Suutunko tyhjästä - mies saattoi vieraan naisen baarista kotiin
Otsikossa on kysymys. Miehellä oli eilen pikkujoulut, joissa hänen oli vain tarkoitus piipahtaa. No ilta veneilyn puoli neljään ja ei siinä mitään, ymmärrän suunnitelmien muuttumisen jos on porukassa hauskaa.
Noh, mies oli erittäin humalassa kotiin saapuessaan ja möläytti saattaneensa "jonkun random muijan" kotiin, olivat kuulemma "jauhaneet yhdessä paskaa". Paljon enempää en humalaisesta miehestä saanut irti ennen kuin tämä sammui.
Itse mietin, että mitäs nyt? Asia olisi mulle ehkä ok, jos pystyisin luottamaan mieleeni. Mutta tämä tapaus nosti esille suhteen alkuaikoina pariin kertaan muille naisille toistuneet viestittelyepisodien, joissa siis mies ehdotteli kaikenlaista muille naisille, vaikka mitään fyysistä ei koskaan ehtinytkään tapahtua. Asia selvitettiin perinpohjin aikoinaan ja vaikka ero oli lähellä, pystyttiin jatkamaan suhdetta.
Luulin, että pystyn luottamaan mieheeni, mutta en näköjään pystykään, sillä tällä hetkellä mitä enemmän ajattelen viime öistä tapahtumaa sitä enemmän kihisen kiukusta. Mies nukkuu vielä tyytyväisenä, joten hänelle en ole mieltäni ehtinyt purkaa.
Olenko ihan skitso ämmä, jos suutun asiasta?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät soita naisilleen näissä tilanteissa vaikka että yksi nainen kaipaa saattoa, kun ei uskalla mennä tähän aikaan yksin kotiin ja hän asuu tässä matkan varrella, miltä sinusta tuntuu jos saattaisin? Itse ainakin soittaisin, mutta olenkin kilttimies, joka ei voi päästä parisuhteeseen.
Itse en ainakaan viitsi vaimoa herättää moisen asian takia kello 4 yöllä. Enkä myöskään koe olevani tilivelvollinen jokaisesta tapahtumasta illan aikana. Jos ei voi luottaa toiseen niin on aika turha olla parisuhteessa.
Itselle se oli ok, että vaimo vietti yötä erään miespuolisen työkaverinsa luona pari vuotta sitten. Mieluummin sitä jossain tutun kämpillä nukkuu kuin tulee raiskatuksi. Itse olin sen verran monta olutta juonut, että en voinut autonrattiin mennä. Toki taksi kulkee, mutta sekin olisi 60€ maksanut eikä vaimo siihen halunnut tuhlata. Ei itsellä ainakaan ollut tuossa taapauksessa mitään syytä olettaa, että siellä olisi jotkin villit orgiat ollut.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluissa saa pettää luvan kanssa. Tämä on ollut perinne jo aikojen alusta. Unohda koko juttu ja tee miehellesi kunnon krapula aamupala. Tarjoa piparia, jos maistuu.
Onnea valitsemallasi tiellä! Kai käyt säännöllisesti sp-testeissä? Koskaan kun ei tiedä mitä se pukki tuo...
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet eivät soita naisilleen näissä tilanteissa vaikka että yksi nainen kaipaa saattoa, kun ei uskalla mennä tähän aikaan yksin kotiin ja hän asuu tässä matkan varrella, miltä sinusta tuntuu jos saattaisin? Itse ainakin soittaisin, mutta olenkin kilttimies, joka ei voi päästä parisuhteeseen.
Meinaatko, että jos Seppo-Gabriel soittaa kännissä kotiin 4.30 aamulla ja herättää Terttu-Tarjan , kertoakseen että vie jonkun muijan kotiin, jonka nimeä ei tiedä eikä muista, että tilanne menisi hyvin?
Minulla on naisena paljon miespuolisia ystäviä, kavereita ja tuttavia, joiden parisuhde on hyvässä kunnossa ja sallii vastaavanlaiset kotiinsaattamiset yms. Minusta aika kaunis ajatus, että jos mies on vaikka halunnut auttaa jotain naista, jos leidiä on huolestuttanut jostain syystä mennä vaikka kävellen yksin himaan (esim. ei taksirahaa tms.).
On mahdollista, että nainen oli viehättävä, muttei se tarkota sitä, että mies on halukas pettämään sinua.
Ehkä nainen oli vaan "jätkämäinen" hyvä tyyppi ja kaveri.
Jos olen rehellinen, en ymmärrä tuollaista mustasukkaisuutta. Mutta toki jokaisella meistä on kokemustaustamme huomioonottaen arat paikkamme.
Voi nyt hyvää päivää taas. Mut on pariin kertaan saatettu kotiin, jonkun tuntemattoman miehen toimesta. Edellinen kerta rupes varmaan näyttää siltä, että turvallisinta niin, kun kaikille tummille miehille "noup, go away" ei uppoo. Olen tosi kiitollinen näille herrasmiehille, että saattoivat kotiin ja paha mieli tulee ajatuksestakin, että moisen takia tulee huutia kotona..
Myös serkkuni (mies) on saatellut tuntemattomia naisia saman suuntaisista syistä "sun ei pitäisi olla yksin täällä" ja auttanut kotiin tai taksiin.
Ollaan joskus myös talutettu yksi hyvin humalainen mies kotiin, en tiiä paljon ovella ollut nainen uskoi, kun sanottiin, että löydettiin tää. No mut niin löydettiin, nyt se on tässä ehjänä, ei hangessa eikä putkassa, ole hyvä... mahtokohan toinen saada huudot annetusta avusta? :o
Oikeesti täällä vielä on ihmisiä, jotka auttaa ihan vaan koska muita nyt vaan kuuluu auttaa. Ihan vaan jos toista pelottaa, niin on hyvä syy saatella ovelle asti, jos samaan suuntaan on menossa..
Mä voisin katsoa tuota vielä läpi sormien. Jos on ollut matkan varrella niin miksei. Ja jos mies on ollut kaatokännissä, tuskin mitään pusuttelua pahempaa on ehtinyt sattua. Maailma ei kaadu muutamaan pusuun.
Hmm... Toisaalta suuttuisin, toisaalta en. Itse en naisena uskalla kävellä yksin öisin kotiin, joten olisin turvallisesta saattajasta hyvin kiitollinen. Voi olla, että tämä nainen on pyytänyt miestä saattamaan, koska ei uskalla mennä yksin. Tietty taksit kulkee mutta ehkä ei ole ollut rahaa tms.
Ymmärrän kyllä, että tuntuu ikävältä ja herättää epäilyksiä.
Se riippuu miehen muista avuista, että mitä häneltä sietää. Tienaako hyvin, hyödytkö siitä, onko hänestä enemmän hyötyä vai haittaa. Asumismuoto ja haluaako se säilyvän vai onko ihan sama. Kun kapakoissa käynti liittyy parisuhteeseen, ei olla enää pelkän tunnepuolen varassa yhdessä vaan nämä käytännön asiat ja miten pitkälle osapuolet on valmiita vaalimaan niiden ennalla pysymistä, vaikuttaa myös asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan huvin vuoksihan niitä naisia saatetaan kotiovelle. Kuten joku jo sanoikin, ei varmasti olisi vienyt miespuolista kaveria.
Mies kävelemässä yksin yöllä vs. Nainen kävelemässä yksin yöllä. Kumpi onkaan turvattomampaa? Miesten kohdalla ainoa riski on oikeastaan kännissä hukkuminen. Naisen kohdalla riskejä on sitten hiukan muitakin. Lisäksi tuskin kukaan mies pyytäisi saattajaa siksi ettei uskalla mennä yksin.
Ne on nussinut. Kun mies herää, luultavasti kieltää koko jutun, vaikka tuli kännipäissään jo paljastaneeksi liikaa. Miksi te hutsut muuten kuljette baareissa ym. jos ette uskalla sieltä yksin kulkea kotiin, käyttäkää taksia tai jääkää kotiin jos pelottaa.
No niin, nyt on mies hereillä. Oli ihan pöllähtänyt kun kysyin asiasta, ei ilmeisesti muistanut puhuneensa minulla naisesta mitään.
Kertoi, että oli törmännyt naiseen kotimatkan varrella (noin kilometri ennen meidän kotia) ja olivat päättäneet kävellä samaa matkaa kun nainen asui kanssa tässä lähellä. Mies sanoi, ettei tuntenut naista entuudestaan eikä ollut nähnyt tätä aikaisemmin illalla baarissa. Että kai se on uskottava. Tyhmä olo itsellä.
Ap
Aivan sama vaikka olisikin höyläillyt hieman. Piristää parisuhdetta mukavasti kun voi muistella tapahtumia, molemmin puolin. Jos ollaan muuten sitoutuneita parisuhteeseen, lapsiin ja yhteiseen tulevaisuuteen mikä ihme estää kumpaakaan vähän nauttimaan vieraista? No näin ainakin meillä, turhat pelot "pettämisistä" poistuvat kun saa olla rauhassa kiimainen muidenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olisi saattanut jonkun "random-äijän" kotiin.
Tuskin noilla sanoilla sitä sanoisi, mutta on aika tavallista, että joku mies alkaa puhumaan toiselle miehelle, kun kävellään baarista kotiin. Tavallaan tuntuu typerältä kävellä siinä vierekkäin samaan suuntaan, eikä jutella toisilleen mitään.
Aivan samalla tavoin voi käydä naisenkin kanssa, eikä se todellakaan tarkoita automaattisesti mitään seksuaalista. Naisille tosin juttelee herkemmin siitä syystä, että miehille ei uskalla alkaa juttelemaan, kun ei tiedä millä mielentilalla hän on.
Se, että mies kertoi saattaneensa jonkun kotiin kertoo mielestäni siitä, että mitään ei tapahtunut. Jos olisi tapahtunut, niin tuskin hän olisi puhunut siitä mitään.
Aikoinaan oot antanu miehelle anteeks. Olet siis tiedostanut että hän on kykenevä tekemään sinulle väärin ja niin oli myös tehnyt.
Se on ollut oma valintasi jatkaa suhdetta ihmisen kanssa joka selkeästi ei arvostanut tarpeeksi.
Joten mistä tiedät että mitä on tapahtunut ja onko nimenomaan pikkujoulut jatkunut neljään vai miehen ja sen naisen väliset pikkujoulut?
Fiksuna miehenä ilmaisi sulle ton kämpille saattelun että jos joku sattuikin näkemään ja raportoisi sinulle niin olipahan selittänyt itsensä valmiiksi antaen itsestään rehellisen kuvan kun ei salannut kämpille saattelua .
Tai sitten voi olla että mitään ei ole tapahtunut. Ja sitähän voit vain arvailla koska miehen sanaan ei ilmeisesti ole luottamista.
Muista että itse soppasi keitit.
Olisin ylpeä miehestäni, jos hän saattaisi kännisen naisen kotiin, eikä päästäisi häntä kävelemään yksin tuolla katuja pitkin. Tietyillä alueilla on omat riskinsä, kiitos unelmaporukan.
Kysyin mielipidettä mieheltäni ja hän sanoi, että tottakai siinä ollut satavarmasti muutakin, ettei ole viaton juttu, ettei muuten lähtisi ketään kotiin saattamaan.
Tuolla perusteella meillä olis erottu jo -90 luvulla. Tosin meillä on niin päin, et meikä sanoo lähtevänsä yhelle ja tulee aamu viideltä kotia tuhannen kanuunassa. Mies ei kulje missään kapakoissa, eikä pikkujouluissa.
Nyt näin vanhempanakin minä saatan joskus viipyä ja viipyä.... Sitten kömmin miehen kainaloon ja nukutaan tai rakastellaan monta tuntia.
Meillä on luja liitto ja rakkaus vaan paranee ajan kanssa. Ei sitä nyt pienistä kannata alkaa skitsoo.
T: Kaivinkonekuski
Joka vuosi pikkujouluaikaan suren näitä tällaisia juttuja. Miksi naiset tyytyvät suhteeseen, jossa eivät luota mieheen täysin? :( Itse arvostan itseäni sen verran, etten tyytyisi epäilemään ja salaa tutkimaan puhelinta tms... Luottamus on liiton kulmakiviä. Itse en ole tässä 10 vuoden aikana ikinä joutunut epäilemään miestäni mistään. En ole sinisilmäinen, vaan tein aikoinaan oikean valinnan.