Uusi Star Wars elokuva
En enää itse pysy näistä asioista perillä, niin kertokaa te palstan port....naiset, kun varmaan paremmin tiedätte, että miten tuo uusi star wars elokuva liittyy siihen aiempaan? Näytti mainoksen perusteella olevan ihan eri näyttelijät.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa roskaa kuin ne muutkin.
Hyviä leffoja nämä uudet on. Parempia kuin alkuperäiset ja ne sysipaskat jarjar binksit.
Anteeksi nyt vaan, mutta uusi trilogia ei ole mitään alkuperäisten rinnalla. Episodit 1-3:kin näyttävät silmissäni paremmilta nyt, kun Episodi 8 ajoi ihan täysin sysimetsään.
Nämä standalone-leffat ovat sen sijaan olleet hyviä - Rogue One oli ok, ja Solo erittäin hyvä. Niiden suhteen minulla on vielä toivoa. Episodissa 9 ei kiinnostaa enää mikään muu kuin se, että miten ihmeessä Rey ja Kylo saadaan yhteen edes siksi aikaa, että saavat aikaiseksi uuden Skywalker-sukupolven.
En ole tuo edellinen, mutta koen täysin eri tavalla.
Rogue One on tähän mennessä paras Star Wars-elokuva. Siitä hyvänä kakkosena tulevat Solo ja Episodi VII. Mikään alkuperäisistä elokuvista ei mielestäni ole elokuvana erityisen hyvä. Ne ovat ihan katsottavia kyllä, mutta armottomasti jääneet ajan hampaisiin. Myöskään juonellisesti ne eivät ole erityisen mielenkiintoisia. Jo aikanaan elokuvia arvosteltiin siitä, ettei niillä ollut emotionaalista ulottuvuutta. Aikanaan se on siis nojannut lähinnä hienoihin efekteihin, jotka nyt sitten ovat vanhentuneet.
Ymmärrän tottakai, että monille nämä elokuvat ovat lapsuudenmuistoja ja klassikoita, muttei se niistä vielä tee hyviä elokuvia. On esimerkiksi todennäköisempää, että esimerkiksi Tuulen Viemää tai Kummisetä ovat vielä 50 vuotta eteenpäin samaistuttavia, sillä niissä kerronta ja henkilöhahmot ovat vahvoja.
Lihavoidusta olen kyllä täysin eri mieltä, sillä minusta alkuperäisen Star Warsin vahvuus on nimenomaan se inhimillinen, myytteihin perustuva tarina. Yksinkertainen mutta väkevä. Mutta makuasioistahan ei voi kiistellä.
Toki olen sitä mieltä, että uusilla elokuvilla on potentiaalia tavoittaa uutta yleisöä uusilla tavoilla, mutta toistaiseksi tarinankerronta ei ole vielä ollut sillä tasolla.
Rogue One oli mielestäni alussa hieman haparoiva tarina, mutta loppupeleissä kuitenkin vahva ja liikuttava. Solo on viihdyttävä lupaus siitä, mitä nämä uudet elokuvat voivat olla, vaikka ei ihan nappiin vielä mennytkään. Muun muassa Qi'ran hahmoa pidän sellaisena, että jos tarina jatkuu, se voi olla jopa loistava.
Episodit VII ja VIII ovat sen sijaan olleet aikamoista sähellystä. Väittävät, ettei trilogian suhteen ole mitään suunnitelmaa, vaan jokaisen episodin ohjaaja saa itse päättää mihin suuntaan tarina kehittyy, ja sen kyllä huomaa. En tajua, kenen mielestä tämä on voinut olla hyvä idea.
Jep niin se kyllä menee, että makuja on erilaisia ^^
VIII en erityisemmin välittänyt, mutta minulle toimi paremmin silti kuin alkuperäiselokuvat. Laitoin aika samalle viivalle Episodi V kanssa.
Qi'ran hahmosta on ehkä tähän mennessä aidoimpia kompleksisia hahmoja tässä maailmassa (siis minun mielestä). Muiden persoonat ja motiivit ovat pitkään olleet aika yksiulotteisia, mikä tietysti sopinee tähän oopperatyyliin. Hahmot ovat siis pääpiirteittäin aika karikatyyrisiä, josta hirveimpänä esimerkkinä Jar Jar.
Hahmoista tosin ehkä oma suosikkini tähän mennessä on ollut McGregorin Obi-Wan Kenobi, joka itselle kannatti episodeja I-III. Portman oli harmillisen huono, koska yleensä pidän hänen elokuvistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä leffoja nämä uudet on. Parempia kuin alkuperäiset ja ne sysipaskat jarjar binksit.
Anteeksi nyt vaan, mutta uusi trilogia ei ole mitään alkuperäisten rinnalla. Episodit 1-3:kin näyttävät silmissäni paremmilta nyt, kun Episodi 8 ajoi ihan täysin sysimetsään.
Nämä standalone-leffat ovat sen sijaan olleet hyviä - Rogue One oli ok, ja Solo erittäin hyvä. Niiden suhteen minulla on vielä toivoa. Episodissa 9 ei kiinnostaa enää mikään muu kuin se, että miten ihmeessä Rey ja Kylo saadaan yhteen edes siksi aikaa, että saavat aikaiseksi uuden Skywalker-sukupolven.
Häh, ep8 oli juuri parempi kuin 7. 7 ratsastaa liikaa nostalgialla, 8:ssa päästään jo vähän uusien asioiden pariin. Olisi ollut hyvä tehdä nämä uudet leffat melkeinpä kokonaan ilman vanhoja näyttelijöitä.
No niin olisikin. Oli täysin turhaa ja järjetöntä tuoda vanhat hahmot takaisin vain siksi, että niistä tuhottiin kaikki se, miksi he olivat niin rakastettuja.
Ja mitä nämä "uudet asiat" Episodi 8:ssa mielestäsi ovat? Koko trilogian tarina poltettiin maan tasalle, oikeastaan mitään muuta ei ole jäljellä kuin se, miten Reyn ja Kylon omituinen suhde etenee.
Itse kyllä rakastuin vasta nyt Leiaan, joka on tätä ennen ollut vain melkoinen vikisijä, joka selkeästi elokuvissa mukana vain ollakseen joku romanttisen kiinnostuksen kohde. Hän sai varsinkin VIII nyt itselleen todella äänen ja hahmon.
Luke sen sijaan oli omasta mielestäni aika samantapainen kuin isänsä eli kai sieltä niitä temperamenttipiirteitä sitten tullut ;) En kokenut itse ainakaan hahmoa tuhotuksi, sillä oli aika todennäköistä, että jotain muutosta olisi tapahtunut kymmenissä vuosissa. Ihminenhän muuttuu läpi elämänsä, joten olisi ollut outoa, jos hän olisi ollut se sama henkilö kuin VI. Hänen kehityksensä vaikutti minusta aika luonnolliselta kaikkien kokemuksien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, ep8 oli juuri parempi kuin 7. 7 ratsastaa liikaa nostalgialla, 8:ssa päästään jo vähän uusien asioiden pariin. Olisi ollut hyvä tehdä nämä uudet leffat melkeinpä kokonaan ilman vanhoja näyttelijöitä.
No niin olisikin. Oli täysin turhaa ja järjetöntä tuoda vanhat hahmot takaisin vain siksi, että niistä tuhottiin kaikki se, miksi he olivat niin rakastettuja.
Ja mitä nämä "uudet asiat" Episodi 8:ssa mielestäsi ovat? Koko trilogian tarina poltettiin maan tasalle, oikeastaan mitään muuta ei ole jäljellä kuin se, miten Reyn ja Kylon omituinen suhde etenee.
Itse kyllä rakastuin vasta nyt Leiaan, joka on tätä ennen ollut vain melkoinen vikisijä, joka selkeästi elokuvissa mukana vain ollakseen joku romanttisen kiinnostuksen kohde. Hän sai varsinkin VIII nyt itselleen todella äänen ja hahmon.
Luke sen sijaan oli omasta mielestäni aika samantapainen kuin isänsä eli kai sieltä niitä temperamenttipiirteitä sitten tullut ;) En kokenut itse ainakaan hahmoa tuhotuksi, sillä oli aika todennäköistä, että jotain muutosta olisi tapahtunut kymmenissä vuosissa. Ihminenhän muuttuu läpi elämänsä, joten olisi ollut outoa, jos hän olisi ollut se sama henkilö kuin VI. Hänen kehityksensä vaikutti minusta aika luonnolliselta kaikkien kokemuksien jälkeen.
No mutta entä uudet hahmot, joiden tulisi ilmeisesti kantaa tätä saagaa tulevaisuudessa? Mitä sisältöä on Reyssä, Finnissä, Poessa...? Kylolle on sentään annettu jotain ulottuvuuksia, mutta aika kehnosti hänenkin tarinansa on toistaiseksi käsitelty.
Uusin Solo kuten uusi Star Wars trilogiakin on yhtä poliittisesti värittynyttä SJW-roskaa.
Tämä näkyy myös lipputuloissa, sillä Solo on hyvää vauhtia matkalla Star Warsin historian suurimmaksi flopiksi.
Normaalia katsojaa ei kiinnosta vähemmistöjen palvominen, vaan hyvä juoni ja jännittävä toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Uusin Solo kuten uusi Star Wars trilogiakin on yhtä poliittisesti värittynyttä SJW-roskaa.
Tämä näkyy myös lipputuloissa, sillä Solo on hyvää vauhtia matkalla Star Warsin historian suurimmaksi flopiksi.
Normaalia katsojaa ei kiinnosta vähemmistöjen palvominen, vaan hyvä juoni ja jännittävä toiminta.
Voisiko joku kertoa minulle, missä se parjattu SJW-elementti Solossa on? Episodi 8:ssa huomasin kyllä saarnauksen makua. Tässä en ollenkaan. Ihan päinvastoin.
Juoni pyörii kokonaan valkoisten miesten ja yhden valkoisen naisen ympärillä, Lando on pelkkä sivujuonne tarinassa, ja L3-droidi on vieläpä parodia paasaavasta SJW-aktivistista.
Tuntuu vähän siltä, että Solo kärsii Ep. 8:n synneistä. Sinänsä sääli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta entä uudet hahmot, joiden tulisi ilmeisesti kantaa tätä saagaa tulevaisuudessa? Mitä sisältöä on Reyssä, Finnissä, Poessa...? Kylolle on sentään annettu jotain ulottuvuuksia, mutta aika kehnosti hänenkin tarinansa on toistaiseksi käsitelty.
Itse pidän Kylo, Rey ja Fin. Poe ei herätä mitään erityisiä tunteita. Kyllä ehdottomasti omaan makuun Rey ja Fin molemmat ovat hahmoina moniulotteisempia kuin Leia alkuperäisissä. Tiedän, että monia ärsyttää Reyssä se, että hän on hahmona jotenkin ylivoimainen. Itse olen esimerkiksi selittänyt Kylo/Rey taistelun kulkua sillä, että hän on juuri tappanut isänsä.
Rey on esimerkki hahmosta, jonka kasvu perustuu sisäiseen konfliktiin ja sen takia koen sen mielenkiintoiseksi. SW yleensä keskittyy enemmän ulkoisiin konflikteihin, mutta eivät ne kasvata luonnetta. Kriisitilanteissa ihmiset reagoivat jollain liskoaivoilla ja vaistonvaraisesti. Rey käy läpi todellisempaa hahmokehitystä ja esimerkiksi hänen pelkonsa hylätyksi tulemisesta näkyy useissa kanssakäymisissä.
Useimmiten hahmokehitys SW-leffoissa menee: hahmo tekee asian 1, katuu tekemäänsä, tekee asian 2, jee opimme jotain ja kaikki on hyvin! Näissä leffasarjoissa nyt hauskat action-kohtaukset menevät aidon hahmokehityksen edelle. Esimerkiksi on erittäin tyydyttävää, kun Kylo ei vain käännykään hyväksi tai Rey ei vain pääse yli vanhempiensa lähdöstä.
Oon starwarssi-fani ja käyn katsomassa kaikki mitä tuutista tulee, popparit kehiin!
Äh, ja mä joudun kohta lähtemään katsomaan tuota leffaa. EVVK. Mutta pennut haluaa ja haluavat mut mukaan. Voi yök.
Vierailija kirjoitti:
Äh, ja mä joudun kohta lähtemään katsomaan tuota leffaa. EVVK. Mutta pennut haluaa ja haluavat mut mukaan. Voi yök.
Mene avoimin mielin. Leffa ei ole mikään Citizen Kane, mutta eipä kaikkien elokuvien tarvitse ollakaan. Viihteenä mainiota.
Vierailija kirjoitti:
Ai minun mielestäni juuri nimenomaan toimintaa voisi näissä leffoissa vähentää. En tiedä, miten koet, että siellä on vähemmistöjen palvontaa. Ainahan nämä ovat olleet pienten puolella. Harmi, jos esim. naispääosat pelottavat.
Vierailija kirjoitti:
Oon starwarssi-fani ja käyn katsomassa kaikki mitä tuutista tulee, popparit kehiin!
Tässä esimerkki kuluttajasta, joiden takia viihteen taso laskee.
Kun pelkkä nimi riittää rahojen luovuttamiseen, eikä mitään kritiikkiä ole, niin voi myydä vaikka paskaa kilon pusseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minun mielestäni juuri nimenomaan toimintaa voisi näissä leffoissa vähentää. En tiedä, miten koet, että siellä on vähemmistöjen palvontaa. Ainahan nämä ovat olleet pienten puolella. Harmi, jos esim. naispääosat pelottavat.
Ja en minä en puolestani ymmärrä - jos naispääosat pelottavat, niin miksi ihmeessä tällä kertaa erityisen paljon näppissotureita tuntuu pelottavan Solo, jonka pääosassa on nuori valkoinen mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en minä en puolestani ymmärrä - jos naispääosat pelottavat, niin miksi ihmeessä tällä kertaa erityisen paljon näppissotureita tuntuu pelottavan Solo, jonka pääosassa on nuori valkoinen mies?
