Apua asunnon myyntiin
Tilanne on se, että meidän asuntomme on ollut myynnissä jo elokuun alusta lähtien. Otimme ilmoituksen pois netistä ja latoimme uudella hinnalla takaisin pari päivää sitten. Mielestäni asunto on tietenkin ihan hyvällä maulla sisustettu ja soveltuu hyvin lapsiperheille. Nyt tarvitsemme vaan vähän isomman asunnon perhekoon kasvettua pari v. sitten.
Ongelma on se, että emme saa tarjouksia vaikka asunnosta on oltu kiinnostuneita. Yksi ehdollinen meillä on, mutta se ei ole myöskään mennyt kaupaksi. Tilanne on sietämätön.
Voisiko joku katsoa kuvat läpi ja kertoa kannattaako meidän sisustaa kotia jotenkin toisin? Onko hintapyyntö pielessä? Kaikesta rakentavasta palautteesta on apua.
Edit. Linkki poistettu. Kiitos kehitysehdotuksista :)
Kommentit (54)
Pihasta oli kolme kuvaa. Täällä sijaitsee leikkimökki ja piha on L:n mallinen. Rasitetie menee naapurin pihalle talon ohi. Tontilla on tosiaan kaksi taloa ja hallinnanjakosopimuksella jaettu. Talo on lähempänä kehää, Niipperi on vähän turhan kaukainen sijainti. Tämä nimi tulee muuttumaan. Oikea sijainti on Nikunmäki/Juvanpuisto.
Keittiölle ei oikein voi muuta kuin kaataa makkarin seinä ja tehdä siitä ruokailuhuone.
Te ootte kyllä hyvä raati. Kiitos kehitysehdotuksista.
Kuvat 18 ja 31 pois, muut kuvat isommiksi, nyt näyttää kuin pokkarilla otetuksi...Ehkä näytöissä osa vierastaa äidinkielenään Venäjää puhuvaa, kouluttamatonta myyjää ( joka kokee olennaiseksi kuvata lastenne mekkoja...)?
Hassua että kysyt hintatietoja täältä, jos välittäjäsi ei ole osannut esitellä toteutuneiden alueiden kauppahintoja niin vaihda välittäjää :) tai mä voin satasella listata jokaisen myydyn talon tarkkuudella myyntiaikoineen:P
Mari32 kirjoitti:
Pihasta oli kolme kuvaa. Täällä sijaitsee leikkimökki ja piha on L:n mallinen. Rasitetie menee naapurin pihalle talon ohi. Tontilla on tosiaan kaksi taloa ja hallinnanjakosopimuksella jaettu. Talo on lähempänä kehää, Niipperi on vähän turhan kaukainen sijainti. Tämä nimi tulee muuttumaan. Oikea sijainti on Nikunmäki/Juvanpuisto.
Keittiölle ei oikein voi muuta kuin kaataa makkarin seinä ja tehdä siitä ruokailuhuone.
Te ootte kyllä hyvä raati. Kiitos kehitysehdotuksista.
Anteeksi sana katosi välistä, pihasta ei siis mielestäni ole KUNNON kuvia. Ehkä ilmoitukseen voisi lisätä jonkun tontin pohjakuvan, missä erillistalojen sijainnit jne olisi merkittynä?
Kaikkea on vähän liikaa, tekstiä ja kuvia.
Aloituskuvan pitäisi olla houkutteleva, eikä pieni pystykuva hellasta. Pohjakuva aika alkuun.
Tekstissä pitäisi kertoa ydinasiat ensin selkeästi, ja sitten vasta detaljit.
Itseäni ärsyttää oudon vääristävän objektiivin käyttö, mutta se taitaa olla tapana.
Kannattaa suosia vaakakuvia, pystykuvat näyttää tosi pieniltä tabletilla.
Itse myin osakkeeni aikanaan pelkällä tekstillä parissa viikossa ihan muualla kuin etuovessa kun välittäjä ei saanut mitään aikaiseksi 3 kk.
Kerroin ilmoituksessani, mistä itse aidosti pidin asunnossa ja alueessa ja millaisen ihmisen ajattelin viihtyvän.
Mutta ei taida saada samaan aikaan myydä itse kun on välittäjän palkannut. Eikä kiinteistökaupassa ehkä kannatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa: kaikki fiilistelykuvat pois. Eihän noita jaksa katsoa läpi, pohjakuva oli lähes ainoa kiinnostava. Itseäni miellyttävät kuvat tyhjistä huoneista, en pidä stailatuista ollenkaan. En tosin tiedä, onko se vain oma mielipiteeni.
Asunto ei ollenkaan ole omaan mieleeni, mutta tuollainen vaalea miellyttänee monia. Ainoa selkeä vika on pikkuruinen koppikeittiö. Muuten en osaa auttaa...
Et tiedä onko se vain sinun mielipiteesi???
No kenenhän muun se voisi olla?
Minun mielestä keittiökuvat näytti siltä, kuin ne olisi ottanut eri kuvaaja.
Surkea tontti ja pihalla ei mitään tilaa tai yksityisyyttä. Miksi omakotitalon ostaisin jos talot on ahtaasti kuten tuossa.
Keittiö on pikkukoppi
Missä on säilytystilat?
Kaukana kaikesta
Pitää olla omaa rahaa jos meinaa saada lainaa. Hyydyttää markkinoita
Onpa teillä kaunis koti! Viihtyisin kodissanne varmasti ja pienillä jutuilla saisin siitä mieleisen. Pidän siitä, ettei runsaasti tavaraa. Hinta kohdillaan, siitä ei ole kiinni. Ehkäpä se sitten vaan on se sijainti..?
Olen katsonutkin kotinne myynti-ilmoitusta aiemmin. On vaan hiukan yli meidän budjetin. Ehdotin jo miehellekin jos käytäisiin kuitenkin katsomassa, mutta tuo sijainti sai empimään. On tosiaan aika syrjässä. Oliko siis niin että ette ole saaneet yhtään tarjousta?
Ps.olen samaa mieltä kuin moni muukin, nuo kuvat susustusjutuista( mekot jne. )on ärsyttäviä. Niitä tuntuu olevan tällähetkellä paljon myynti-ilmoituksissa.
Onko näytöissä käynyt väkeä kuinka? Kaikki nyt tietää ettei netti-ilmo kaikkea kerroa, saa vaan pienen käsityksen että olisko kattomisen arvoinen.
Kuvat minusta OK, ehkä pari turhaa.
Kirjoitusvirheet tekstistä pois.
Huoneet näyttävät pieniltä kopeilta. Voisiko saada laajakulmalla paremman näköisiksi? Kuvien mukaan paljon kapeita huoneita ja pitkiä käytäviä. Pääosin ahdas vaikutelma.
Puuttuu piirustus tontista, josta kävisi ilmi pihat ja talojen sijainti.
Tierasite huonosti kerrottu, ei auennut minulle. Kannattaako ilmoituksessa edes mainita?
Ei selviä onko yhtiöstä tasaosuudet vai enemmistö/vähemmistö. Mitkä kulut yhtiölle, mitkä suoraan asunnolle? Lienee asennettavissa maa lämpö, kannattaisi mainita.
Mihin perustuu vesimaksu?
Sijainti Kehä III ulkopuolella, voi olla rajoitus myynnille. Pakko olla autot. Hinnasta en osaa sanoa.
Minun mielestäni tuo asunto on aika pieni ja hinta taas aika iso. En maksaisi n. 300 000 e siitä, että saan naapurin viereeni ja vain 99 asuinneliötä.
Terv. espoolainen
Meillä on yksi ehdollinen tarjous voimassa. Toki saisi mieluusti muitakin tulla ;) Sijainnista sen verran, että kehä 3:lle tästä ajaa minuutissa. On sen verran lähellä liittymää. Kaksi uutta ruokakauppaa on tullut juuri kulmille joihin kävelymatka (500m).
Asumiskulut on meillä pienet. Ilmalämpöpumppu säästää kivasti sähkölaskussa. Naapurien pihat on suunnattu eri suuntaan kuin meidän piha. Suoraa näköyhteyttä ei siis ole läheisestä sijainnista huolimatta (pensasaidat suojaavat näkyvyyttä).
Ja se vielä, että sijaitsee huitsin nevadassa! Todella kaukana kaikesta. :( Sijainti ei ole makuuni, ja hintaa liikaa, jotta muuttaisin Kehä 3:n väärälle puolelle.
terv. espoolainen
Naapurustossa on kaikenikäisiä ja kaikkien kanssa hyvät välit. Ihan tavallisia ihmisiä/perheitä.
Olemme itse viihtyneet alueella hyvin. Nyt kun viime aikoina tänne on tullut posti, kaksi kauppaa ja kampaaja, on palvelutkin parantuneet. Kouluun pääsee kävelytietä pitkin 10 minuutissa (autolla joutuu vähän kiertämään).
Säilytystiloista sen verran, että tässä on käyttöullakko eli suuri viileä säilytystila. Sen lisäksi kaksi lämmintä ulkovarastoa. Pihaahan voi laittaa ihan oman maun mukaan, nyt se palvelee ehkä enemmän lapsiperhettä. Tramppakin tuohon mahtuisi ;) Leikkimökki on sellainen jossa mahtuu aikunen seisoskelemaan eli toimisi myös pihavarastona.
Olemme pitäneet useita yksityisnäyttöjä. Yleisiä näyttöjä on tulossa ensi sunnuntaina ainakin. Yleisnäyttöjä on pidetty tähän mennessä yksi ja siellä oli 6 perhettä.
Ihan muutama huomio. Kun itse katson asunnon myynti-ilmoitusta, väkisinkin huomaan minkälainen sisustus ja minkälaisia esineitä siellä on. Nämä luovat mielikuvaa siitä, minkälaisia ihmisiä asunnossa asuu. Se mielikuva voi olla esim. "menestyvä", "sivistynyt", "rahat tiukilla", "vähän rahvaanomainen" tai mitä tahansa. Jostain ihan yksittäisestä esineestä voi tulla sellainen fiilis, joka vaan tökkäsee. Ja tämä riippuu tietty ihan siitä katselijasta. Siksi se asunto pitäisi olla mahdollisimman neutraali.
Ja nyt luettelen asioita, jotka kiinnittivät minun huomioni ja niitä, jotka tökkäsivät.
Yleisilme avara, siisti ja rauhallinen. Tämä on hyvä, pystyy helpommin näkemään sen itse asunnon, kun joka paikka ei pursua tavaraa. Ja tulee sellainen viihtyisä olo.
"This month..." teksti seinäkalenterin päällä tökkäisi. En itse harrasta sisustuskrääsää, pidän sitä vähän hömppänä ja jos näen, että täällä asuu joku sisustelija, se on pieni turn-off.
Keinutuoli tökkäisi tosi pahasti. Tulee jotain Jysk-fiboja siitä. Äläkä ystävällinen ap ota tätä nyt mitenkään henkilökohtaisesti, voin uskoa että se on teidän perheessä rakas ja mukava kuin Frasierin isän lepotuoli konsanaan. Mutta se ei viestinyt menestyksestä eikä mistään sellaisesta, mihin asunnon ostaja voisi samaistua. Jos tuon keinutuolin tilalla olisi joku tyylikäs huonekalu, siitä voisi tulla fiilis, että täällä asuu menestyjä, minäkin olisin menestyjä, jos asuisin täällä. Tuon keinutuolin kun näkee, tulee sellainen olo, että täällä asuu jotain köyhiä, tämä on köyhien asunto. Haluanko minä ostaa köyhien asunnon?
Kaikkein pahin oli kirjakaappi. Samassa kaapissa sekaisin kirjoja, valokuvia, sekalaista roinaa (?) ja viinapulloja! Tulee sellainen vaikutelma, että missään kulttuurikodissa ei ainakaan olla. Taas ostajakandidaatti miettii - täällä asuu jotain juntteja, haluanko asua junttien asunnossa?
Se olohuoneen rumiluskeinutuoli on varmaan imetystä varten? Siirrä se siihen huoneeseen, missä on pinnasänky, niin ajatukset menevät heti siihen, että siinä imetetään vauvaa tai istutaan pienen kanssa ja luetaan iltasatua. Saat kyllä heti näytön jälkeen viedä sen takaisin olohuoneeseen, jotta jaksat telkkarin voimin uuvuttavat imetysmaratonit iltaisin :-)
Minulle antaa myös hieman juntin vaikutelman, jos televisio on olohuoneen keskipiste, ikään kuin joku kotialttari. Se antaa mielikuvan ihmisistä, jotka katselevat paljon televisiota. Tämä on tosin tavallista suomalaisissa kodeissa, joten kaikki eivät pidä sitä samalla tavalla pahana. Mutta minusta on tyylikkäämpää, että telkkari, jos sellainen on, on jossain vähän sivummassa ja olohuone on varattu seurustelulle.
Omakotitaloissa kauppa käy kai parhaiten kesällä, koska ihmiset eivät halua muuttaa kesken lukuvuoden. Sikäli olette laittaneet tuon vähän huonoon aikaan myyntiin. Minulle jäi muuten todella siisti ja hyvä vaikutelma, mutta sitten oli nuo tietyt yksityiskohdat, jotka minun silmissäni kielivät jonkinlaisesta junttiudesta. Auttaisi paljon, jos kirjahyllyssä olisi vain ja ainoastaan kirjoja, nojatuoli olisi pinnasänkyhuoneessa ja This month... katoaisi seinältä.
Jos teillä ei ole tarpeeksi kirjoja että saatte kirjahyllyn täyteen, antikvariaatista saa halvalla. Tai voitte lainata kirjastosta. Pianohan teillä jo onkin, siitä plussaa, nyt vaan kirjahylly kuntoon niin alkaa näyttää jo melkein akateemiselta :-)
Talon ja tontinhan näkee kyllä google mapsista, pieni tontti ja omasta ajaa naapuri tontilleen. Ehdollinen tarjous lienee oman myyntiehdolla? Ehkä meidän pitaisi siis puuttua ostajien myytävän asunnon ilmoitukseen ennemminkin
Hauska tuo analyysi kirjahyllystä. Viinapullot on olleet siellä varmaan vuositolkulla, emme juuri käytä alkoholia. Nyt kun sanoit niin harmittaa että ne siellä ovat. Kuvia lapsista ja paljon kirjoja on, koska luetaan paljon. Olemme tavislookista huolimatta ihan perinteinen opettaja/insinööripariskunta.
Keinutuoli on ihan vaan istuskelua varten, vaikka taaperoimettäjä olinkin. Nyt lapsi ei enää ole imeväisiässä. Telkkaria ei juuri katsota vaikka se tuossa onkin, mitä nyt mies jotain futispelejään.
Keittiön seinätarra palvelee tarkoitustaan kun siihen kirjoitellaan viikon menot ja muistamiset. Onneksi sen saa kyllä helposti napattua irtikin :)
Itsekin harrastan tuota samaa, että katselen muiden kodeissa mikä siellä tökkää ja ikäänkuin niiden ohi. Eniten katselen yleensä lattioita ja pintoja.
Kaunis koti.
Onko teillä listat, lattiat ja seinät missä kunnossa? Onko paljon asumisen jälkiä?
Päivittäisin myös pihakuvat nyt otettuihin, talvisiin, ettei tulisi ostajalle se tunne, että asunto on ollut kauan myynnissä. Jonkun kesäkuvan voi jättää toki.
Meillä on ollut Hämeenlinnassa jo helmikuusta saakka talo myynnissä ja ei vaan mene kaupaksi vaikka hinta on kunnossa talon kuntoon ja ikään nähden.