Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Ihmetys-I kirjoitti:
Olisi mukavaa jos pariskunnat peruisivat vierailunsa silloin jos ovat riidoissa. Ei ole mitään sen vaivaannuttavampaa kun katsella sohvalla mahdollisimman kaukana toisistaan istuvaa pariskuntaa jonka jokaiseen lauseeseen sisältyy joku piikki sitä toista kohtaan. Ihan sama että puhutaanko säästä, meidän lomamatkasta tai kaverin uudesta autosta, joku naljailu sitä puolisoa kohtaan siihen onnistutaan kätkemään. Sitten mulkoillaan sinne toiseen ja pyöritellään silmiä.
Yritä siinä sitten pitää tunnelmaa yllä ja jutella niitä näitä kun koko ajan näkee että niillä ei ole mikään muu mielessä kuin se riita.
No yhden kerran kyllä menin tällaisen vierailun jälkeen viemään roskia pihalle ja siellä oli näköjään autossa käynnissä jo sovintoseksi eli eivät päässeet edes kotiin saakka kun riita oli jo sovittu. Olisivat saman tien voineet sopia jo ennen tuloaan...
Kerran tuossa tilanteessa. Sanoin että ehkä teidän kannattaisi erota
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui viime viikonloppuna tyttäreni syntymäpäivillä.
Lapset olivat vielä niin pieniä että osalla oli vanhemmat mukana. Vieraiden lähtiessä huomasin että yksi äiti oli kerännyt heidän mukana olleensa kassiin tyttäreni leluja ja kun kyselin asiasta väitti että aikoi vain lainata niitä. Niin varmaan.
Jos en olisi huomannut niin varmasti eivät olisi palautuneet. Kuka menee lähes ventovieraan kotiin varastamaan sieltä?
Aika törkeetä :D meillä on käynyt vaan niin että jokunen fb-kirppistelijä on sovittujen kauppojen jälkeen alkanut kiertelemään oma-aloitteisesti asuntoa ja kysellyt että oisko muuta myytävää. No ei ole, ei olla mikään kauppa...
Vierailija kirjoitti:
Ihmetys-I kirjoitti:
Olisi mukavaa jos pariskunnat peruisivat vierailunsa silloin jos ovat riidoissa. Ei ole mitään sen vaivaannuttavampaa kun katsella sohvalla mahdollisimman kaukana toisistaan istuvaa pariskuntaa jonka jokaiseen lauseeseen sisältyy joku piikki sitä toista kohtaan. Ihan sama että puhutaanko säästä, meidän lomamatkasta tai kaverin uudesta autosta, joku naljailu sitä puolisoa kohtaan siihen onnistutaan kätkemään. Sitten mulkoillaan sinne toiseen ja pyöritellään silmiä.
Yritä siinä sitten pitää tunnelmaa yllä ja jutella niitä näitä kun koko ajan näkee että niillä ei ole mikään muu mielessä kuin se riita.
No yhden kerran kyllä menin tällaisen vierailun jälkeen viemään roskia pihalle ja siellä oli näköjään autossa käynnissä jo sovintoseksi eli eivät päässeet edes kotiin saakka kun riita oli jo sovittu. Olisivat saman tien voineet sopia jo ennen tuloaan...
Minä sanoin, että ulos kodistani ja vähän nopeaan, tännekin tulla riitelemään.
Kun näitä lukee tulee mieleen, että iso osa porukasta on ääliöitä, toiset menee jonkun kotiin häiriköimään ja toiset sallii sen hymistellen.
Minä en katsoisi sekuntiakaan, tosin eipä ole törkeitä sukulaisia tai ystäviä. Kaikki osaavat käyttäytyä.
ei mitää törkeää ole tapahtunut sillä kutsun kotiini mukavia ihmisiä ja ystäviä jotka käyttäytyvät aikuisesti ja nätisti. vieraat tosin aina syövät lautaset putipuhtaiksi, mutta sehän on tarkoituskin kylässä. Eräs mies on hanakasti heti tarjottavien kimpussa ja mussuttaa niitä kuin omassa olohuoneessaan. no hyvä kun viihtyy! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetys-I kirjoitti:
Tuollaiset riitelevät pariskunnat voivat olla myös tosi viihdyttäviä, jos sattuvat olemaan verbaalisesti lahjakkaita. Monta kertaa nauranut sisäänpäin näille.
Entinen työkaveri joka varasti parfyymipullon kylpyhuoneesta,
Veljellä on tapana tehdä niin, että jos vaikka laatikko ei aukea, niin käyttää voimaa, eikä katso mikä jumittaa. Tai ihan mikä vaan ja on rikkonut kotonani paljon sen takia. En anna enää koskea mihinkään, enkä edes mielelläni päästä tänne.
Minullakin yksi kaveri jolla useampi lapsi, ja heidän vierailunsa ovat aina olleet aivan kauheita. Itselläkin on lapsia eikä edes mitään helppoja vaan löytyy adhd:ta jne mutta koen että se on mun tehtävä kylässä paimentaa eikä vaan päästää laumaa vapauteen tapahtui mitä tapahtui. Kaveri eri linjoilla. Juttelee kanssani innolla lörpötellen samalla kun heidän vilkas katraansa pistää taloa päreiksi. Perheen mies vetäytyy sanomalehden kanssa sohvalle ja piiloutuu sen taakse eikä näe eikä kuule. Ovat aivan sokeita ja kuuroja sille täystuholle mitä tapahtuu. Ei tarvitse lasten hiljaa paikallaan istua mutta en tykkää että kaikki revitään ja sotketaan, ja sukkasillaan juostaan edes takaisin ulos ja sisälle, huudetaan ja paiskotaan ovia, likaisilla käsillä kuovitaan mennessä tarjoiluja, viedään niitä olkkariin jossa ne murennetaan sohvaan ja unohdetaan sinne, kerran vatkasin vielä kermavaahtoa ja yksi lapsista nappasi kulhon ja lättäsi mudasta tms mustat sormensa vaahtokulhoon ja luisteli kulhon kanssa lattialla. En voinut uskoa silmiäni. Kermavaahdot nuoli ja pyyhki loput vaatteisiinsa. Sinne meni se vaahto. Vanhemmat ei tosiaan puutu mitenkään. Vauvan vaippa vaihdettiin olohuoneen vaalealla karvamatolla vaikka kerroin missä on sopiva taso ja vesipiste. Tuo taisi olla viimeisiä kertoja kun kutsuttiin heitä, jatkossa ollaan tavattu puistoissa jne. Korona on nyt lopettanut kyläilyt ja lapsetkin isompia. Jokohan heidät uskaltaisi kutsua? Oma mies aivan raivona eikä halua heitä meille.
Vanhemmanvastuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Suomen kaikki lapsettomat ihmiset vinkumassa täällä harmiaan kun lapsiperhe on käynyt kylässä. Lapset peräti juosseet sisällä, härre guuuud! Itse olette taatusti joka sorkka puklanneet pieninä sohvalle ja vääntäneet vielä kasan pöydän alle :). Minkähänlaisia tiukkahuulisia isotätejä teistä mahtaa joskus 70-vuotiaina tulla ;D
Vahinkoja sattuu, se on selvä, mutta meillä kyllä kotona opetettiin että kylässä ei saa koskea asioihin ilman lupaa ja että pöydässä istutaan nätisti. Sellainen on mielestäni ihan minimikasvatusta. Mä en tajua, kun kummipoika perheineen tulee kylään, joka hemmetin tavara on välittömästi leikkikalu. Esimerkiksi taulutelkkari muuttuu pikkuautojen ajoradaksi, ja arvatkaapa millaiset jäljet siitä sitten jää. En ymmärrä vanhempia, jotka eivät kiellä lapsiaan hajottamasta muiden kamoja. En ymmärrä sitäkään, että kotonansa saavat hajottaa paikkoja, mutta samapa se minulle.
Näistä kommenteista on helppo huomata, kuinka kurjaa on, kun kylään tulee perhe, jonka lapset pitäisi valitettavasti olla näköetäisyydellä ja vanhempien reagoida lapsiensa tekemisiin. On tosiaan itselläkin lapsia, mutta tietyt perheet lapsineen ei aikanaan olleet toivottuja vieraita. Omat lapset rakensivat tunti- ja päiväkausia isoja legoaluksia ym. jotka kaverin lapset heittelivät tuusan nuuskaksi, kun kävivät omine nokkineen lasten huoneissa. Oma äiti jutteli ja kahvitteli keittiössä ja itse panikoin, mitähän taas muualta talossa hajotettu (mm. yksi tuolin päällinen kerran raavittu läpiasti rikki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetys-I kirjoitti:
Tuollaiset riitelevät pariskunnat voivat olla myös tosi viihdyttäviä, jos sattuvat olemaan verbaalisesti lahjakkaita. Monta kertaa nauranut sisäänpäin näille.
Tämä pariskunta olis kiva pyytää kylään
Meillä on eteisen lipaston päällä kippo, jossa on pikkusälää, avaimia, kolikoita ym.
Tuttava lähtiessään ihan pokkana kaivoi sielä pari 2e kolikkoa, käskin laittaa takaisin.
Ex-anoppi meni päiväunille meidän sänkyyn. Vaatteet päällä ja peittojen alle. Järkytyin niin etten saanut sanaa suustani, ja silloinen mieheni kohautti vain harteitaan, että tuollainen äiti on.
Eestiläinen mies ikä just alta 30 matkalla kotiin kännissä soitti minulle ja kysyi yöpaikkaa. Pyörällä liikkeellä ja kotiin vielä pitkä matka.
Tule , saat nukkua.
Non niin .Aamulla huomasin että oli pissannut minun sohvan! Ei tullut toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä äipällä oli sellainen tapa että kyläillessään etsimällä etsi lapselleen kalleimman näköiset lasit ja lautaset ruokailuun. Sitten oli muka hämmästänyt kun raskas iso lasi tipahti lapsen kädestä lattialle ja meni rikki. Eikä puhettakaan että olisi tarjoutunut korvaamaan tai hankkimaan uuden lasin, enkä ihmettele sitäkään koska tiedän että heillä on rahasta todella tiukkaa.
Vähän samantyyppinen on erään tuttavaperheen isä. Hän läikyttää aina kahvia pöytäliinalle, ja jos tarjotaan jotain värjäävää, vaikka mustikkapiirakkaa, niin takuuvarmasti tiputtaa pöytäliinalle ja matolle mustikkaa. Sitten vielä "vahingossa" iskee tuolinjalan siihen maton päälle että saa mustikan varmasti liiskattua siihen, ja sanoo sitten: "Oho".
Meni monta vuotta, ennen kuin tajusin, että tuo on täysin tahallista. Voi olla ettei heppu itse tiedosta sitä, mutta ei ne silti vahinkoja ole. Vetkutti myös taaperon viemistä potalle, että tämä varmasti pissaisi vieraspaikan matolle tai sohvalle.
Mistähän ongelmasta tuollainen kertoo? Onko tyyppi kateellinen toisten kodista, vai miksi haluaa turmella aina jotain?
Et sitten hoksannut ostaa isoa muovia (Etolasta tms.) ja laittaa se yhden tuolin alle kahvipöytään. Ja kun tämä sottapytty tulee paikalle, ohjaat hänet siihen istumaan ja sanot: ”Kun sulta aina tuppaa tippumaan ruokaa meidän matolle, niin on turvallisinta, että istut tässä.”
Miksi olette tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Veljellä on tapana tehdä niin, että jos vaikka laatikko ei aukea, niin käyttää voimaa, eikä katso mikä jumittaa. Tai ihan mikä vaan ja on rikkonut kotonani paljon sen takia. En anna enää koskea mihinkään, enkä edes mielelläni päästä tänne.
Mielelläsi?
Minä en päästäisi lainkaan ja laskun laittaisin perään tai kävisin särkemässä jotain tosi arvokasta ja sanoisin hupsista, kato mullekin kävi näin.
mutsi aikanaan tuli kylään valkoiset hanskat kädessä tutkimaan onko pölyä. varasteli tavaroita ja rikkoi niitä. kuollut nykyään onneksi. nyt voivat soittaa helvetissäkin harppua
Novarsinaisesti vieraita käy harvoin. Sukulaisia kyllä.
Ehkä pahimpia ovat ne jotka ei ymmärrä lähteä - ja nämä samat ovat yleensä niitä jotka ovat kutsuneet itse itsensä. Olen toivonut, että kossain elämänvaiheessa mulle kasvaisi kyky sanoa, että nyt teidän on lähdettävä. 59-vuotiaana ei tuo oikein edelleenkään onnistu.
Expuolison serkku pöllähti aikoinaan opiskelijakotiimme omia aikojaan ruotsinlaivasta. Tuli, söi, nukkui, söi ja nukkui. Kolmantena päivänä soitin hädissäni puhelinkopista (kännyköitä ei vielä ollut enkä kotoa kehdannut...) anopille. Appivanhemmat sitten onneksi tulivat ja veivät vieraan pois.
Veljeni vaimo keksi aikanaan tuoda viisikuistaan meille hoitoon siksi aikaa kun itse käy harrastamassa. Lasta ei oltu totutettu pulloon ja rouva oli aika hidas toimissaam, taisi tehdä kauppareissun samalla, niin että nälkähän tälle täysimetetylle tietysti aina tuli. Omat kouluikääiset ei päässeet ajoissa nukkumaan kun ensin vauva karjui, sitten tuli vauvan äiti puoli kymmeneltä, imetti tunnin verran, tarvitsi ruokaa ja juomaa... meillä oli aamuherätykset kuudelta, joten lopetin tämän sirkuksen jonkin tekosyyn varjolla.
Nykyisen puolisoni siskopamahtipaikalle, kun olin juuri ostanut pitkään kylmillään olleen mökin. Olimme itsekin sinne vasta tulleet, mutta tuntikausia hekin siinä istuivat ja odotivat palvelua, ruokaa ja ja kahvia. Kun itse olisimme viikonloppumme ymmärrettävästi siinä vaiheessa käyttää vähän toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh. Oliko toi ihan aikuinen ystävä ap? Mö en voisi kuvitella että kukaan aikuinen menisi syömään lasten joulukalentereista suklaat. Ajatuksenakin täysin absurdi.
söikö se myös lasten vanukkaat?
Eivät ehtineet, kun mun mies söi lasten vanukkaat 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin lapsi oli meillä kylässä, lapset istuivat olohuoneessa pelaamassa jotain. Lapsen äiti soitti ovikelloa ja tuli kysymään lastansa, ehdin sanoa, että ”Tyttö on meillä ja leikkivät jotain, että pyydänkö....” niin jo täti pyyhälsi ohitseni suoraan olohuoneeseen lapselleen jotain sanomaan, samalla näytti kuikuilevan uteliaasti kotiamme katseellaan. Ihme mamma, luulin, että koulutettu aikuinen nainen osaisi edes käyttäytyä, mutta eihän kaikilta voi näköjään vaatia alkeellisimpiakaan käytöstapoja.
Kuullostaa kyllä vähän siltä, että tämä ei ole koko tarina. Itse tekisin juuri noin, jos olisin huolissani lapsestani jostain syystä.
Jos olisin huolissani lapsesta niin tuskin päästäisin ko. paikkaan kylään! Ja se on kuulostaa.
Söikö se juustotkin, merde!