PETÄN rakasta miestäni. Tässä tarinani, josta paluuta ei enää ole.
Ollaan oltu teineistä asti yhes, 15 vuotta jo. Kolme lasta, kivat työt, ystäviä ja tullaan hyvin toimeen toistemme kanssa. Rakastan miestäni ja arvostan tätä elämää, joka ollaan yhessä rakennettu.
Viimeisen vuoden aikana oon rakastunut toiseen ja meille on kehkeytynyt suhde, jota rajusti molemmat yritettiin vastustaa monta kuukautta. En enää ymmärrä itteäni, enkä tajua, miten saatoin antaa käydä näin. Rakastan siis edelleen miestäni, vaikka te varmaan sanotte, etten voi rakastaa, jos kykenen pettämään. En olis uskonut ennen tätä, että tosiaan voi rakastaa kahta miestä yhtä aikaa.
En tiedä, miks tän tänne purin. Mua ei voi kukaan auttaa, ja ite oon itteni tähän jamaan saattanut. Paluuta ei ole. Toisaalta, en tiedä huomisestakaan.
Kommentit (135)
Sais jatkaa elämäänsä ilman muijaansa. Tuskin sen maailma siitä romahtais.
on ihan turha pyhittää salailu sillä verukkeella että " miehen maailma luhistuisi jos hän saisi tietää" ! merkitystä on sillä _miten_ hän saa tietää. oletko ap ajatellut sitä?!
matemaattisin termein: otsikon lause on epätosi.
asia livahtaa eräältä tyypiltä sellaisessa paikassa, jotta ap:n mies saa asian selville.
Hauskaa maaliskuuta, ap!
Mitä tolla tarkotat? Vierailija:
matemaattisin termein: otsikon lause on epätosi.
ap:n asia miten asian hoitaa tai miten elämänsä elää,ei kuulu muiden puuttua.
Samoin lasten elämä on siinä suhteessa pilalla, että turvattu lapsuus on mennyt. Turhaa tuota paapomaan. Olisi miettinyt ajoissa. Kyllä sitä itse on omin käsin sen housun vetoketjun aukaissut ja itse pitää vastuu omasta teosta ottaa.
Tuo ei ole niin yksinkertaista. Ei se mene noin!
Onhan esim. muslimimiehillä mahdollisuus pitää useaa vaimoa. Uskon, että heistä löytyy miehiä, jotka todella rakastavat kaikkia vaimojaan.
jos nyt haluat oikein vääntää, niin eikö musliminainen olekin tietoisesti hyväksynyt muut vaimot. moniavioisuus ei siinä tapauksessa ole pettämistä, vai mitä.
ja kai tiedät, että musliminainen saa erota miehestään jos ei hyväksy muita vaimoja miehelleen?
- 132
Paneminen vieraiden jätkien kanssa ei ole kunnioitusta.
Ihanko totta, että pettäminen on väärin, satuttaa petettyä ja saattaa hajottaa parisuhteen? Tai että pitäisi miettiä ennen kuin pettää? Tai että se on pettäjän itse tekemä virhe, ei muiden?
Lyön vetoa, että ap tietää nämä asiat. Jos ei ole mitään uutta, infomatiivista sanottavaa tai rakentavia mielipiteitä, niin eikö kannata olla hiljaa? Ei ap:ta tarvitse paapoa, mutta tuskin hänelle kannattaa latteita itsestäänselvyyksiäkään laukoa...
Näistä vaikeista asioista puhutaan liian vähän ennen kriisiä, sen keskellä ja pettämisen jälkeen. Ihmiset on asioidensa kanssa liian yksin. Pettämiseen liittyy niin paljon tabua, että olisi aika jo puhua.
Tämä siis 138:lle.
Ehkäpä syy onkin se, että miehesi oli koko ajan vieressäsi, tuttu. Ajattelit, että tiedät, mitä hänen mielessään pyörii ja mitä hän tuntee.
Mutta kuinka ajattelit lastesi suhtautuvan tähän? Luottamus äitiin menee ja sitä et hevin saa takaisin. Uuden miehen voit saada, mutta et vanhaa elämääsi, et edes nyt, kun huomaat joutuneesi tähän tilanteeseen. Elämä ei palaa samoihin uomiin. Harmi.
Ja nämä kaksi luulevat koko ajan ettei kukaan ole huomannut mitään. Mutta, kyllähän ne katseet, kiherrykset, nuhjaamiset huomaa KAIKKI, jopa asiakkaat. Tämä pari on siis samassa työpaikassa ja voisi olla AP kyseessä jos on taktisesti muuttanut muutamia yksityiskohtia tunnistamisen pelossa (mm. todellisuudessa ei lapsia hänellä, miehellä kyllä). Tässäkin tilanteessa on vain ajan kysymys milloin asia tulee ilmi jomman kumman puolisolle. Pienehkö kaupunki, tutun tutun kautta asia leviää, itsellänikin mahdollisuus saada sana perille. Tuli asia miten tahansa ilmi niin AP:n pitäisi tehdä valinta NYT eikä odottaa että kakkua voi säästää ja syödä. Joko otat miehestäsi eron ja pyrit rakentamaan pysyvän, julkisen suhteen ihastukseesi tai pistät suhteen poikki tuohon ihastukseesi. Minusta nykyiselle aviomiehelle ei niinkään tarvitse olla tunnustamassa jos noin kovasti haluaa tätä uutta miestä. Hoidat eron ja keskityt uuteen mieheen, nykyistä mahdollisimman vähän loukkaamalla.
Miksi ihmeessä pitäisi tuohota 2 perhettä. Kaataa koko homma oman miehen ja lasten niskaan, ei helvetti, kuvitelkaa kuinka monen ihmisen lapsen ja aikuisen elämää tämä koskettaisi. Parempi kun pettäjä rypee yksin tuskassaan, ei siihen tarvi " sivullisia" sekoittaa. Tämä siis jos pettämisen pystyy lopettamaan ja pääsemään siitä irti. Mutta jokatapauksessa on typerää olla ensimmäisenä käräyttämässä ja kehottamassa kertomaan, se ei helpota kenenkään oloa.
lukee välillä näitä viestejä.