Kaveri uhkasi leikata pitkät hiukseni nukkuessani
Eli siis, minulla on vähän omalaatuinen ja rasittava kaveri. Juttu meni illanvietossa hiuksiin ja siihen kuinka hän ei ymmärrä pitkien hiusten ihannointia. Hänellä itsellään on lyhyt poikatukka, minulla pitkät hiukset. Sanoin että sinulle ne sopii ja itselleni ei, joten en ikinä itse leikkauttaisi pitkiä hiuksiani lyhyeksi, sillä näyttäisin pyöreiden kasvojeni kanssa ihan ilmapallolta jolla kasvaa ruohoa päässä. Mutta tähän kaverini sanoi että ehkäpä minä yöllä ne leikkaan!!? Olen tästä todella vihainen, sillä voin vannoa jos hän niin tekisi ajelisin hänet kaljuksi ja kysyisin että, no onko olo mukava?? Sillä lyhyillä hiuksilla en lähtisi talostani enään ikinä, tuskinpa hänkään kaljun kanssa. Miksi ei kaveri voi vain hyväksyä sitä että pidämme eri tyyleistä. Minusta hän on kuitenkin niitä harvoja joille lyhyt tukka sopii enkä ole siitä ikinä pahaa sanonut, olen vain kertonut että itse en ikinä lyhyeksi leikkaa.
Kommentit (21)
Oon ennenkin lukenut saman alotuksen.
En ikinä nukahtaisi tuollaisen kanssa samaan huoneeseen enkä kutsuisi edes kaverikseni. Ihan oikeasti, miksi hengata idioottien kanssa kun maailmassa on niin paljon aitoja ja mukaviakin ihmisiä? Ei ole normaalia että joutuu olemaan varuillaan toisen seurassa tai edes miettimään voisiko toinen tehdä jotain tuollaista.
En kutsuisi minäkään kaverikseni enkä todellakaan viettäisi aikaa moisen kanssa.
Valitettavasti en voi välejäkään katkaista kokonaan vaikka välttelenkin kyseisen ihmisen seuraa, sillä hän on parhaan ystäväni (jonka kanssa asun) sisko.
No kuule, vaikka se heittikin typerän läpän, niin ihan varmasti saat tukkas pitää.
Eikö täällä oikeesti ymmärretä vitsejä ollenkaan? Mun mielestä toi on niin ilmi selvä "vitsinä heitetty" tokaisi ettei tosikaan. Miten ihmessä tässä maailmassa edes pärjää jos on noin tosikko? Kaikki läppä ei ole hauskaa, mutta en ymmärrä mitenkään miten tuosta voi noin verisesti loukkaantua.
Eräs nainen nauroi miten älytti tyttökaveriaan. Molemmilla pitkät tukat ja oli ehdottanut kampaajalle meno leikkuuttamaan yhdessä hiukset molemmilta yhtä aikaa. Hän oli antanut vuoron ensin ystävättärelleen. Hänen houkset oli jyrsitty lyhyiksi.
Sitten tämä ilkeä nainen oli kieltäytynyt itse leikkauksesta. Ja sanoi vielä että teki koko homman älyttääkseen kaveriaan jonka kauniita hiuksia kadehti.
Tämä emäntä oli noitamainen ja vaarallinen työntekijä samaaa laitosta sivuavassa paikassa jossa työskentelin .
Minun tuttuni jolla on itsellään lehmännuolaisutukka ehdottelee minulle muka leikkisästi että leikkaisin tukan ihan lyhyeksi eli ns tempaisisin kerrankin kun hän on niiiiin kateellinen pitkästä paksusta hyväkuntoisesta tukastani jota kaikki ihailee.
Jaa ei siitä kyllä tiedä. On samainen henkilö kun olimme pienenpiä minua kiusannut esim. lukitsemalla huoneeseen siihen pisteeseen että itkien juoksin kotiin ja kerran piirtänyt naamani nukkuessani permanent tussilla, tämä tosin jo aikuisiässä. Tekee siis asioita miettimättä ensin miltä se toisesta tuntuu.
Tässä on nyt sekaisin monta asiaa.
Ensimmäinen on se, että hiuksiin ei ole tarpeen suhtautua lähestkään niin pakkomielteisesti kuin monet suhtautuvat. ne kasvavat takaisin ja ne voi leikkauttaa uudellen eri tavalla, jollei tykkää. Ei ole tarpeen ottaa itseään niin julmetun tosissaan.
Toinen on se, että läheskään kaikki ehdotukset hiusten leikkuusta eivät johdu kateudesta. Jokainen haluava saa nyky-Suomessa pitkät ja paksut hiukset. Jopa päivässä, ja omienkaan kasvattaminen ei kestä kauan eikä ole vaikeaa kun nykyään hyvää ruokaa kuitenkin on tarjolla toisin kuin joskus sata vuotta sitten, jolloin ihmisten ja hiusten hyvinvoinnissa oikeasti oli elintasoeroja. Jos siis jollakulla on lyhyet hiukset, se kertoo vain siitä, että hän pitää enemmän lyhyistä hiuksista. Kenelläkään ei siis ole mitään syytä olla kateellinen toisten hiuksista ja jos joku olettaa toisten kovasti kadehtivan hiuksiaan, se kertoo tämän ihmisen itsekeskeisyydestä enemmän kuin hiuksista.
Kolmas asia on se, että toisen ruumiiseen koskeminen luvatta on vähimmilläänkin väärin ja pahimillaan pahoinpitelyä. Itse en olisi kaveri pahoinpitelyyn taipuvaisen tai silla uhkailevan ihmisen kanssa. Enkä sellaisen, jolle pahoinpitelyuhkaus voi olla vitsi.
Sano sille, että puhkot siltä kitaran kielellä silmät kun se nukkuu. Et tykkää niiden väristä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt sekaisin monta asiaa.
Ensimmäinen on se, että hiuksiin ei ole tarpeen suhtautua lähestkään niin pakkomielteisesti kuin monet suhtautuvat. ne kasvavat takaisin ja ne voi leikkauttaa uudellen eri tavalla, jollei tykkää. Ei ole tarpeen ottaa itseään niin julmetun tosissaan.
Toinen on se, että läheskään kaikki ehdotukset hiusten leikkuusta eivät johdu kateudesta. Jokainen haluava saa nyky-Suomessa pitkät ja paksut hiukset. Jopa päivässä, ja omienkaan kasvattaminen ei kestä kauan eikä ole vaikeaa kun nykyään hyvää ruokaa kuitenkin on tarjolla toisin kuin joskus sata vuotta sitten, jolloin ihmisten ja hiusten hyvinvoinnissa oikeasti oli elintasoeroja. Jos siis jollakulla on lyhyet hiukset, se kertoo vain siitä, että hän pitää enemmän lyhyistä hiuksista. Kenelläkään ei siis ole mitään syytä olla kateellinen toisten hiuksista ja jos joku olettaa toisten kovasti kadehtivan hiuksiaan, se kertoo tämän ihmisen itsekeskeisyydestä enemmän kuin hiuksista.
Kolmas asia on se, että toisen ruumiiseen koskeminen luvatta on vähimmilläänkin väärin ja pahimillaan pahoinpitelyä. Itse en olisi kaveri pahoinpitelyyn taipuvaisen tai silla uhkailevan ihmisen kanssa. Enkä sellaisen, jolle pahoinpitelyuhkaus voi olla vitsi.
Hiusten kasvattaminen ei kyllä välttämättä ole mikään pieni projekti. Tosissaan riippuu paljolti elämäntavoista, mutta vaikka ne olisi kunnossa niin hyvinki voi kestää muutamakin vuosi että saa taas pitkät rintojen alle ylettyvät hiukset. Jollekki se on pitkä aika ja jollekkin ei.
Minusta tämä "ystäväsi" ansaitsisi kunnon opetuksen. Itse et ikinä ole sanonut ilkeää ystäväsi ulkonäöstä tai vähätellyt sitä.
Toisen hyväksyminen suhteessa on erittäin tärkeää ihan sellaisena kuin ikinä onkaan. Eikä tolla lailla voi vain mennä sanomaan edes vitsilläkään.
Kannattaisi ottaa puheeksi hänen kanssa. Jos sittenkään ei mene kuuleviin korviin se mitä puhut, kannattaa ottaa etäisyyttä. Ei ole aito ystäväsi.
Voi , näitä "kavereita" piisaa vielä lähes 40-vuotiaissa, kun "kaveri" on niin älyttömän kateellinen. Haukkuu pitkiä hiuksia minkä kerkiää kun omat on tyyliin shokkivärjätty kanapersetukka.
En tajua mikä joillakin on, kun joka himskatin väliin pitää heittää ihan pirun omituinen vitsi pitkistä hiuksista? Harva pitkähiuksinen koko ajan jauhaa muiden hiuksista, mutta jostain syystä jotkut jaksaa koko ajan uhkailla leikkauksilla tai "ystävällisillä vinkeillä" vihjailla lyhyistä hiuksista. Vaikka ne toisen hiukset ois ihan kamalat hamppukasat ja ohuet, niin mitä sitten. Antaa jokaisen huolehtia tai olla huolehtimatta omista hiuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en voi välejäkään katkaista kokonaan vaikka välttelenkin kyseisen ihmisen seuraa, sillä hän on parhaan ystäväni (jonka kanssa asun) sisko.
Suosittelen, että puhut ystävällesi epämukavasta olostasi. Tai vaikka muutat pois. Tuo uhkailija kuulostaa todella epämiellyttävältä ja jopa häiriintyneeltä.
Laiton uhkaus on ja sanot että viet poliisille.
hehe sitä se on päiväkodissa.
sanot sille vaa että odotahan kun yöllä riisun sinun pikkuhousut ja ....
Hiusten leikkaus ilman lupaa on pahoinpitelyä ja kaverisi joutuu maksamaan sinulle kivan summan, jolla voit ostaa hiuslisäkkeet, jos nyt noin pääsisikin käymään