Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeinen häpeä.Vertaistukea..

Vierailija
07.05.2022 |

Ihan hirveä tunne.Kihloissa oltiin alle vuosi ja erottiin .Ei mitään draamaa tms.Elämä vaan tapahtui.Mutta nyt hävettää perheen ja tuttavien edessä.Jotenkin tuntuu etten enää ikinä ilkeä seurustella tai haaveilla naimisiin menosta tai mistää vakavammasta nyt..Onko muilla ollut vastaavaa?Miten vaikutti/vaikuttaa uuteen suhteeseen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Vierailija
2/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka aluksi uusi näppäimistö, jossa on välilyönti näppäin kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa. Elizabeth Taylorkin oli naimisissa 8 kertaa, eikä sitä hävettänyt yhtään.

Vierailija
4/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vaikka aluksi uusi näppäimistö, jossa on välilyönti näppäin kunnossa.

En ymmärrä?

Vierailija
5/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa nyt tietenkin, mutta elämä jatkuu. Jos olet nuori, edessä on paljon mahdollisia rakkauksia ja eroja,

Ei tarvitse hävetä.

Vierailija
6/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella miltä tuollainen tuntuu kun itse en ole unelmistani ja haaveistani huolimatta päässyt parisuhteeseen vaikka ikä alkaa jo nelosella. - No. Ainoa mitä voin sanoa, että onneksi kihlaus on varsin vapaamuotoinenen sopimus, jolla ei ole tai ei pitäisi olla vaikutusta kenenkään muun elämään. Jotkut kyynikot sanovat, että naimisiin mennään sitten kun ei ole enää mitään muuta yhteistä sanottavaa. Oikeastaan olen vain hämmästynyt, että jos elämä vaan jatkuu, eikä mitään draamaa, niin miten se nyt noin jatkuu, jos sitten nyt kuitenkin päätitte erota? Erota eron vuoksiko sitten vain. Okei. Eihän se (eron syy) meille muille kuulu, mutta saattaa toiser tekemeääm typeriä oletuksia ja uskomuksia, Tsemppiuö nyt kuitenkin Ap! 

Vierailija
7/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normielämää, ei siinä ole mitään hävettävää. Kannattaa ehkä mietiskellä mikä voisi olla syynä tuollaiseen häpeän tunteesen, joka kuitenkin vaikuttaa aika eriskummalliselta. Ettei jää elämä elämättä sen takia, että hävettää asiat joita ei tarvitse hävetä.

Vierailija
8/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin,että olisi ensimmäinen ja tietenkin viimeinen kerta ,kun kihloihin menen.Sen verran perinteiset arvot niin varmaan se häpeä tulee siitä.Enkä ihan nuorikaan enää ole niin se oli iso juttu ,että nyt minäkin sain hyvän miehen ja saan sen mistä haaveillut mutta toisin kävi kuitenkin.Tuntuu tyhmältä nyt ja nolottaa ,kun kaikki oli onnellisia minun puolesta ja kaikki kuitenkin loppui lyhyeen.

Vierailija
9/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin,että olisi ensimmäinen ja tietenkin viimeinen kerta ,kun kihloihin menen.Sen verran perinteiset arvot niin varmaan se häpeä tulee siitä.Enkä ihan nuorikaan enää ole niin se oli iso juttu ,että nyt minäkin sain hyvän miehen ja saan sen mistä haaveillut mutta toisin kävi kuitenkin.Tuntuu tyhmältä nyt ja nolottaa ,kun kaikki oli onnellisia minun puolesta ja kaikki kuitenkin loppui lyhyeen.

Ymmärrän. Itse olen alkanut hieman jo pelkäämään, että ihastuisin johonkin naiseen. Tai kuinka en enää osaisi mahdollisilla treffeillä enää heittäytyä ja suhtaustaua häneen avoimesti ja ennakkoluulottomasti. Tai miten osaisin olla pilaamatta orastavaa suhdetta liiallisilla odotuksilla ja alitajunnassa vellovalla ajatuksella, että taas pian jos nyt ihastun tai kuka ties vähän jo ennättäsin rakastuakin, niin nainen parhaimmasskin tapauksessa haluaisi olla kaverini tai ystäväni, jotka ovat toki erinomaisia ja paljon antavia asioita mutta kuitenkin erilaista kuin se, josta käyttäsin ilmaisua parisuhde; vastavuorosinen ja rakastava parisuhde, jossa kumpi vain voi olla vuorollaan niin heikko kuin vahva.

- Ikävämmässä tapauksessa naine sanoisi haluvansa olla ystväväni tai kaverini, koska tietäsi, että näin on tapana sanoa ja antaa näin fiksumman kuvan kuin sanoa tai kirjoittaa) koruttomasti hyvästit. - Ghostaajilta olen onneksi säästynyt mutta enpä haluaisi kohdatakaan.

Ikävältä toisinaan tuntuu kun en enää vuosiin ole tiedosatnut läheskään aina (tosinaan toki kyllä) mikä minussa on vikana ja puuetta, että en ole päässyt (tai joutunut) parisuhteeseen. Miksi moni muu onnistuu tai on onnistunut saamaan mahdollisuuden elää ja olla parisuhetssa ulkoapäin katosen niin luontevan ja mutkattoman oloisesti(?)     

Vierailija
10/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu etten enää osaisi tutustua ja tai jaksa käydä läpi mitään vaiheita tai mitään.Liikaa tapahtumia ollut elämässä niin ei vaan jaksa.

Vierailija
11/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut samoja tunteita ja onko niistä kuitenkin lopulta päästy ja uskallettu yrittää uudestaan?

Vierailija
12/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele sama tilanne ystävällesi: hän tapaa miehen, rakastuu, kihlautuu, ja sitten eroaa. Onko hänellä syytä hävetä? Ei tietenkään, eikä ole sinullakaan!

Vierailija
13/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Juuri tuli ero minullekin, kun luulin että viimein löytyi se jonka kanssa haluan onnistua. Kaikki ne resurssit valui hukkaan mitkä tähän suhteeseen hölmöyksissäni laitoin. Taas pitää kertoa erosta läheisille, tämä on jo neljäs epäonnistunut suhde. Olen päättänyt, ettei viidettä tule.

Vierailija
14/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimerkkien jälkeen tulee välilyönti. Muuten teksti on liian tiivistä ja hankalaa lukea.

Vierailija
15/15 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välimerkkien jälkeen tulee välilyönti. Muuten teksti on liian tiivistä ja hankalaa lukea.

Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan