Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1281/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset vieraat, jotka ovat paljain jaloin, ällöttävät. Ei huvittaisi nähdä meidän matolla ja sohvalla silsaisia jalkoja, paksuja sienikynsiä, kauheita vaivasenluita, mustaa töhnää kynsien alla jne.

Ja tietty, ei lapsia mukaan kyläreissuille.

Vierailija
1282/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin nuori ja sinkku, äidillä oli tapana tulla viideksi päiväksi kylään itse haluamaansa aikaan. Hän siivosi kaiken lattiasta kattoon, koko ajan moittien minua kun en viitsi siivota tarpeeksi. Hän kävi jääkaapin läpi ja heitti kaiken pilaantuneen menemään, pesi tiskit ja pyykit ja leipoi pullia ja sämpylöitä pakkaseen.

Tämä voi kuulostaa siltä että oli vain hyvä palvelu, mutta jouduin kuuntelemaan  koko ajan hänen puheitaan siitä miten en osaa tehdä mitään, nukun liian myöhään, olen liian lihava, jne. jne. Osa kommenteista tuli moitteina ja osa ilkeänä vitsailuna. Jos loukkaannuin, olin liian herkkänahkainen ja pitäisihän minun ymmärtää että se oli pelkkä vitsi. Illalla sain pari tuntia omaa aikaa kun äiti meni nukkumaan, mutta hän herätti minut sitten viimeistään yhdeksältä tekemään kanssaan kotitöitä.

Kun äiti välillä hetken malttoi levätä puuhailustaan, saattoi olla ihan mukavaakin, katseltiin telkkaria ja juteltiin kun syötiin iltapalaa. Mutta pian äiti nousi ja lähti taas tiskaamaan ja hinkkaamaan kattiloita, ei malttanut olla paikallaan.

Vierailut venyivät ja venyivät, "lähden sitten kun isi pääsee mua hakemaan". Pahin taisi kestää seitsemän päivää.

Onneksi tämä loppui kun muutin miehen kanssa yhteen. Miehen yksityisyyttä äiti kunnioittaa, minun ei.

Mun äiti tekee täysin samaa ja täysin samoja lihomis-juttuja ja selityksiä miksi on pidempää ja pidempää. Kerran toi koon 52 housut minulle ja suuttui itkemään kun totesin, että eihän näitä voi pitää kun tippuvat kun oon normaalisti kokoa 38-40 housuissa. On tosi raskasta kun toinen käy kaikki läpi posteista yöpöydän laatikoihin. Muille sisaruksille ei tee tätä samaa.

Ei ole kiellettyä kieltää äitiä kajoamasta tavaroihin.

Mulle tuli äiti hetkeksi käymään vähän aikaa sitten. Lähes ensimmäisenä oli kysymässä että saako hän laittaa astioita pesukoneeseen. Sanoin ettei tarvitse. Yritti vielä muutamaan otteeseen saada lupaa. En antanut. Syy on juurikin tuo, että koskaan ei malta olla tekemättä jotain ja se ärsyttää mua, koska ei toimi samoin mun sisarusten luona. Jos kerran pystyy kunnioittamaan heidän kotejaan, täytyy siihen pystyä minullakin. Kyse ei ole siitä että mulla olisi sotkuisempaa kuin sisaruksillani.

Tiedän kyllä että haluaa vain auttaa, mutta aina ei tarvitse ja voi kuunnella asianosaisenkin mielipidettä. Oli vähän nyreissään kieltämisestä ja sanoi etten saa loukkaantua jos hän haluaa auttaa. Vastasin siihen, että et sinäkään saa loukkaantua siitä jos minä omassa kodissani kiellän sinua tekemästä mitään. En tiedä ymmärsikö vihdoin, kysely kuitenkin loppui siihen. Huvittavaa että minä en saisi loukkaantua avun tarjoamisesta, mutta hän kyllä saisi sen kieltämisestä.

Terkkuja mut tunnistaville 😂

Voi kuule, ei sinua kukaan tunnista :) tuossa sukupolvessa on yllättävän paljon tällaisia ihmisiä.

Nimimerkillä, anoppini meni muualle itkemään kun sanoin että ei kiitos, tykkään itse siivota kotini. Oli alkamassa tiskaamaan yms.

Ja kerran hän otti vanhan lattialuutuveden (olin siivonnut aamulla), ja alkoi sillä pyyhkimään pöytiä. Mies pyysi lopettamaan, niin vetäytyi seurasta loppuvierailun ajaksi.

Ei tämä siltikään ole oudointa, mitä kodissamme on tapahtunut. Kirkkaasti erikoisin tilanne oli kun ks. henkilö oli yötä eikä halunnut olla vaivaksi käymällä suihkussa. Pyysi kuitenkin pikkupyyhkeen, että hän käy vessassa sen sijaan pesemässä alapäänsä. Oikein korosti, että hän pesee vain *sen*. Aamulla selitti kaiken päälle, kuinka oli yön kärsinyt löysästä vatsasta ja rampannut vessassa.

Toiset eivät vain hahmota minkäänlaisia sosiaalisia "rajoja".

Äitini on samanlainen. Selittää kaikki vessajuttunsa ja kysyy muilta liian henkilökohtaisia. Ei myöskään jostain syystä voi käydä suihkussa usein. Hän on vasta n.60 mutta ilmeisesti vanhempi sukupolvi (siis hänen vanhemmat) vältteli suihkussakäyntiä. Sitä pidettiin jotenkin tuhlauksena tai hienosteluna? Että on hyve käydä harvoin. En ymmärrä todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghosts kirjoitti:

olin tyhjentämässä vessan roskista jolloin se ei siellä vessassa ollut juuri sillä hetkellä kun yksi kaveri meni tarpeilleen, hänen jälkeen kun menin niin oli lätkäissyt käytetyn siteen seinään kiinni. Menin ihan suoraan kysymään että mitä helvettiä tääkin nyt on (ei ollut eka kerta kun teki jotain vastaavaa) niin sanoi aivan pokkana että kannattaa pitää vessassa roskista aina.

en oo pahemmin enää nähnyt tuota kaveria tuon jälkeen, eikä haittaa.

Todella outoa käytöstä häneltä. MUTTA. Vessassa kannattaisi kyllä aina olla roskis. Se on aina sellainen "äh eikäääää täällä ei oo roskista/roskapussia" ja sit on silleen että mitäs nyt.

Vierailija
1284/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rachelberry kirjoitti:

Itellä jääny elävästi mieleen [ olin 16 vuotias ] kun meille tuli kylään sellainen perhe jonka tytär oli about 6 vuotias ja leikki pikkusiskoni kanssa. Muistan että tämä lapsi oli aivan HIRVEÄ. Siis niin kamala ja todella lellitty ja sisareni oli saanut paria viikkoa aikaisemmin hienon nuken isovanhemmiltamme jotka olivat tuoneet sen Espanjasta tuliaiseksi. Noh tämä tyttö halusi sen nuken ja sisko itki ja sanoi "Ei" ja tämä tyttö huusi ja parkui, polki lattiaa jalallaan ja meni raivoomaan mun vanhemmille ja omille vanhemmilleen että hän haluaa sen saamarin nuken. Ei annettu periksi vaikka hänen vanhempansa kysyi äidiltäni että paljon se nukke maksaa ja sanottiin että ei myydä ja tää tyttö sit kuuli sen ja vieläkin muistan sen 'pirullisen' ilmeen joka sillä oli kun se meni parvekkeelle ja heitti sen nuken alas ja tottahan toki se meni rikki kun kumminkin oli jotain posliinia tms sen nuken naama :/

Mun sisko oli tuollainen. Jos ei saanut tahtoaan läpi, niin siinä kärsi koko perhe. Muistan edelleen kun hän suutuksissaan oli heittänyt takkaan nuoremman siskoni barbit kun sisko oli saanut "nätimmän" mekon barbilleen. Tuo sisko oli myös kylässä kamala ja muistan kun isäntäväki sitten sanoi suoraan että "lähtekää. Tuo lapsi ei osaa ollenkaan käyttäytyä" (oli kai muistaakseni purrut heidän taaperoaan kun ei saanut tältä lelua itselleen. Sisko taisi olla jotain 8 tuolloin) hänestä valitettavasti kasvoi aivan kamala aikuinen..

Vierailija
1285/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy vaan tuttuja, mutta tutuista omituisinta oli kun vaimon serkku alkoi siivota meidän kaappeja ajankulukseen.

Vierailija
1286/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghosts kirjoitti:

olin tyhjentämässä vessan roskista jolloin se ei siellä vessassa ollut juuri sillä hetkellä kun yksi kaveri meni tarpeilleen, hänen jälkeen kun menin niin oli lätkäissyt käytetyn siteen seinään kiinni. Menin ihan suoraan kysymään että mitä helvettiä tääkin nyt on (ei ollut eka kerta kun teki jotain vastaavaa) niin sanoi aivan pokkana että kannattaa pitää vessassa roskista aina.

Todella outoa käytöstä häneltä. MUTTA. Vessassa kannattaisi kyllä aina olla roskis. Se on aina sellainen "äh eikäääää täällä ei oo roskista/roskapussia" ja sit on silleen että mitäs nyt.

Eihän nyt sentään tahallisesti ilkeäksi kannata kenenkään ryhtyä tuommoisen takia.

Jollei veskissä ole omaa roskista, niin silloin otetaan pätkä vessapaperia ja kääritään käytetty side siihen ja viedään keittiön roskikseen.

Hyvin yksinkertaista eikä aiheuta shokkia kenellekään.

Vierailija
1287/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rachelberry kirjoitti:

Itellä jääny elävästi mieleen [ olin 16 vuotias ] kun meille tuli kylään sellainen perhe jonka tytär oli about 6 vuotias ja leikki pikkusiskoni kanssa. Muistan että tämä lapsi oli aivan HIRVEÄ. Siis niin kamala ja todella lellitty ja sisareni oli saanut paria viikkoa aikaisemmin hienon nuken isovanhemmiltamme jotka olivat tuoneet sen Espanjasta tuliaiseksi. Noh tämä tyttö halusi sen nuken ja sisko itki ja sanoi "Ei" ja tämä tyttö huusi ja parkui, polki lattiaa jalallaan ja meni raivoomaan mun vanhemmille ja omille vanhemmilleen että hän haluaa sen saamarin nuken. Ei annettu periksi vaikka hänen vanhempansa kysyi äidiltäni että paljon se nukke maksaa ja sanottiin että ei myydä ja tää tyttö sit kuuli sen ja vieläkin muistan sen 'pirullisen' ilmeen joka sillä oli kun se meni parvekkeelle ja heitti sen nuken alas ja tottahan toki se meni rikki kun kumminkin oli jotain posliinia tms sen nuken naama :/

Mun sisko oli tuollainen. Jos ei saanut tahtoaan läpi, niin siinä kärsi koko perhe. Muistan edelleen kun hän suutuksissaan oli heittänyt takkaan nuoremman siskoni barbit kun sisko oli saanut "nätimmän" mekon barbilleen. Tuo sisko oli myös kylässä kamala ja muistan kun isäntäväki sitten sanoi suoraan että "lähtekää. Tuo lapsi ei osaa ollenkaan käyttäytyä" (oli kai muistaakseni purrut heidän taaperoaan kun ei saanut tältä lelua itselleen. Sisko taisi olla jotain 8 tuolloin) hänestä valitettavasti kasvoi aivan kamala aikuinen..

Friiltä tulee monia sarjoja joissa on sun siskosi tapaisia. Murhaaja kotonani on yks.

Vierailija
1288/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lammas kusi pihalleni täysin narsistisesti keskelle pihaa. Sama henkilö jätti joskus tyhjän pannun tahallaan tulikuuman hellan päälle ja saksi kannabis kasvin kasvatus kelvottomaksi. Mitä muuta viellä? Lisää löytyy. En jaksa muistella vanhoja pahoittaen mieltäni.

Ihan oikein inhottavalle narkomaanille! 🙂

Vierailija
1289/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eestiläinen mies ikä just alta 30  matkalla kotiin kännissä soitti minulle ja kysyi yöpaikkaa. Pyörällä liikkeellä ja kotiin vielä pitkä matka. 

Tule , saat nukkua. 

Non niin .Aamulla huomasin että oli pissannut minun sohvan! Ei tullut toista kertaa. 

Eestiläinen? Siis virolainen. Tosin Viro on viroksi Eesti.

Vierailija
1290/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että vanhemmat katsoisivat pienten lastensa perään, kun ovat kylässä. On tosi kurjaa itse juosta lasten perässä ja toivoa, että oma kämppä säästyy enemmiltä vaurioilta. Kerrankin juoksin  ympäri lapsetonta asuntoamme yksivuotiaan perässä katsoen ettei hän kiipeä, putoa,  laita suuhunsa kasveja yms. Sillä aikaa perheen viisivuotias järsi pikku kotimme ainoaan arvohuonekaluun naarmut hampaillaan vanhempien istuessa huolettomina vieressä. Kyseessä oli miehen veli perheineen, niin olin yrittänyt antaa veljeksille aikaa jutella, mutta olisihan niistä joku voinut vähän sen viisivuotiaankin tekemisiä katsoa.

Vierailija
1291/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsen äiti tuli kylään aika yllättäen. Lapsi oli vilkas noin 2-vuotias ja tutki tietty kaiken, nostelin välillä särkyvää tavaraa turvaan äidin istuskellessa sohvalla kaikessa rauhassa. Yhdessä vaiheessa seurasin, kun lapsi poimi levysoittimeni nupit irti ja tunki suuhunsa, kävin ne sitten poimimassa suusta ulos ettei tukehdu. Äitiä ei jaksanut kiinnostaa. Vierailun jälkeen joka paikka metrin korkeudelta oli täynnä rähmäisiä, kuolaisia kämmenenjälkiä.

Kun itse tulin äidiksi myöhemmin, olin tarkkana kyläillessä, että omat lapset eivät sotke ja tee tuhoa. En kokenut vaikeaksi.

Vierailija
1292/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs se, kun isäntäväki ei kunnioita vierasta?

Vuosia sitten minut oli kutsutttu sisareni ja miehensä luokse (syytä en muista). He olivat päättäneet kokeilla nakuilua. Olivat siis ilman vaatteita. En tiennyt mihin katsoa. Iältään vähän alle 40.

Oli kyllä kesä ja olimme ulkona, mutta ehkä olisivat voineet laittaa edes uikkarit päälle.

Olivat kai päättäneet että tekevät mitä haluavat. En sanonut asiasta mitään.

Vierailija
1293/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghosts kirjoitti:

Mitä kohtaa et ymmärtänyt tuosta " Olin tyhjentämässä vessan roskista jolloin se ei siellä vessassa ollut juuri sillä hetkellä." Olisiko pitänyt kiikuttaa siksi hetkeksi vessaan korvaava roskis?

Vierailija
1294/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan perheenjäsen oli käynyt sairaalassa, ja jonkin ajan päästä lankomies alkoi röyhkeästi kahvipöydässä kuulustella perheeltä juuri tämän sairaalassa käyneen asioista.  Ei ollut aikaisemmin kysellyt.  Herätti vähän epäilyksiä, mistä moinen yllättävä kiinnostus johtui. Perhe ei ollut koskaan kertonut  terveysasioistaan. Olisiko joku sairaalan henkilökunnasta juorunnut, kun oli mutkien kautta sukua. Lanko oli myös kierrellyt tuttavien poissaollessa pihalla aivan tulevan omistajan elkein, liekö ollut havittelemassa taloa itselleen.  Ei ollut tämän jälkeen enää tervetullut. 

Vierailija
1295/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rachelberry kirjoitti:

Mä voin kyllä samaistua aika vahvasti.

Muistan melko elävästi tilanteen, jossa meillä oli vieraana joku mun vanhempien tuttavaperhe lapsineen. Itse olin muistaakseni jotain 12-13 vuotias tjsp. ja tämän tuttavaperheen lapset oli n. 10v tyttö ja muutaman vuoden nuorempi poika, olisko ollut just ekaluokkalainen.

Noh, tuo tyttö oli ihan hyvin käyttäytyvä ja ehkä vähän jopa pikkuvanha, sillä istui suurimman osan ajasta vanhempieni ja perheensä kanssa olkkarissa seurustelemassa tai ainakin kuuntelemassa sitä sorinaa. Mut oli tavallaan ohimennen nakitettu valvomaan tai viihdyttämään tätä pienempää lasta, joka oli sitäkin vilkkaampi. Se meni heti ensimmäisenä kun leivokset oli syöty kahvipöydästä mun huoneeseen sen kummemmin kyselemättä. Menin itse perässä sinne niin oli bongannut kirjahyllyn päällä veljeni peruja olevan vanhan pienoismallirautatien. Sellainen siis missä ne junat on mallinnettu oikeista junista tosi tarkasti ja ne kulkee sähköistetyillä kiskoilla itsekseen eteenpäin kun kytkimestä kääntää virtaa kovemmalle.

Tuo rautatie on sellainen aika herkästi särkyvä eikä niitä saa enää mistään kun joskus 70- luvun alussa ostettu veljelleni lahjaksi.

Halusi aivan vängällä leikkiä sillä vaikka yritin tarjota kaikkea muuta, mutta ei. Vinkui lopulta äidiltäni, että saako sillä leikkiä ja koska äitini on aina ollut aika pehmeä sielu niin heltyi vastustelustani huolimatta. Noh, kerkesin ottaa laatikon alas hyllyltä niin tuo poika nyppäsi sen kädestäni aika rankoin ottein ja se tipahti maahan. Otti vielä sen kaikista parhaimman veturin sieltä sisältä ja alkoi leikkiä sillä ajellen pitkin kalusteita, lattiota ja mattoja.

Sitä kesti ehkä kymmenen sekuntia ja koitin sanoa monta kertaa, että olla varovaisempi niin veturin akseli katkesi ja kaikki pyörät tippuivat saman tien maahan. Repi vielä veturin ohjaamon katonkin irti ja sanoi sitten vaan, että "tylsä lelu" ja otti jotain muuta rikottavaksi.

Olin aika kypsä jo tuossa vaiheessa ja se oli viimeinen niitti kun sain itse sättimistä kertoessani vanhemmilleni mitä tuo nappula oli touhunnut. Menin muistaakseni vessaan lukkojen taakse lukemaan jotain Aku Ankkaa pariksi tunniksi kun en jaksanut enää seurata mitä tuo rikkoo seuraavaksi.

Ja rikkoihan se... :D Mun hieno uusi nallipyssy oli keskeltä kahtia kun vieraat oli lähtenyt ja pöly laskeutunut.

Vierailija
1296/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin absurdeja että nauran täällä ääneen :D

Miten jotkut oikeasti voivat olla noin hävyttömiä?

Vierailija
1297/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kuvanveistäjä seisoi lattialla päällään.

Yksi yövieras kusi lattialle. (nukkuessaan)

Vierailija
1298/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan, että vanhemmat antavat kakaroiden pomppia sohvalla, lääppiä vastapestyjä ikkunoita, ajaa koiraa takaa jne

Vierailija
1299/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin hetkeksi vessaan. Sinä aikana luokkakaveri oli lakannut kynsiään lakallani. Jos hän olisi pyytänyt lupaa, olisi toki saanut sen. Ihmettelin tuollaista salamyhkäistä tekoa. Hän ei siis lakannut muistaakseni kaikkia kynsiä tietenkään, vaan paikkasi jonkin lohjenneen kohdan (olikohan edes sama väri, en muista). 

Vierailija
1300/2728 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ghosts kirjoitti:

Mitä kohtaa et ymmärtänyt tuosta " Olin tyhjentämässä vessan roskista jolloin se ei siellä vessassa ollut juuri sillä hetkellä." Olisiko pitänyt kiikuttaa siksi hetkeksi vessaan korvaava roskis?

Miksi siivoilet ja tyhjentelet vessan roskiksia, kun sinulla on vieraita?

Miksi et seurustele vieraidesi kanssa?

Mutta joo, ei siteitä liimailla seinään. Ehkä hän oli yksinäinen ja pitkästynyt luonasi ja halusi kostaa?

En ole tuon kirjoittaja, mutta pienemmälläkin älyllä tajuaa sen, että jos vessan roskis täyttyy niin silloin se pitää tyhjätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme