Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 27 vuotias ja tuntuu että olen ihan ikäloppu hankkimaan lapsen.

Vierailija
04.12.2016 |

Tekis mieli hankkia kolmas lapsi mutta tuntuu että oon jo niin vanha siis fyysisesti että miten jaksan raskauden, synnytyksen ja vauvavuoden. Silloin 24 kun sain ekan niin oli niin nuorekas ja skarppi olo.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot kyllä todella vanha! Pitäisköhän meidän mammojen laittaa keräys pystyyn ja hankkia sulle rollaattori?

Terv. nimim. lapset 31- ja 34-vuotiaana

Vierailija
2/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks keskimääräinen ensisynnyttäjän ikä olen jotain 30 vuotta..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Mutta se on vain tunne. Rationaalisesti tiedän itsekin, etten ole vielä varsinaisesti vanha, vaikka täytän ensi vuonna 30. Eläkeikäänkin on vielä pidempi aika kuin mitä olen edes elänyt tähän mennessä.

Vierailija
4/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, mä olen 27 eikä vauvat todellakaan vielä ajankohtaisia, huh.

Vierailija
5/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai oisitko ehkä vaan väsyny?

Vierailija
6/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini, 45v odottaa lasta

Vierailija
7/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän niiden 40v ensisynnyttäjien päässä liikkuu, olin teini kun oma äiti täytti 40v ja muistan että mietin että onpa siinä ikäloppu kääkkä :D

Vierailija
8/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että olen nyt juuri oikean ikäinen, kun sain esikoiseni. Tulin raskaaksi 27-vuotiaana ja ehdin just täyttää 28, kun vauvani syntyi.

Vierailija
9/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vaan väsynyt? 38 ja ensimmäistä yritetään (kahdeksatta vuotta) lapsettomuushoitojen kautta.

Vierailija
10/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän niiden 40v ensisynnyttäjien päässä liikkuu, olin teini kun oma äiti täytti 40v ja muistan että mietin että onpa siinä ikäloppu kääkkä :D

Millä tavalla "mitä liikkuu"?

Vierailija
11/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvakuume? Mun tyttäreni täyttää 18 viikko sen jälkeen kun itse täytän 40, parin vuoden päästä. Parin viime viikon perusteella olisin lataamossa lepäämässä, mikäli joutuisin tahkoamaan teinin kanssa vielä vaihdevuosi-ikäisenä, mutta toisille se sopii.

Vierailija
12/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on oikeasti alkanut ärsyttämään tuo vouhotus, miten 25v. on Ainoa Oikea Ikä (tm) hankkia lapset ja tämän jälkeen lapsia tekevät/saavat ovat täydellisesti epäonnistuneita elämässänsä.

Samaa tuubaa tulee joka suunnalta.

Okei, se on tiedossa, että riskit kasvavat mitä enemmän tulee ikää ja mitä myöhemmin yrittää lasta. Mutta onko tuollainen stressinaiheuttaja oikeasti tarpeellista?

Ei sitä lapsentekoa lykätä ihan vaan siksi ettei juuri nyt huvita, koska baari ja bileet. Kyllä siihen on varsin hyviä syitä (esim. ei sopivaa kumppania).

Vierailija
13/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolmessa vuodessa olet vanhentunut alle kolmekymppisenä?

Ensisynnyttäjien keski-ikä on jotain 29v, eli suurin osa ei ole tuossa iässä saanu vielä yhtään kersaa, älä ny puhu höpöjä. Väsyny oot mutta ei sun kroppa ole vanha.

Tosin totta se on että ihminen saavuttaa korkeimman piikkinsä 25v. aivot on silloin kehittyneet  loppuun asti, ja siitä alkaa se alamäki, aivot, kroppa ja hedelmällisyys alkaa rapistua pikkuhiljaa, en usko kuitenkaan että sulla olis parissa vuodessa niin radikaali rapistuminen tapahtunut.

Vierailija
14/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLET 27 VÄLIVIIVA VUOTIAS !!!!

Vierailija
15/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin, että ap kokee ja tuntee itsensä vanhaksi. Ehkä ei kannata hankkia sitä lasta sitten? Itse olen 37 ja saan kohta lapsen, en tunne itseäni vanhaksi ja hankin lapsen. Kyllä nuorikin ihminen voi elämäntapojensa tai yksilöllisyytensä takia tuntea itsensä raihnaiseksi ja näin on nyt ap:lle varmaan käyny.

Tsemppiä ap! Kysele vaikka vanhemmilta äideiltä vinkkejä elämänhallintaan ja ruokailuun, ei kaikki välttämättä ole geeneissä!

Vierailija
16/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki teinit ajattele äideistään noin, vaikka olisi vain 15v ikäeroa.

Vierailija
17/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli hankkia kolmas lapsi mutta tuntuu että oon jo niin vanha siis fyysisesti että miten jaksan raskauden, synnytyksen ja vauvavuoden. Silloin 24 kun sain ekan niin oli niin nuorekas ja skarppi olo.

älä hupsi, et oo vanha. Itse sain ainoan lapseni 44 v ja en tuntenut itseäni vanhaksi.

Vierailija
18/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31 ja vasta suunnittelen vauvaa. Onhan se outoa ajatella, että äidilläni oli tässä iässä jo kolme lasta. Mutta ei minulla olisi oikein ollut mahdollisuuttakaan tätä ennen: opiskeluissa hiukan kesti eikä miestäkään ollut. Ja nykyään on vaikea löytää miestä, jonka palkalla voisi elää koko perhe, joten työpaikkakin on ihan hyvä olla olemassa.

Vierailija
19/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette oikeassa, taidan vain olla väsynyt :D joten nyt ei ole aika ainakaan heti hankkia kolmas lapsi, mutta tuntuu että joka päivä ja kuukausi kun lykkään niin vanhenen liian nopeasti ja pian onkin jo liian myöhäistä..

En tiedä jaksaisinko enää vanhenpana olla näin aktiivinen ja "hyvä" koska musta tuntuu että edellisenä 3 vuotena olen vanhentunut ainakin 15 vuotta :D

Ap

Vierailija
20/23 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa hakeutua lääkärin tutkimuksiin. Jos tuntee itsensä vanhentuneeksi tuon ikäisenä, on jokin paha terveysongelma taustalla. Kuten kaikki kunnon kestävyysurheilijat tietävät, ihminen on suorituskykynsä huipulla 30-40-vuotiaana ja rappeutuminen käynnistyy vasta sen jälkeen. Se on lisäksi tavallisesti niin hidas prosessi, että vaikutus näkyy normaaleissa arjen toiminnoissa vasta vuosikymmenien päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä