Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnustin pettäneeni - mies suuttui

Vierailija
04.12.2016 |

Olemme seurustelleet noin vuoden ja molemmat 25-vuotiaita.

Tein virheen ja pussasin miespuolista tuttavaani. Kerroin asiasta kumppanilleni heti, koska minulla oli huono omatunto ja muutenkin, haluan suhteen olevan rehellinen.

Mies suuttui lähinnä siitä, että kerroin. Hän sanoi, että luottaa minuun kyllä, mutta että minun ei olisi tarvinnut kertoa tota, koska hänelle tuli siitä paha mieli.

Mitä ihmettä nyt? Itse ainakin ehdottomasti haluaisin tietää jos minua petettäisiin, edes noin "vähäpätöisesti" kuin pussaamalla.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olette tässä asiassa eri mieltä. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
2/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ehkä vähän lapsenomaista että kaikki tarvii kertoa. Lihan himo on vaan niin inhimillistä.

Itse sanonut miehelle että älä koskaan kerro jos petät.

Sitten sorruin itse intohimoisen suhteeseen. Mieheni aavisti ja tenttasi mutta kielsin.

Mä olen sitä mieltä että pettämiset salataan ehdottomasti. Pettäjä kärsiköön syyllisyydet ihan keskenään ja säästäköön puolisonsa tuskalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olette tässä asiassa eri mieltä. Mitä ihmeellistä siinä on?

Siis mua vain ihan vilpittömästi ihmetyttää, että onko sellaisia ihmisiä, jotka eivät halua kumppaniltaan rehellisyyttä eivätkä halua tietää jos heitä petetään? Mulla oli todella syyllinen olo tekoni jälkeen, mutta mies loukkaantui enemmän siitä, että kerroin hänelle asiasta, vaikka en todellakaan kertonut loukatakseni.

- AP

Vierailija
4/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ehkä vähän lapsenomaista että kaikki tarvii kertoa. Lihan himo on vaan niin inhimillistä.

Sitten sorruin itse intohimoisen suhteeseen. Mieheni aavisti ja tenttasi mutta kielsin.

Mä olen sitä mieltä että pettämiset salataan ehdottomasti. Pettäjä kärsiköön syyllisyydet ihan keskenään ja säästäköön puolisonsa tuskalta.

No mulle se syyllisyydentunne tulee nimenomaan valehtelusta. Ja jos valehtelee kerran niin joutuu valehtelemaan toisenkin kerran. En halua joutua mihinkään valheidenverkkoon. Minä en halua olla parisuhteessa, joka perustuu valheille. En edes ymmärtänyt, että tämän kertomisen voi nähdä jotenkin yksinomaan itsekkäänä tekona. Minä vaan koin, että miehellä on oikeus tietää ja tehdä sitten päätöksensä, että haluaako jatkaa suhdetta kanssani ja pystyykö luottamaan minuun jatkossa.

- AP

Vierailija
5/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole sinä en jatkossa kertoisi hänelle jos hän ei kerran halua asiasta tietää.

Vierailija
6/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kanna vastuu ja paha mieli. "Rehellisyyden nimissä" ei voi kaataa laskiämpäriä toisen niskaan ja siirtää taakaa toiselle.

Vierailija
7/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole sinä en jatkossa kertoisi hänelle jos hän ei kerran halua asiasta tietää.

No siis jatkoa ei tule, koska en tietenkään aio toistaa virhettäni, mutta nyt jää häiritsemään, että mitä voin kertoa hänelle ja mitä en :D En ole sellainen ihminen, joka tykkää valehdella.

- AP

Vierailija
8/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kanna vastuu ja paha mieli. "Rehellisyyden nimissä" ei voi kaataa laskiämpäriä toisen niskaan ja siirtää taakaa toiselle.

Minun mielestäni vastuunkantamista on nimenomaan se, että tunnustaa tekonsa ja seisoo sen takana eikä valehtele ja pimitä asioita. Mutta näkemyseroja.

- AP

Vierailija
9/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit vyöryttää miehesi niskaan oman pahan olosi. Nyt hänellä on paha olo, vaikka olisit voinut itse kärsiä noin vähäpätöisen asian vuoksi ja antaa miehesi olla ilman tuota tietoa.

Vierailija
10/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle se syyllisyydentunne tulee nimenomaan valehtelusta. Ja jos valehtelee kerran niin joutuu valehtelemaan toisenkin kerran. En halua joutua mihinkään valheidenverkkoon. Minä en halua olla parisuhteessa, joka perustuu valheille. En edes ymmärtänyt, että tämän kertomisen voi nähdä jotenkin yksinomaan itsekkäänä tekona. Minä vaan koin, että miehellä on oikeus tietää ja tehdä sitten päätöksensä, että haluaako jatkaa suhdetta kanssani ja pystyykö luottamaan minuun jatkossa.

- AP

Ai se ei tule siitä, että hyväilit toista?

Vierailija
11/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi vaan elellä jossain pumpulissa sillä välin kun kumppani tykittää jossain menemään ja puuhastelee omiaan, eli kyllä arvostaisin jos kumppani suoraan kertoo heti oli kuinka pahasta pettämisestä kyse! Sehän on tavallaan siltäkin puolelta osoitus että on halukas katkaisemaan sen pettämisen kierteen ja tekemään asialle jotain yhdessä joka on vain positiivista.

Kyllä sellaiset utopiasuhteet on tuhoon tuomittuja koska kaikki tulee aina joskus julki, ei totuutta saati suhteen ongelmia ja haasteita voi paeta. Lapsellista luulla niin.

Vierailija
12/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes välttämättä haluaisi tietää jos mua petettäisiin, jos toinen katuisi sitä kuten ap, eikä aikoisi tehdä sitä enää koskaan uudestaan. En tajua mitä tekisin sillä pahalla ilkeällä tiedolla.

Vierailija
13/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse petetty kirjoitti:

Halusit vyöryttää miehesi niskaan oman pahan olosi. Nyt hänellä on paha olo, vaikka olisit voinut itse kärsiä noin vähäpätöisen asian vuoksi ja antaa miehesi olla ilman tuota tietoa.

Mitä ihmettä? Itse ainakin ehdottomasti haluaisin tietää jos mies olisi hölmöillyt. Hänen kantansa saa mut nyt epäilemään, että jos hän pettäisi mua niin hän saattaisi hyvinkin valehdella asiasta ja jättää kertomatta sillä tekosyyllä, että yrittää säästää mun tunteitani. Mun mielestäni sellainen on nimenomaan raukkamaista.

Itse mieluummin kärsin totuudesta kun elän tyytyväisenä valheessa.

- AP

Vierailija
14/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mikä idiootti olet.

Vierailija
15/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis jatkoa ei tule, koska en tietenkään aio toistaa virhettäni, mutta nyt jää häiritsemään, että mitä voin kertoa hänelle ja mitä en :D En ole sellainen ihminen, joka tykkää valehdella.

- AP

Älä sitten pussaile muita, etkö mitään muutakaan, mistä et voi kertoa.

Helppoa se on, ainakin minulle.

Vierailija
16/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse petetty kirjoitti:

Mitä ihmettä? Itse ainakin ehdottomasti haluaisin tietää jos mies olisi hölmöillyt. Hänen kantansa saa mut nyt epäilemään, että jos hän pettäisi mua niin hän saattaisi hyvinkin valehdella asiasta ja jättää kertomatta sillä tekosyyllä, että yrittää säästää mun tunteitani. Mun mielestäni sellainen on nimenomaan raukkamaista.

Itse mieluummin kärsin totuudesta kun elän tyytyväisenä valheessa.

- AP

Miksi haluaisit ehdottomasti tietää, jos mies on hölmöillyt?

Vierailija
17/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes välttämättä haluaisi tietää jos mua petettäisiin, jos toinen katuisi sitä kuten ap, eikä aikoisi tehdä sitä enää koskaan uudestaan. En tajua mitä tekisin sillä pahalla ilkeällä tiedolla.

Yksi vaihtoehto on myös se, että saat kuulla pettämisestä jostakin muualta. Minun mielestäni paras vaihtoehto oli se, että kerron itse miehelle mitä on tapahtunut, koska kaksi muuta vaihtoehtoa olivat juurikin ne, että joudun valehtelemaan hänelle tai sitten se, että hän sattuisi kuulemaan muualta. Molemmat vaihtoehdot horjuttavat mielestäni luottamusta.

- AP

Vierailija
18/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP

Ai se ei tule siitä, että hyväilit toista?

Ap?

Vierailija
19/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on myös se, että saat kuulla pettämisestä jostakin muualta. Minun mielestäni paras vaihtoehto oli se, että kerron itse miehelle mitä on tapahtunut, koska kaksi muuta vaihtoehtoa olivat juurikin ne, että joudun valehtelemaan hänelle tai sitten se, että hän sattuisi kuulemaan muualta. Molemmat vaihtoehdot horjuttavat mielestäni luottamusta.

- AP

Onneksi nyt mies tietää, että voi luottaa sinuun. Siis siihen, että joka kerta kun muhinoit toisen kanssa niin tulet kertomaan siitä hänelle. Sitenhän toisen ihmisen luottamukseen sinun mielestäsi voi suhtautua.

Vierailija
20/62 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän saattaa oikeasti olla suuttunut ja pahalla mielellä siitä itse asiasta, mutta naamioi sen vaan tähän "no suutuin koska kerroit". Vaikka sinusta on kyseessä "vähäpätöinen" pettäminen, on se kuitenkin varmaan jonkinlainen kolaus suhteelle, eli ei toiselta voi odottaa heti rationaalisuutta. Hänelle saattaavtällä hetkellä olla helpompaa olla suuttunut siitä, että kerroit kuin itse teosta.