Ylen tämän illan (27.8.) A-talkin vieraat tuntui elävän kuin jossain 20 vuoden takaisessa maailmassa...
Ei mainittu sanallakaan koko ohjelmassa tekoälyä, eikä varsinkaan tänään paljon uutisoitua maailman johtavan tekoälytutkija Bernhard Schölkopfin haastattelua ja toteamuksia siitä, kuinka tekoäly uhkaa viedä ihmisten työt. Edelleen vaan A-talkin vieraat tuntuivat kuvittelevan, että suomalaiset työllistyvät tukia leikkaamalla ja jo huonossa asemassa olevien asemaa entisestään huonontamalla. Myös sellainen pikku juttu jäi ohjelmassa pohtimatta, että mitä intoa vähäosaisilla suomalaisilla olisi puolustaa tätä maataan, kun ei ole omaa asuntoa muuta omaisuutta eikä perhettä ja ystäviä, joiden vuoksi uhrautua... Työttömän elämä nimittäin on ennen kaikkea yksinäisyyttä täynnä, jos on aiemmin rakentanut työpaikan varaan sosiaaliset suhteensa.
Kommentit (13)
Mä en ymmärrä tätä jatkuvaa japatusta että vähäosaisia ei kiinnosta puolustaa tätä maata. C-miehiä ja sivareita ne on kuitenkin.
T: reservin yliluutnantti
Ylipäätään koko talous- ja työllisyyspoliittinen keskustelu kuulostaa siltä kuin elettäisiin edelleen 90-lukua. Ei ymmärretä sitä että maailma on täysin eri ja tässä ajassa tarvittaisiin ihan erilaista suhtautumista näihin aiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jatkuvaa japatusta että vähäosaisia ei kiinnosta puolustaa tätä maata. C-miehiä ja sivareita ne on kuitenkin.
T: reservin yliluutnantti
Mä oon kyllä ihan armeijan käynyt mutta erosin reservistä. Suosittelen muillekin vähäosaisille jos tämä meno jatkuu ja jatkuuhan se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: reservin yliluutnanttiMä oon kyllä ihan armeijan käynyt mutta erosin reservistä. Suosittelen muillekin vähäosaisille jos tämä meno jatkuu ja jatkuuhan se.
Suosittelen ihan jokaiselle, joka vastustaa kokoomuksen leikkauspolitiikkaa. Menköön lahtarit itse puolustamaan ideologiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: reservin yliluutnanttiMä oon kyllä ihan armeijan käynyt mutta erosin reservistä. Suosittelen muillekin vähäosaisille jos tämä meno jatkuu ja jatkuuhan se.
Joo ei teitä tarvita kuin korkeintaan miinan polkijoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvin tehty
palkka-armeija Suomeen ja tavallinen armeija pois
ja tarvittaessa eturintamaan rikas rahastava eliitti ja poliitikot
Esimerkit oli haettu 60 vuoden takaa. Maailma on muuttunut 60- vuodessa. Kaukaa oli haettu perustelut nykymenoon.
"Myös sellainen pikku juttu jäi ohjelmassa pohtimatta, että mitä intoa vähäosaisilla suomalaisilla olisi puolustaa tätä maataan, kun ei ole omaa asuntoa muuta omaisuutta eikä perhettä ja ystäviä, joiden vuoksi uhrautua... "
Missä muualla Suomalainen vähävarainen saisi mm. ilmaisen asumisen, terveydenhuollon, sosiaalihuollon jne jne?
Ei missään.
Luuletko, että työssäkäyviä kiinnostaa puolustaa kotona loikoilevia?
Vierailija kirjoitti:
"Myös sellainen pikku juttu jäi ohjelmassa pohtimatta, että mitä intoa vähäosaisilla suomalaisilla olisi puolustaa tätä maataan, kun ei ole omaa asuntoa muuta omaisuutta eikä perhettä ja ystäviä, joiden vuoksi uhrautua... "
Missä muualla Suomalainen vähävarainen saisi mm. ilmaisen asumisen, terveydenhuollon, sosiaalihuollon jne jne?
Ei missään.
Ruotsissa.
Osasi odottaa tuollaista jargonia. Jokaisella omat harkitut kantansa ja puheenvuoronsa ja toistetaan suunnilleen vain niitä reploja. Kasvu, kasvu, kasvu jne. Sieltä se kasvu tulee. Väistettiin aina niitä lapsiperheiltä leikkauksia ja nähdään juurikin niin, että kun sosiaaliturvaa leikataan, niin työpaikka putkahtaa välittömästi. Juurikin vanhanaikainen ajattelu kun elettiin aikoja, jolloin yhdestä osa-aikaisesta työpaikasta tai kesätyöpaikasta ei kisattu muutaman sadan muun hakijan kanssa. Työelämäprofessorilta odottaisi ajantasaisempaa näkemystä tämän hetken työmarkkinoista, vaaleanpunaiset linssit voisi vaihtaa optikolla ja laajentaa perspektiiviä omasta työmarkkina-asemasta. Ainoastaan Hyrkkö taisi sivuta tekoälyä loppuvaiheeessa todeten jotain sen suuntaista, että ei tiedä kuka on huomenna huono-osainen.
Mitä tekoälyä? Se että juttelet jollekin sinua peilaavalle tietokoneohjelmalle ei ole älyä.