Tunnustin pettäneeni - mies suuttui
Olemme seurustelleet noin vuoden ja molemmat 25-vuotiaita.
Tein virheen ja pussasin miespuolista tuttavaani. Kerroin asiasta kumppanilleni heti, koska minulla oli huono omatunto ja muutenkin, haluan suhteen olevan rehellinen.
Mies suuttui lähinnä siitä, että kerroin. Hän sanoi, että luottaa minuun kyllä, mutta että minun ei olisi tarvinnut kertoa tota, koska hänelle tuli siitä paha mieli.
Mitä ihmettä nyt? Itse ainakin ehdottomasti haluaisin tietää jos minua petettäisiin, edes noin "vähäpätöisesti" kuin pussaamalla.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse petetty kirjoitti:
Halusit vyöryttää miehesi niskaan oman pahan olosi. Nyt hänellä on paha olo, vaikka olisit voinut itse kärsiä noin vähäpätöisen asian vuoksi ja antaa miehesi olla ilman tuota tietoa.
Mitä ihmettä? Itse ainakin ehdottomasti haluaisin tietää jos mies olisi hölmöillyt. Hänen kantansa saa mut nyt epäilemään, että jos hän pettäisi mua niin hän saattaisi hyvinkin valehdella asiasta ja jättää kertomatta sillä tekosyyllä, että yrittää säästää mun tunteitani. Mun mielestäni sellainen on nimenomaan raukkamaista.
Itse mieluummin kärsin totuudesta kun elän tyytyväisenä valheessa.
- AP
Miksi haluaisit ehdottomasti tietää, jos mies on hölmöillyt?
Kuten aiemmin jo kirjoitin, että mieluummin kärsin totuudesta kuin elän valheessa. Minä en voi luottaa ihmiseen, joka valehtelee minulle. Jos parisuhteessa on sovittu pelisäännöt ja niitä menee rikkomaan, niin kyllä minun mielestäni se pitää tunnustaa.
- AP
Meitä on moneksi. Olen ap.n kanssa samalla linjalla, ymmärrän ja toimin itsekin samoin. Olisin onnellinen jos saisin sellaisen naisen. Valitettavasti pidemmän päälle tulee ongelmia, jos on noin paljon erilaiste elämänarvot.
Yltiöpäisestä totuudenpuhumisestakin tulee ongelmia, jos niistä ei voi puhua etukäteen. Kuitenkin jos molemilla samanlaiset arvot, niin helpompaa kun ymmärtää, mitä toinen tarkoittaa. Kun oikeasti rakastaa, niin ne kipeätkin asiat voi jakaa, siitä syntyy parempi kivijalka suhteelle.
Ei sovi nykyajan kertakäyttösuhteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse petetty kirjoitti:
Halusit vyöryttää miehesi niskaan oman pahan olosi. Nyt hänellä on paha olo, vaikka olisit voinut itse kärsiä noin vähäpätöisen asian vuoksi ja antaa miehesi olla ilman tuota tietoa.
Mitä ihmettä? Itse ainakin ehdottomasti haluaisin tietää jos mies olisi hölmöillyt. Hänen kantansa saa mut nyt epäilemään, että jos hän pettäisi mua niin hän saattaisi hyvinkin valehdella asiasta ja jättää kertomatta sillä tekosyyllä, että yrittää säästää mun tunteitani. Mun mielestäni sellainen on nimenomaan raukkamaista.
- AP
Kuten aiemmin jo kirjoitin, että mieluummin kärsin totuudesta kuin elän valheessa. Minä en voi luottaa ihmiseen, joka valehtelee minulle. Jos parisuhteessa on sovittu pelisäännöt ja niitä menee rikkomaan, niin kyllä minun mielestäni se pitää tunnustaa.
- AP
Trollihan sinä piruparka olet, mutta jos satut olemaan ihan tosissasi niin aikuisempana varmaan ymmärrät, mitä tarkoittaa "se mitä ei tiedä, ei voi loukata". Et sinä, lapsipieni, tule ikinä tietämään mitä kaikkea sinulle valehdellaan tai jätetään kertomatta ;-) Ja jos miehelläsi on yhtään munaa niin eiköhän hän tule kaikessa hiljaisuudessa maksamaan sinulle potut pottuina - ei kannatti tosiaan kertoa :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse petetty kirjoitti:
- AP
- AP
Joo? Ja sen jälkeen suututaan sulle siitä, mitä menitkään tekemään.
Niin se ei sit sulle sovikaan. Tajuatko yhtään mille pettäminen tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse petetty kirjoitti:
- AP
- AP
Trollihan sinä piruparka olet, mutta jos satut olemaan ihan tosissasi niin aikuisempana varmaan ymmärrät, mitä tarkoittaa "se mitä ei tiedä, ei voi loukata". Et sinä, lapsipieni, tule ikinä tietämään mitä kaikkea sinulle valehdellaan tai jätetään kertomatta ;-) Ja jos miehelläsi on yhtään munaa niin eiköhän hän tule kaikessa hiljaisuudessa maksamaan sinulle potut pottuina - ei kannatti tosiaan kertoa :-DDD
Siis eli kannatti tosiaan kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes välttämättä haluaisi tietää jos mua petettäisiin, jos toinen katuisi sitä kuten ap, eikä aikoisi tehdä sitä enää koskaan uudestaan. En tajua mitä tekisin sillä pahalla ilkeällä tiedolla.
Kakspiippuinen juttu. Toisaalta kannatan rehellisyyttä kaikessa, totuudella on mielestäni itseisarvo. Toisaalta asia on kuten sanot, jos tosiaan katuu ja on varma ettei aio tehdä sitä uudestaan, niin parempi ettei kerro.
Joidenkin näkemys on, että jos pettäjälle antaa anteeksi, on samalla antanut luvan pettämiselle jatkossakin. Kerran oikeita seuraamuksia ei tullut. Näin ollen voi myös ajatella että ap vähän pusutteli ja sitten pyysi anteeksi. Kun saa anteeksi, uskaltaa seuraavalla kerralla edetä vähän pidemmälle...
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi. Olen ap.n kanssa samalla linjalla, ymmärrän ja toimin itsekin samoin. Olisin onnellinen jos saisin sellaisen naisen. Valitettavasti pidemmän päälle tulee ongelmia, jos on noin paljon erilaiste elämänarvot.
Yltiöpäisestä totuudenpuhumisestakin tulee ongelmia, jos niistä ei voi puhua etukäteen. Kuitenkin jos molemilla samanlaiset arvot, niin helpompaa kun ymmärtää, mitä toinen tarkoittaa. Kun oikeasti rakastaa, niin ne kipeätkin asiat voi jakaa, siitä syntyy parempi kivijalka suhteelle.
Ei sovi nykyajan kertakäyttösuhteille.
Kipeät asiat voi jakaa ja kun toista satuttaa sillä ja hän suuttuu siitä, teet aloituksen palstalle, kuinka se on väärin?
Halusit vain keventää huonoa omaatuntoasi. Noh, kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes välttämättä haluaisi tietää jos mua petettäisiin, jos toinen katuisi sitä kuten ap, eikä aikoisi tehdä sitä enää koskaan uudestaan. En tajua mitä tekisin sillä pahalla ilkeällä tiedolla.
Kakspiippuinen juttu. Toisaalta kannatan rehellisyyttä kaikessa, totuudella on mielestäni itseisarvo. Toisaalta asia on kuten sanot, jos tosiaan katuu ja on varma ettei aio tehdä sitä uudestaan, niin parempi ettei kerro.
Joidenkin näkemys on, että jos pettäjälle antaa anteeksi, on samalla antanut luvan pettämiselle jatkossakin. Kerran oikeita seuraamuksia ei tullut. Näin ollen voi myös ajatella että ap vähän pusutteli ja sitten pyysi anteeksi. Kun saa anteeksi, uskaltaa seuraavalla kerralla edetä vähän pidemmälle...
Precis. Eiköhän tuo suhde ollut tuossa. Toinen pusuttelee muita ja sen sijaan, että kärsisi syyllisyydestä ja paljastumisen pelosta ja ottaisi opikseen (muuttaisi käytöksen), vaatii toiselta anteeksiantoa ja suuttuu siitä, että tämä loukkaantuu. Toinen tietää nyt, ettei toiseen voi luottaa ja ennemmin tai myöhemmin (näin pikkujouluaikakaudella todennäköisesti ennemmin) imuttelee itsekin muiden kanssa. On todennäköisesti sen verran viisas, ettei kerro. Ja koska aloittajakin sisimmässään arvaa sen, niin hän ei pysty enää luottamaan. Joka kerta kun miehellä on omia menoja, aloittaja saa istua yksikseen ja miettiä tätä pusuttelemassa muita naisia ;-)
Että kyllä kannatti.
Miten sä ap tai muut hänen kantansa jakavat ajattelette siitä, että kumppaninne olisikin nähnyt pussaamisenne itse ja ottaisi asian puheeksi seuraavana päivänä? Eli ette joutuisi itse kertomaan "ollaksenne rehellisiä", tai pelkäämään kumppaninne kuulevan asiasta muiltakaan.
Mille tuntuisi?
Minä ainakin haluaisin kuulla, jos suhteen yhteisiä sääntöjä on rikottu, niin voin ihan itse päättää, haluanko jatkaa silti ja yhdessä voidaan miettiä asioita, jos päätän jäädä. Minusta on holhoavaa ja epäkunnioittavaa, jos tunteitani halutaan muka säästää. Ja olisi kauhean noloa kuulla joltain muulta, että kumppani on pussaillut jotakuta toista esim. baarissa tietämättäni, mutta kaikkien toisten nähden.
Hhmm.. Av mammat ajattelee että pettäminen on jees kunhan siitä ei jää kiinni ja niin kauan kuin toinen ei tiedä mitään niin kaikki on tosi hyvin. Onhan näitä kulissisuhteita nykyään paljon. Ei mikään ihme että eroja on nykyään niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ap tai muut hänen kantansa jakavat ajattelette siitä, että kumppaninne olisikin nähnyt pussaamisenne itse ja ottaisi asian puheeksi seuraavana päivänä? Eli ette joutuisi itse kertomaan "ollaksenne rehellisiä", tai pelkäämään kumppaninne kuulevan asiasta muiltakaan.
Mille tuntuisi?
Tuntuisi ikävältä, että hän sen joutui näkemään, kiinnostuneelta mitä mieltä asiasta oli (miksei tullut esim.huutamaan minulle heti?) ja helpottuneelta, että asia on ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluaisin kuulla, jos suhteen yhteisiä sääntöjä on rikottu, niin voin ihan itse päättää, haluanko jatkaa silti ja yhdessä voidaan miettiä asioita, jos päätän jäädä. Minusta on holhoavaa ja epäkunnioittavaa, jos tunteitani halutaan muka säästää. Ja olisi kauhean noloa kuulla joltain muulta, että kumppani on pussaillut jotakuta toista esim. baarissa tietämättäni, mutta kaikkien toisten nähden.
On ihan ok haluta tietää se (vaikka itse en haluaisikaan) mutta pointti oli se, että sallisiko kumppanisi vihasi itse tapahtuneesta, vai pitäisikö sinua vähän tärähtäneenä, jos näyttäisit, että sinuun sattui.
Vierailija kirjoitti:
Hhmm.. Av mammat ajattelee että pettäminen on jees kunhan siitä ei jää kiinni ja niin kauan kuin toinen ei tiedä mitään niin kaikki on tosi hyvin. Onhan näitä kulissisuhteita nykyään paljon. Ei mikään ihme että eroja on nykyään niin paljon.
En ole missään vaiheessa ollut sitä mieltä, että pettäminen on jees. Sen sijaan olen sitä mieltä, että mitä ei tiedä, se ei voi loukata, ja siksi en todellakaan haluaisi puolisoni kertovan minulle jos hän erehtyy pussaamaan jotain random-naista. En myöskään kiittelisi ystäviä tai muita silminnäkijöitä, jotka katsoisivat asiakseen tulla laulamaan asiasta.
Älä ap kuuntele näitä muita! Nämä muut jotka kertovat sinulle ohjeita: '' Älä kerro kumppanillesi jos petät häntä'' tyyliset lauseet tulevat nimenomaan itse pettäjiltä. Luultavasti näistäkin kaikki ovat kumppaneille samanlaisia, että pettävät toisen selän takana tavalla tai toisella. Ja kyllä, monesti kuullut kaveriporukassa tuon samanlauseen ja nimenomaan juuri pettäjältä.
Ole oikeasti tyytyväinen siihen, että olet rehellinen ihminen, joka seisoo sanojensa ja tekojensa takana. Niitä on nykyään harvassa. Pysy tuollaisena ja ole jatkossakin rehellinen, ja myös vaadi sitä. Mutta tuohon miehesti reaktioon sen verran, että anna hänelle aikaa. Anna rauhoittua pari päivää ja puhu asiasta hänen kanssaan. Hän saattaa olla jo toista mieltä omista sanoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olette tässä asiassa eri mieltä. Mitä ihmeellistä siinä on?
Siis mua vain ihan vilpittömästi ihmetyttää, että onko sellaisia ihmisiä, jotka eivät halua kumppaniltaan rehellisyyttä eivätkä halua tietää jos heitä petetään? Mulla oli todella syyllinen olo tekoni jälkeen, mutta mies loukkaantui enemmän siitä, että kerroin hänelle asiasta, vaikka en todellakaan kertonut loukatakseni.
- AP
Sä suutelit toista miestä ja sun omatuntosi soimasi ja sen jälkeen kaadoit koko paskan miehesi silmille, ihan vain siksi, jotta saisit puhtaan omantunnon ja hyvän mielen.
Eikö olisi kannattanut itse kärsiä tekojensa seuraukset ja oliko sen arvoista, sillä sitä luottamusta ja arvosta mitä olette kokeneet suhteessa ei enää ole, vaan suhteessa on särö, eikä sitä enää saada entiseksi.
Oliko toisen miehen suutelu sen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille tuntuisi?Tuntuisi ikävältä, että hän sen joutui näkemään, kiinnostuneelta mitä mieltä asiasta oli (miksei tullut esim.huutamaan minulle heti?) ja helpottuneelta, että asia on ilmi.
Eli et kanna vastuuta teoistasi toisen tunteiden näkövinkkelistä, tämä selvä. "Hänen ois pitänyt estää se huutamalla..."
Vierailija kirjoitti:
Älä ap kuuntele näitä muita! Nämä muut jotka kertovat sinulle ohjeita: '' Älä kerro kumppanillesi jos petät häntä'' tyyliset lauseet tulevat nimenomaan itse pettäjiltä. Luultavasti näistäkin kaikki ovat kumppaneille samanlaisia, että pettävät toisen selän takana tavalla tai toisella. Ja kyllä, monesti kuullut kaveriporukassa tuon samanlauseen ja nimenomaan juuri pettäjältä.
Ole oikeasti tyytyväinen siihen, että olet rehellinen ihminen, joka seisoo sanojensa ja tekojensa takana. Niitä on nykyään harvassa. Pysy tuollaisena ja ole jatkossakin rehellinen, ja myös vaadi sitä. Mutta tuohon miehesti reaktioon sen verran, että anna hänelle aikaa. Anna rauhoittua pari päivää ja puhu asiasta hänen kanssaan. Hän saattaa olla jo toista mieltä omista sanoistaan.
Jos miehen ei pidä hyväksyä pettämistä, niin hänenhän kuuluu jättää nyt ap.
Niin? Ja nyt tunnut ajattelevan, ettet ole tehnyt mitään pahaa, koska tunnustit? Entä se itse tekosi? Eikö mies suutu ihan syystä?