Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen saamattomuus - olenko kohtuuton?

Vierailija
04.12.2016 |

Mieheni on luonteeltaan saamaton. Asioiden aloittaminen on todella vaikeaa. Sitten kun hän vihdoin saa jonkun asian aloitettua, hän kyllä hoitaa sen hyvin, mutta se aloittaminen...
Miestä pitäisi koko ajan muistuttaa asioista ja se alkaa raivostuttamaan. Olenkin lopettanut muistuttelun jo seurustelun alkuaikoina (nyt yhdessä 5 vuotta).

Nyt tuli riitaa elokuviin menemisestä. Aina kun menemme elokuviin/ulkomaille/syömään ulos tai teemme mitä tahansa ns. arjesta poikkeavaa, olen minä ollut se, joka hoitaa käytännön järjestelyt. Olen sanonut miehelleni monta kertaa, että hän saa luvan viedä minut joskus elokuviin ja ulos syömään - ei kaikki voi olla vain minun harteillani.

No, mieheni ratkaisu tähän on, että hän ehdottaa elokuvaa ja näkee, että asia on siinä. Kun pitäisi TEHDÄ jotain, eli katsoa monenko näytökseen mennään saatika varata ne liput, niin ei tietenkään saa mitään aikaiseksi. Mieheni ei näe tässä mitään vikaa. Riitelimme asiasta aamulla ja mieheni sanoi "no jos se on kerran siitä kiinni, että minä varaan ne liput niin voin minä ne varata".

No voi helvetti, siitähän se nimenomaan on kiinni! Siitä, että hän todella TEKEE jotain asian eteen eikä vain puhu ja oleta, että minä teen kaiken. En koe, että minua mitenkään "viedään ulos" jos itse hoidan kaikki käytännön asiat. Mieheni taas ei näe tätä puolta asiasta.

Olenko asiassa kohtuuton? Pitäisikö vain elää niin, että hoidan itse kaikki käytännön asiat (olen itse aikaansaavaa tyyppiä eli olemme tässä mieheni kanssa vastakohdat) vai pitäisikö tässä olla jotain tasapuolisuutta?

En ole lähtenyt passaamaan miestäni. Välillä tilanne on jopa mennyt siihen, että emme lähde minnekään, koska en ole hoitanut esim. leffalippuja, niin kuin mieheni olettaa/ei ole saamattomuuttaan saanut aikaiseksi hankkia.

Osittain mieheni on kasvatettu saamattomaksi - näin ainakin väitän. Hän on ainoa lapsi ja hänen äitinsä yhä passaa poikansa aivan pilalle. Mies on 30v ja anoppi hoitaa suurin piirtein mieheni veroilmoituksen täytön ja hoidon. Siis voi helvetti. Minut taas on kasvatettu aivan eri tavalla enkä todellakaan tässä iässä jättäisi em. asia vanhempieni hoidettavaksi. Tekisi mieli sanoa, että älkää äidit passatko niitä poikianne pilalle, mutta ehkä tämä ei ole universaali ongelma... Joskin olisi tehnyt mieli laittaa otsikoksi jo repäisevä Miehen saamattomuus - älkää äidit passatko poikianne.

Kiitos mahdollisuudesta purkaa. :)

Kommentit (245)

Vierailija
21/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

Älä kertaakaan vuoden 2017 aikana varaa tai järjestä teille mitään: ei elokuvia, konsertteja, pöytävarauksia, matkoja, ei mitään.

Seuraa, miten mies reagoi ja muuttaako käytöstään. Sen jälkeen tee päätös loppuelämästäsi.

Itse asiassa mulla on testi menossa nyt. Sovimme, että joululomalla menemme johonkin ravintolaan syömään. Ennen sitä puhuimme varmaan pari tuntia siitä, kuinka toivoisin, että mieheni välillä hoitaisi käytännön järjestelyt.

Saas nähdä, kysynkö viimeisenä joululomapäivänä, että minnekäs hän olikaan sen ravintolan varannut. Toivottavasti näin ei käy, vaan mieheni yllättää minut iloisesti.

AP

Välillä on hyvä miettiä, haluatko olla oikeassa vai haluatko olla onnellinen.

Miehet ei reagoi tuollaisiin testeihin hyvin. Kannattaa sanoa miehelle suoraan minne haluaa mennä ja miten. Testit voi jättää tyttöporukalle.

Tämä on toinen asia, joka ottaa päähän. Kuinka pitkälle sitä miestä pitää ohjeistaa? Eikö jumalauta riitä, että sanon, että haluan vähän hienompaan ravintolaan syömään ja mieheni saa sitten valita mielestään parhaimman. Miksei mies voi sen vertaa aivojaan käyttää, että miettii, mistä me molemmat pitäisimme ja hoitaisi asian. Niinhän minunkin pitää tehdä, kun olen ulkomaanmatkoja varannut ja hotelleja vertaillut.

Vai pitääkö tässä tehdä se ajatustyökin miehen puolesta, jotta hän varmasti jaksaa ja selviytyy yhdestä puhelusta, eli ravintolapöydän varaamisesta?

AP

Vierailija
22/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita ihme pelejä pitää aina naisten pelata? Jos ne liput luontuvat sinulta helpommin niin hoida ne ja viettäkää kiva leffailta tuollaisen tappelun ja väninän sijaan. Miehen kanssa on paljon kivempiakin asioita tehtävissä kuin joku ihme peli ja valtataistelu.

Mitä pelin pelaamista tuo on? Miksei mieheni voi pitää minua hyvänä ja viedä minua ulos ilman, että minun tarvitsee ajatella mitään vaan voin vain mennä ja nauttia illasta.

AP

Aivan naurettavaa tsitata himassa riitaa haastamassa kun toinen ei katso näytösaikoja. Sulla menee minuuttu kun katsot sen, joten kannattaako vänistä?

Onko miehellä hitaampi kone? Vai eikö hän osaa käyttää sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin, vaimo ei hoida varauksia tms. mutta ei se minua haittaa. Tavallaanhan mulla on enemmän valtaa, kun ne risteilyt, lennot ja hotellit varaan.

Onhan se toki näinkin. :) Siinä mielessä on ihan ok, että hoidan suurimman osan kaikista näistä käytännön asioista. Mutta hemmottelumielessä haluaisin, että mieheni joskus tekisi jotain minun puolestani.

AP

Vierailija
24/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan niillä pilalle kasvatetuilla ei ole omaa tahtoa kaikissa asioissa. Toki toiveita on mutta pelottavan moni asia onkin käytännössä ihan sama, eikä siksi käytännön toteutusta osata ajatella kuin vain korkeintaan ajatuksen tasolla. Kauheaa miten tietynlainen kasvatus tavallaan alistaa ihmisen ja tekee tahdottomaksi.

Vierailija
25/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin tuollaisesta suhteesta. Voidakseni hyvin tarvitsen arvostusta ja nimenomaan tekoja enkä sanoja. Vasta eron jälkeen huomasin kuinka paljon onnellisempi olin, kun varasin ne liput vain itselle, enkä raahannut aina mukana sitä toista vänisijää.

Vierailija
26/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita ihme pelejä pitää aina naisten pelata? Jos ne liput luontuvat sinulta helpommin niin hoida ne ja viettäkää kiva leffailta tuollaisen tappelun ja väninän sijaan. Miehen kanssa on paljon kivempiakin asioita tehtävissä kuin joku ihme peli ja valtataistelu.

Mitä pelin pelaamista tuo on? Miksei mieheni voi pitää minua hyvänä ja viedä minua ulos ilman, että minun tarvitsee ajatella mitään vaan voin vain mennä ja nauttia illasta.

AP

Aivan naurettavaa tsitata himassa riitaa haastamassa kun toinen ei katso näytösaikoja. Sulla menee minuuttu kun katsot sen, joten kannattaako vänistä?

No onhan se pikkumaista, mutta toistan kysymyksen - miksi mieheni ei voisi joskus joustaa minun suuntaani ja tehdä asiaa puolestani? Jos se ei kerran ole niin iso juttu?

AP

Eiköhän sulla tulis siitäkin naputtamista. Väärin varattu tai väärä näytös ja taas tsitataan himassa kuuntelemassa sun riitelyä.

Ei pitäisi olla mahdoton temppu mieheltä avata konetta, katsoa näytösaikoja ja kysyä "käykö vaikka tämä?"

Miehenä en jaksaisi alkaa neuvottelemaan noin mitättömästä asiasta. Varaisin vaan jonkun ja jos ei kelpaisi, niin sitten ei kelpaisi. Miksi teette yksinkertaisista asioista noin monimutkaisia?

Se neuvotteleminen on toisen kunnioittamista.

Vierailija
27/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollaisen kanssa naimisissa 15 vuotta. Ei päässyt kertaakaan yllättämään sillä että olisi jotain järkännyt. Lisäksi aina kehuskeli, että vie minut sinne ja sinne. Tosiasiassa minä tein kaikki järjestelyt ja poikkeuksetta myös hoidin lapsille hoitopaikan.

Vierailija
28/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan niillä pilalle kasvatetuilla ei ole omaa tahtoa kaikissa asioissa. Toki toiveita on mutta pelottavan moni asia onkin käytännössä ihan sama, eikä siksi käytännön toteutusta osata ajatella kuin vain korkeintaan ajatuksen tasolla. Kauheaa miten tietynlainen kasvatus tavallaan alistaa ihmisen ja tekee tahdottomaksi.

Tämä on muuten totta - kiitos näkökulmastasi. Miehelleni on usein moni asia ihan sama. (mikä myös raivostuttaa.) 

Anoppi on kaikessa ihanuudessaan raivostuttava, että tämä hänen "kasvatustyönsä" jatkuu yhä 30-v kanssa niin, että hän tekee kaiken mahdollisen mieheni puolesta. Joskus olemme aihetta liipaten keskustelleet yleisellä tasolla anopin kanssa ja anoppini toteaa vain, että pitäähän sitä omasta pojastaa huolehtia. 

Niin. Huolehtimistakin on hyvää ja huonoa.

AP

Vierailija
29/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No onhan se pikkumaista, mutta toistan kysymyksen - miksi mieheni ei voisi joskus joustaa minun suuntaani ja tehdä asiaa puolestani? Jos se ei kerran ole niin iso juttu?

AP

Eiköhän sulla tulis siitäkin naputtamista. Väärin varattu tai väärä näytös ja taas tsitataan himassa kuuntelemassa sun riitelyä.

Ei pitäisi olla mahdoton temppu mieheltä avata konetta, katsoa näytösaikoja ja kysyä "käykö vaikka tämä?"

Miehenä en jaksaisi alkaa neuvottelemaan noin mitättömästä asiasta. Varaisin vaan jonkun ja jos ei kelpaisi, niin sitten ei kelpaisi. Miksi teette yksinkertaisista asioista noin monimutkaisia?

Minäpä kunnioitan vaimoa niin paljon, että vaimo saa varata ihan just sen minkä ite tahtoo. Minulle käy kaikki.

Vierailija
30/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Minäpä kunnioitan vaimoa niin paljon, että vaimo saa varata ihan just sen minkä ite tahtoo. Minulle käy kaikki.

Ja sitten ihmettelet joku päivä, että kuinka se nyt noin lähti.

Vierailija
31/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minkä helvetin takia miehen pitäisi olla pönkittämässä heikkoa itsetuntoasi rahalla, että sinä voisit edes jotenkin tuntea itsesi naiseksi. Olet kai vieläkin teini-iässä.

Vierailija
32/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuollaisen kanssa naimisissa 15 vuotta. Ei päässyt kertaakaan yllättämään sillä että olisi jotain järkännyt. Lisäksi aina kehuskeli, että vie minut sinne ja sinne. Tosiasiassa minä tein kaikki järjestelyt ja poikkeuksetta myös hoidin lapsille hoitopaikan.

Näen tässä jo tulevaisuuteni. :( Argh.

Jos lapsia olisi, aivan varmasti se olisi minä, joka hoitaisi lapsille hoitopaikat, etsisi harrastuksia ja järjestäisi lastenkutsut. Mieheni toki olisi omasta mielestään järjestänyt lastenkutsut tai ainakin osallistunut yhtä paljon, koska hän olisi samana päivänä käynyt kaupassa ja laittanut parit valmiskakut pöytään - hänelle ei tulisi mieleenkään, että ennen juhlia pitää miettiä sopiva päivä, ketä kutsutaan, kutsukorttien teko ja lähetys, tarjoilut..... 

Oivoi. Ja vasta ostimme yhteisen asunnonkin, eli ei tästä niin vain lähdetä. Enkä sinänsä haluakaan, koska mieheni on muilta osin ihana ja rakastava - tämä kasvatuksen tuoma luonteenpiirre on vain niin syvältä. Ja elättelen toivoa, että hänet saisi jotenkin kasvatettua siitä myös pois.

ps. Kaikista kauhein ajatus on, että mieheni ei todennäköisesti edes koskaan jättäisi minua vaikka tulisi tilanne, että haluaisi, koska hän ei vain saisi aikaiseksi. Ei helvetti.

AP

Vierailija
33/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

Älä kertaakaan vuoden 2017 aikana varaa tai järjestä teille mitään: ei elokuvia, konsertteja, pöytävarauksia, matkoja, ei mitään.

Seuraa, miten mies reagoi ja muuttaako käytöstään. Sen jälkeen tee päätös loppuelämästäsi.

Itse asiassa mulla on testi menossa nyt. Sovimme, että joululomalla menemme johonkin ravintolaan syömään. Ennen sitä puhuimme varmaan pari tuntia siitä, kuinka toivoisin, että mieheni välillä hoitaisi käytännön järjestelyt.

Saas nähdä, kysynkö viimeisenä joululomapäivänä, että minnekäs hän olikaan sen ravintolan varannut. Toivottavasti näin ei käy, vaan mieheni yllättää minut iloisesti.

AP

Miehet ei reagoi tuollaisiin testeihin hyvin. Kannattaa sanoa miehelle suoraan minne haluaa mennä ja miten. Testit voi jättää tyttöporukalle.

Tämä on toinen asia, joka ottaa päähän. Kuinka pitkälle sitä miestä pitää ohjeistaa? Eikö jumalauta riitä, että sanon, että haluan vähän hienompaan ravintolaan syömään ja mieheni saa sitten valita mielestään parhaimman. Miksei mies voi sen vertaa aivojaan käyttää, että miettii, mistä me molemmat pitäisimme ja hoitaisi asian. Niinhän minunkin pitää tehdä, kun olen ulkomaanmatkoja varannut ja hotelleja vertaillut.

Vai pitääkö tässä tehdä se ajatustyökin miehen puolesta, jotta hän varmasti jaksaa ja selviytyy yhdestä puhelusta, eli ravintolapöydän varaamisesta?

AP

Siinä on vaan se ongelma, että kun se ravintola/hotelli/elokuva ei kuitenkaan kelpaa, niin koko effortti menee ihan hukkaan. Kun saman paskan eli kiukkuisen naisen saa tekemättä mitään, niin mieluummin on tekemättä mitään ja käyttää aikansa johonkin hyödylliseen tai kivaan.

Vierailija
34/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minkä helvetin takia miehen pitäisi olla pönkittämässä heikkoa itsetuntoasi rahalla, että sinä voisit edes jotenkin tuntea itsesi naiseksi. Olet kai vieläkin teini-iässä.

Kuka tässä on rahasta puhunut? Minähän se lähes kaiken maksan - yleensä oman elokuvalippuni lisäksi myös mieheni lipun, koska saan kulttuuriseteleitä töistä. Ravintolassa maksan aina oman annokseni, mieheni hyvin harvoin tarjoaa.

AP

Vierailija
35/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

AP

AP

Pakko kysyä miten teillä työnjako muuten pelaa? Kuka tekee kotityöt kuka maksaa lomamatkat jne? Ja toimiiko seksi?

Vierailija
36/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kuka tässä on rahasta puhunut? Minähän se lähes kaiken maksan - yleensä oman elokuvalippuni lisäksi myös mieheni lipun, koska saan kulttuuriseteleitä töistä. Ravintolassa maksan aina oman annokseni, mieheni hyvin harvoin tarjoaa.

AP

Voi helvetti mitä nillitystä.

Vierailija
37/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

AP

AP

Pakko kysyä miten teillä työnjako muuten pelaa? Kuka tekee kotityöt kuka maksaa lomamatkat jne? Ja toimiiko seksi?

Työnjako menee ihan ok. Kotityöt suht tasan ja aina molemmat maksaa omat osuutensa esim. lomamatkoista. Seksi toimii myös, kun sitä on. Se on toinen asia, jossa miehen saamattomuus ja laiska luonne näkyy - aina hän ei vain saa aikaiseksi aloitteen tekemistä jolloin päävastuu siitä, että seksiä on, tuntuu olevan minulla (mieheni ei toki asiaa näe näin). Kun seksiä on, se on hyvää. 

AP

Vierailija
38/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko mies edelleen äidillään kun äiti sen veroilmoituksenkin hoitaa? Aattelin vaan että jos asutte yhdessä tai vaikka erilläänkin ja mies kuitenkin omillaan eikä äidin luona niin soittaako se mies äidilleen että joo nyt se veroilmoitus pitäisi taas täyttää että tuutko käymään?

Kuulosti niin oudolta että uteliaisuus iski ja pakko kysyä. Tulee väkisinkin mieleen että mitä kaikkea muuta äiti tekee miehen puolesta sellaista mikä on aikuisille ihmisille itsestäänselvyys tehdä itse jos on henkisesti ja fyysisesti terve.

Jotenkin se vaan aina kuulostaa niin oudolta että aikuinen ihminen ei halua hoitaa omia asioitaan itse. Vaikka ei tämä tietenkään ensimmäinen kerta ole kun tällaisesta kuulen, aina se kuitenkin kummastuttaa.

Vierailija
39/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin tuo äitin huolehtiminen kolmekymppisestä pojastaan on väärin, se pitäisi takoa molempien kalloihin.

Ja toiseksi, jos toinen on sellainen että asioiden järjestämiset tulee kuin luonnostaan ja toisella ei, niin en ymmärrä mitä haittaa siitä on, muuta kuin se, että sitten vuosien päästä kun sinä kuolet, mies ei osaa tehdä yhtään mitään, ei saa sinua haudattua, perukirjaa tehtyä, laskuja maksettua, eikä varmaan edes ruokakaupassa käytyä.

Vierailija
40/245 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee testi.

AP

AP

Työnjako menee ihan ok. Kotityöt suht tasan ja aina molemmat maksaa omat osuutensa esim. lomamatkoista. Seksi toimii myös, kun sitä on. Se on toinen asia, jossa miehen saamattomuus ja laiska luonne näkyy - aina hän ei vain saa aikaiseksi aloitteen tekemistä jolloin päävastuu siitä, että seksiä on, tuntuu olevan minulla (mieheni ei toki asiaa näe näin). Kun seksiä on, se on hyvää. 

AP

Miehillä on yleensä jatkuva aloite, joten sinustahan se on ainoastaan kiinni koska sopii sekstaus. Näkisin suhteenne suurimpana ongelmana, että et arvosta miestäsi pätkääkään. Puhut laiskasta ja saamattomasta ja kiroat hänen tekemisiään. Kuitenkin sinua kuuluisi mielestäsi kohdella prinsessana ja lasket pikkumaisesti aloitteita ja tekemisiä ja räyhäät päälle. Kannattaa miettiä haluaisitko tulla kohdelluksi siten kuin kohtelet miestäsi.