Mies ei anna minun polttaa kynttilöitä yhteisessä asunnossamme
Haluaisin varsinkin nyt joulun alla polttaa kynttilöitä mutta mies sanoo ettei ota mitään riskiä tulipalon suhteen. Sanoo että jos jään kiinni kynttilöiden polttamisesta hän siirtää kaikki tavaransa muualle. Masentaa :(
Kommentit (30)
Meillä rva saa poltella kynttilöitä sitten kun suorittaa tulityökortin.
On eri asia katsoa vähän aikaa yhtä kynttilää ja sammuttaa se, kuin sytytellä sinne tänne pöydille, joka on riski koska se on tulikuumaa ja steariinista tulee sulaa, ja se voi poksahdella syttyen. Osa lasituikuista ei ole tehty kuumentumista varten, voi räjähtää ja reunojen pitäisi olla leveät ettei tuikku kosketa reunoja. On hienoa jos jollain palaa tasaisesti koko ajan ja tunteja, mutta liekki ja steariini on vahdittava yhdistelmä.
Laitan tuikut tukeviin kuppeihin ja kupit metalli tarjottimelle. Kyllä niitä siinä voi polttaa turvallisesti.
Toinen vaihtoehto on suolatuikkulyhdyt. Paksu ja painava suolakerros on turvallinen paikka tuikulle.
Parveke ei ole todellakaan ole hyvä paikka. Mulla jäi kerran kynttilä palamaan puupöydälle kun lähdin töihin. Joskus jos haluan polttaa tuoksukynttilää ja väsyttää, niin laitan sen isoon kattilaan.
Kynttilän polttaminen sisällä on sama kuin tupakoisit sisällä. Ilmaan tulee yhtä paljon saastehiukkasia.
Minkälainen debiili polttaa jotain kynttilöitä
Mun mies ei anna työntää kynttilää pyllyyn.
Kynttilän polttaminen sisällä on sama kuin tupakoisit sisällä. Ilmaan tulee yhtä paljon saastehiukkasia
-En jaksa välittää. Aivan sama. Poltan kynttilöitä vain syksyisin etupäässä. Mun terveyttä uhkaa ihan muut asiat enemmän. Ihmiset polttaa puita takassa ja lämmittää saunaakin ja hengissä ovat. Soija kynttilät palavat tosi siististi ja savuttamatta. Ostan niitä myös.
Miten hän suhtautui kynttilöihin silloin, kun seurusteluaikana poltit niitä omassa asunnossasi?
No sinä nyt sitten tietysti voit kutsua itseäsi äidiksi, kun olet synnyttänyt ja nyt tahdot päästä ohjaamaan, ohjeistamaan ja kontrolloimaan sillä perusteellasi kaikkien muiden ajattelua ja tunteita.
Hyvä, hyvä, olet nyt sitten ihan erinomainen . (vai haluatko vieläkin enemmän tunnustusta tuolle (synnytys-)ylivertaiselle mainioudellesi?)