Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua asunnon myyntiin

01.12.2016 |

Tilanne on se, että meidän asuntomme on ollut myynnissä jo elokuun alusta lähtien. Otimme ilmoituksen pois netistä ja latoimme uudella hinnalla takaisin pari päivää sitten. Mielestäni asunto on tietenkin ihan hyvällä maulla sisustettu ja soveltuu hyvin lapsiperheille. Nyt tarvitsemme vaan vähän isomman asunnon perhekoon kasvettua pari v. sitten.

Ongelma on se, että emme saa tarjouksia vaikka asunnosta on oltu kiinnostuneita. Yksi ehdollinen meillä on, mutta se ei ole myöskään mennyt kaupaksi. Tilanne on sietämätön.

Voisiko joku katsoa kuvat läpi ja kertoa kannattaako meidän sisustaa kotia jotenkin toisin? Onko hintapyyntö pielessä? Kaikesta rakentavasta palautteesta on apua.

Edit. Linkki poistettu. Kiitos kehitysehdotuksista :)

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tierasite, koskaan et voi tietää millainen rasite rasitteen kanssasi jakaa. Talo vaikuttaa helposti sisustettavalta moneen makuun.

Vierailija
42/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan muutama huomio. Kun itse katson asunnon myynti-ilmoitusta, väkisinkin huomaan minkälainen sisustus ja minkälaisia esineitä siellä on. Nämä luovat mielikuvaa siitä, minkälaisia ihmisiä asunnossa asuu. Se mielikuva voi olla esim. "menestyvä", "sivistynyt", "rahat tiukilla", "vähän rahvaanomainen" tai mitä tahansa. Jostain ihan yksittäisestä esineestä voi tulla sellainen fiilis, joka vaan tökkäsee. Ja tämä riippuu tietty ihan siitä katselijasta. Siksi se asunto pitäisi olla mahdollisimman neutraali.

Ja nyt luettelen asioita, jotka kiinnittivät minun huomioni ja niitä, jotka tökkäsivät.

Yleisilme avara, siisti ja rauhallinen. Tämä on hyvä, pystyy helpommin näkemään sen itse asunnon, kun joka paikka ei pursua tavaraa. Ja tulee sellainen viihtyisä olo.

"This month..." teksti seinäkalenterin päällä tökkäisi. En itse harrasta sisustuskrääsää, pidän sitä vähän hömppänä ja jos näen, että täällä asuu joku sisustelija, se on pieni turn-off.

Keinutuoli tökkäisi tosi pahasti. Tulee jotain Jysk-fiboja siitä. Äläkä ystävällinen ap ota tätä nyt mitenkään henkilökohtaisesti, voin uskoa että se on teidän perheessä rakas ja mukava kuin Frasierin isän lepotuoli konsanaan. Mutta se ei viestinyt menestyksestä eikä mistään sellaisesta, mihin asunnon ostaja voisi samaistua. Jos tuon keinutuolin tilalla olisi joku tyylikäs huonekalu, siitä voisi tulla fiilis, että täällä asuu menestyjä, minäkin olisin menestyjä, jos asuisin täällä. Tuon keinutuolin kun näkee, tulee sellainen olo, että täällä asuu jotain köyhiä, tämä on köyhien asunto. Haluanko minä ostaa köyhien asunnon?

Kaikkein pahin oli kirjakaappi. Samassa kaapissa sekaisin kirjoja, valokuvia, sekalaista roinaa (?) ja viinapulloja! Tulee sellainen vaikutelma, että missään kulttuurikodissa ei ainakaan olla. Taas ostajakandidaatti miettii - täällä asuu jotain juntteja, haluanko asua junttien asunnossa?

Se olohuoneen rumiluskeinutuoli on varmaan imetystä varten? Siirrä se siihen huoneeseen, missä on pinnasänky, niin ajatukset menevät heti siihen, että siinä imetetään vauvaa tai istutaan pienen kanssa ja luetaan iltasatua. Saat kyllä heti näytön jälkeen viedä sen takaisin olohuoneeseen, jotta jaksat telkkarin voimin uuvuttavat imetysmaratonit iltaisin :-)

Minulle antaa myös hieman juntin vaikutelman, jos televisio on olohuoneen keskipiste, ikään kuin joku kotialttari. Se antaa mielikuvan ihmisistä, jotka katselevat paljon televisiota. Tämä on tosin tavallista suomalaisissa kodeissa, joten kaikki eivät pidä sitä samalla tavalla pahana. Mutta minusta on tyylikkäämpää, että telkkari, jos sellainen on, on jossain vähän sivummassa ja olohuone on varattu seurustelulle. 

Omakotitaloissa kauppa käy kai parhaiten kesällä, koska ihmiset eivät halua muuttaa kesken lukuvuoden. Sikäli olette laittaneet tuon vähän huonoon aikaan myyntiin. Minulle jäi muuten todella siisti ja hyvä vaikutelma, mutta sitten oli nuo tietyt yksityiskohdat, jotka minun silmissäni kielivät jonkinlaisesta junttiudesta. Auttaisi paljon, jos kirjahyllyssä olisi vain ja ainoastaan kirjoja, nojatuoli olisi pinnasänkyhuoneessa ja This month... katoaisi seinältä.

Jos teillä ei ole tarpeeksi kirjoja että saatte kirjahyllyn täyteen, antikvariaatista saa halvalla. Tai voitte lainata kirjastosta. Pianohan teillä jo onkin, siitä plussaa, nyt vaan kirjahylly kuntoon niin alkaa näyttää jo melkein akateemiselta :-)

Ihan valideja pointteja keskusta-asunnon myyntiin, mutta tuolle alueelle en jaksa uskoa kovin kultturellien hakeutuvan tai kovin menestyvien hankkivan noin pientä kämppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusyhtiön voisi mainita, etenkin, jos on hyvämaineinen. Siinä on kuitenkin vielä matkaa 10:een vuoteen.

Vierailija
44/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan muutama huomio. Kun itse katson asunnon myynti-ilmoitusta, väkisinkin huomaan minkälainen sisustus ja minkälaisia esineitä siellä on. Nämä luovat mielikuvaa siitä, minkälaisia ihmisiä asunnossa asuu. Se mielikuva voi olla esim. "menestyvä", "sivistynyt", "rahat tiukilla", "vähän rahvaanomainen" tai mitä tahansa. Jostain ihan yksittäisestä esineestä voi tulla sellainen fiilis, joka vaan tökkäsee. Ja tämä riippuu tietty ihan siitä katselijasta. Siksi se asunto pitäisi olla mahdollisimman neutraali.

Ja nyt luettelen asioita, jotka kiinnittivät minun huomioni ja niitä, jotka tökkäsivät.

Yleisilme avara, siisti ja rauhallinen. Tämä on hyvä, pystyy helpommin näkemään sen itse asunnon, kun joka paikka ei pursua tavaraa. Ja tulee sellainen viihtyisä olo.

"This month..." teksti seinäkalenterin päällä tökkäisi. En itse harrasta sisustuskrääsää, pidän sitä vähän hömppänä ja jos näen, että täällä asuu joku sisustelija, se on pieni turn-off.

Keinutuoli tökkäisi tosi pahasti. Tulee jotain Jysk-fiboja siitä. Äläkä ystävällinen ap ota tätä nyt mitenkään henkilökohtaisesti, voin uskoa että se on teidän perheessä rakas ja mukava kuin Frasierin isän lepotuoli konsanaan. Mutta se ei viestinyt menestyksestä eikä mistään sellaisesta, mihin asunnon ostaja voisi samaistua. Jos tuon keinutuolin tilalla olisi joku tyylikäs huonekalu, siitä voisi tulla fiilis, että täällä asuu menestyjä, minäkin olisin menestyjä, jos asuisin täällä. Tuon keinutuolin kun näkee, tulee sellainen olo, että täällä asuu jotain köyhiä, tämä on köyhien asunto. Haluanko minä ostaa köyhien asunnon?

Kaikkein pahin oli kirjakaappi. Samassa kaapissa sekaisin kirjoja, valokuvia, sekalaista roinaa (?) ja viinapulloja! Tulee sellainen vaikutelma, että missään kulttuurikodissa ei ainakaan olla. Taas ostajakandidaatti miettii - täällä asuu jotain juntteja, haluanko asua junttien asunnossa?

Se olohuoneen rumiluskeinutuoli on varmaan imetystä varten? Siirrä se siihen huoneeseen, missä on pinnasänky, niin ajatukset menevät heti siihen, että siinä imetetään vauvaa tai istutaan pienen kanssa ja luetaan iltasatua. Saat kyllä heti näytön jälkeen viedä sen takaisin olohuoneeseen, jotta jaksat telkkarin voimin uuvuttavat imetysmaratonit iltaisin :-)

Minulle antaa myös hieman juntin vaikutelman, jos televisio on olohuoneen keskipiste, ikään kuin joku kotialttari. Se antaa mielikuvan ihmisistä, jotka katselevat paljon televisiota. Tämä on tosin tavallista suomalaisissa kodeissa, joten kaikki eivät pidä sitä samalla tavalla pahana. Mutta minusta on tyylikkäämpää, että telkkari, jos sellainen on, on jossain vähän sivummassa ja olohuone on varattu seurustelulle. 

Omakotitaloissa kauppa käy kai parhaiten kesällä, koska ihmiset eivät halua muuttaa kesken lukuvuoden. Sikäli olette laittaneet tuon vähän huonoon aikaan myyntiin. Minulle jäi muuten todella siisti ja hyvä vaikutelma, mutta sitten oli nuo tietyt yksityiskohdat, jotka minun silmissäni kielivät jonkinlaisesta junttiudesta. Auttaisi paljon, jos kirjahyllyssä olisi vain ja ainoastaan kirjoja, nojatuoli olisi pinnasänkyhuoneessa ja This month... katoaisi seinältä.

Jos teillä ei ole tarpeeksi kirjoja että saatte kirjahyllyn täyteen, antikvariaatista saa halvalla. Tai voitte lainata kirjastosta. Pianohan teillä jo onkin, siitä plussaa, nyt vaan kirjahylly kuntoon niin alkaa näyttää jo melkein akateemiselta :-)

Kiitoksia illan huumoripläjäyksestä :)

Vierailija
45/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kasvimaata ja omenapuita tuolla postimerkkitontilla

Vierailija
46/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet??

Sisustuksessa ei mitään vikaa. Kukaan järkevä asunnon ostaja kiinnitä mitään huomiota kirjahyllyssä oleviin tavaroihin. Olennaista on asunnon kunto. Miten on huollettu jne. Toi asunnonmyyntiteksti on mun mielestä turhan ruusuista ja hunajaista. Tietynlainen rehellinen ote omaan asuntoon miellyttää ja tuo luotettavuutta myyjään.

Kuvia oli liikaa. Pari hyvää kuvaa ja pohjapiirrustus riittää. Ostaja kiinnostuu ja haluaa nähdä lisää ja vaivautuu paikalle. Paikan päällä talo näyttää kuitenkin erilaiselta kuin kuvista. Jos on paljon kuvia joka kuvakulmasta niin ei ostaja edes vaivaudu paikalle, kun kuvittelee asunnon mielessään kuvien pohjalta.

Minusta myös hinta on sijaintiinsa nähden kallis.. Ostettiin itse vuosi sitten omakotitalo 20 minuutin päästä helsingin keskustasta, lähes 200 neliötä ja hehtaarin tontti, 15 vuotta vanha talo, hyvin pidetty. Hinta oli samaa luokkaa teidän asunnon kanssa.

47/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Kiitos kaikille. Laitoin välittäjälle palautetta teidän kehitysehdotusten pohjalta ja katsotaan nyt miten seuraava näyttö sunnuntaina menee. Poistan tuon linkin asuntoilmoitukseen.

Vierailija
48/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin saanut jo paljon hyviä kommentteja. Tässä vielä yksi mielipide lisää.

- Pohjakuva ihan alkuun ja toinen pohjakuvista pois, ei tarvita kahta. Itse jättäisin pois kolmiulotteisen pohjakuvan, koska en ole tottunut katselemaan niitä.

- Jonkinlainen asemakuva tontista ja talon/talojen sijainnista.

- Yrittäkää löytää näyttöjen ajaksi pianolle parempi paikka. Kuvasta saa ainakin vaikutelman hyvin ahtaasta käytävästä.

- Kuvat 4, 5 ja 19 pois, pienentää tilaa.

- Kuvat 1, 7, 8 ja 9 pois, niillä ei ole informaatioarvoa.

- Kuvat 14, 16, 18 ja 31 pois, niillä ei ole informaatioarvoa tai ne ovat turhia sisustuskuvia. Enemmän (kuvia) ei aina ole parempi.

- Ja tosiaan, nyt kun lunta on satanut, niin kauniit talvikuvat pihasta kesäkuvien tilalle.

Koska itselläni ei ole mitään käsitystä omakotiasumisen kustannuksista, niitä olisi ehkä hyvä listata. Ainakin esim. sähkökulut, koska talossa on sähkölämmitys ja kiinteistövero (oliko tämä jo, en huomannut).

Vierailija
49/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkin saanut jo paljon hyviä kommentteja. Tässä vielä yksi mielipide lisää.

- Pohjakuva ihan alkuun ja toinen pohjakuvista pois, ei tarvita kahta. Itse jättäisin pois kolmiulotteisen pohjakuvan, koska en ole tottunut katselemaan niitä.

- Jonkinlainen asemakuva tontista ja talon/talojen sijainnista.

- Yrittäkää löytää näyttöjen ajaksi pianolle parempi paikka. Kuvasta saa ainakin vaikutelman hyvin ahtaasta käytävästä.

- Kuvat 4, 5 ja 19 pois, pienentää tilaa.

- Kuvat 1, 7, 8 ja 9 pois, niillä ei ole informaatioarvoa.

- Kuvat 14, 16, 18 ja 31 pois, niillä ei ole informaatioarvoa tai ne ovat turhia sisustuskuvia. Enemmän (kuvia) ei aina ole parempi.

- Ja tosiaan, nyt kun lunta on satanut, niin kauniit talvikuvat pihasta kesäkuvien tilalle.

Koska itselläni ei ole mitään käsitystä omakotiasumisen kustannuksista, niitä olisi ehkä hyvä listata. Ainakin esim. sähkökulut, koska talossa on sähkölämmitys ja kiinteistövero (oliko tämä jo, en huomannut).

Joku tunnelmallinen talvikuva ulkoa voisi olla asiaa. Lunta ei taida Kehä III tienoilla kuitenkaan olla.

Vierailija
50/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olisin kiinnostunut talosta ... saanko linkin?😄

51/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit. Poistin...

Vierailija
52/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, katsoinkohan nyt oikeaa ilmoitusta, mutta meneekö taustalla olevan talon pihaan tie tuosta terassin edestä? Siinä olisi mulle suurin syy skipata talo.

Vierailija
53/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9615809

Tuo kohde etuovella

Vierailija
54/54 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari32 kirjoitti:

Hauska tuo analyysi kirjahyllystä. Viinapullot on olleet siellä varmaan vuositolkulla, emme juuri käytä alkoholia. Nyt kun sanoit niin harmittaa että ne siellä ovat. Kuvia lapsista ja paljon kirjoja on, koska luetaan paljon. Olemme tavislookista huolimatta ihan perinteinen opettaja/insinööripariskunta.

Keinutuoli on ihan vaan istuskelua varten, vaikka taaperoimettäjä olinkin. Nyt lapsi ei enää ole imeväisiässä. Telkkaria ei juuri katsota vaikka se tuossa onkin, mitä nyt mies jotain futispelejään.

Keittiön seinätarra palvelee tarkoitustaan kun siihen kirjoitellaan viikon menot ja muistamiset. Onneksi sen saa kyllä helposti napattua irtikin :)

Itsekin harrastan tuota samaa, että katselen muiden kodeissa mikä siellä tökkää ja ikäänkuin niiden ohi. Eniten katselen yleensä lattioita ja pintoja.

Teidän asunnosta saa siis vähän vääränlaisen vaikutelman. Tulee vähän amisfiboja, vaikka olette juuri sellainen ihanneperhe, mihin wannabemenestyvä nuoripari haluaa samaistua. Ei mulla ollut sitä kalenteritarraa vastaan, ymmärrän että se on käytännöllinen. Vaan se otsikkorivi siinä hämäsi, se meni sisustussievistelyn puolelle.

Mutta alapeukkujen määrästä päätellen monetkaan eivät jaa mun ajatuksia/fiiliksiä. Ehkä useimmat ostajat ei sitten ajattele näin ja nää on pelkkää heijastusta mun omasta köyhästä lapsuudesta ja elämässä epäonnistumisesta? Minuun piano, kirjoja täynnä olevat kirjahyllyt ja espressokone tekevät aina säväyksen. Niistä tulee sellainen fiilis, että ne asunnon myyjät on meiän kaa samiksii ja mekin voitais asua täällä. Trampoliini taas olisi ihan kauhistus (kuten omakotitalo ylipäätään). Ehkä olen väärä kommentoija ylipäätään, kun olen piiintynyt koulusnobi (istuu huonosti Niipperin kanssa) ja kerrostaloasukki. En olisi siis potentiaalinen ostaja muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän