PETÄN rakasta miestäni. Tässä tarinani, josta paluuta ei enää ole.
Ollaan oltu teineistä asti yhes, 15 vuotta jo. Kolme lasta, kivat työt, ystäviä ja tullaan hyvin toimeen toistemme kanssa. Rakastan miestäni ja arvostan tätä elämää, joka ollaan yhessä rakennettu.
Viimeisen vuoden aikana oon rakastunut toiseen ja meille on kehkeytynyt suhde, jota rajusti molemmat yritettiin vastustaa monta kuukautta. En enää ymmärrä itteäni, enkä tajua, miten saatoin antaa käydä näin. Rakastan siis edelleen miestäni, vaikka te varmaan sanotte, etten voi rakastaa, jos kykenen pettämään. En olis uskonut ennen tätä, että tosiaan voi rakastaa kahta miestä yhtä aikaa.
En tiedä, miks tän tänne purin. Mua ei voi kukaan auttaa, ja ite oon itteni tähän jamaan saattanut. Paluuta ei ole. Toisaalta, en tiedä huomisestakaan.
Kommentit (135)
Kiitos. Tajuan tuon, mutta en VOI kertoa, koska tiedän, mitä kaikkea siinä hajoaisi. Pelkään, että mieheni menisi rikki, sairastuisi henkisesti tai jopa päättäisi lähteä tästä maailmasta. Mun mies ei kestäisi totuutta. Tää saa mut näyttämään vielä kamalammalta...
Mulla on kyllä joku elämää suurempi kriisi menossa, koska en olis ikinä voinut kuvitella, että mulle käy näin. En oo tällanen! Tajuaakohan kukaan.
ap
Vierailija:
Kiitos. Tajuan tuon, mutta en VOI kertoa, koska tiedän, mitä kaikkea siinä hajoaisi. Pelkään, että mieheni menisi rikki, sairastuisi henkisesti tai jopa päättäisi lähteä tästä maailmasta. Mun mies ei kestäisi totuutta. Tää saa mut näyttämään vielä kamalammalta...Mulla on kyllä joku elämää suurempi kriisi menossa, koska en olis ikinä voinut kuvitella, että mulle käy näin. En oo tällanen! Tajuaakohan kukaan.
ap
Taatusti tiesit tuonkin jo ennen kuin ryhdyit säätämään!!!!
Sinä juuri olet tuommoinen. Petturi. Olet ilmeisesti pettänyt aviomiestäsi sekä henkisesti että fyysisesti. Luultavasti tulee vielä päivä että jäät kiinni. Niin sinä kuin minä tiedämme, ettet tuosta irti pääse. Olet jäänyt kuin huumeeseen koukkuun ja se ei lopu ennen kuin jäät kiinni ja luultavasti ei silloinkaan. Olet rikkonut jotain kaunista ja kallisarvoista ja nyt esität, että en mä mitään tehnyt. Kyllä teit, pilasit miehesi elämän. Hän ei sitä vielä tiedä, mutta sano minun sanoneen, että se päivä tulee.
Vierailija:
Sinä juuri olet tuommoinen. Petturi. Olet ilmeisesti pettänyt aviomiestäsi sekä henkisesti että fyysisesti. Luultavasti tulee vielä päivä että jäät kiinni. Niin sinä kuin minä tiedämme, ettet tuosta irti pääse. Olet jäänyt kuin huumeeseen koukkuun ja se ei lopu ennen kuin jäät kiinni ja luultavasti ei silloinkaan. Olet rikkonut jotain kaunista ja kallisarvoista ja nyt esität, että en mä mitään tehnyt. Kyllä teit, pilasit miehesi elämän. Hän ei sitä vielä tiedä, mutta sano minun sanoneen, että se päivä tulee.
Hyvin harvoin huumeista pääsee irti, yhtä harvoin pettämisen kierteestä. Todennäköisyys on ehkä 5% vaikka haluaisi ja kysymys vielä kuuluu, että haluaako. Haluatko sinä alkuperäinen luopua sinun sivusuhteestasi?
Väärin arvattu. Oon kyllä nimenomaan yrittänyt puoli vuotta uskotella itelleni päinvastaista: sitä että tää on vaan jonkun aukon paikkaamista ja jonkun tarpeen täyttämistä. Pystyn kyllä vastustamaan. Mulla on vaan yksi mies, jolle haluan olla uskollinen jne. Mutta hitto soikoon, hävisin taistelun, jossa olin kyllä tosimielellä miekkoineni. Enkä osaa selittää, miksi sen hävisin. Omasta persoonasta vika kyllä löytyy. En oo yrittänytkään väittää, että mun miehessä tai meidän suhteessa olis se vika.
Ja TIEDÄN toki ettei rakkaus ole vaan tunnetta. Tahtooni, logiikkaani ja järkeeni yritinkin ripustautua, ja hilkulla oli, etten olisi voittanut skabaa. Pienestä se oli kiinni, mutta heikko hetki tuli...
Saattaa ollakin, että olen jäänyt tunne-elämältäni teini-ikään. Hassua on vaan se, että ystäväni ovat turvautuneet minuun monissa vaikeuksissaan ja kokeneet minut turvalliseksi, kypsäksi olkapääksi. Oma minäkuvakin on tässä lujilla, kun itsestä löytyy ajatuksia (jotka menevät tekoihin asti), joita ei ikinä olisi itseen liittänyt.
ap
Vierailija:
aletaan uskotella itselleen että kyse on suuren suuresta rakkaudesta ja että näille tunteille ei kerta kaikkiaan voi mitään.Tiedätkö, ap, että rakkaus ei vaan tapahdu ->rakkaus on toki tunnetta, mutta se on paljon enemmänkin. Se on luottamusta, aikaa, tahtoa, halua sitoutua.. se vaatii uskollisuutta ja rehellisyyttä. Vaikuttaa siltä, että sinä et osaa erottaa jyviä akanoista. Toki voimakas kemia ja toisesta pitäminen voi vaikuttaa rakkaudelta, mutta minua ulkopuolisenakin suorastaan loukkaa miehesi puolesta, kuinka voit edes verrata jonkin lyhytaikaisen tuttavuutesi kanssa kokemaa miehesi ja sinun 15-vuotiseen taipaleeseen.
Tunne-elämältäsi olet teini-ikäisen tasolla.
Olet jo rikkonut teoillasi 2 perhettä, vaikka et kertoisi kenellekään.
Muista, että sitä niittää, mitä kylvää. Hyvää jatkoa sinulle vain. Toivottavasti miehesi löytää tulevaisuudessa kunnon naisen vaimokseen.
Kyllä mä sen kestän, ja tajuan toki olevani moraaliton, alhainen ja kaikkea mahdollista niiden väliltä. Enkä tosiaan tartte mitään sympatiapisteitä. Ihmettelen vaan sitä, ettei joillain tosiaan oo muuta sanottavaa kuin haukut.
ap
Vierailija:
Kyllä mä sen kestän, ja tajuan toki olevani moraaliton, alhainen ja kaikkea mahdollista niiden väliltä. Enkä tosiaan tartte mitään sympatiapisteitä. Ihmettelen vaan sitä, ettei joillain tosiaan oo muuta sanottavaa kuin haukut.ap
Itse ainakin haluaisin tietää jos mieheni pettäisi. Olisi surullista kuulla 60 vuotiaana, että elin miehen kanssa valheessa koko elämän. Parempi olisi kuulla vielä siinä iässä kun olisi mahdollisuus uuteen elämään ja uuteen onneen.
Mutta ehkä av.mammat haluaa itse panna pään pensaaseen, eikä halua tietää jos oma mies pettää.
Ja näin olen päättänyt nimenomaan mieheni vuoksi. Olen yleenä aina totuuden puolella, mutta tässä kohtaa totuus tekisi liian kipeää. Helpompaa se olisi oman loppuelämäni kannalta, mutta ei mieheni.
ap
Itselläni ja ystävälläni on myös samanlaiset tilanteet. Molemmilla ihana perhe ja hyvä miss, mutta silti liiton ulkopuoliset suhteet. En tiedä onko itselläni joku kolmenkympin kriisi vai mikä, mutta tämä nyt vain on tilanne. Olen samaa mieltä kuin sinäkin, että miehellesi ei kannata kertoa. Sinun täytyy vakavissasi miettiä mitä haluat. Miehelle kertomalla ei voita mitään. " Mitä ei tiedä, se ei satuta" , vaikka väärin onkin. Voimia sinulle ja muille samassa tilanteessa oleville. Muiden ei kannata arvostella, sillä koskaan ei voi tietää mihin tilanteeseen itse joutuu jossain vaiheessa elämää.
herättää monissa raivon ja vihan tunteita. Siksi tämä kirvoittaa lähes yksinomaan negatiivisia viestejä. Monille nämä arvot ovat pyhiä ja syystä tai toisesta hyvin arkoja asioita.
Onko tämä uusi rakkautesi niin vastustamaton rakastaja, komeampi kuin oma miehesi, vai mitä? Petoshan on aina seksuaalinen akti, joten ilmeisesti hän on hyvin seksuaalinen ja siihen loukkuun sinä olet mennyt?
Ihan ystävällisesti kysyn, voisitko vastata?
eli haluat jännitystä ja villiä seksiä, mutta et halua yksinhuoltajaksi jos rakastajasi ei sattuisi olemaankaan tosissaan kanssasi.
joten parempi olla tietämättä eikä turhaan pahoittaa mieltänsä. Miehellenikin olen kertonut tämän.
Vierailija:
eli haluat jännitystä ja villiä seksiä, mutta et halua yksinhuoltajaksi jos rakastajasi ei sattuisi olemaankaan tosissaan kanssasi.
Petin ja jäin kiinni. Suhde oli loppunut jo aikaa sitten, mutta näin vain kävi. Toisaalta olihan se kiinni jääminen helpotus, mutta toisaalta kun asian oli jo tavallaan siirtänyt pois mielestä. Ja päättänyt yrittää vielä kunnolla omassa suhteessa tsempata.
Ne fiilikset siinä vaiheessa oli uskomattomat, se häpeä ja syyllisyys.
Ap kehoitan sinua lopettamaan suhteen nyt heti, mikäli todella haluat vielä jatkaa miehesi kanssa. Ja jos olisin sinun housuissasi keräisin rohkeutta ja kertoisin itse. Minä en saanut sitä tilaisuutta. Kertominen kuitenkin kertoo siitä, että arvostat miestäsi.
Me olemme menossa parisuhdeterapiaan. Lisäksi minä käyn yksilöterapiassa. Apua on kyllä saatavilla ja apua tulette tarvitsemaan, koska kyllä pettäminen osoittaa sen, että suhteessa on ollut jotain pielessä. Ja onhan asiat käytävä läpi, mikäli vielä meinaa jotain uutta rakentaa.
Voimia ap ja hali.
Vierailija: