OUDOIMPIA askiaspalvelijoita joita olette kohdanneet? Mitä tapahtui/ teki tms?? Minä aloitan...
Kerro myös mikä hän oli ammatiltaan!
Oma kokemukseni on se, kun menin joskus hotelliin niin siinä respassa sisään kirjautumisessa oli sellainen nainen.
Näin jo kauempaa, että hihitteli yksinään jtn...
Siinä kohtaa, kun tulin tiskille vastapäätä häntä niin tervehtiessä hän purskahti nairuun jonka yritti naamioida yskäsyksi.
Mietin, että oliko minussa jtn hauskaa, mutta hihittely vain jatkui ja jatkui.
Näin, että pidätteli kokoajan naurua ja nauroi joka sanansä jälkeen oikein ylikorostuneesti
Tuo oli vähän outoa koska tilanteessa ei ollut päällepäin missään kohtaa mitään hauskaa.
En tiedä oliko jossain aineissa, mutta aika oudolta vaikutti.
Lähtiessä sielä oli erityyppi enkä enää nähnyt tuota naista ..
Kertokaapa teidän kokemuksia!
Kommentit (360)
Ihmettelen miten täällä ei ole kukkakaupoista mainintaa ???
Vierailija kirjoitti:
vein iho-ongelmista, hengitysvaikeuksista ym kärsinyttä puoltoistavuotiasta yksityisen lääkäriaseman lastenlääkärille. kun lääkäri kutsui meitä ja ojensin lapsi sylissä käden tervehdykseen , lääkäri oli kuin ei kättäni huomaisikaan vaan höpötti lapselle " ei äitiä kätellä, ei äiti tässä ole tärkeä" jne :O
lisäksi, kun tuli puhe tytön hengitysvaikeuksista lääkäri alkoi kiekua "suihkuun ja höyryä! HÖYRYÄ HÖYRYÄ!" takoen joka sanan kohdalla polveaan...
myöhemmin tämä "höyryukko" osottautui kyllä erittäin loistavaksi lastenlääkäriksi, antoi jopa kotinumeronsa ! :) oli myös ensimmäinen joka tajusi, että pienellä poloisella on astma.
olen myöhemmin tajunnut, että parhaimmat lääkärit taitavat olla vähän omituisia :D
Lääkärit harvemmin edes kättelee potilaita tarttumisriskin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten täällä ei ole kukkakaupoista mainintaa ???
Ei meillä ainakaan ole edes lähellä kukkakauppaa, tai on yksi, mutta veloittaa kukista ihan älyttömiä hintoja - halvemmalla saa cittarista tai Lidlistä ja ihan nättejäkin vielä.
Joo,kukkakaupoissa on melkosia päsmäreitä aina töissä,jotka tietää sua paremmin et mitä haluut ostaa :D
"Sen sinä maksat siitä säästöstä. Itse en antaisi omalla kehollani "harjoiteltavan", käytän mieluimmin kokeneita hierojia, joilla on jo koulutus takana"
Kyllä,tämä onkin sietämätön riski! Varmaan voi käydä jotain peruuttamatonta...? olen käynyt useilla eri hierojilla,eikä noissa oikeasti ole kummoista eroa valmistuneeseen hierojaan. Olkoonkin että on ehkä eettisempää maksaa puodin pitäjälle kuin koululle, mutta jos pitkästä aikaa muistan että nyt on AIKAA (eli ei rahasta kiinni) että voin käydä hierojalla,niin kyllä tuonne nopeimmalla varoitusajalla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Soitin eräälle HUS:n osastolle varatakseni puhelinaikaa lääkärille. Yleensä vastaa hoitaja, mutta nyt oli joku osastonsihteeri joka vastaili hyvin tylysti kaikkiin kysymyksiini toistaen samaa mantraa "ei ole aikoja". Asia oli sairauteni kannalta aika kiireellinen, joten en antanut periksi, sitä paitsi tuskin kaikki ajat buukattu maailman loppuun asti. Yhtäkkiä tämä nainen alkaa kiljua aivan täyttä kurkkua "EI OLE AIKOJA, EI OLE AIKOJA, EI OLE AIKOJAAAAAAA!!!!!!! MÄHÄN SANOIN ETTEI OLE AIKOJAAAAA SAAATANA"". Kun hän rauhottui, suostui pyytämään neuvoa kokeneemmalta kollegalta, jolloin sain lopulta sairaanhoitajan numeron. Sairaanhoitaja olikin sitten ystävällinen ja sain hoidettua asian hänen kauttaan. Mutta joo, mielenkiintoinen "ajanvarausnumero", kun siihen soittamalla pääsee kuuntelemaan vittuilua, kiljumista ja "ei ole aikoja"-mantraa. Etenkin kun olen ujo ihminen ja mulla on puhelinsoittokammo eli en tykkää vastata tuntemattomiin numeroihin tai soittaa puhuakseni vieraiden ihmisten kanssa. :(
Voi hyvät hyssykät tätä Suomen terveydenhoitoa.
Lapsuudesta jäänyt mieleen, kun olin hammaslääkärissä. Lääkäri kääntyi juttelemaan isälleni (ei edes mistään hoitoon liittyvästä), ja kaikki ne työkalut oli vielä suussani. Se sitten siihen keskusteluun keskittyessään lepuutti kättään mun suupieleen niin, että työkalut sattui suuhun. Aloin sitten ynisemään kivusta niin lääkäri, katsomatta muhun, heilautti kättään ja tokaisi että "VAIKENE".
Siskollani oli ristiäiset kotona ja pappi oli paikalla meidän olohuoneessa. Oli 90-luvun alku ja vanhempani olivat valinneet siskolleni vähän erikoisemmat nimet, nimet olivat ei-suomalaiset ja toinen nimistä tulee yhden isovanhempamme nimestä, ja hän ei ole Suomessa syntynyt. Pappi sitten alkoi paasata yhtäkkiä sohvalla istuessaan, kuinka jotkut antavat jotain kummallisia nimiä lapsilleen ja paheksui tällaista tapaa. Paheksunnan jälkeen hän kysyi, mitkä nimet lapselle tulee ja hiljeni kuultuaan ne. Jäänyt mieleen.
Ei ole huono mutta erittäin outo kokemus, olin Italiassa jossain vähän syrjemmällä olevalla ostoskeskuksessa jossa minua palveltiin kun olisin ollut joku julkkis. Kaksi ostarin miestyöntekijää tuli kantamaan ostoksiani ja yhdessä liikkeessä sovituskoppi tyhjennettiin ettei minun olisi tarvinnut jonottaa muiden seassa. Naiset katsoivat minua murhanhimoisesti ja miehet taas hymyilivät kun mitkäkin ja tuijottivat ihan kokoajan. En sitten tiedä kävikö siellä ikinä pitkiä blondeja että olin niin harvinainen tapaus että piti tehdä hyvä vaikutus :D
Vierailija kirjoitti:
Olimme mieheni kanssa lähikaupassa ruokaostoksilla. Olen kasvoiltani nuoren näköinen, mutta olemme molemmat kolmekymppisiä ja myös sen näköisiä, emme pukeudu erityisen nuorekkaasti tms. Ostoksiini kuului myös pari siideriä. Ilmeisesti kaksi siideriä on kaikkien alaikäisten vakio-ostos (muutaman ruokakassin kera), koska olin jo suorittamassa maksua kun kassa päätti tiukata minulta henkilöpapereita. Mukanani oli vain maksukortti. Kerroin myyjälle, että "paperit" ovat autossa, ja että hän voi poistaa siiderit ostoksista, kun en viitsi lähteä niiden vuoksi papereita hakemaan. Tähän hän: "no, ehkä voin myydä, kun poikaystävä on niin vanhan näköinen". Kaupat tehtiin myös siidereistä, vaikka nyt taisi mennä myyjällä useammassa kohtaa pieleen... :D
Ei mennyt. Linjaus on, että alle 30-vuotiaan näköisiltä kysytään paperit ja että velvollisuus koskee kaikkia ostotilanteessa läsnäolevia, ei vain maksajaa. Tilannekohtaista harkintaa käyttäen voi joustaa tietyissä tilanteissa, jos on hyvä peruste uskoa, ettei juotavaa ole menossa alaikäiselle. Kukaan ei voi, jaksa eikä halua käyttää tilannekohtaista harkintaa jokaisen asiakkaan kohdalla.
Kassalla ei ole kuudetta aistia ja alaikäiselle/tarkastajalle myymisestä tulee sakot. Fiksu asiakas ottaa henkkarit mukaan, jos tietää näyttävänsä nuorelta.
Toi osastonsihteeri on mun lemppari <3 SAAAATANA!! Kummelimatskua :)
Tänään naispuolinen bussikuski. Ihmettelin oliko puhelimessa mutta ihan vaan itsekseen puhui koko matkan kovaan ääneen: "idiootit, minulla on tässä etuajo-oikeus" "muista vilkku" "nyt menet punaisia päin" "valot on vaihtuneet jo, mikset liiku" "mitäs siinä tööttäilet" En ole moiseen törmännyt ennen...
Kaikista kamalin oli lääkäri, jolta kävin pyytämässä lähetteen raskaudenkeskeytykseen. Siinä allekirjoitettavassa lappusessahan on se kohta, missä pitää ruksia että on tietoinen mitä raskaudenkeskeytyksessä tapahtuu. Minulle lääkäri sitten selitti, että "syntymätön elämä heitetään roskikseen". Tuli aivan kamala olo. En voinut pitää lasta, vaikka olisin halunnutkin. Olin 19-vuotias.
Toinen oli kampaaja, jolle voitin arvonnasta lahjakortin. Edellisenä viikonloppuna kampaajaystäväni oli kehunut hiusteni hyvää kuntoa samalla kun teki minulle juhlakampausta ja keskusteltiin hiusväreistä, jotka voisi minulle sopia. Ystävän mielestä pähkinänruskea sopisi ihoni ja silmieni sävyyn, joten lähdin vieraalle kampaajalle siinä toivossa, että sellaiset hiukset saisin.
Aluksi kampaaja jeesusteli kovaan ääneen miten kamalassa kunnossa hiukseni ovat ja pitää ainakin 10cm leikata pois. Suorastaan anelin, että hiukset pysyisivät kuitenkin sen pituisina, että pystyisin pitämään niitä kiinni. Sen jälkeen pyysin väriksi sitä pähkinänruskeaa ja tämä kampaaja sitten parahti, että ei missään nimessä, enkä niitä kauniin pähkinäisiä hiuksia saanutkaan. Nyt mulla on juuri ja juuri kiinni yltävä mustanruskea tukka, tästä tulee hyvännäköinen, kunhan kasvaa edes sen pari senttiä takaisin.
En muuten edes ymmärrä miten kukaan voi repiä ja raastaa hiuksia niin kovasti! Mulla valui vedet silmistä, kun kyseinen kampaaja hieroi hoitoainetta hiuksiini ja sen jälkeen pesi pois... Päänahka oli koko illan punoittava ja kipeä. :/
Minulle kävi sama, kun yhdelle aiemmin postanneelle, että kampaaja tilitti avioeroaan, kun laittoi minulle hääkampausta. Yritin vaihtaa puheenaihetta omiin häihini, mutta hän palasi pauhaamaan hirviömiehestään. Olin melkein itku kurkussa, mutta itseni tähden piti esittää reipasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olin juuri värjännyt hiukseni mustiksi ja vaikka olen oikeasti blondi, musta hiusten väri sopii hyvin kellertävään hipiääni ja sähkyvän vihreisiin silmiini saaden minut näyttämään ulkomaalaiselta. (Näin minulle on kerrottu).
Enemmänkin aito blondi ilman instagramkulmakarvoja herättää epäilyksen ulkomaalaisuudesta, koska suomessa "luonnollinen" hiustenväri on tökerö purkkiväri. Noin 100 prosenttia pikkukaupunkien nuorista naisista on värjännyt hiuksensa ja uskoo näyttävänsä eksoottiselta italiankaunottarelta. Oikeasti ne näyttävät tietysti seinäjokiselta, joka on käynyt kampaajalla/automarketin värihyllyllä.
No isäni on hyvin tummaa sukua, juutalaisiako lie alkujaan, vai mustalaisia ja siksi kulmakarvani ovat aidosti ihan oikeat paksut mustat puskat, vaikka hiukset ovatkin vaaleat, joten täydestä tuo mustahiuksisuus näytti ja jopa niin aidolta, että jotkut lyhytaikaiset tuttavat luulivat, että olin alkujaan mustatukkainen.
Menin kosmetologille jolla en ollut ennen käynyt. Menin ihan ajallaan, n. 5 min ennen aikaani. Ketään ei näkynyt missään, kunnes tää hoitaja pölähti jostain ulkoa n. 10 minuuttia myöhässä. Kun hän oli saanut ulkovaatteet päältä, hän otti imurin esiin ja ryhtyi imuroimaan hoitotilaa! Odottelin siinä sitten taas että hän sai siivottua.
Hoitona oli jalkahoito, joka tehtiin jotakuinkin ok. Välillä tosin, kynsilakkojen kuivaessa, tyyppi käväisi röökillä ja paskalla hoitotilan vessassa, jossa ei ollut mitään äänieristystä. Kauhusta jäykkänä makasin hoitotilassa ja rukoilin, että pesisi edes kätensä, ennenkuin tulee takaisin sorkkimaan jalkojani.
Ei tarvinne varmaan mainita, että toiste en mennyt. Olo oli oikeesti kuin Piilokamerassa.
Vierailija kirjoitti:
Seudun ainoa bussipysäkki, jolla ei seiso ilman aikeita hypätä kyytiin varmasti ketään. Linjat kulkevat kerran tunnissa, sunnuntaisin ja jo lauantai-iltaisin kahdesti kolmessa tunnissa. Pysäkille saa mennä jo puoli tuntia ennen oletettua ohittamisaikaa, koska muuten saattaa jäädä kyydistä sillä bussit eivät noudattaneet aikatauluja. Bussikuski (vanhempi nainen) meinasi kaartaa ohi, kun en viitonnut riittävän selkeästi hänen mielestään. Sanoin siitä kohteliaasti ja hän alkoi paukuttaan päätään takaisin, koska luuli minua teiniksi - ja kun sanoin, että jos näet täällä ihmisiä ja liikennettä, jotka tällä säällä huvikseen autiolla pysäkillä seisovat niin hihkaise. Nainen sanoi, että jäät kyydistä jollet vilkuta. en sanonut enää mitään mutta maanantaina soitin toimistolle. Naista ei näkynyt sen koommin puikoissa, eli varmasti saanut palautetta muualtakin.
Yllättäen toinenkin naisbussikuski loistanut logiikallaan. Kävin oppilaitoksessa, jonne ei päässyt muuten kuin yhdellä ainoalla bussilinjalla ja ne aikataulut eivät olleet synkassa millään tavalla oppitunteihin tai mihinkään. Menin ulos odottamaan bussia, joka kaarsi pihaan ja heitti liinat kiinni. Menin bussin lähelle, niin nainen ei ottanut mua millään tavalla huomioon vaan latasi kolikkotason täyteen pullaa ja istui autossa kuin tatti. Olin ihmeissäni et mitäs nyt, enkä uskaltanut lähteä mihinkään ettei se bussi lähdekin äkkiä kaartamaan veks ja joudun kävelemään kotiin (tai vaihtoehtoisesti odottamaan 4 tuntia seuraavaa autoa) riekkuen pihalla. Nainen käänsi päänsä pois ja katseli muualle aivan rauhallisena. Vasta kun maagiset 20 minuuttia olivat kuluneet, hän avasi auton ovet ja piti mulle palopuheen miten bussia ei kannata tulla odottelemaan ja vilkuttelemaan ennen kuin aikataulun mukainen lähtöaika koittaa ja miten hänellä oli lakisääteinen. Olin O.O ja erehdyin kysymään, miksi hän ei voinut sanoa asiaa heti vaan vasta nyt, niin en saanut muuta vastausta kuin että aikataulut löytyvät koulun alakerran ilmoitustaululta. Joo, eipä löytynyt, koska joku uivelo oli ne käynyt repimässä.
Porvoon [sic!] Liikenteellä oli sellainen keski-ikäinen naisbussikuski, joka tuntui nolaavan ja nöyryyttävän matkustajia oikein ilokseen. Omat kokemukseni hänestä ovat niin ikäviä, etten viitsi edes muistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhain aamulla odottamani ratikka pysähtyi pysäkille niin, että takaovi oli kohdallani. Ovi ei auennut nappia painamalla, eikä seuraava, eikä seuraavakaan. Menin kuskin läheisestä avoimesta ovesta viimein sisään, jolloin kuski alkoi huutaa: MÄ AVASIN SULLE TÄN ETUOVEN, MIKSET SÄ HELVETISSÄ OSAA KÄYTTÄÄ SITÄ!!!
Töihin päästyäni lähti palautetta.
Minulle sattui vähän samankaltainen tapaus kerran, kun juoksin Helsingin rautatieasemalla lähijunaan viime tipassa. Konduktööri tai mikä lie henkilökunnan edustaja karjui minulle veturin ohjauskopin ikkunasta, että "JUOKSE NYT SAATANA!"
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme mieheni kanssa lähikaupassa ruokaostoksilla. Olen kasvoiltani nuoren näköinen, mutta olemme molemmat kolmekymppisiä ja myös sen näköisiä, emme pukeudu erityisen nuorekkaasti tms. Ostoksiini kuului myös pari siideriä. Ilmeisesti kaksi siideriä on kaikkien alaikäisten vakio-ostos (muutaman ruokakassin kera), koska olin jo suorittamassa maksua kun kassa päätti tiukata minulta henkilöpapereita. Mukanani oli vain maksukortti. Kerroin myyjälle, että "paperit" ovat autossa, ja että hän voi poistaa siiderit ostoksista, kun en viitsi lähteä niiden vuoksi papereita hakemaan. Tähän hän: "no, ehkä voin myydä, kun poikaystävä on niin vanhan näköinen". Kaupat tehtiin myös siidereistä, vaikka nyt taisi mennä myyjällä useammassa kohtaa pieleen... :D
Ei mennyt. Linjaus on, että alle 30-vuotiaan näköisiltä kysytään paperit ja että velvollisuus koskee kaikkia ostotilanteessa läsnäolevia, ei vain maksajaa. Tilannekohtaista harkintaa käyttäen voi joustaa tietyissä tilanteissa, jos on hyvä peruste uskoa, ettei juotavaa ole menossa alaikäiselle. Kukaan ei voi, jaksa eikä halua käyttää tilannekohtaista harkintaa jokaisen asiakkaan kohdalla.
Kassalla ei ole kuudetta aistia ja alaikäiselle/tarkastajalle myymisestä tulee sakot. Fiksu asiakas ottaa henkkarit mukaan, jos tietää näyttävänsä nuorelta.
Taisit lukea tekstini hieman hätäisesti, joten tässä kertaus: 1) Olin jo suorittamassa maksua, eli kortti oli jo maksupäätteessä, kun henkilöpapereita pyydettin. Kaikki ostokset oli siis jo kirjattu kassaan. 2) Koska tiedostan olevani alle kolmekymppisen näköinen (en tosin alaikäisen, kuten alustuksessani mainitsen), olin täysin valmis vapaaehtoisesti luopumaan kassalla ex-tempore siidereistäni juuri siitä syystä, että en ollut ottanut henkilöpapereita mukaani. 3) Mieheltäni ei kysytty tilanteessa missään vaiheessa henkilöpapereita ja 4) peruste siidereiden myymiselle oli, ja lainaan tässä edelleen suoraan myyjää: “koska poikaystävä on niin vanhan näköinen”. Eli nyt vielä rautalangasta: A) myyjä toimi tökerösti kysymällä henkilöpapereitani vasta maksutilanteessa, ei siis ennen alkoholituotteiden kirjaamista kassaan. Jos hän olisi ennen tuotteiden kirjaamista kysynyt papereitani, olisin toki kehottanut häntä jättämään tuotteet pois, koska henkilötodistusta ei ollut saatavilla, kuten myös toimin, kun hän lopulta papereita kysyi. Hän olisi siis vielä voinut vain poistaa tuotteet ja asia olisi ollut sillä selvä. B) myyjä perusti lopulta “harkintansa” mieheni ulkonäön perusteelle. Jos olin hänen tulkintansa mukaan mahdollisesti alaikäinen, hänen ei olisi pitänyt myydä minulle alkoholia laisinkaan varsinkaan, kun täysi-ikäisyydestäni ei ollut näyttöä riippumatta siitä, kuka ja minkä näköinen henkilö seurassani tuolloin on ja C) myyjä, eli asiakaspalvelija kutsui asiakasta täysin avoimesti julkisessa tilanteessa “vanhan” näköiseksi. Asialla ei ollut mitään tekemistä yleisten linjausten kanssa. Ymmärsitkö nyt?
Sen sinä maksat siitä säästöstä. Itse en antaisi omalla kehollani "harjoiteltavan", käytän mieluimmin kokeneita hierojia, joilla on jo koulutus takana.