En tiedä. Ehkä, kun joku oli kehdannut tuoda kaksi mustaa tähän elokuvaan ihan isoihin puherooleihin. Olihan joku SJW-vastainen soturi sitä mieltä, että uusissa leffoissa on liikaa erivärisiä ihmisiä, että se on kuulemma häiritsevää. Kuitenkin ylivoimaisesti suurin osa elokuvassa näkyvistä henkilöistä on valkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Rogue One on tähän mennessä paras Star Wars-elokuva. Siitä hyvänä kakkosena tulevat Solo ja Episodi VII. Mikään alkuperäisistä elokuvista ei mielestäni ole elokuvana erityisen hyvä. Ne ovat ihan katsottavia kyllä, mutta armottomasti jääneet ajan hampaisiin. Myöskään juonellisesti ne eivät ole erityisen mielenkiintoisia. Jo aikanaan elokuvia arvosteltiin siitä, ettei niillä ollut emotionaalista ulottuvuutta. Aikanaan se on siis nojannut lähinnä hienoihin efekteihin, jotka nyt sitten ovat vanhentuneet.
Olen kanssasi samaa mieltä näistä uusimmista elokuvista. Ymmärrän silti, miksi jotkut pettyvät uusien elokuvien kanssa. Niissä on aika eri meininki. Minä olen löytänyt paljon hyvää kaikista Star Wars elokuvista, ja olen iloinen, että saamme aina vain uusia tarinoita, jotka sijoittuvat tuohon valtavan kiinnostavaan kuvitteelliseen maailmaan. Ei pidä ottaa liian vakavasti. Pääasiassa ne ovat kuitenkin avaruustoimintaelokuvia ja juonessa on joskus isoja aukkoja, mutta silti joskus ne onnistuvat koskettamaan vähän tavallista syvemmälle ja pohtimaan sarjan pääteemaa eli hyvän ja pahan ikuista taistelua jostain uudesta näkökulmasta - etenkin nämä uusimmat.
Uusinta Solo-elokuvaa voin suositella jopa Star Wars -aloittelijoille. Se on helppo elokuva, koska se on täysin itsenäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sitä soopaa suolletaan ilmoille.
Vieläkö Marvel-soopaa suolletaan ilmoille kymmenen kertaa enemmän?
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi näitä valituksia kuulee vain Star Warsista. Ihmiset ovat kyllästyneitä Star Warsiin vaikka uusia elokuvia on tullut vasta neljä neljässä vuodessa. Marvel-mössöä tulee joka tuutista, mutta se tuntuu kelpaavan kansalle. En ymmärrä.
Ei oo kyllä perusteltu noita Reyn ja Kylon hahmoja ollenkaan, kummallista sattumanvaraista venkoilua, ei ole osattu rakentaa hyviä hahmoja joilla joku mielenkiintoinen ristiriita tai jännite. Todella paljon jää nyt riippumaan vikasta leffasta jonka pitäis sitoa langat yhteen
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyllä perusteltu noita Reyn ja Kylon hahmoja ollenkaan, kummallista sattumanvaraista venkoilua, ei ole osattu rakentaa hyviä hahmoja joilla joku mielenkiintoinen ristiriita tai jännite. Todella paljon jää nyt riippumaan vikasta leffasta jonka pitäis sitoa langat yhteen
Mjuu ei varmaan olekaan. Tämä leffa kun sijoittuu aikaan ennen heitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi näitä valituksia kuulee vain Star Warsista. Ihmiset ovat kyllästyneitä Star Warsiin vaikka uusia elokuvia on tullut vasta neljä neljässä vuodessa. Marvel-mössöä tulee joka tuutista, mutta se tuntuu kelpaavan kansalle. En ymmärrä.
Koska koko Marvel-kuviota pyörittää Kevin Feige, joka on suunnitellut leffat ja suuret juonikuviot vuosia etukäteen. Marvelin leffat ovat kaikki osa yhtä kokonaisuutta ja ne palvelevat päämäärää.
Lucasartsilla puikoissa on ylipalkattu sihteeri Kathleen Kennedy, joka keskittyy pitämään "The Force is female"-paitoja päällään ja huolehtimaan vähemmistöjen edustamisesta elokuvissa.
Toisin sanottuna kukaan ei ole valtaisan Star Wars -aluksen puikoissa. Se kulkee tuuliajolla leffasta toiseen yksittäisten ohjaajien vieden hahmoja milloin mihinkin suuntaan.
George Lucasista ohjaajana voi olla kukin mitä mieltä haluaa, mutta ainakin hänellä oli visio ja suunta tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa kaikki tyynni, tarkoitettu aivottomille.