kumppanieni kanssa hauskaa, ja jälkeen päin olisi lähinnä harmittanut, jos olisin jättänyt harrastamatta seksiä sen vuoksi, ettei niin "saisi" tehdä. Olen siis harrastanut seksiä ITSENI vuoksi ja kokisin, että jos minun pitäisi jotenkin jarrutella kumppanieni määrää, tekisin sen mahdollisen tulevan kumppanini vuoksi tai häntä varten. Siinä ei sitten taas ole mitään järkeä, ihan kuin olisi jokin meriitti säästellä itseään toista ihmistä varten.
Käyttäjä3474 kirjoitti:
Mulla on 13 ja olen 25-vuotias. Viimeisen 5 vuoden aikana on ollut 4 seksikumppania ja loput sitten sitä ennen. Ei ihan mieletön tahti viime vuosina. Viimeksi harrastin seksiä helmikuussa.
Niin, tällaista lukua moni saattaa pitää isona tuon ikäiselle, mutta jos on ollut sinkku ja tarkemmin miettii seksikertojen ja vuosittaisten kumppanien määrää, luku onkin aika pieni. Itsellä tuo on lähes samoissa luvuissa, ja esimerkiksi viime vuonna harrastin seksiä kokonaiset kaksi kertaa. Jos olisin kokenut tarpeelliseksi pitää seksikumppanien määrän vaikka alle viidessä, niin sinkkuna olisin varmaan harrastanut seksiä kerran kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias ja minulla seksikumppaneita on 9, ajattelen senkin olevan aika paljon..
Miten ihmeessä tällainen luku voi olla paljon 45-vuotiaalle? Miksi seksikumppaneita edes pitäisi olla mahdollisimman vähän? Itselläni on toki aika vähän kumppaneita, mutta en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi niitä ei saisi olla paljon. Minulla on ollut kumppanieni kanssa hauskaa, ja jälkeen päin olisi lähinnä harmittanut, jos olisin jättänyt harrastamatta seksiä sen vuoksi, ettei niin "saisi" tehdä. Olen siis harrastanut seksiä ITSENI vuoksi ja kokisin, että jos minun pitäisi jotenkin jarrutella kumppanieni määrää, tekisin sen mahdollisen tulevan kumppanini vuoksi tai häntä varten. Siinä ei sitten taas ole mitään järkeä, ihan kuin olisi jokin meriitti säästellä itseään toista ihmistä varten.
Yleinen moraalikäsitys on varmaankin se syy miksi jonkun mielestä 9 on jo paljon.
No, suomalaisethan on mailman "horoin" kansa. Siis ainakin naisissa. En tiedä koskiko se tutkimus myös miehiä? Tietääkö joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli älä yleistä.
Ei kyse ole yleistämisestä ja tiedän hyvin monen ihmisen valitsevan täysin toisenlaisen elämän. Ja kuten kirjoitin en ymmärrä näitä ihmisiä. Tietenkin heitä on, mutta henkilökohtaisesti pidän heitä feikkeinä, typerinä ja kaksinaismoralistisina. Uskon vakaasti siihen, että monessa tapauksessa parisuhteen ongelmat kumpuavat siitä, että luonnostaan huorahtavat (niin miehet kuin naisetkin) yrittävät pakottaa itseään yksiavioisuuteen, joka on heille täysin epäluonnollinen olotila.
Itse olen valinnut toisin ja olen elänyt ihan samanlaista seksielämää jo kohta 30 vuotta parisuhdestatuksen vaihdellessa. Jos menen pikkujouluihin tai työmatkalla baariin ja siellä tulen juttuun jonkun naisen kanssa, niin tietysti harrastan seksiä jos mieli tekee. Tällainen ihminen minä olen ja sellainen on ap:kin. Hänen pitää vain ymmärtää ja hyväksyä se eikä kysellä netissä onko hänellä nyt liikaa vai sopivasti seksikumppaneita.
Hetkinen nyt.
Minä olen toki jonkin aikaa ollut sinkkuna ja nautin seksistä, mutten koskaan eläessäni ole pettänyt (tai kännissäkään harkinnut pettämistä) kun olen ollut parisuhteessa. Yleistäminen on vähän huono juttu näissä asioissa.
-ap
Itse olen harrastanut seksiä yhden miehen kanssa ja kaduttaa kun menin luistamaan siitä periaatteestani, että seksiä vasta parisuhteessa. Olisinpa minäkin noin avarakatseinen, ettei tämä minua häiritsisi.
Miksi sinua ylipäänsä kiinnostaa koko asia? Varmaan aika keskimääräinen luku ikäisellesi. Ei kuulosta paljolta eikä vähältä.
Älä murehdi tuollaisia vaan elä elämääsi kuten itse haluat.
Täällä 28 kumppania, luulin että ihan normaali määrä mutta näköjään oon ollut anteliaampi kuin monet... :o T. N24
Vierailija kirjoitti:
Täällä 28 kumppania, luulin että ihan normaali määrä mutta näköjään oon ollut anteliaampi kuin monet... :o T. N24
Oot tainnut olla ihan ammattilainen.
Turhan paljon mielestäni. Alkaisi jo mietityttämään, että kelpaisiko vaimoksi jos tuollaisen luvun pamauttaisi. Sopiva määrä olisi 0-3.
Vierailija kirjoitti:
Olen 19 ja mulla on ollut 13 kumppania. Suurimman osan noista olisi voinut jättää välistä, mutta en oikeastaan kadu. Samapa tuo. En tykkää muistella enkä puhua noista.
+ ap.lla 15 jne
Kyllähän tuo yli 10 tohon ikään mennessä alkaa olla jo liikaa, siis normaalille naiselle. Suurempi lukumäärä alkaa indikoida mielenterveys- ja tai itsetunto-ongelmia. Tunnetusti itsetunto paranee, mitä useammalle antaa eikun oliko se sittenkään noin ...
Ja kyllä, jos joku alkaa kitisemään, että tuohan on vain normaalia nykynaisen elämää, niin omapa on elämänne ja niin kauan kuin ette tauteja levittele ettekä lataamoon joudu, niin ei ole keneltäkään pois.
Jollekin ylilaudalle pitäisi laittaa galluppi, että missä menee raja, että on ns. "jakorasia".
Ei ole paljon. Mielestäni paljon on yli 50. Itsellä 1 ja toivon löytäväni naisen, jolla on 0-2.
m35