Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
1201/2728 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena minun luonani kävi kaverini sisko erään illanistujaisten aikana. Halusi päästä vessaan laittautumaan treffejä varten ja aamulla kun olin menossa suihkuun, huomasin että mun sheiveriä oli käytetty ja jätetty mustat karvat siihen terään. Meni kyllä nopeaa roskiin! Vissiin oli kiihkeämmät trehvit tiedossa... :)

Minulla kävi joskus kylässä vanha koulukaveri kun oli käymässä nykyisellä kotipaikkakunnallani. Pyysi myös lupaa käydä nopeasti suihkussa. Pari päivää mieheni kysyi olenko käyttänyt hänen partatrimmeriään kun siinä on jotain outoja karvoja. Ja oikeasti, sitä ei oltu käytetty mihinkään viime hetken siloitteluun, vaan oikeasti pitkiä karvoja oltiin ajeltu. :o

Vierailija
1202/2728 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitely on rangaistava rikos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2728 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni synttäreillä eräs lastaan hakemaan tullut äippä lupaa kyselemättä tunekutui kengät jalassa kotiimme, ikään kuin tupatarkastusta tekemään. Tilanne oli epämiellyttävä, ja en voinut kuin mielessäni miettiä, miten joku voikin olla tuollainen moukka.

Itse aina kysyn kyläpaikoissa, että onko ok mennä eteistä pidemmälle kengät jalassa.

En ymmärrä, kenen kodissa saisi tallustella ulkokengissä? Noloa edes kysyä sellaista!

Vierailija
1204/2728 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni synttäreillä eräs lastaan hakemaan tullut äippä lupaa kyselemättä tunekutui kengät jalassa kotiimme, ikään kuin tupatarkastusta tekemään. Tilanne oli epämiellyttävä, ja en voinut kuin mielessäni miettiä, miten joku voikin olla tuollainen moukka.

Itse aina kysyn kyläpaikoissa, että onko ok mennä eteistä pidemmälle kengät jalassa.

En ymmärrä, kenen kodissa saisi tallustella ulkokengissä? Noloa edes kysyä sellaista!

Meidan kodissa saa, jos on jotkut illanistujaiset/grillibileet ym. Meilla on koira joka karvaa jonkin verran, eli sanon vieraille etta saa pitaa juurikin tuosta syysta kengat jalassa. 

Vierailija
1205/2728 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli hyvänpäiväntuttu ensimmäistä kertaa kylään lapsensa kanssa. Sillä aikaa kun menin vaihtamaan omalle lapselleni vaippoja alakertaan niin tämä oli omatoimisesti, kysymättä lupaa, raidannut meidän jääkaapin. Siellä sitten mussuttivat kaalilaatikon jämiä ja voikkareita maidon kera kun palasin takaisin. Olin vielä noin tuntia aiemmin laittanut tarjolle kahvia/mehua, pieniä voileipiä ja makeaa, jotka olivat huitaisseet jo tauluunsa. Ilmesti huomasi ilmeestäni että olin kuin puulla päähän lyöty, mutta totesi vain " Ajateltiin ottaa vielä vähän hiukopalaa". Toista kutsua ei tule.

Tästä tuli kyllä vähän sääli. Varmasti.hain rahaton ollut tämä henkilö. Ei kukaan tee noin, ellei ole todella nälkäinen, tai haluaa saada lapsensa ruokittua keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
1206/2728 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1207/2728 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli kylään mieheni kaveri vaimoineen ja kaksi lasta mukana, alle kouluikäisiä.  Meillä oli 9 kk ikäinen lapsi.  Näillä vieraitten lapsilla oli mukana sellainen leikkirobotti, joka surisi ja vilkkui ja liikkui,  Meidän lapsi säikähti sitä ihan hirveästi ja tarrautui minuun uskaltamatta edes katsoa koko lelua. 

Näiden vanhempien mielestä se oli jotenkin hirveen hauskaa.  Ne kiusasi sitä mun lasta koko vierailun ajan sillä robotilla.  Laittoivat sen vähän väliä päälle surisemaan ja toivat väkisin siihen mun lapsen nenän eteen, vaikka kuinka yritin kauniisti sanoa, että leikkikää sillä robotilla sitten kotona, mutta ei nyt täällä, kun meidän pikkuinen pelkää sitä, se on melkein vauva vielä.

Ei vaikutusta.  Lapsi oli sitten koko vierailun ajan minun sylissä silmät kiinni nyyhkyttäen ja sydän hakaten.  Nämä penskat leikitti sitä saamarin robottiaan sydämensä kyllyydestä koko ajan siinä lattialla meidän vieressä.  Vanhemmat ei puuttuneet sanallakaan, ei millään!  Päinvastoin katsoivat sen näköisenä, että uskallatkos sanoa yhtään mitään meidän lapsille!  Ihan kuin ne olisi olleet tyytyväisiä, että ähäkutti, pelkääpäs teidän lapsi meidän lasten lelua!

Lopulta mun mies otti sen robotin, ja pisti kaapin päälle lasten ulottumattomiin.  Alkoi kauhea hänsläys ja huuto.  Se vierailu loppui sitten siihen.  Kun nämä vieraat oli eteisessä pukemassa itsensä ja lastensa päälle ulkovaatteita, toinen näistä penskoista heitti sen robotin vauhdilla meidän lasta päin.  Siihenkään nämä vanhemmat ei sanoneet mitään!  Kun olivat päässeet pihalle, me katsottiin miehen kanssa toisiamme ja oltiin täysin puulla päähän lyötyjä.  Että miten ihmiset voi käyttäytyä noin huonosti.

Toinen juttu on myös se, että kun tulee meille kylään, on hyväksyttävä se, että meillä on koira.  Sitä ei tönitä ja tuupita.  Koira on kotonaan, vieras ei.  Koira saa tulla nuuhkimaan vierasta kohtuullisessa määrässä, se on kestettävä.  Eri asia, jos koira hyppii päälle tai näykkii tms mutta meidän koira ei tee mitään semmoista.  Vieraasta se on kiinnostunut sen verran, että hiukan nuuhkii ja tökkäisee kuonollaan pehmeästi, erittäin kiltti pieni koira on kyseessä.  Muuten se jättää ihmiset rauhaan.  En pidä siitä, että joku tulee meille ja ilmoittaa kylmästi, että mä en sitten tykkää tosta koirasta.  Tekisi mieli sanoa takaisin, että mä en sitten tykkää sinusta!

Ei koiraa tarvitse huomioida eikä siitä erityisesti tykätä, mutta ei sitä saa tuuppia eikä töniä.  Sehän on kuin tuuppisi mun lasta ja sanoisi, että tosta mä en tykkää.

Koiraa ei tönitä ja tuupita mutta vauvaa saa vähän kauemmankin kiusata. Ok.

Olipa omituinen kommentti.  Mistä sä tiedät, miten kauan vauvaa kiusattiin?  Saattoi olla erittäin lyhyt vierailu, niin kuin olikin , ja toisekseen yritimme olla kohteliaita ja ensin kieltää kauniisti lapsia, että laittaisivat lelun pois.  Vähäksi aikaa laittoivatkin, mutta sitten innostuivat uudestaan, eivätkä enää totelleet kieltoja.  Odotimme kuitenkin koko ajan, että nuo aikuiset tajuaisivat jo viimein jotain, mutta kun näköjään ei, niin sitten heidän oli lähdettävä. 

Ja koiraa ei todellakaan tönitä ja tuupita sen omassa kodissaan.  Niin se vain on.  Jos näin tapahtuu, vien koiran pois, mutta ajatukseni tuosta ihmisestä pidän ominani.  Itse en ole ikinä niin epäkohtelias, että tuuppisin kenenkään lemmikkiä sen omassa kodissa.  Jonkun verran vaikuttaa sitten minun käsitykseeni tuosta ihmisestä jatkossa. 

Liiallinen nuuskuttaminen ja vieraan kimpussa häslääminen on eri asia, sellaista en antaisi koiran tehdä.  Mutta jos koira käy vain hetken ajan hiukan tutustumassa vieraaseen haistelemalla tätä ihan kevyesti, niin kuin ainakin meidän koira tekee, katson sen samaksi asiaksi kuin vaikkapa jos lapseni käy kättelemässä vierasta.  Ei se sen kummempaa ole.  Koira tervehtii ihmistä vain omalla tavallaan.  Ja vieras kyllä tietää meille tullessaan, että vastassa on myös pieni koira. 

Mitä jos se jota se menee nuuskimaan pelkää koiria melkein eniten kuin mitään muuta niinkuin mä esim

Vierailija
1208/2728 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1209/2728 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisperheen kolmevuotias tyttö sai ottaa Mariskoolin pöydältä, omi siinä olevat karamellit, laittoi suuhunsa hetkeksi, laittoi suusta takaisin Mariskooliin, otti uuden, sylki takaisin jne Käveli pitkin olohuonetta Mariskooli kädessä. Isänsä ja äitinsä vain katselivat. Jälleen kerran sain ottaa kasvattajan roolin ja ohjata lapsi antamaan astia sisältöineen takaisin minulle. "Ne oli tarkoitettu kaikille." sanoin. 

Limaiset karkit heitin roskiin.

Samantapaista käytöstä hänellä vieläkin, pari vuotta vanhempana, eikä siihen omat vanhemmat vieläkään puutu. Tyttö menee vieläkin sormet tahmaisina herkkujen syömisen jäljiltä hakkaamaan meidän pianoa. Viisivuotias hakkaa pianoa kuin kaksivuotias.. eikä kukaan ojenna, paitsi minä.

Kyllä täytyy ihailla teidän sitkeyttänne ja kärsivällisyyttänne tällaisten vieraiden kanssa. Viestistä saa käsityksen, että ihan useinkin teillä vierailevat. Minulla kutsut kyllä harvenisivat reilusti. Paljon tuntuu olevan juuri näitä, jotka antavat lapsensa tehdä kylässä mitä huvittaa. Erikoista, että ei aseteta rajoja oman lapsen käyttäytymiselle ja ajatellaan, että kaikki muutkin suhtautuvat kultamussukkaan ihan samalla tavalla kuin itse. Vinkkinä voisin antaa, että kannattaa varata lapsivieraita varten muutamia leluja. Ja ota se karkeilla täytetty mariskooli pois lasten ulottuvilta.

Nyt joku luulee mä oon pöhlö mutta en oo ikinä kuullu mikä on mariskooli kuullostaa niinkuin marssilaisten marimekko :D

Vierailija
1210/2728 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverilla on Asperger, onneksi löysi alan johon kiinnostus liittyy. :) Kiva kaveri, ja perheellinen. Olen huomannut että jos sovitaan jotain töiden ulkopuolella (pientä, esim. saanko tuon reseptin mitä kokkasit - hän on italialainen) niin ei muista/jaksa keskustelua sen jälkeen vaikka olisi luvannut tehdä jotain. En välitä koska tiedän että voi vain olla että muut asiat menee mun kyselyjen ohi Aspergerin takia. :)

Alapeukutus miksi...? Kertokaa mitä voin tehdä toisin, varsinkin jos teillä on Aspergerin syndrooma itsellä.

Mulla on asperges joskus on vähän niinkuin omassa mailmassa ja niilä "aspergeeriläisillä" on yleensä joku eriryis taito esim mulla osaan 6.5 tuntia ruotsalaista tettaeria ulkoa kaikki repliikit ja melkein kaikki sami hedbergin standupit ulkoa youtubestä vaan ottanut

Vierailija
1211/2728 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen lapset kylässä ollessaan olivat aina vailla valvontaa ja vierailut tosi stressaavia.

Siirtäessäni jo ties monennenko kerran taaperoita kodin viihdekeskusta räpelöimästä, huomasin että toisella muksuista oli uusi kännykkäni joka oli ihan kuolassa ja jota kersa hakkasi lattiaa vasten. Siirtäessäni kännykkää pois lapsen ulottuvilta, perheen äiti totesi naureskellen  suojaustoimilleni: "nehän ovat vain tavaroita"

Tuon takia mun luokse ei lapset eikä juntit aikuiset ole enää tervetulleita. Yks neljän lapsen perhe tunki kylään YKSIÖÖNI niin voitte kuvitella sitä kaaosta ja ahtautta. Kersat penkoo kaappeja ja räpeltää koneita, tvtä, kaukosäätimiä. Lapsuudesta säilyneitä pehmoleluja (mitkä ovat koristeina nykyään, tunnearvoltaan todella rakkaita koska sairas äitini ne minulle hankki) niin eikös nuo "kullannuput" repimässä niitä ja leikkimässä tahmanäpeillään. Vanhemmat ei tietenkään komenna ei mitään niin itse jouduin käsistä viemään ja kasvattamaan lapsia. Eikä siihenkään reagoitu mitenkään, perheen isä levis sohvalle kattoo tvtä ja äiti penkoi keittiön kaappeja jos löytys lapsille jotain hyvää... monen tunnin sietämisen jälkeen lähtivät enkä enää päästäny tänne. Välitkin meni myöhemmin kun perheen äiti alkoi sekoilee ja yritti vetästä ongelmiinsa mukaan.

"Vanhemmat ei tietenkään komenna ei mitään" just tyypillinen suomalais tapa oon itekkin suomalainen, jos on tulipalo niin ohho täällä palaa talo otta puhelimen esiin pohtii hmm pitäskö soittaa palokunta täällä palaa talo ja kattoo puhelin ruutua 10 minuttia ja talo on palnnut alaas ja kaikki on kuolleita jos sisällä oli ihmisiä hmmm no kai mun pitää soittaa ähh annan olla ei palomiehet voi mitää tehdä sehän paloi alaas joo kotia päi vaa. Ja joo itekkin tekisin noin hitaita nä suomalaiset halloo talo palaa pitäskö tehä jotain vartin päöstä kun oon auunnitelluta varti pitäskö soittaa ei talo paloi alaas jos ajatelkaa vähenman soittakaa heti kun palaa

Mutta jos joku just for laughs ois suomessa ja puhuu puhelimeen oli joku prankki että puhuu pomolleen puhelimeen ja estää kaikkia kävelemsätä sen ohi jos se ois suomessa suomalaista vittuttais niin että se ei tuli kotiin enää

1212/2728 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeestaan tuu mieleen mitään. Sanon aina yökyläilijöille että ''olkaa kuin kotonanne'' eli jos haluaa mennä jääkaapilta hakemaan jotain niin menkööt. :)

Eniten ärsyttää puolitutut jotka tulevat vain pikaisesti käymään, ja lupaa kysymättä tepastelevat ihan pokkana jotkut kuraiset kengät jalassa suoraan olkkariin. Perkele se on ärsyttävää! Ei edes viitsitä kysyä että ''onko ok, että kipaisen tuolla kengät jalassa?''. No ei olis ok mennä kengät jalassa vaikka kysyiskin. :D Mutta mielestäni olisi silti ihan kohteliasta edes kysyä.

Tämä toi muistoja mieleen.

Olin viettänyt lauantai aamupäivän siivoten (eli siis imuroinut, luutunnut, tuulettanut ja tampannut matot, imuroin sohvan välit ja tyynyt yms.) eli siis kaikki oli tiptop.

Ovikello soi ja mietin jo, että kuka kumma on oven takana (yleensä kaverini ilmoittavat jos ovat tulossa kylään) ja menin avaamaan oven.

No anoppihan se siellä.

Suu alkoi käydä ja lontosteli kengät jalassa talon poikki olohuoneen sohvalle istumaan edelleen höpöttäen, ettei saa poikaansa kiinni.

Selitin, että mieheni on kalassa ja siksi ei todennäköisesti vastaa ja huomautin, että olen VASTA SIIVONNUT.

Tähän anoppi totesi "Aijaa" ja käveli keittiöön kengät jalassa.

Tässä vaiheessa tarkensin "Olen koko aamupäivän SIIVONNUT, joten otatko kengät pois jalasta".

Anoppi ei suostunut tähän vaan aikoi kuulemma istua ja odotella poikaansa.

No onneksi kun laitoin miehelle viestiä niin tämä soitti äidilleen.

Katselin kuinka anoppi kirmasa luuri korvalla kohti eteistä ja poistui.

Kyllä harmitti kun huomasin hiekkaa taas olevan lattialla.

Isän veli tulee meillä käymään ilman että se soittaa ei siinä mitään jos se on ollut "isossa kaupingissa" missä me asutaan se asuu pienessä kylässä mistä mun isä on kotoisin niin se piipahta samalla reissulla meillä ihan ok :) ja sillä on paljon paljon asiaa se tietää kaikki uudet jutut ja uutiset ja sillee

Vierailija
1213/2728 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisellä tasolla hämmästelijät ja paheksujat. Eli ihmiset, jotka HÄMMÄSTYVÄT niin maan kauheasti kaikesta, mikä ei heidän maailmankuvaansa mahdu. Itselläni on useita ei-niin-tyypillisiä harrastuksia, ja saan jatkuvasti kuulla ystäviltä ja sukulaisilta miten kummallisia harrastukseni ovat. Se, että aikuinen nainen harrastaa esimerkiksi animea eikä vaikkapa virkkausta on jotain käsittämätöntä, ja se tuodaan esiin hyvin äänekkäästi (ja monta kertaa) vierailun aikana. Kai jotkut saavat turvaa siitä, että kaikki on tiukasti säädeltyä ja lokeroitua. 

Vierailija
1214/2728 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni tuli vaimoineen kylään, olimme saunassa niin oli avannut mieheni lahjaksi saadun erittäin kalliin viini pullon jota säästimme jouluksi. Mies vei velipojan pihalle, veti huolella käkättimeen ja heitettiin siipeiöijät pihalle. Ei ole enää kuulunut eikä näkynyt.

Vierailija
1215/2728 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuksugaren kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeestaan tuu mieleen mitään. Sanon aina yökyläilijöille että ''olkaa kuin kotonanne'' eli jos haluaa mennä jääkaapilta hakemaan jotain niin menkööt. :)

Eniten ärsyttää puolitutut jotka tulevat vain pikaisesti käymään, ja lupaa kysymättä tepastelevat ihan pokkana jotkut kuraiset kengät jalassa suoraan olkkariin. Perkele se on ärsyttävää! Ei edes viitsitä kysyä että ''onko ok, että kipaisen tuolla kengät jalassa?''. No ei olis ok mennä kengät jalassa vaikka kysyiskin. :D Mutta mielestäni olisi silti ihan kohteliasta edes kysyä.

Tämä toi muistoja mieleen.

Olin viettänyt lauantai aamupäivän siivoten (eli siis imuroinut, luutunnut, tuulettanut ja tampannut matot, imuroin sohvan välit ja tyynyt yms.) eli siis kaikki oli tiptop.

Ovikello soi ja mietin jo, että kuka kumma on oven takana (yleensä kaverini ilmoittavat jos ovat tulossa kylään) ja menin avaamaan oven.

No anoppihan se siellä.

Suu alkoi käydä ja lontosteli kengät jalassa talon poikki olohuoneen sohvalle istumaan edelleen höpöttäen, ettei saa poikaansa kiinni.

Selitin, että mieheni on kalassa ja siksi ei todennäköisesti vastaa ja huomautin, että olen VASTA SIIVONNUT.

Tähän anoppi totesi "Aijaa" ja käveli keittiöön kengät jalassa.

Tässä vaiheessa tarkensin "Olen koko aamupäivän SIIVONNUT, joten otatko kengät pois jalasta".

Anoppi ei suostunut tähän vaan aikoi kuulemma istua ja odotella poikaansa.

No onneksi kun laitoin miehelle viestiä niin tämä soitti äidilleen.

Katselin kuinka anoppi kirmasa luuri korvalla kohti eteistä ja poistui.

Kyllä harmitti kun huomasin hiekkaa taas olevan lattialla.

Isän veli tulee meillä käymään ilman että se soittaa ei siinä mitään jos se on ollut "isossa kaupingissa" missä me asutaan se asuu pienessä kylässä mistä mun isä on kotoisin niin se piipahta samalla reissulla meillä ihan ok :) ja sillä on paljon paljon asiaa se tietää kaikki uudet jutut ja uutiset ja sillee

Olisko toi välimerkkien käyttö mitään?

Vierailija
1216/2728 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni tuli vaimoineen kylään, olimme saunassa niin oli avannut mieheni lahjaksi saadun erittäin kalliin viini pullon jota säästimme jouluksi. Mies vei velipojan pihalle, veti huolella käkättimeen ja heitettiin siipeiöijät pihalle. Ei ole enää kuulunut eikä näkynyt.

Niin perin suomalainen tarina, vielä parempi olisi ollut jos viini olisikin ollut viinaa. Viinin salajuonti saunan aikana -> veljelle turpaan -> välit lopullisesti poikki.

Ei mitään että "hei mitä v.ttua, jätkä joi mun hienon viinin, osta uus!" vaan turpaan ja iänkaikkisesti katkerat välit.

Vierailija
1217/2728 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
1218/2728 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello

Vierailija
1219/2728 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui viime viikonloppuna tyttäreni syntymäpäivillä. 

Lapset olivat vielä niin pieniä että osalla oli vanhemmat mukana. Vieraiden lähtiessä huomasin että yksi äiti oli kerännyt heidän mukana olleensa kassiin tyttäreni leluja ja kun kyselin asiasta väitti että aikoi vain lainata niitä. Niin varmaan.

Jos en olisi huomannut niin varmasti eivät olisi palautuneet. Kuka menee lähes ventovieraan kotiin varastamaan sieltä?

Vierailija
1220/2728 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatin parvekkeella erilaisia yrttejä yms. Muita kasveja, niin tupakoiva kaveri tumppasi savukkeensa yhteen yrttiruukkuuni.

Mun ex aina karisti tupakasta tuhkaa salaattipenkkiin ja loukkaantui kovasti, kun käskin karistamaan ihan mihin tahansa muualle. "Tuhkahan tekee hyvää kasveille."

Jos se yritti kasvattaa tomaccoa?