Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokan ope kirjoitti Wilmassa, että

Vierailija
05.12.2016 |

oppiminen etenee hitaanlaisesti, mutta etenee. Pieni hetki vielä ja lapsi osaa lukea. Pitääkö tästä hitaudesta huolestua? Onko lukeminen ainoa asia joka vaikuttaa oppimiseen. Matikka sujuu hyvin kuitenkin.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi kolmesta lapsesta ei osannut kouluun mennessä lukea. Ope sanoi syksyllä, että hiihtolomaan mennessä pitäisi oppia, jouluna luki sujuvasti.

Vierailija
42/42 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille ekaluokan ope sanoi vanhempainillassa että ei mikään hätä ole lukemisen suhteen, suurinosa oppii keväällä, jotkut vasta kakkosella. Jokainen yksilöllisesti. 

En sanoisi kyllä näin. Minulla on nyt kahdeksatta kertaa ekaluokka ja kyllä suuntaus on pikemminkin se, että ihan tavallisista oppilaista n. puolet ellei enemmänkin lukee jo kohtalaisen hyvin kouluun tullessa. Loputkin yleensä hoksaa asian syyslomaan mennessä, joku satunnainen vasta jouluna. Jos menee kovasti yli sen, alkaa se hiukan jo soittaa hälytyskelloja ja enteilee ettei jatkossakaan äikän asiat luultavasti tule olemaan ihan helppoja. Poikkeuksiakin tottakai mahtuu joukkoon, mutta usein tuppaa olemaan näin. Meillä erityisopettaja ottaa tukiopetukseen viimeistään joulun jälkeen ne, jotka eivät vielä lue. On todella poikkeuksellista jos vasta kakkosella oppii lukemaan, se ei ole missään tapauksessa enää normaaliaikataulussa.

On meitä myöhäisiäkin. Opin lukemaan vasta tokaluokan keväällä pääsiäislomalla ja ihan omin päin lopulta opin ja luin kokonaisen (nuorten)kirjan kerralla.

Lukihäiriö on ja jotenkin käsitin lukemisen idean ihan väärin. Aakkoset osasin jo ennen koulua, mutta en ikinä tajunnut, miten aakkosista muodostui sanoja. Tavaamista en tajunnut lainkaan. Opin suoraan lukemaan kokonaiset sanat.

Minun lukunopeus oli samantien kuin opin lukemaan todella nopea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla