Miten muistatte maksaa e-laskut?
Taas meinasi jäädä lasku maksamatta, eräpäivä tänään, ihan sattumalta huomasin kun maksoin paria paperilaskua. Onneksi maksoin paperilaskut tänään enkä vasta huomenna...
Kommentit (29)
Käyn tilipäivänä hyväksymässä laskut. No problem. Yhtään paperilaskua ei tule satunnaisia ostoksia lukuunottamatta.
Mullakin menee e-laskut maksuun automaattisesti. Tosin on mulla kaikissa joku euromääräinen raja, että jos sen ylittää, niin mun pitää vahvistaa lasku. En ymmärrä, miksei ihmiset käytä tota. Mä inhoan laskujen näpyttelyä/copy pasteamista.
Minä maksan laskuja pari kertaa kuussa. Käyn hyväksymässä erääntyvät maksut samalla. Olen pienituloinen, mutta aina on tilillä rahaa laskuihin. E-laskujen myötä tuntuu, ettei mitään laskunmaksurumbaa edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee e-laskuista muistutus sähköpostiin, minkä jälkeen käyn ne hyväksymässä. Olisihan se mahdollista laittaa e-laskut myös automaattisesti maksuun, mutta itse ainakin haluan tsekata ne ennen kuin ne menevät maksuun.
Sama. Minä en halua laskuja maksuun hyväksymättä, koska haluan aina tarkistaa, että lasku on oikein ennen kuin hyväksyy. Ei ne mene hyväksymättä maksuun, jos ei anna lupaa mennä.
Kun käy verkkopankissa niin katsoo ja hyväksyy tulleet e-laskut samalla. Ne laskut saa menemään heti maksuun tai vasta eräpäivänä. Laskuissa on yleensä ainakin 14 pv maksuaikaa joten riittää jos pari kertaa kuussa käy verkkopankissa katsomatta. Ainakaan Nordeassa ei voi olla huomaamatta saapuneita e-laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua laskuja maksuun hyväksymättä, koska haluan aina tarkistaa, että lasku on oikein
Kuinka usein ne on väärin?
Hyvin muistan, ei edes tule sähköpostiin niistä mitään ilmoitusta. Suurin osa kyllä menee tiettyyn asettamaani rajaan asti maksuun automaattisesti, koska ovat ihan vakiolaskuja. Käyn iPadillä ihan säännöllisesti verkkopankkia tsekkaamassa, kun sinne pääsee niin helposti, että miksei.
Vanhanaikainen puhelin ja laskut kerran kuussa maksuun. Todellakin huolestuttaa e-laskutus, miten muistan hektisessä arjessa. Kaikki laskut on pakko tarkistaakin ennen maksua.