Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessani ajattelin, ettei mitään tuollaista ole ikinä käynyt itselleni, mutta sitten muistin yhden hyvän ystävän vierailun 4v lapsensa kanssa. Toin mustikka piiraan pöytään ja menin hakemaan lautasia. Takaisin tullessani kaverin lapsi oli nuolemassa sitä mustikkapiirakkaa siitä aivan piiraan keskeltä. Oli sen verran yllättävä näky, että lähes huusin sen lapsen nimen ja lapsi kyllä siitä hätkähti, juoksi äitinsä luo, joka ihmetteli, että "mitä tapahtui?" ja kun kerroin mitä oli tapahtunut, lapsi tietenkin kiisti kaiken.
Ai, nelivuotias oikein kiisti, älä nyt viitsi satuilla aikuinen ihminen.
Tollo.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä kyläilijöitä, naurattaa... ihmettelen miksi omistaja ei tee loppua heti...en katsois minuuttiakaan pitempään. Näitä lukiessa, tuntuu siltä, että jotkut ns.vieraat tekee tahallaan.
Ei tutkisi minun kaappeja yksikään vieras tai arvostelisi kotiani. Sotkis tahallaan aikuiset ihmiset. Persotteella pihalle.
Aika moni juttu lienee saanut värikynät aikatavalla.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessani ajattelin, ettei mitään tuollaista ole ikinä käynyt itselleni, mutta sitten muistin yhden hyvän ystävän vierailun 4v lapsensa kanssa. Toin mustikka piiraan pöytään ja menin hakemaan lautasia. Takaisin tullessani kaverin lapsi oli nuolemassa sitä mustikkapiirakkaa siitä aivan piiraan keskeltä. Oli sen verran yllättävä näky, että lähes huusin sen lapsen nimen ja lapsi kyllä siitä hätkähti, juoksi äitinsä luo, joka ihmetteli, että "mitä tapahtui?" ja kun kerroin mitä oli tapahtunut, lapsi tietenkin kiisti kaiken.
No miten tarina jatkui? Kiistikö äiti myös? Söittekö piirakan vai heitikö roskiin?
Sanotaan näin että olen tyytyväinen jos kukaan ei tule kylään. Kyllä ne kaikki vaan minun mittapuulla on sotkuisia, koska kaikki ovat sotkuisempia kuin minä. Inhoan kun saan siivota ja järjestää kämppäni itseäni miellyttävään kuntoon jokaisen vieraan jälkeen. Rakastan ystäviäni ja perhettäni mutta silti. Joskus korpeaa ihan kunnolla. Suomalaiset ei kunnioita toisten koteja ja niissä olevaa järjestystä. Älä koske niihin sohvatyynyihin, ei ole sinun asiasi järjestellä niitä tai heitellä pois sohvalta että mahdut istumaan...grrrr! Ja voitko kuivata kätesi vessassa vieraspyyhkeeseen ETKÄ minun käsipyyhkeeseen!
Miehen kaveri tuli eka kertaa kylään yhteiseen asuntoomme tyttöystävänsä kanssa. Tyttöystävä meni vessaan ja oli jonkun aikaa. Avasi oven ja huikkasi mulle että ei löydä mistään minun ripsiväriä. Oli ilmeisesti penkonut vessan kaapit läpi.
Olin ollut edellisen yön isovanhemmillani ja meikkilaukku oli reissukassissa makuuhuoneessa. En ikinä lainaa meikkejä kenellekään ja mietin että millä sanoilla kieltäydyn. Onneksi mummu oli pistänyt minulle mukaan jotain Yves Rocherin ilmaistavaraa ja pussissa oli myös ripsiväriä ja tungin sen tytölle käteen.
Loppuosa jutusta
"Sit on yks toinen kaveri joka kylään tullessa ei tajua, että vierailuilla on alkamis- ja päättymisaika. Hyvin mielellään jäis "asumaan". Lähtee vasta, kun sanoo että se ei voi jäädä ja on omiakin juttuja. Niin hyvin se aina asettui taloksi, että alkoi jo vaatiin mitä hänelle pitää kaupasta ostaa. Söi kuin hevonen. Noin 100€ viikossa meni sen elättämiseen. Sit ois pitänyt kuskata tai autoa lainata. Jotenkin kun kerran erehtyi autoa lainaan, niin hän kuvitteli sen olevan ihan luontaisetu ja että minä maksan bensat. Jatkuva rahapula tietty oli kun päivärahat meni aina parissa päivässä. Sit, kun sitä rahaa ei antanut, niin viime käynnillään varasti laspsen rahakätköstä 20€, kun olin töissä"
Oisin laittanut ovee kohti....vauhdilla.
Ihan pokkana jäävät asumaan. Ei jäisi meille, joku roti sentään.
Suostuit elättämään???
Yks juttu tulee mieleen..muutettiin,muuttoapu kännäs kun työ tehty.Olin saunan lauteiden kaitteelle laittanut kuivumaan farkkuja useat..Onneksi menin katsomaan vai oliko kuumuus joka hätkähdytti..wckin oli siinä..Avasin oven sauna oli täysillä päällä kuumuus varmaan toista sataa..ja eipä aikaakaan kun olisi tulipalo ollut.Siinnä kiukaan lähellä roikkui farkkuja..alin kerros oliko 4kerrosta..uudehko talo.Sitä olen monesti ajatellut,mitä helv..ä se oli.?
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus mitkä vanhemmat! Sua siis sätittiin siitä, että tuon tuttavaperheen vanhemmat eivät saaneet pentuaan kuriin?? Ei ole 12-13 vuotiaan lapsen tehtävä pitää huolta kurittomasta käytöshäiriöisestä nulikasta. Eivätkö he ehdottaneet rikkoutuneen pienoisrautatien hyvitystä?
Olen tuon lainaamasi tekstin kirjoittaja.
Tosiaan tarkennan, että sättiminen ei suinkaan johtunut tuosta rautatien rikkoutumisesta tai kyvyttömyydestäni vahtia apinan lailla pinkovaa pikkupoikaa, vaan yksinkertaisesti äitini tyylistä kestitä vieraita. Selvennän, eli siis äitini (tai isäni) eivät edes kiinnittäneet huomiota siihen, mitä asiaa minulla oli vaan tavallaan eleillä ja ilmeillä vaan "sätittiin"/"huidottiin" pois kun aikuisilla on juttu kesken.
Ei äitini sitä pahalla tehnyt, mutta hän nyt vain oli tuommoisissa tilanteissa tuollainen. Oppi kyllä myöhemmin pois tuosta ja helpottui sitä myöten minunkin teini-ikä. :)
Mutta siis sitten kun tuttavaperhe oli lähtenyt niin vanhemmillenikin selvisi mitä tuhoja siellä on saatu aikaan kun menin isälle näyttämään veturista irronneita rattaita kämmenellä. :D
Ei siltä perheeltä lopulta mitään korvauksia vaadittu ja veturi tuli sitten kuntoon pienellä remontoinnilla isäni avustuksella. Nallipyssykin saatiin uuden saranan myötä takaisin kuosiin ja sillä paukuteltiin menemään vielä monet kesät. :D
Vierailija kirjoitti:
Anoppi ja appi tulevat suoraan sisälle mieheni veljien luo, kun asuvat niin lähekkäin.
Eivät kertakaikkiaan tajua, miksei se sopisi? Kälyni ovat raivoissaan siitä!
Nämä sitten loukkaantuivat, kun sanotaan, että ovikello on olemassa eikä aikaisin aamulla ilmoittamatta lampsita suoraan sisälle!
Kaikki asuvat omakotitalossa ja ovi on auki, kun joku perheestä on herännyt.
Siinä sitten päivittelemään, jos joku sattuu vielä nukkumaan.Onneksi asumme Helsingissä, he Tampereella.
Muutenkin inhoan anoppiani. Hän on hirveä päällepäsmäri ja besserwisser. Mitään ei hyväksy muuta, kun oman tapansa toimia.
Kun poikamme oli pieni ja tulivat kylään, paapatti taukoamatta ja kertoi oman mielipiteensä joka asiasta ruoanlaittosta lapsen hoitoon.
Inhoni alkoi jo alkumetreillä. Minulla on tytär edellisestä avioliitosta ja hän antoi koko ajan ymmärtää, ettei hyväksy minua ja lastani. Ei sanonut suoraan, mutta rivien välistä pirullisesti samoin kuin muistakin asioista.
Samoin hän sanoi minulle,että poikaansa hän ei anna kenelle tahansa ( tarkoitti minua) ja kertoi haikeana, kuinka mieheni oli ennen minua seurustellut LÄÄKIKSESSÄ opiskelevan, niiiiiiin mukavan tytön kanssa.
Muutenkin palvoo titteleitä.
Sokerina pohjalle voisin vielä kertoa, että kun menimme naimisiin samalla, kun poikamme ristittiin, kysyi muutama päivä ennen kahvipöydässä mieheltäni, että oletko ihan varma nyt????!!!! Ja tämä on TOSI!Kun vertaan häntä ex- anoppiini, eivät voisi enää olla kauempana toisistaan.
Ex- anoppini oli ihana ihminen, joka hyväksyi minut heti.
Asuimme silloisen mieheni kanssa heidän luonaan puolitoista vuotta ennen omaa kotia eikä koskaan tullut pienintäkään eripuraa mistään. Kun erosimme, anoppi ei mennyt heti mieheni puolelle vaan ymmärsi eron syitä monesta eri näkökulmasta ja molempien kannalta.
Pidimme tiivistä yhteyttä siihen asti, kun hän kuoli.
Tällaista.
Voi taivas! Anoppisi taitaa olla äitini pikkuserkku, tarinan kaikki osaset osuvat yhteen. Olen pahoillani puolestasi, anoppisi on hirviö. Ja älä pelkää, en koskaan puhu tästä tekstistäsi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin että olen tyytyväinen jos kukaan ei tule kylään. Kyllä ne kaikki vaan minun mittapuulla on sotkuisia, koska kaikki ovat sotkuisempia kuin minä. Inhoan kun saan siivota ja järjestää kämppäni itseäni miellyttävään kuntoon jokaisen vieraan jälkeen. Rakastan ystäviäni ja perhettäni mutta silti. Joskus korpeaa ihan kunnolla. Suomalaiset ei kunnioita toisten koteja ja niissä olevaa järjestystä. Älä koske niihin sohvatyynyihin, ei ole sinun asiasi järjestellä niitä tai heitellä pois sohvalta että mahdut istumaan...grrrr! Ja voitko kuivata kätesi vessassa vieraspyyhkeeseen ETKÄ minun käsipyyhkeeseen!
🤣 "Älä koske niihin sohvatyynyihin, grr!" Onhan tää satiiria?
Omituista on se, että vieras sanoi jäävänsä yöksi, kun kaikille vieraille soittelin takseja illan päätteeksi.
Tarjosin vihkiäisten kunniaksi ruokaa ja juomaa kotonani.
Tää kiviriippa vinku myöhään lisää ruokaa. Alkoa jäi juhlien päätyttyä, niin alkkis joi kuin omiaan, vaikka tarjoilu lopetettiin sovittuun aikaan, ja muut lähti kotiin.
Seuraavana päivänä tälle kukkimaan jääneelle piti hakea noutoruokaa.
Sama riippakivi on ollut sen jälkeen rasitteena kutsuen itse itsensä kylään.
Olen tehnyt selväksi, että ei ole meille tulemusta enää. Aikuinen jolla ei ole käytöstapoja ja tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Omituista on se, että vieras sanoi jäävänsä yöksi, kun kaikille vieraille soittelin takseja illan päätteeksi.
Tää kiviriippa vinku myöhään lisää ruokaa. Alkoa jäi juhlien päätyttyä, niin alkkis joi kuin omiaan, vaikka tarjoilu lopetettiin sovittuun aikaan, ja muut lähti kotiin.
Seuraavana päivänä tälle kukkimaan jääneelle piti hakea noutoruokaa.
Sama riippakivi on ollut sen jälkeen rasitteena kutsuen itse itsensä kylään.
Olen tehnyt selväksi, että ei ole meille tulemusta enää. Aikuinen jolla ei ole käytöstapoja ja tilannetajua.
*kuokkimaan, tulemista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tarina jatkui? Kiistikö äiti myös? Söittekö piirakan vai heitikö roskiin?
Äiti ei kiistänyt ja kyllä syötiin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuli kerran kylään ja toi mukanaan pullaa ja sit kun olin laittanut kahvit ja tarjottavaa ja istuttiin pöytään ja olin ottamassa yhden pullan , hän totesi "Sinä et sit näihin pulliin koske mitä toin" ja alkoi mutustella pullaa, mutta päätin iskeä samalla mitalla takaisin ja kun hän oli ottamassa keksiä lautaselta, otin lautasen pois ja sanoin "Ja sinäkään et sit näihin tarjottaviin koske"
Siis tämä ihminen on tehnyt samanlaista juttua pari kertaa aiemmin ja nyt sitten päätin 'iskeä takaisin'
Itsekin kun hänellä käynyt kylässä niin ei ikinä tarjoa mitäänNo on teillä kavereita. Itse en antaisi toista tilaisuutta uusia tuollaista käytöstä. Minulle kyllä riittää ihan yksi kerta tuollaista ja sen jälkeen en olisi enää koskaan missään tekemisissä moisen saastan kanssa.
Tuo on niin helppo sanoa, mutta todellisuudessa me tavalliset ihmiset annetaan mokaajille uusia mahdollisuuksia niin kauan kuin sietokykyä riittää. Jos ovat vähänkään läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa teidän olisi kyllä pitänyt avata suu. ”Meille ei nyt voi jäädä yöksi. Haluatko että tilaan sulle taksin?”
Meillä hieman samantapainen tilanne, kun kutsuttiin sukua häihin. Appi ja anoppi olivat hämmästyneitä, kun eivät voineet tulla meille yöksi. HÄÄYÖKSI. Oli varmaan vaan joku tahaton ajatushäiriö. Ovat maailman hyväsydämisimmät appivanhemmat. Sanoimme, että tulee niin paljon sukua, että kaikkien pitää mennä tasapuolisesti hotelliin. Hyvin se meni.
Yksi asia, mikä jaksaa joissain vieraissa ihmetyttää ja ärsyttää on se, että tullaan kylään tyhjin käsin. Meillä ystävissä useita tällaisia. Tullaan kutsuttuna syömään tai kahvipöytään, hyville tarjoiluille. Meillä ollaan nähty ruokien eteen vaivaa ja maksettu aikaa ja rahaa, huolehdittu koti siistiksi jne. Ja vieraat ilmestyvät paikalle kädet tyhjinä. Itse en kehtaisi mennä valmiiseen pöytään tuomatta vaikka viinipulloa, keksi- tai kahvipakettia, kukkia tms.
Sitten oma lajinsa on myös nämä, jotka käyvät kahvilla tai syömässä, mutta eivät itse kutsu meitä (tai ilmoittavat suoraan, että ei heillä voi nähdä, koska on jatkuva sotku tai kumppani vaatii omaa tilaa tms). Näitäkin tyhjin käsin tulevissa. Vastavuoroisuus jos puuttuu vierailuissa, niin kyllä se pidemmän päälle alkaa harmittamaan, kun itse näkee kaiken eteen vaivaa. Joitain ystäviä ja tuttavia ei enää kylään näiden syiden vuoksi kutsuta.
Yksi tuttava kerran varasti kultaiset korvakoruni kylppärin kaapista vessareissun aikana.
Kuvasi salaa tauluja ,muuta sisustusta ja julkaisi netissä omassa sisustusblogissaan!
Kerran yksi nainen oli kylässä vaimoni tuttava ja nukkui olohuoneessa aamulla lasipöydällä oli kaksi isoa räkäpalleroa. HYI hemmetti :(
Hirveitä kyläilijöitä, naurattaa... ihmettelen miksi omistaja ei tee loppua heti...en katsois minuuttiakaan pitempään. Näitä lukiessa, tuntuu siltä, että jotkut ns.vieraat tekee tahallaan.
Ei tutkisi minun kaappeja yksikään vieras tai arvostelisi kotiani. Sotkis tahallaan aikuiset ihmiset. Persotteella pihalle.