Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joissakin taloyhtiöissä on näitä puuhapetejä jotka järjestävät kaikenmaailman kissanristiäisiä

Vierailija
05.12.2016 |

Onko siinä porukassa joku pomo kuka päättää asioista ja muut myötäilee?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kyllä itse omakotitalossa, joten menee vähän asian vierestä, mutta asiasta kuitenkin.

Mun ystävätär on aikamoinen puuha-pete omassa taloyhtiössään. Ihan hyvä että hän saa asioita aikaiseksi. Mutta hänella on huonona luonteenpiirteenä just sitten se, että kun hän järjestää jotain, niin hän olettaa että kaikki osallisuvat siihen ilomielin, ja jos joku ei saavu tai jostain syystä ei pääse tulemaan, niin sen hän laittaa todella loukkantuneena merkille. Hän ei muutenkaan ylipäätään tunnu ymmärtävän, että kaikki ihmiset eivät vaan innostu samoista asioista.. Siksi minäkin monta kertaa karttelen häntä.. uuvuttavaa!

Vierailija
2/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuha Pete voi olla hyvä juttu taloyhtiössä, hän voi pitää paikkoja kunnossa.

Touhu Tädit sen sijaan ovat rasittavia, koska pyrkivät järjestämään yhteistä tekemistä, josta ei ole mitään hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin kaupungin vuokra-asunnon asukaskokouksessa ja kaksi rouvaa päätti mitä tehdään ja muut olivat hiljaa

Vierailija
4/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuha Pete voi olla hyvä juttu taloyhtiössä, hän voi pitää paikkoja kunnossa.

Touhu Tädit sen sijaan ovat rasittavia, koska pyrkivät järjestämään yhteistä tekemistä, josta ei ole mitään hyötyä.

Meidän talossa on näitä touhu tätejä, jotka joka käänteessä kysyvät, että miksi en tule kahvi-iltoihin vaikka olen sanonut, et on menoja.

Vierailija
5/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaitsevatko ne puuhapedit väestönsuojassa?

Vierailija
6/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön yhteinen puuhapeti on kyllä hyvä idea.

Vierailija
7/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin eri huoneissa kotitalouksissa kuin perhepedit.

Vierailija
8/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin kaupungin vuokra-asunnon asukaskokouksessa ja kaksi rouvaa päätti mitä tehdään ja muut olivat hiljaa

Päätitkö vai olitko hiljaa?

Vierailija
9/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasujana en oo ikinä osallistunut pihatalkoisiin.

Vierailija
10/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoot on hieno idea. Mutta ketään ei saa pakottaa mukaan. Poissaolosta ei pidä antaa "miinuspisteitä". Toisaalta jos et osallistu talkoisiin, niin talkookaljat ja -makkarat tms. ei ole myöskään sinua varten. Itse voisin osallistua talkoisiin useamminkin, mutta meidän taloyhtiössä niitä järjestetään n. kerran kahteen vuoteen.

Vierailija
11/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taloyhtiössä on 350 asuntoa. Puuhatädit nimenomaan järjestää tätä yhteisöllisyyttä. Meillä oli ennen haravointi-iltapäiviä. Puuhatäti kutsui minua grillimestariksi ja juoma-annostelijaksi sinne. Lähdin mukaan ja kivaa oli. Grillattiin ja laulettiin noi 40 hengen voimin.

Toisella kerralla puuhatäti kutsui minua mukaan kärräämään multaa kukka-astioihin. Lähdin. Sitten tämä puuhatäti kaappasi kadulta vielä kaksi ennentuntematonta miestä mukaa. Molemmat vaihtoivat vaatteet ja tulivat mukaan kärräämään ja istuttamaan.

Tällainen toiminta on oikeasi yhteisöllistä isossa taloyhtiössä.

Sitten myöhemmin huoltoyhtiö ja puutarhayhtiö ja kaikki talkoot loppuivat. Onneksi se grillikatos on vielä jatkuvassa asukaskäytössä. Yhteistä tekemällä tutustuu naapureihin jopa jättitaloyhtiössä.

Vierailija
12/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yritän järjestää meidän taloyhtiöö yhteistä kuntosalia kun meillä sattuu olemaan noin 70 neliöinen tila ihan tyhjän panttina. Olenko puuha-pete vai yhteistä hyvää ajatteleva osakas.

Vierailija
13/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luin ekat neljä sanaa ja ajattelin, että onpas hulvaton taloyhtiö puuhapeteineen :)

Vierailija
14/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita meilläkin jokunen. Aika leppoisaa touhua ollut kuitenkin tähän mennessä ja erittäin hyödyllistä. Musta on kiva, että toiset jaksaa ja heillä on myös aikaa panostaa. Me kun ollaan molemmat työssäkäyviä ja liikuntaharrastuksetkin löytyy molemmilta, niin ei ehditä/jakseta kaikkeen ihan hirveästi osallistua. Pihatalkoot on kyllä yksi asia, joka jaksaa joka vuosi ärsyttää. Ne alkaa aina muka vasta klo 16, mutta kummasti on piha siistitty jo aamupäivän aikana... Samoin kuin talkookahvittelut on pidetty. Mielellään osallistuttaisiin ja ollaan tästä mainittukin hallituksen kokouksissa muutamaan kertaan. Ei ole kuitenkaan tilanne muuttunut mihinkään, tänäkin syksynä talkoot oli ohi varmaan jo puoleen päivään mennessä :D

Vierailija
15/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tiedä miten taloyhtiöissä käyttäydytään?

Naapurit ovat vain hyvänpäivän tuttuja ja sillä vyöhykkeellä pysykööt.

Kaikkinainen kanssakäyminen ja yhteisöllisyys johtaa ikävyyksiin ennen pitkää.

Apua sinne ja apua tänne, sekä juorut päälle.

Huoltoyhtiö hoitakoon kaikenmaailman kasvikset ja viherpuuhat. Siitä heille maksetaankin. Isännöitsijän ja hallituksen katsoessa päältä.

Yksityisyys on vaalittava herkku!

Vierailija
16/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun taloyhtiössä on 350 asuntoa. Puuhatädit nimenomaan järjestää tätä yhteisöllisyyttä. Meillä oli ennen haravointi-iltapäiviä. Puuhatäti kutsui minua grillimestariksi ja juoma-annostelijaksi sinne. Lähdin mukaan ja kivaa oli. Grillattiin ja laulettiin noi 40 hengen voimin.

Toisella kerralla puuhatäti kutsui minua mukaan kärräämään multaa kukka-astioihin. Lähdin. Sitten tämä puuhatäti kaappasi kadulta vielä kaksi ennentuntematonta miestä mukaa. Molemmat vaihtoivat vaatteet ja tulivat mukaan kärräämään ja istuttamaan.

Sitten myöhemmin huoltoyhtiö ja puutarhayhtiö ja kaikki talkoot loppuivat. Onneksi se grillikatos on vielä jatkuvassa asukaskäytössä. Yhteistä tekemällä tutustuu naapureihin jopa jättitaloyhtiössä.

.

Onko siellä teillä sähkö- vai kaasugrilli?  

Meillä on ihan sellainen, jossa grillaajat ensin mättää pesän joka on vain sellainen ontelo, päältä auki, täyteen puita ja alkuvaiheessa lähtee jumalattoman kovat savut siitä avotulesta. 

Eli muutama aktiivinen joka kesäilta grillaava pilaa kaikkien muitten asumismukavuuden siten, että mikäli ikkunat sattuvat olemaan auki, tai vaikka helleilmasta johtuen illalla haluaisi hieman viilentää kotiaan, niin melkoinen savunhaju pienhiukkasineen (syöpää aiheuttavia) tunkee sisälle.  Eli jokusen grillauksen takia meillä kärsii lähes sata muuta asukasta.  Tuota vielä pahentaa, vaikka ikkunat pitäisi kiinnikin, niin ilmanvaihto toimii jostakin kummasta syystä täysillä jatkuvasti, mikäli lämpötila yli 20 astetta ulkona.

Lähtiessään lyövät lopuksi kaikki mahdolliset roskat sinne käryämään seuraavan puolen tunnin ajaksi.

Mun mielestäni tuollaisissa kerrostalojen sisäpihoilla grillaaminen tulisi kieltää kokonaan terveydelle haitallisena.

.

Vierailija
17/17 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Onko siellä teillä sähkö- vai kaasugrilli?  

Meillä on ihan sellainen, jossa grillaajat ensin mättää pesän joka on vain sellainen ontelo, päältä auki, täyteen puita ja alkuvaiheessa lähtee jumalattoman kovat savut siitä avotulesta. 

Eli muutama aktiivinen joka kesäilta grillaava pilaa kaikkien muitten asumismukavuuden siten, että mikäli ikkunat sattuvat olemaan auki, tai vaikka helleilmasta johtuen illalla haluaisi hieman viilentää kotiaan, niin melkoinen savunhaju pienhiukkasineen (syöpää aiheuttavia) tunkee sisälle.  Eli jokusen grillauksen takia meillä kärsii lähes sata muuta asukasta.  Tuota vielä pahentaa, vaikka ikkunat pitäisi kiinnikin, niin ilmanvaihto toimii jostakin kummasta syystä täysillä jatkuvasti, mikäli lämpötila yli 20 astetta ulkona.

Lähtiessään lyövät lopuksi kaikki mahdolliset roskat sinne käryämään seuraavan puolen tunnin ajaksi.

Mun mielestäni tuollaisissa kerrostalojen sisäpihoilla grillaaminen tulisi kieltää kokonaan terveydelle haitallisena.

.

Meillä on puulämmitteinen iso gilli. Se sijaitsee hirrestä rakennetussa kodassa jissa on istumapaikkoja sisällä ehkä kymmenelle hengelle ja ulkona vielä pari pöytää toiselle kymmenelle hengelle. Lisäksi puulämmitteinen savustin. Vierssä halkoliiteri, jossa tilaa noin kymmenelle motille halkoja. Grilliä ei voi varata, vaan jokainen asikas voi käyttää sitä mielensä mukaan. Tontti on noin 20 hehtaaria (200 000m2) eli talojen välissä on ihan riittäväsi metsäistä maisemaa. Lähin talo grillistä on noin 50 metrin päässä. Grillikatoksen yhteydessä oma jätehuolto, joten muovia ja muuta jätettä ei tarvi grillissä polttaa.

Ihmetten tuollaisia ilonpilaajia, jotka haluavat kieltää vaikka grillaamisen. Suomesta löytyy paljon tilaa joissa voi säätää yksinäisyyden ja yhteisöllisyyden.

Tämä kuvaamani paikka ei ole maalla, vaan Länsi-Vantaalla. Näin kerrostaloasumisessa yhdistyy yksilöllisyys ja yhteisöllisyys. Niin ja lisäksi meillä on oma tenniskenttä ja uimaranta muutaman sadan mettin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi