Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Mun word ei usko että kirjoitan suomea! Menee järki!

Vierailija
04.12.2016 |

Mitä ihmettä voin tehdä kun yleensä mun word tunnistaa kielen automaattisesti ja nyt se ei hemmetti usko millään, että kirjoitan suomea vaan alleviivaa ja korjailee sanoja ihan itsekseen? Menin johonkin asetuksiin, ja siellä kyllä lukee, että autocorrectin kieli on suomi, mutta kun ei! Nyt kun lähtee neljäs sivu esseetä, alkaa meneen hermot. Osaako joku auttaa? Mulla on office 2011.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista > kieli > kieliasetukset. Oletko tätä kokeillut?

Vierailija
2/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile valita kaikki teksti ja vaihda sitten kieli suomeksi alapalkissa näkyvästi "kielentarkistus"kohdasta. Itselle on ollut joskus samanlaista ongelmaa, raivostuttavaa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista > kieli > kieliasetukset. Oletko tätä kokeillut?

Oon siis tehnyt niin että klikkaan oikeaa tekstin päällä ja valitsen "oikeinkirjoituksen tarkistus" ja menen sitä kautta. Onko tää mitä ehdotit joku toinen tapa...? Ap

Vierailija
4/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile valita kaikki teksti ja vaihda sitten kieli suomeksi alapalkissa näkyvästi "kielentarkistus"kohdasta. Itselle on ollut joskus samanlaista ongelmaa, raivostuttavaa kyllä.

Ihmettelen just sitä että miksi alapalkissani ei ole enää sitä kohtaa, josta kielen voi valita...

Vierailija
5/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen just sitä että miksi alapalkissani ei ole enää sitä kohtaa, josta kielen voi valita...

Siksi kai, että se on yläpalkissa kohdassa Tarkista.

Vierailija
6/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kai, että se on yläpalkissa kohdassa Tarkista.

Mulla ei ole sellaista kohtaa :D :D AAARGH! Ap

Vierailija
7/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaluista pääsen kieliasun tarkistukseen ja sieltä kun käyn katsomassa, valittu kieli on suomi. Kuitenkin se korjaa enkuksi. Ap

Vierailija
8/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä wordi sulla on? Ainakin 2016 alapalkkia hiiren oikealla klikkaamalla saa valita, mitä tietoja palkissa on, esim. sanamäärä ja kieli.

Wordissä on sellainen ominaisuus, että kappaleet saa eri kielille. On välillä raivostuttavaa aloittaa uuden kappaleen kirjoittamisen siten, ettei vanhasta kappaleesta siirry enterillä seuraavaan. Vanha kappale on suomeksi, mutta asiakirja muuten englanniksi tai päinvastoin... Olen tosi huono selittämään, toivottavasti ymmärsit mistä puhuin :D

Vierailija
9/9 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä wordi sulla on? Ainakin 2016 alapalkkia hiiren oikealla klikkaamalla saa valita, mitä tietoja palkissa on, esim. sanamäärä ja kieli.

Wordissä on sellainen ominaisuus, että kappaleet saa eri kielille. On välillä raivostuttavaa aloittaa uuden kappaleen kirjoittamisen siten, ettei vanhasta kappaleesta siirry enterillä seuraavaan. Vanha kappale on suomeksi, mutta asiakirja muuten englanniksi tai päinvastoin... Olen tosi huono selittämään, toivottavasti ymmärsit mistä puhuin :D

Mulla on office 2011... eli kai sitten vanhempi word. Ymmärrän ehkä. Mulla on siis osa aikaisemmin kirjoitetusta tekstistä tässäkin dokumentissa ihan ok, mutta kun aloitin sitten tekstin tänään kahdella englanninkielisellä sanalla, kaikki mitä sen jälkeen olen kirjoittanut, on nyt sitten tuon typerän ohjelman mielestä enkkua.