Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?

Vierailija
06.12.2016 |

Mikä juttu se on?

Kommentit (311)

Vierailija
261/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä niiltä naisilta. Minä en tiedä.

T. pitkähiuksinen 47v.

Vierailija
262/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että moni pitää kynsin hampain pitkästä tukasta kiinni vaikka se olis kamala ! Näen päivittäin paljon keski-ikäisiä naisia ja toodella harvalla on KAUNIS pitkä tukka. Letit ja saparot näyttää typerältä aikuisella naisella. Ja tää ei tarkoita sitä että pitäis mitään kananpersettä leikkauttaa (av:lla ei tunneta muuta pituutta).

T.258

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion tehdä toisin päin. Minulla on paksu, tuuhea ja tumma tukka, joka kasvaa vauhdilla. Aion nyt nuorena, kun tukka kasvaa kumminkin yhä nopeasti takaisin, kokeilla kaikki polkkamallit ja pixiet ja etsiä sitä omaa mallia. Kolme-nelikymppisenä aion kasvattaa hiukset takaisin pitkälle alaselkään, sillä sen jälkeen niitä voi olla vaikeampaa saada takaisin, kun kerran leikkaa lyhyen mallin eikä pidäkään siitä. Jos tukkani ei ala olennaisesti ohenemaan tai haurastumaan, en näe mitään syytä luopua siitä vanhanakaan. Olen nähnyt joillakin todella upean harmaan pitkän tukan, sopii heille paljon paremmin kuin lyhyt mummonpolkka.

Vierailija
264/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihailen mun mummoa 87v. jolla on pitkät hopeiset palmikot.

Vierailija
265/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v, hiukset lanteille, tosin yleensä siistillä nutturalla joten ihmiset ei tiedä tarkalleen.

Minä tykkään, mies tykkää, muiden mielipiteillä ei sitten olekaan merkitystä.

Paljastan nyt yhden jutun mikä monelta on mennyt tässä ketjussa ohi: pitkät hiukset voi laittaa kiinni. 

Silloin ei vauvat tartu hiuksiin, hiukset jää milloin minkäkin väliin, mene takkuun, roiku naaman ympärillä vanhentamassa. Kiinni olevat pitkät hiuksetkin ovat ihan eri asia kuin lyhyt tukka. Helppoja kampausvaihtoehtoja on niin monia, lisäksi voi käyttää hiuskoruja. Eikä mene paljon aikaa; minulla kestää vakkari arkinutturan tekemisessä kokonaiset puolisen minuuttia. Ranskalainen letti syntyy parissa minuutissa jne. Pesu pari kertaa viikossa, latvat saan itse tasattua. Jää sitten rahaa niihin hiuskoruihin...

Jos ei tule sairautta tai hiukset ohene niin että kalju paistaa, en aio leikata lyhyitä hiuksia. Missä tahansa ulkona näkee, millainen minustakin tulisi: tukeva, huomattavan paljon mieheltään näyttävä täti jonka paksua niskaa miestukka oikein korostaa. Jos ihmiset viihtyvät siinä lookissa ja tykkäävät aidosti kyseisestä estetiikasta, niin hieno homma. Minusta "nuorekas" ja "kasvonpiirteitä kauniisti nostava" vaan ovat ehkä viimeisiä sanoja joilla kyseistä lookia kuvailisin. En sinänsä välitä siitä näytänkö nuorelta vai vanhalta, mutta en ymmärrä miksi ikääntyvän naisen pitäisi ehdoin tahdoin hankkia tyyli jossa tuntee itsensä rumaksi. Minullakin hiukset ovat yksi kauneimmista piirteistä, miksi kauneudesta pitäisi hankkiutua eroon?

Näin mäkin ajattelen. Lyhyt tätipermanentti ei kasvoja kohota valitettavasti. Saan hiukset aamulla nutturalle tai palmikkokampaukselle jos haluan. Ei ole tyttömäinen, vaan naisellinen.

En yritä näyttää nuorelta, mutta kyllä mielelläni näytän naiselta.

Vierailija
266/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep usein myös sutkaisen hiukset kiinni, letit on vahvoja ja nutturat syntyy aika nopeasti. Ne on ehdottomasti tosi pitkien hiusten parhaita puolia, eikä näytä yhtään nololta mun mielestä, päinvastoin.

Tein tuossa yks päivä semmoisen Julia Timosenko letin ja kieräytin sen pään ympäri kuten hänellä. En tiedä sen kampauksen nimeä, joku mua viisaampi vois tietää :D

Vierailija
267/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crown braid enkuksi?

Vierailija
268/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruunuletti... :D en mä tiiä....

Vierailija
269/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinatarletistä tuolla toisaalla puhutaan. En sit tiedä onko oikea termi :)

Sulla 270 täytyy olla tosi pitkät ja vahvat hiukset että sä oot saanu sellaisen väkerrettyä! Voin vain haavella tällä mun ohuella tukalla...

Vierailija
270/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitkät ovat paremmat. Aiheen voisi jo jättää, epämiellyttävä aihe.

Vierailija
271/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitkien hiusten pitäisi olla naiselle ainoa vaihtoehto. Näkeehän miehilläkin kaikenmaailman tukkavirityksiä(ananas, kalju, heviletti....), eikä siinä mitään. Omasta mielestäni myös lyhyet hiukset ovat hienot ja näyttävät raikkaalta, mikäli ne siis sopivat omistajalleen. Ja sitäpaitsi mieluummin otan siistin polkkatukan kuin latvoista haperon pitkän. :)

Vierailija
272/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun ikää tulee?"

-Ne haluaa että posket näkyy takaapäin. ja nyt en puhu perskannikoista, ne nyt näkyy joka kulmasta. heh heh

-M52-

Vierailija
273/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tykkään hiuksista puhella vai väitelläkin. Haen tällä hetkellä innoitusta kasvattaisiko pitkät vai pitäisikö lyhyet. Nää ketjut on ihan kivoja kun on kommentteja puolesta ja vastaan :) 

Vierailija
274/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on vähän kuin vaatteet tai korut. Juttua riittää ja hyvä niin.

Vierailija
275/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet kaljuuntuu kun ikää tulee lisää?

Vierailija
276/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa melkein vain näin mutta miksi?

Vierailija
277/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitkien hiusten pitäisi olla naiselle ainoa vaihtoehto. Näkeehän miehilläkin kaikenmaailman tukkavirityksiä(ananas, kalju, heviletti....), eikä siinä mitään. Omasta mielestäni myös lyhyet hiukset ovat hienot ja näyttävät raikkaalta, mikäli ne siis sopivat omistajalleen. Ja sitäpaitsi mieluummin otan siistin polkkatukan kuin latvoista haperon pitkän. :)

Katso ympärillesi. Minusta näyttää vahvasti siltä että lyhyt, korkeintaan polkkapituinen tukka on aikuisten naisten keskuudessa "ainoa vaihtoehto". Näin ainakin meillä päin. Välillä ihmettelen, että jos kampaajat ovat niin huipputaitavia ammattilaisia jotka osaavat loihtia vaikka mitä hiusunelmia, miksi kadut ovat täynnä kananperseitä, miestukkia ja mummopolkkia? 

Jos pitkä tukka on latvoista hapero mutta haluaa pitää sen silti pitkänä, tukan voi laittaa nutturalle ja kas, sinne ne latvat katosivat!

Vierailija
278/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt nimenomaan vaatii kasvoilta enemmän harvalla lyhyen omistavalla on tämmöiset kasvot

https://www.shopbelladonna.ro/fotky17591/fotos/_vyr_117SMF42135.jpg

Vierailija
279/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitkät ovat paremmat. Aiheen voisi jo jättää, epämiellyttävä aihe.

Eikö täällä nyt löydy mielipiteitä kummastakin pituudesta. Ehkä pitkät on vähän johdossa mutta mitä sitten. Eihän sun tarvi niistä tykätä jos et tykkää. Pääasia että keskustellaan. Kuten joku sanoi täältä haetaan mm. innoitusta tulevaan hiusmalliin.

Vierailija
280/311 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että puhutaan, eikä kenekään oo pakko tykätä jostain hiusmallista tai muusta tyyliseikasta..

Alkuperäiseen kysymykseen kun miettii varmasti syitä on monia kenties niin paljon kuin on naisiakin. Osalla on varmasti nuo jo mainitut hiuslaadun muutokset, pitkänä tukka ei heidän mielestään enää näytä hyvältä, tai se on vaikeampi hoitaa tai hiukset irtoilevat ja harventuvat. Toisilla voi olla ihan muuten vain haluja muutokseen ja tyylivaihdokseen omaa mieltään ilahduttamaan, vaikka hiukset olisi hyväkuntoiset on monilla silti haluja leikata esim. he ajattelevat lyhyen mallin olevan helppohoitoisempi tai vaikka viileämpi kesällä. Toisten kannustus ja mielipiteet voi olla positiivinen lisä omaan valintaan.

Kaikkein ikävin tilanne on mun mielestä silloin kun kokee että joku painostaa tai jopa pakottaa. Esim. täällä jo sanotut anopit ja sukulaiset voivat ns. dissata pitkästä tukasta pitävää viisikymppistä leidiä tai mies voi tokaista harkitsemattomia vaimon tykkäämästä lyhyestä mallista. 

Tärkeintä on minusta se miltä itsestä tuntuu, olla välittämättä haukuista ja ottaa kehuista se omaksi mikä tuntuu hyvältä. Itselläni on myös ollut pitkää ja lyhyttä mallia, polkkaakin on kokeiltu. Aina oon mennyt sen mukaan miltä on milloinkin tuntunut. Tällä hetkellä viihdyn pitkässä mallissa, mutta tulevaisuudesta ei tiedä. Riippuu paljon esim. hiusten kunnosta ja siitä jaksanko hoitaa tukkaani, toisaalta mietin jaksanko käydä kampaajalla niin usein kuin lyhyen mallin ylläpito vaatii. Näitä kysymyksiä varmasti monet muutkin pohtivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi