Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OUDOIMPIA askiaspalvelijoita joita olette kohdanneet? Mitä tapahtui/ teki tms?? Minä aloitan...

Vierailija
05.12.2016 |

Kerro myös mikä hän oli ammatiltaan!
Oma kokemukseni on se, kun menin joskus hotelliin niin siinä respassa sisään kirjautumisessa oli sellainen nainen.
Näin jo kauempaa, että hihitteli yksinään jtn...
Siinä kohtaa, kun tulin tiskille vastapäätä häntä niin tervehtiessä hän purskahti nairuun jonka yritti naamioida yskäsyksi.
Mietin, että oliko minussa jtn hauskaa, mutta hihittely vain jatkui ja jatkui.
Näin, että pidätteli kokoajan naurua ja nauroi joka sanansä jälkeen oikein ylikorostuneesti
Tuo oli vähän outoa koska tilanteessa ei ollut päällepäin missään kohtaa mitään hauskaa.
En tiedä oliko jossain aineissa, mutta aika oudolta vaikutti.
Lähtiessä sielä oli erityyppi enkä enää nähnyt tuota naista ..
Kertokaapa teidän kokemuksia!

Kommentit (360)

Vierailija
221/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vein  iho-ongelmista, hengitysvaikeuksista ym kärsinyttä puoltoistavuotiasta  yksityisen lääkäriaseman lastenlääkärille. kun lääkäri kutsui meitä ja ojensin lapsi sylissä käden tervehdykseen , lääkäri oli kuin ei kättäni huomaisikaan   vaan höpötti lapselle " ei äitiä kätellä, ei äiti tässä ole tärkeä" jne  :O

lisäksi, kun tuli puhe tytön hengitysvaikeuksista lääkäri alkoi kiekua "suihkuun ja höyryä! HÖYRYÄ HÖYRYÄ!"  takoen joka sanan kohdalla polveaan...

myöhemmin tämä "höyryukko" osottautui kyllä erittäin loistavaksi lastenlääkäriksi, antoi jopa kotinumeronsa ! :) oli myös ensimmäinen joka tajusi, että pienellä poloisella on astma.

olen myöhemmin tajunnut, että parhaimmat lääkärit taitavat olla vähän omituisia :D

Vierailija
222/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin bussissa kolikoilla ja kysyin, että onhan rahamäärä riittävä, kun nopeasti kiireessä laskin. Kuski mulkaisi minua ja tokaisi: "Saatanan koppelo".

Kysyin kunnalliselta hammaslääkäriltä, että voiko hoidon maksaa laskulla. Arvon lekuri tiedusteli, että ovatko rahani menneet punkkuun ja patonkiin.

Neuvostohenkistä palvelua on saatu aikojen saatossa erilaisissa kahviloissa. Erään kerran tiedustelin, saisinko aamupalan kera Hesarin luettavakseni. Leidi tiskin takana totesi lukevansa lehden itse ensin.

Ehkäisyneuvolan hoitaja esitelmöi ison osan varatusta ajastani omasta ruokavaliostaan ja ilman sen kummempia tutkimuksia arvioi session lopuksi, että sairastan  jotain sukupuolitautia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukio- ja opiskeluaikanani 80-90-lukujen vaihteessa muutaman kerran vuodessa hoidattamassa aknen vaivaamaa ihoani eräällä lappeenrantalaisella kosmetologilla. Pidin kosmetologista paljon, koska hän ei udellut liikoja, teki hyvää jälkeä ja hoitojen hintakin oli mielestäni edullinen. Menin taas kerran ihonpuhdistukseen kesän jälkeen, ja kas, kosmetologini olikin tullut käyntikertojeni välillä uskoon, ja vielä helluntailaiseksi. Ei siinä mitään, mutta aiemmin harvakseltaan puheleva nainen paasasi täysin palkein uudesta uskostaan, ja näki kaikessa mitä kerroin omasta elämästäni jotain jumalan johdatusta. Tulin silmin nähden ahdistuneeksi tästä hengellisestä hoidosta enkä mennyt kyseiselle kosmetologille enää.

Kymmenen vuotta sitten mulle osui melkoisen karmea puhelinmyyjä. Nuori mies tenttasi minulta maanisen kuuloisesti asunko vuokralla vai omistusasunnossa (asuin tuolloin varakkaalla alueella), ja tiuski takaisin häijysti kun kerta kerran jälkeen asiallisesti kieltäydyin kauppaamastaan lehdestä. Puhelun lopuksi tämä sankari totesi, että mun pitäisi mennä vaikka puistoon lenkille, kun olen selvästi masentunut!

Vierailija
224/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Stokkalla yritin ostaa Cliniquen huulikiiltoa. Pyysin sitä myyjältä. Myyjä sanoi, että saat puolet halvemmalla yhtä hyvän, erimerkkisen.

Sanoin, että haluan nimenomaan Cliniquen, koska olen todennut sen itselleni sopivaksi. En halua tehdä kokeiluja eikä hinta ole mulle ongelma.

Myyjä ei antanut tuotetta minulle vaan alkoi jankkaamaan, miten tyhmää on maksaa niin paljon kun halvemmalla saa vastaavan. Toistin argumenttini. Ei auttanut. Lähdin pois. 

Kun käänsin selkäni, myyjä sanoi toiselle myyjälle, että on ne tyhmiä, kun haluaa maksaa liikaa.

Vierailija
225/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Helsingin rautatieaseman kahviosta on myös huonoja kokemuksia. Pitivät kaikkia nuoria häirikköinä ja narkkareina. Onneksi se meni konkkaan. Juuri tänään Yliopistonkadun Picnicissä kysyin tietoa lounaasta niin työntekijä vastasi että en mä tiedä, mä oon vain harjoittelija! Ei ollut kovin hyvä harjoittelija ei..

226/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä näitä tarinoita, joissa asiakaspalvelija alkaa vaan yhtäkkiä nauraa.

Itse aikanaan nuorena tein puhelinmyyntihommaa, ja tosi väsyneenä katselin samalla telkkarista jotain mitä sieltä nyt sattui tulemaan. Äänet oli mykistettynä, joten näin äänettömänä jonkun maatalousohjelman, jossa toimittajalla oli kummassakin kädessä apaattisena roikkuva näätä (tai vastaava), ohjelman aiheena ilmeisesti turkistarhauksen uudet tuulet tai jotain yhtä kiinnostavaa.

Setä selitti jotain, ja yhtäkkiä näädät saivat yhtaikaa hirveän sävärin ja alkoivat pyöriä ihan hysteerisenä, setä yritti pitää kummassakin kädessä väkkäränä vispaavaa näätää ja sedän ilme oli näkemisen arvoinen. Kaikki tämä äänettömänä.

En voinut mitään, repesin. Langan toisessa päässä kuivakka miesääni totesi: "nyt on niin hauska puhelu että taidan lopettaa". *klik*

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
227/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin bussissa kolikoilla ja kysyin, että onhan rahamäärä riittävä, kun nopeasti kiireessä laskin. Kuski mulkaisi minua ja tokaisi: "Saatanan koppelo".

Kysyin kunnalliselta hammaslääkäriltä, että voiko hoidon maksaa laskulla. Arvon lekuri tiedusteli, että ovatko rahani menneet punkkuun ja patonkiin.

Neuvostohenkistä palvelua on saatu aikojen saatossa erilaisissa kahviloissa. Erään kerran tiedustelin, saisinko aamupalan kera Hesarin luettavakseni. Leidi tiskin takana totesi lukevansa lehden itse ensin.

Ehkäisyneuvolan hoitaja esitelmöi ison osan varatusta ajastani omasta ruokavaliostaan ja ilman sen kummempia tutkimuksia arvioi session lopuksi, että sairastan  jotain sukupuolitautia.

Oliko tää ehkäisyneuvola Turussa? Kuulostaa niin tutulta :'D Turussa on saanut kuunnella huorittelua gynekologeilta niin ehkäisyneuvolassa kuin YTHS:lläkin.

Vierailija
228/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhain aamulla odottamani ratikka pysähtyi pysäkille niin, että takaovi oli kohdallani. Ovi ei auennut nappia painamalla, eikä seuraava, eikä seuraavakaan. Menin kuskin läheisestä avoimesta ovesta viimein sisään, jolloin kuski alkoi huutaa: MÄ AVASIN SULLE TÄN ETUOVEN, MIKSET SÄ HELVETISSÄ OSAA KÄYTTÄÄ SITÄ!!!

Töihin päästyäni lähti palautetta.

Vierailija
229/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin uusia allergialääkkeen reseptiä niin hoitaja jankkasi pitkän monologin siitä, kuinka tällaiset vaivat hoituvat syömällä helokkiöljykapseleita. Ei antanut papereita käteen ennen kuin aloin nyökytellä innostuneesti.

Vierailija
230/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin paikallisliikenteen bussilla, mulla oli vaan 20e seteli mukana ja kysyin että sopiiko tällä maksaa, onko sulla vaihtorahaa, kuski vastasi että "se riippuu siitä minne oot menossa". Vastasin vaan määränpääni jne mutta jäi hämmentämään, eihän sillä pitäisi olla matkan hinnan kannalta mitään väliä mihin olen menossa kun lippu on kerran joka tapauksessa voimassa 2h paikallisliikenteen busseissa?

Vierailija
231/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää ehkäisyneuvola Turussa? Kuulostaa niin tutulta :'D Turussa on saanut kuunnella huorittelua gynekologeilta niin ehkäisyneuvolassa kuin YTHS:lläkin.[/quote]

Ei ollut Turussa, mutta meno sama itäisessä Suomessakin.  

Vierailija
232/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran töistä tullessa hain rouvan mukaan ja menimme vepsäläiselle ostamaan kotiin uutta  nahkakalustoa sekä lepotuolia. ei saatana myyjät  loso-persettään  nostaneet tuolista eivätkä vastanneet tervehdykseen.aikamme kiertelimme ja sitten kaupan vaihto.ei niin suurta pulaa tule että tuon  ketjun ovea avaan.tapahtui porvoossa.

Vierailija
233/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun Stokkalla yritin ostaa Cliniquen huulikiiltoa. Pyysin sitä myyjältä. Myyjä sanoi, että saat puolet halvemmalla yhtä hyvän, erimerkkisen.

Sanoin, että haluan nimenomaan Cliniquen, koska olen todennut sen itselleni sopivaksi. En halua tehdä kokeiluja eikä hinta ole mulle ongelma.

Myyjä ei antanut tuotetta minulle vaan alkoi jankkaamaan, miten tyhmää on maksaa niin paljon kun halvemmalla saa vastaavan. Toistin argumenttini. Ei auttanut. Lähdin pois. 

Kun käänsin selkäni, myyjä sanoi toiselle myyjälle, että on ne tyhmiä, kun haluaa maksaa liikaa.

Huhhuh vissiin ilmapiiri niin kireänä siellä :s ei tosin oikeuta tuollaiseen vittuiluun.

Mun oudoin aspa-kokemus on eräästä oululaisesta ruokakaupasta. Katsoin että jahas, myyjänä on taas tuo hajamielinen nuori nainen, johon on hankala saada kontaktia. Kun tuli minun vuoroni maksaa ostokset, hän yllättäen hän purskahti aivan hillittömään nauruun. En tiedä miksi, kauppa oli muutenkin hiljainen eikä minun edelläkään ollut mitään outoa hyypiötä asiakkaana. Naurusta ei ollut tulla loppua eikä myyjä saanut sanotuksi mitään, edes loppusummaa. Olin jotenkin tyrmistynyt, sillä aloin miettiä johtuiko purkaus minusta vai kuuliko hän jotain harhoja. En ole kyseistä henkilöä nähnyt kaupassa pitkään aikaan. 

Vierailija
234/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme miehen kanssa nuoria ja pienituloisia opiskelijoita, ja lähdimme katsomaan kihlasormuksia. Kultasepänliikkeessä myyjä alkoi esittelemään kultaisia ja valkokultaisia, kun sanoin että hopeisetkin käyvät hyvin. Myyjä sitten ivallisesti sanoi että eiväthän ne mitkään kihlasormukset ole, muistosormukset vain.. Lähdettiin pois ja seuraavasta kaupasta löysin mieluisen sormuksen, ja edelleen ollaan miehen kanssa yhdessä, vaikka eivät maksaneet muutamaa kymppiä enempää.

Vierailija
235/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh,melkoisia tarinoita. Mun mielestä asiakaspalvelukokemukseen vaikuttaa myös asiakkaan tausta: kouluja käyneenä asiakaspalvelijana mun vaimon mielestä lähes kaikki asiakaspalvelu on paskaa. - mulle taas riittää että myyjä osaa morottaa ja saan rahani vaihdettua tuotteeseen :D

Sit on myös ärsyttävää,kun jotkut asiakkaat tietävät että yleensä asiakaspalvelijat eivät saa puolustautua ja käyttävät tätä hyväksi purkaessaan pahaa oloaan myyjiin.

Vittumaisin tilanne sattui eräässä autohuollossa kun olin autoani hakemassa. Pankkikortti alkoi temppuilemaan (siru kulunut,uusi oli tulossa) ja olin jo toista korttia kaivamassa, niin myyjä huutaa isoon ääneen toiselle,että "äläs tuo niitä avaimia vielä, näyttäs vähän että ei oo rahaa tilillä". Poltin päreeni ja maksoin toisella kortilla ja totesin,että "teit itsestäsi juuri pellen".

Musta nää "asiakaspalvelija ei saa puolustautua" ja "asiakas on aina oikeassa" on pelkkiä myyttejä. Oon siis itsekin ollut asiakaspalvelussa ja en oo törmännyt missään tuollaiseen. Ainoat on, että aspana pitää yrittää ratkaista asiakkaan ongelma, vaikka ärsyttäisi, ja ei saa keittää yli, vaikka asiakas olisi ihan molopää. Tämä on kuitenkin eri asia kuin se, että asiakkaalle ei voisi sanoa ei (kohteliaasti), kun ongelma on ratkaisematon tai itseaiheutettu tai että sikailevaa asiakasta ei saisi kieltäytyä palvelemasta tai heittää/heitättää pihalle (edelleen kohteliaasti/asiallisesti).

Lähimpänä tota on olleet erilaiset "asiakkaan mielipaha hyvitetään aina" -hommat, mutta ei silloinkaan ole tarvinnut kestää sikailua vaan lähinnä vaan hymistä myöntelevästi ja antaa lahjakortti, kun asiakas tulee Stockan herkkuun valittamaan, että sieltä ostettu Pirkka-tuote oli ostohetkellä päiväysvanha. :D

Ihan uteliaisuudesta kyselenkin, onko jossain oikeasti sellaista meininkiä, että aspa ei saa puolustautua ikävää käytöstä vastaan?

Kiitos oli yksi harvoista järkevistä jutuista.   Ihme luonnonlakeja täällä tuntuu olevan...

no täytyy ny hiukan keventää asiakaspalvelijankin sydäntä,ja laittaa tähän linkki missä voi purkaa tuntojaan meistä asiakkaista.http://www.aasiakas.net/

Vierailija
236/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyttären kanssa Raision Myllyssä. Jossain juuri avatussa kampaamoliikkeessä oli hyviä alennuksia tuotteista, joten valitsin pari purkkia ja menin kassalle. Myyjä otti ostokseni vastaan ja naputteli niitä kassakoneeseen, kun viereen tuli nainen seisomaan. Saman tien myyjä unohti minut ja kysyi tältä naiselta, oliko tällä aika varattu kampaamon puolelle. Myyjä ( ei mikään nuori tyttönen) vaikutti jotenkin epävarmalta kassakonetta ja ajanvarauksia katsoessaan. En tiedä, johtuiko epävarmuudesta vai mistä, mutta tuntui ihan hullulta seistä siinä vieressä omat ostokset tiskillä ja asiointi kesken, kun myyjä keskittyykin seuraavaan asiakkaaseen. Koska hän jätti minut täysin huomioimatta, lähdin vain pois. Harmitti jälkeen päin, kun en kehdannut mitään sanoa.

Vierailija
237/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan palvelupiste muutama vuosi takaperin. Avoinna vain yhtenä päivänä viikosta. Tarttin kiireesti hakemuksia, joten pyysin niitä virkailijalta. Tämä istui viilaamassa kynsiään, jalat pöydällä. Eikä vastannut kysymyksiin kuin olankohautuksella. Viisi tai kuusi kertaa kysymykset toistettuani kylläistyin, ja lähdin linja-autolla hakemaan paperit Tampereelta.

Joo, kuinka ollakaan niin tämäkin tapaus sattui Tampereella - asuin siellä pakosti töiden takia 12 vuotta, enkä ole nuijempaa sakkia tai huonompaa palvelua saanut mistään muualta kuin sieltä!

Vierailija
238/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1983 Kittilän Pokka, Alman baari

Olin yhden kaverin ja hänen siskonsa kanssa käymässä Ivalossa ja paluumatkalla päätimme pitää tauon ko. paikassa. Ulkopuolella oli käsin kirjoitettuja kylttejä missä päin miesten ja naisten vessat. Lisäksi kyltit kielsivät nurkkiin kusemisen (näillä sanoilla). Sisällä pyysimme kahvia. Alma: "Ei ole valmiina enkä rupea keittämään. Ottakaa kaljaa." Baarissa oli paikallista ukkoa ryystämässä kaljaa ja he totesivat, ettei tytöt kestä kaljaa. Otimme limsat.

- Tästä baarista on ollut juttua tv:ssäkin Karpon ohjelmissa.

Alma ei aina välttämättä tykännyt naisasiakkaista. Miesasiakkaita sai äidillisesti paimentaa.

Ranuan ilveslinnassa, valehdeltiin aikoinaan varausta tehdessä ettei tilaa olisi viikonloppuna, joten otimme sitten huoneen ke-pe ja siihenkin sanoi, että tiukkaa tekee, mutta eiköhän se järjesty. No ke-pe oltiin ainoat asiakkaat hotellissa, eli niin täyttä.  Oltiin sitten Rovaniemellä yksi yö ja sanoin vaimolle lauantai aamuna, että ajetaas Ranuan kautta pois katsomaan miten täysi hotelli olisi. Kokonaista 1 autoa pihalla ja sekin työntekijän, koska sama auto oli meidän aikanakin. Koomista että sama auto kököttää googlen streetview kuvassa. 

Vierailija
239/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava oli aikoinaan hyvin menestyvä työkoneiden huoltoyrittäjä, rahaa oli niin että ei meinannut paskalle taipua. Oli sitten lähtenyt suoraan pajalta paskasissa farkuissa vaimon kanssa ostamaan uutta nahkaista sohvakalustoa. Ilmoittivat huonekalukaupassa tietysti heti että nahkasohvaa ollaan ostamassa, ne olivat siihen aikaan melko kipeän hintaisia. Myyjä yritti koko ajan väkisin ohjata heitä katsomaan halvempia vaihtoehtoja ja mies oli jo alkanut vähän hermostua että eivätkö he saa ostaa sellaista sohvakalustoa kuin haluavat. Myyjä oli sitten vähän kyllästyneenä alkanut kysellä että paljonko pariskunta tarvii sohvaan maksuaikaa, niin mies totesi että jos sen verran sais että ehtii ottaa lompakon persetaskusta.

Hehhehhe. Tämä oli älyttömän hyvä :D

Täh? Mitä hyvää tossa nyt oli:O

Hyvin kerrottu juttu!

On ihan tyypillistä, että monet palkansaajat ei tajua sitä, että ulkoapäin tavallisen näköinen yrittäjä voi tienata jättiomaisuuksia. Tulee sitten tällaisia tilanteita... :)

Kuka lähtee paskasissa farkuissa ylipäätään testailemaan mitään sohvia tai yleensäkään huonekaluja liikkeeseen? 

Jos olisin itse myyjä ja liikeessä on asiakas likaisissa farkuissa/työvaatteissa aikomassa istua vaaleille nahkasohville, niin ohjaisin minäkin sen muualle. Enkä välttämättä pelkästään toiselle osastolle vaan ihan ulos asti.

Et muuten ohjaisi. Sen jälkeen, kun kaveri ottaisi perstaskustaan paksun lompakon esille, niin olisit hyvin nöyrää palvelijaa. Mitä saisi herralle olla?

Kato raha puhuu.

Juu, jos ostaa ensin ja istuu vasta sitten. Muuten ei.

Vierailija
240/360 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ei kotoperäinen kebabmyyjä kysyi tilauksen yhteydessä mausteista. "laitetaanko sipulia?" Vastaan: Joo, hän sanoo: "Ei ole". Ja toistaa tätä lähes joka mausteen kohdalla :D ei voinut sitte kysyä laitetaanko kaikki mausteet tai kertoa että tuota ja tuota ei nyt ole. Tais kielimuuri olla syynä..

Ikivanha urbaanilegenda? Miksi hän olisi ehdottanut sipulia, jos tiesi ettei sitä ole? 

Ennen Berliinin muurin murtumista itäblokissa oli enemmän kuin tyypillistä, että ravintola Pectopahin ruokalista oli kiitettävän kokoinen mutta hyvä jos edes yhtä liharuokaa oli saatavilla. Kuitenkin kysyttiin aina että mitä saisi olla.

Itäblokin asiakaspalvelijat olivat oma lajinsa. Yhdessä leningradilaisessa nuorisoravintolassa ei taas ollut mitään kuin teetä, pimeästi tarjoilijat myi kaikki alkoholin. Ainut humalainen koko paikassa oli tarjoilija.

Ketjuravintola Pectopah. Minäkin olen käynyt. :)

Se on kyllä Restoran - ja perään t-kirjain. Kyriilisillä kirjoitettu 😁

Kuule, kyllä se oli ketjuravintola Pectopah jo 80-luvulla, kun minä nuorena opiskelijana kävin Leningradissa kieliharjoittelussa.

Nro 22

Ei kannata kuulotella, jollei osaa kyriilisiä.😁

Missä sä olit, kun huumorintajua jaettiin? 😄