Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten irti narsistista?

Vierailija
02.12.2016 |

Siis ongelma on itselleni jotenkin nolo, ja luulen että suurin osa ei sitä edes ymmärrä. Helppo on sanoa, että ymmärrä oma parhaasi. Hän kuitenkin osaa olla niin lämmin ja leppoisa, ne piirteet joihin hänessä rakastuin, että sillä hetkellä luulen aina kuvitelleeni kaiken pahan. Syytän jopa itseäni hänen huonosta käytöksestään. Sitten taas huomaan jonkun ajan kuluttua miten kylmä ja välinpitämätön hän onkaan. Mutta kuinka saisin muistettua noina "hyvinä hetkinä" sen pahan? Elämänkatsomukseni käskee minua ajattelemaan ihmisistä hyvää, joten tuntuu jotenkin väärältä ajatella, että tuohan on oikeasti paha, teeskentelee vain. Silti tuntuu, että tuo olisi ainoa tapa päästä irti hänestä. Ja emme ole enää edes suhteessa. Töiden takia vain joudun häntä näkemään ja silloin hän on tuo ihana puoli itsestään. Eikä edes yritä saada minua takaisin, on vain sellainen rauhallisen lämmin ja lempeä. Se mies, johon aiemminkin ihastuin...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö mun oikeasti tatuoida käteeni, että MUISTA!, jotten aina uudestaan ala uskoa hänen hyvään puoleensa.

Ap

Vierailija
2/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku osaa antaa viisaita neuvoja. Tai edes vahvistaa näkemystäni siitä, että on ihan ok ajatella, ettei tämä mies anna minulle enää koskaan mitään, mikä tekisi oikeasti minulle hyvää. Näköjään tämän asian kirjoittaminenkin jo vahvistaa sitä tunnetta minussa. :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä narsisti-diagnoosi? Oletko lääkäri?

Vierailija
4/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema erottaa.

Minulla narsistinen äiti. Hän oli saatanallinen kun olin lapsi ja nuori, aikuisena olen pitänyt häneen etäisyyttä, mutta eikös tunkenut lapsenlastensa elämään ilmeisenä tarkoituksena toistaa se minun saatanallinen lapsuuteni. Kun en antanut, alkoi viranomaishäirintä eli erilaisten ilmoitusten ja kanteluiden teko. Mm. 40 ls-ilmoitusta.

Sitten, kuin tyhjästä, hän eräänä kauniina päivänä taas soitti ja alkoi jutella kuin yhtään mitään ei olisi tapahtunut. Aivan kuten lapsenakin. Mikään ei ikinä ollut hänen syytään, ikinä ei pyydetty anteeksi ja aina oltiin kuin mitään pahaa ei ikinä olisi tapahtunut - kuin olisin kuvitellut kaiken.

Nyt lasken vaan että toivottavasti kuolee pois ennen kuin lapseni ovat aikuisia - ettei se häirintä ala sitten heillä.

Vierailija
5/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä narsisti-diagnoosi? Oletko lääkäri?

Juuri tuota tarkoitin. Olen epäillyt asiaa ja tarpeeksi ja syyttänyt itseäni. Käynyt terapiassa ja saanut vahvistusta sille, että miehen käytös ei ole normaalia. Juuri nyt tarvitsen vain tukea päästä jatkamaan omaa elämääni. Ei. En ole lääkäri. Olen normaalisti tunteva ihminen, jota on kielletty vuosikaudet tuntemasta mitään.

Ap

Vierailija
6/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua, kuulostat ihan multa! :D Ihan samoja kokemuksia mullekin, tosin eron jälkeen muutin toiseen maahan. Eipähän tarvitse sen naamaa katella hah.

Ainoa vinkki jonka voin antaa on ajatella niitä pahoja hetkiä joiden takia erositte. Narsistin lempeä ulkokuori on pelkkää teatteria, sisällä ei ole kuin kylmä sydän. Muista se!

Vierailija
7/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua, kuulostat ihan multa! :D Ihan samoja kokemuksia mullekin, tosin eron jälkeen muutin toiseen maahan. Eipähän tarvitse sen naamaa katella hah.

Ainoa vinkki jonka voin antaa on ajatella niitä pahoja hetkiä joiden takia erositte. Narsistin lempeä ulkokuori on pelkkää teatteria, sisällä ei ole kuin kylmä sydän. Muista se!

Kiitos! ❤️

Vierailija
8/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaverina tuollainen mies. En nyt tiedä onko varsinainen narsisti, mutta sellainen vähän tunteeton hän on kyllä, mitä ei ensisilmäyksellä kuitenkaan hänestä huomaa koska hän käyttäytyy todella lämpimästi ja huomaavaisesti. Hänellä on aina joku nainen kierroksessa ja kuvio on aina se, että nainen haluaisi seurustella mutta mies haluaa lähinnä seksiä ja hengailua. Mies ei kerro tätä näille naisille tapailun alussa ja kun se paljastuu sitten ennemmin tai myöhemmin, naiset suuttuvat ja hajoilevat, kukin tavallaan. Mieheen tämä ei tee mitään jälkeä, hän suhtautuu vain tyynesti ja antaa naisen sekoilla aikansa. Jotkut naisista laittavat pelin poikki ensimmäisestä kerrasta, mutta osa palaa takaisin tämän miehen luo uudelleen ja uudelleen, hämmentävän pitkään.

Tätä on tosi vaikeaa seurata sivusta ja huomauttelenkin välillä miehelle siitä ettei toisia olisi hyvä kohdella noin julmasti. Mies perustelee toimintaansa sillä, ettei hän lupaa näille naisille mitään sellaista mitä ei voi antaa. Naiset alkavat vain itse kuvitella suhteesta liikoja ja pettyvät sitten kun totuus paljastuu. :/ Julmaahan se silti on käyttää hyväksi toisen ihastumista ja haaveita. Mutta kuulemma seksiä ei saa, jos on alusta asti rehellinen tarkoitusperistään. :/

Auttoiko tämä sinua ap yhtään tekemään irtiottoa tuosta ihastuksesi kohteesta? Tuo peli ei nimittäin sen miehen puolelta tule päättymään vaan sinulla itselläsi pitää olla voimaa vetää raja. Ajattele asiaa niin, että olet todennäköisesti yksi monista pyöriteltävistä. Jos hän ei pyöritä useita samaan aikaan niin vähintäänkin yksi toisensa jälkeen, kuten tämä oma tuttavani tekee. Kun yhdellä naisella kiehuu yli ja tämä laittaa jutun poikki, ei se tunnu miehestä miltään; hän vain siirtyy seuraavaan naiseen jota tapailee kunnes päädytään taas samaan tilanteeseen.

Vierailija
9/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olette vaan niin erilaisia luonteeltaan, ette vaan sovi yhteen. Minua on alkanut jotenkin ärsyttämään jatkuvat kotikutoiset diagnoosit kumppaneista. . :/

Vierailija
10/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Olet aika nahjus jos et pysty puolustamaan itseäsi ja suostut kerta toisenssa jälkeen huonoon kohteluun. Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen anna toisten kävellä ylitseen kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
11/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että teillä ero on mennyt noin sopuisasti. Jos hän on oikeasti narsisti (asiahan ei ole niin mustavalkoinen, sanotaan että hänellä voisi olla narsistisia piirteitä) niin ainakin jätettynä osapuolena osaavat olla todella kostonhimoisia.

Pääset irti hänestä ajattelemalla miten onnekas olet kun pääsit kamalasta miehestä eroon ja miten ihanaa on haaveilla tulevasta hyvästä miehestä!

Vierailija
12/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaverina tuollainen mies. En nyt tiedä onko varsinainen narsisti, mutta sellainen vähän tunteeton hän on kyllä, mitä ei ensisilmäyksellä kuitenkaan hänestä huomaa koska hän käyttäytyy todella lämpimästi ja huomaavaisesti. Hänellä on aina joku nainen kierroksessa ja kuvio on aina se, että nainen haluaisi seurustella mutta mies haluaa lähinnä seksiä ja hengailua. Mies ei kerro tätä näille naisille tapailun alussa ja kun se paljastuu sitten ennemmin tai myöhemmin, naiset suuttuvat ja hajoilevat, kukin tavallaan. Mieheen tämä ei tee mitään jälkeä, hän suhtautuu vain tyynesti ja antaa naisen sekoilla aikansa. Jotkut naisista laittavat pelin poikki ensimmäisestä kerrasta, mutta osa palaa takaisin tämän miehen luo uudelleen ja uudelleen, hämmentävän pitkään.

Tätä on tosi vaikeaa seurata sivusta ja huomauttelenkin välillä miehelle siitä ettei toisia olisi hyvä kohdella noin julmasti. Mies perustelee toimintaansa sillä, ettei hän lupaa näille naisille mitään sellaista mitä ei voi antaa. Naiset alkavat vain itse kuvitella suhteesta liikoja ja pettyvät sitten kun totuus paljastuu. :/ Julmaahan se silti on käyttää hyväksi toisen ihastumista ja haaveita. Mutta kuulemma seksiä ei saa, jos on alusta asti rehellinen tarkoitusperistään. :/

Auttoiko tämä sinua ap yhtään tekemään irtiottoa tuosta ihastuksesi kohteesta? Tuo peli ei nimittäin sen miehen puolelta tule päättymään vaan sinulla itselläsi pitää olla voimaa vetää raja. Ajattele asiaa niin, että olet todennäköisesti yksi monista pyöriteltävistä. Jos hän ei pyöritä useita samaan aikaan niin vähintäänkin yksi toisensa jälkeen, kuten tämä oma tuttavani tekee. Kun yhdellä naisella kiehuu yli ja tämä laittaa jutun poikki, ei se tunnu miehestä miltään; hän vain siirtyy seuraavaan naiseen jota tapailee kunnes päädytään taas samaan tilanteeseen.

Ennen suhdettamme hän kertoi käyttäytyneensä juuri noin. Ap

Vierailija
13/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin täysin samoja kysymyksiä kuin sinä.

Ymmärrän mistä puhut.

Kirjoitin suhteemme kauheina aikoina päiväkirjaan miten kamalalla tavalla hän kohteli. Kaivan nuo muistiinpanot aina esiin niin muistan sen kaiken, ja saan itseeni myös sen tunnekokemuksen ettei toinen ole ihan terve.

Vierailija
14/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen että teillä ero on mennyt noin sopuisasti. Jos hän on oikeasti narsisti (asiahan ei ole niin mustavalkoinen, sanotaan että hänellä voisi olla narsistisia piirteitä) niin ainakin jätettynä osapuolena osaavat olla todella kostonhimoisia.

Pääset irti hänestä ajattelemalla miten onnekas olet kun pääsit kamalasta miehestä eroon ja miten ihanaa on haaveilla tulevasta hyvästä miehestä!

Entinen naisensa jätti hänet ja kosto on jatkunut tähän päivään. Aina ihmettelin sitä. Minusta hän hyötyy yhä töiden vuoksi, joten olen päässyt vähällä. Hän itsekin halusi päättää suhteemme. Olin ilmeisesti liian vaativa kun vaadin uskollisuutta ja rehellisyyttä, kun veri veti jo hummaamaan. Ei uskaltanut pettää minua, juurikin näiden työsuhteiden vuoksi.

Ap

Vierailija
15/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä asia niin että olet onnekas kun pääsit hänestä eroon noin vähällä.

Vierailija
16/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti miten ärsyttää nämä keittiölääkäreiden diagnoosit. Jos mies ei ole sellainen kuin kuvittelit tai haluat, silloin hänen on pakko olla mielisairas narsisti. Vikaa ei vain ole mahdollista olla missään muussa.

Vierailija
17/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että olette vaan niin erilaisia luonteeltaan, ette vaan sovi yhteen. Minua on alkanut jotenkin ärsyttämään jatkuvat kotikutoiset diagnoosit kumppaneista. . :/

Voi olla, mutta voi olla myös toisin.

Ap

Vierailija
18/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon elämänkatsomukseen, että toisesta pitää ajatella hyvää. Niin voisitko korvata sen, että toisesta voi muodostaa kästiyksen realistisesti, katsoa ihmistä ja tilannetta kokonaisuutena. Varmasti hänessä on hyvää, mutta koska epäilet häntä narsistiksi, niin hän on varmasti satuttanut sinua pahasti useita kertoja. Pelkästään hyviä puolia ajattelemalla kieltäydyt ajattelemasta totuudenmukaisesti. Sinun tehtävä on kuitenkin suojella itseäsi ja pitää itsestäsi huolta. Narsistinen ihminen ei muutu. Tsemppiä.

Vierailija
19/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ylös kaikki vakavat loukkaukset ja väärinteot. Jossain vaiheessa lista ei mahdu enää tavalliseen ruutuvihkoon ja alat muistaa sen olemassaolon myös hyvinä hetkinä.

Normaalissa suhteessa tällainen virheiden muistelu ei ole oikein, mutta jos tuntee itsensä kyvyttömäksi pitäämään puoliaan narsistisen kumppanin rinnalla, asioiden ylöskirjaaminen voi tuoda selvyyttä tilanteeseen.

Vierailija
20/44 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kylmä ja kova ihminen ole välttämättä narsisti. Monet narsistiksi epäillyt ihmiset ovat yleensä vain kusipäitä joille ei ole lapsena opetettu miten muiden ihmisten kanssa pitää olla oikein tai vanhemmat ovat olleet tunnekylmiä. Sanokaa sitten vasta ihmistä narsistiksi kun oikeasti sen tiedätte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä