Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hermostui ruokakulujen jakamisesta

Vierailija
30.11.2016 |

Taustaa: Ollaan seurusteltu reilu vuosi, muutimme yhteen alkusyksystä. Ruokakulut ollaan maksettu aina puoliksi, syödään pääosin samoja ruokia.

Nyt lähiaikoina tilanne on kuitenkin ollut se, että meillä on molemmilla rahat vähissä (opiskelijoita, miehen sijaisuus loppui joten ei työskentele opiskelun ohella) ja ollaan tapeltu joskus ruokakuluista. Miehellä on iso ruokahalu, joten ollaan kokkailtu yleensä isompia satseja ruokaa kerralla. Tässä lähiaikoina aloin tosin huomaamaan, että jos tehdään vaikkapa iso vuoka makaronilaatikkoa, niin minä ehdin syödä siitä ehkä 1-2 kertaa ja mies syö loput ruoasta itse. Hänellä siis tapana syödä kolmekin lämmintä ruokaa päivässä aamupalan, välipalan ja iltapalan ohella. Itse olen pieniruokaisempi. Jos ostamme paketin leipää, niin yleensä siitäkin ehdin syödä sen pari leipää ja mies vetää loput aamupalaksi tai ruokailun ohessa.

Ei tässä mitään, hyvä ettei miehen tarvitse olla nälässä kotonaan. Ehdotin kuitenkin hiljattain, että mies maksaisi enemmän ruokakuluista, koska myös syö niin paljon enemmän. Itselläni meni tosi vähän rahaa ruokaan silloin kun vielä asuin yksin, nyt kulut ovat lähes tuplaantuneet. Mies veti tästä hirveät raivarit että se on epäreilua ja hänestä tuntuu että kyttään hänen syömisiään. Itsehän olen sitä mieltä, että tarpeeksi pitää syödä mutta ei kotona tarvi mättää kaksin käsin kun jossain buffet-ruokalassa, ärsyttää myöskin kokkailla joka päivä kun mies saattaa syödä ihan syömisen ilosta, kun tietää että kaapissa on ruokaa.

Miten te muut ootte ratkaisseet ruokakulut?

Kommentit (461)

Vierailija
161/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni mies maksaa esimerkiksi ehkäisystä aiheutuvia kuluja vakituisessa parisuhteessa? myös kuukautisista aiheutuu kuluja. 

Jos mies juo kaksi pientä keskiolutta per päivä niin ero kaloritarpeessa tulee jo sillä kuitattua.

Kuukautisten "hinta" on n. viisi euroa kuussa. Ehkäisy ei myöskään ole sen kalliimpaa. 

Vierailija
162/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että miehen pitäisi maksaa naisen ruoat ja tuoda vielä ruusujakin mutta naisen ei tarvitse maksaa miehen syömisiä.

Olette te niin ihanan tasa-arvoisia.

Ja sinä et osaa lukea? Kyseinen mies syö naisensa laskuun jo useampaa vuotta, vaikka tietää syövänsä moninkertaisesti naiseen verrattuna. Eli kyllä on aikakin ostaa naiselle ruoat ja kukkakimppu anteeksipyyntönä loisimisesta.

Kyllä toi loisiminen on naisille tyypillisempää. Mies saattaa maksaa naiselleen vaikka mitä mutta nainenpa ei edes huomaa sitä kun pitää niitä asioita itsestäänselvyyksinä. Älkää viitsikö väittää vastaan. 

Kerropa mitä nämä asiat tyypillisesti ovat, joita nainen ei huomaa? 

Miten perustelet sen, että useimmiten perheessä on yksi elintaso vaikka miehet tienaavat enemmän?

Naiselle kelpaa ihan hyvin lyhennetty työaika tai pienipalkkainen vastuuton suojatyö, mutta tottahan toki etelän matkoille on päästä ja kunnon rivari, audi ja nätti sisustus on itsestään selvyys!

Joku on vähän katkera :D

Kyse oli nyt siitä mitkä ovat naisille vähän niinku itsestään selviä lokkeiluja.

Toki jos vastaan naisille kiusallisen suorasta ja naisen asemaa arvostellen, niskaan saa aina henkilökohtaisuuksia. Ei se yllätä tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiihan tämä myös niin, että se kummalla on kovemmat vaatimukset sisustuksen suhteen maksaan uusista huonekaluista ja muista sisustustarvikkeista suuremman osan?

Ainakin meillä toimi. Tosin otin yksin maksamani huonekalut mukaani lähtiessäni kuten mies omansa. Meillä oli siinä mielessä selkeä tilanne, että mitään kalusteita ei ollut maksettu puoliksi vaan jompi kumpi oli ostanut aina yksin. Mies lähinnä telkkarin ja kotiteatterin (yllätys?) ja minä kaiken muun. 

Vierailija
164/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että miehen pitäisi maksaa naisen ruoat ja tuoda vielä ruusujakin mutta naisen ei tarvitse maksaa miehen syömisiä.

Ja sinä et osaa lukea? Kyseinen mies syö naisensa laskuun jo useampaa vuotta, vaikka tietää syövänsä moninkertaisesti naiseen verrattuna. Eli kyllä on aikakin ostaa naiselle ruoat ja kukkakimppu anteeksipyyntönä loisimisesta.

Kyllä toi loisiminen on naisille tyypillisempää. Mies saattaa maksaa naiselleen vaikka mitä mutta nainenpa ei edes huomaa sitä kun pitää niitä asioita itsestäänselvyyksinä. Älkää viitsikö väittää vastaan. 

Minä haluaisin kuulla esimerkkejä, mitä miehet, sanotaan nyt vaikka sinä, maksaa vaimolleen. Kerro nyt.

Esimerkkinä, minä maksan enemmän lainan lyhennystä koska minulla on parempi palkka. Tosin vaimolla on käyttää kosmetiikkaan ja parturiin omia rahoja vähintään 150€ 6-8vko välein. Tätähän rahaa ei voi laittaa lainan maksuun vaan se on naisen omaa joten jos jää vähemmän käyttöön niin sitten mies maksaa enemmän?

Jääkö sinulle n.100 euroa kuussa omiin menoihisi? Siitähän tässä on kyse.

Jos olette sopineet että maksat enemmän lainanlyhennystä isomman palkkasi vuoksi, maksat silloin enemmän lainanlyhennystä. Et maksa vaimosi kampaajakäyntejä, vaan vaimo valitsee käyttää omia rahojansa kampaajakäynteihin.

Vain jos tilanne on se, että ihan kaikki rahasi menevät lainaan, ruokaan ja muihin yhteisiin menoihin ja teistä kahdesta vain naisella on omaa rahaa, jonka hän käyttää kampaamokäynteihin, voidaan sanoa että maksat naisesi hiustenhoidon.

Vierailija
165/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäänkuin tilanne ei olisi jo muutenkin miehelle stressaava ja SINÄ nillität hänen syömisistään. Haloo, jos kyse sinulle on oman navan ympärillä pyörimisestä niin elä yksin. Parisuhde on jakamista. Aina ne puntit ei just sillä hetkellä mene tasan, mutta kyllä ne ajan saatossa tuppaa tasaantumaan. 

No todellakaan ei ole mitään nillittämistä, jos olettaa että aikuinen mies hoitaa itse syömisensä - tekee ja maksaa.

Nuoret miehet usein tulevat suoraan äidin tai edellisen tyttöystävän helmoista suhteeseen ruokittaviksi, joten heille ei ole kasvanut mitään käsitystä siitä mistä ruoka tulee ja miten ja kuka sen maksaa. Rakastuneena sitten nuori nainen paapoo ja ruokkii sitä poikistaan, kunnes huomaa että ohhoh, mun lompsa ammottaa tyhjyyttään.

Ryhtiä nuoret naiset. Paapomalla estätte sen rakkaan poikiksenne kasvamisen aikuiseksi. Kyllähän sen täytyy vaan jossain kohtaa elämää oppia ymmärtämään raha-asioiden päälle ja myös ruokahuoltonsa päälle. Ja poikien äidit! Kasvattakaa niitä poikianne.

Vierailija
166/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa oli mielestäsi epäreilua :o? Tai siis joo, enintään miehelle... Kahden hengen kuukauden ruoat maksaa luokkaa 300 euroa. Näistä mies maksoi osan eli viikonloppuisin, jolloin vielä todennäköisesti tehtiin ne isommat ostokset. Sinulle lie siis tullut maksettavaa luokkaa 200e/kk. Lisäksi mies on maksanut ulkonasyömiset 2xkk, todennäköisesti ainakin 100-150e. 

Sinä siis maksoit ruoasta noin 200-250e/kk.

Mies maksoi ruoasta 150-250e/kk, eli todennäköisesti vain enintään 50e vähemmän kuin sinä. JA lisäksi asumisen kokonaan.

Niin, ei todellakaan kuulosta reilulta, sille miehelle! 

Meidän ruuat maksoi kuukaudessa 500 egee. Lähimmät ruokakaupat oli todella kalliita eikä mulla ollut autoa käytössä, mies söi paljon ja halusi tietynlaista ruokaa. Mies myös tienasi kolme kertaa enemmän kuin minä. Mies oli myös se, joka halusi käydä ravintolassa syömässä.

Pointti oli siinä, että musta se ei ole reilua parisuhteessa, että toinen kerryttää omaisuutta (asunto) ja toinen maksaa käyttötavarat, joista ei siis kerry mitään. Tuossa tilanteessa ok, mutta jos meillä olisi ollut lapsia, todennäköisesti jako olisi mennyt niin, että mä olisin maksanut käyttötavarat ja lapsen kulut ja mies asunnot ja auton, JOTKA on omaisuutta hänelle. Ja huom. mä olisin maksanut asumisesta, mutta mies ei halunnut. Tosin olen hänelle kyllä kiitollinen, että sain sitten maksettua opintolainan pois yhdessä olon aikana.

Ei tämä nyt kokonaisuutta muuta. Jos ruokanne maksoivat 500e, sinä maksoit niistä ehkä 350e. Ja vaikka mies "halusi" ravintolaan, niin saithan sinäkin ruokaa. 

Menot siis:

Sinä 350e

Mies 250-300e (viikonlopun ruoat + ravintolat) + asumisen kiinteät kulut kuten vastike, sähkö, lainan korot jne vähintään 200-300e kuussa PLUS auton kulut, josta varmasti sinäkin jossakin määrin hyödyit. Yhteensä siis luokkaa 600-700e/kk vähintään. Tuplat sinuun verrattuna.

Ei, ei tätä epäreiluksi saa kyllä millään. Eihän se lainanlyhennys ole asumiskuluista kuin osa, ja miehellä on mennyt huomattavasti sinua enemmän rahaa noihin asumisen KIINTEISIIN kuluihin, ruokaan ja autoon kuin sinulla. Ja turhahan sinun on spekuloida sillä mitä olisi tapahtunut jos lapsia olisi ollut... Jos tuosta nyt jotain voi ennustaa, niin tilanne oli sinulle lapsettomana parina edullinen, niin sitä se olisi varmasti ollut lapsellisenakin.

Vierailija
167/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin kuulla esimerkkejä, mitä miehet, sanotaan nyt vaikka sinä, maksaa vaimolleen. Kerro nyt.

Esimerkkinä, minä maksan enemmän lainan lyhennystä koska minulla on parempi palkka. Tosin vaimolla on käyttää kosmetiikkaan ja parturiin omia rahoja vähintään 150€ 6-8vko välein. Tätähän rahaa ei voi laittaa lainan maksuun vaan se on naisen omaa joten jos jää vähemmän käyttöön niin sitten mies maksaa enemmän?

Jos olette sopineet että maksat enemmän lainanlyhennystä isomman palkkasi vuoksi, maksat silloin enemmän lainanlyhennystä. Et maksa vaimosi kampaajakäyntejä, vaan vaimo valitsee käyttää omia rahojansa kampaajakäynteihin.

Vain jos tilanne on se, että ihan kaikki rahasi menevät lainaan, ruokaan ja muihin yhteisiin menoihin ja teistä kahdesta vain naisella on omaa rahaa, jonka hän käyttää kampaamokäynteihin, voidaan sanoa että maksat naisesi hiustenhoidon.

En maksa vaimon kampaamokäyntejä tai kosmetiikkaa (molemmat maksaa osansa), mutta maksan enemmän talosta jossa hän asuu. Mutta sehän on naisille itsestään selvää, että miehen tulee kustantaa naisen elämää koska miehen parempi palkka. Naisella nyt ei ole mitään velvollisuutta hankkia listää rahaa mutta talo ja etelänmatka on saatava!

Vierailija
168/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ap:n mies syö nyt pakoon jotain muita ongelmia. Onko hän ylipainoinen? En tajua, miten kukaan voi syödä kolme (!) lämmintä ateriaa päivässä! Oikeasti siis aamiaiseksiko sitä makaronilaatikkoa? Ei kuulosta kovin terveeltä. Vai harrastaako hän erityisen paljon rankkaa liikuntaa, jolloin energiankulutus voisi olla jotenkin perusteltavissa? 

Meillä mies syö 3 lämmintä ateriaa päivässä joka päivä. Itse syön ehkä joka toinen päivä. Ei olla kumpikaan ylipainoisia. Mies on laiha/hoikka ja minä normaalipainoinen. Ei se silti ketään perikatoon aja, oli ruoka sitten lämmintä tai kylmää. 

.

Ap, minne miehen rahat menee? Mitä mies söisi, jos ei tulisi sinun luo? Kynsiä? Osta omat ruuat tästä lähin ja sano ettei ole rahaa muuhun, sori. Kiellä miestä koskemasta sinun ruokiisi, koska et voi käydä kaupassa pitkään aikaan ja niiden on riitettävä siihen asti. Jos mies haluaa syödä, niin kaurapuuroa voit tarjota tai sitten mies käy ostamassa omat ruokansa. 

Kuulostaa vähän siltä, että mies käyttää jopa rahallisesti sinua hyväksesi. Käyttää omat rahansa muuhun ja kuppaa ruuat sinun rahapussista sen takia.

Vierailija
169/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelet sen, että useimmiten perheessä on yksi elintaso vaikka miehet tienaavat enemmän?

Naiselle kelpaa ihan hyvin lyhennetty työaika tai pienipalkkainen vastuuton suojatyö, mutta tottahan toki etelän matkoille on päästä ja kunnon rivari, audi ja nätti sisustus on itsestään selvyys!

Eihän sellaisissa perheissä riidellä ruokakuluista, jossa mies maksaa valtaosan menoista. Sellaisissa parisuhteissa riidellään, joissa menot jaetaan tismalleen puoliksi mutta toinen kuluttaa selvästi enemmän eli maksaa todellisuudessa suuremman osan yhteisistä menoista.

Lisäksi haluaisin huomauttaa että parisuhdekäsityksesi vaikuttaa olevan peräisin amerikkalaisilta nettisivuilta, eikä se pidä paikkaansa Suomessa. Täällä mies ei ole perheensä elättäjä vaan menot maksetaan pääsääntöisesti puoliksi. On tietenkin poikkeuksia joissa mies elättää shoppailevaa pikkuvaimoa tai kovapalkkainen nainen työttömänä loisivaa miestä, mutta valtaosassa perheitä kulut jaetaan tasan.

Vierailija
170/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä sitten jätit lukematta sen tekstinmihin tuo oli vastaus. Siinä mies selitti että naisystävä on häntä ruokkinut naisystävän omilla rahoilla. Joten kyllä on ihan kohtuullista että mies a) vie sinne toisinaan  kassillisen ruokaa b) ne ruusut koska on päässyt valmiiseen pöytään.

Menepäs harjoittelemaan sitä luetun ymmärtämistä vaikka Aku Ankka-lehden sivuille kun se osaaminen ei  tämän sivuston viestien lukemiseen riitä. Sinulle on tärkeää vain päästä mollaamaan naisia. Olen vaikka valmis lyömään vetoa siitä että sinä mieluusti maksattaisit kaikki kulusi naisella ja laittaisit omat rahasi jonnekin jemmaan.

Vierailija
171/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa vaimon kampaamokäyntejä tai kosmetiikkaa (molemmat maksaa osansa), mutta maksan enemmän talosta jossa hän asuu. Mutta sehän on naisille itsestään selvää, että miehen tulee kustantaa naisen elämää koska miehen parempi palkka. Naisella nyt ei ole mitään velvollisuutta hankkia listää rahaa mutta talo ja etelänmatka on saatava!

Miksi maksat enemmän jos koet tilanteen epäreiluna? Nosta kissa pöydälle ja sano että haluat jakaa kulut puoliksi. Ei kenelläkään ole velvollisuutta maksaa toiselle etelänmatkoja tai taloja, eikä oikeassa elämässä kukaan sitä odotakaan, hyvin pientä erittäin rikkaiden miesten edustusvaimojen joukkoa lukuunottamatta.

Valtaosa naisista ei elä 1950-luvulla jossa miehellä oli vastuu perheen taloudellisesta pärjäämisestä. Jos et halua toteuttaa tätä roolia elämässäsi, kieltäydy maksajan roolista tai etsi reilumpi nainen. 

Vierailija
172/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt vaan keskitytään tämän ketjun tapauksiin ja unohdetaan se yleistäminen. Näitä naisen piikkiin loisijoita on todella paljon, sinäkin todennäköinen sellainen.

Vierailija
173/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli nyt siitä mitkä ovat naisille vähän niinku itsestään selviä lokkeiluja.

Toki jos vastaan naisille kiusallisen suorasta ja naisen asemaa arvostellen, niskaan saa aina henkilökohtaisuuksia. Ei se yllätä tällä palstalla.

No kai nyt saat ku oot ilmiselvä trolli tai erittäin katkera. Olen 26- vuotias nainen ja ikinä en ole pistänyt miehiä maksamaan mun ruokia, drinkkejä, lomia, vaatteita jne. Ja on muuten miehet tarjoutunut maksamaan, mutta en halua olla pummi ja elää toisen siivellä.

En myöskään ole pihi, joka kyylää, että joka sentti menee tasan. Ei tarvitse laskea joka senttiä, jos molemmat huomioivat toisen ja homma toimii molempiin suuntiin.

Sinä teet ihmeellisiä yleistyksiä ja olet selvästi leimannut kaikki naiset lompakkoloisiksi.

Vierailija
174/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä lailla meilläkin on mennyt, molemmat opiskelee ja ruokakulut tosiaan maksetaan puoliksi, vaikka mies syö suuremman osan ruuasta. Itse kokisin naurettavana sen, että jaettaisiin ruokakulut jotenkin muuten kuin puoliksi, ja sen vielä naurettavampana että hankittaisiin omat sapuskat. Eiköhän se jostakin päin aina tasaannu, meillä ainakin myös shampoot, rasvat ym. ostetaan yhteiseltä tililtä vaikka mä niitä pääasiassa käytänkin.

Vierailija
175/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jokusen vuoden sinkkuna. Lupaatko mulle, että seuraava mies on itseäni varakkaampi ja hyvätuloisempi? Tähän mennessä on ollut toisin. 

Vierailija
176/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä nyt kokonaisuutta muuta. Jos ruokanne maksoivat 500e, sinä maksoit niistä ehkä 350e. Ja vaikka mies "halusi" ravintolaan, niin saithan sinäkin ruokaa. 

Menot siis:

Sinä 350e

Mies 250-300e (viikonlopun ruoat + ravintolat) + asumisen kiinteät kulut kuten vastike, sähkö, lainan korot jne vähintään 200-300e kuussa PLUS auton kulut, josta varmasti sinäkin jossakin määrin hyödyit. Yhteensä siis luokkaa 600-700e/kk vähintään. Tuplat sinuun verrattuna.

Ei, ei tätä epäreiluksi saa kyllä millään. Eihän se lainanlyhennys ole asumiskuluista kuin osa, ja miehellä on mennyt huomattavasti sinua enemmän rahaa noihin asumisen KIINTEISIIN kuluihin, ruokaan ja autoon kuin sinulla. Ja turhahan sinun on spekuloida sillä mitä olisi tapahtunut jos lapsia olisi ollut... Jos tuosta nyt jotain voi ennustaa, niin tilanne oli sinulle lapsettomana parina edullinen, niin sitä se olisi varmasti ollut lapsellisenakin.

Ei, minä maksoin ruuasta 500e kuukaudessa.

Mies maksoi satunnaiset ravintolakäynnit.

Mies maksoi joskus viikonlopun ruuat.

Mulla meni ruokamenoihin palkasta 1/3, miehellä noin 1/10.

Mies maksoi asumiskulut, lainan ja auton, jotka hänelle myös jäi eron jälkeen. Olisin maksanut puolet asumiskuluista, mutta mies ei antanu. Autosta hyödyin niin, että istuin kyydissä silloin kun mies halusi mennä jonnekin.

Vierailija
177/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U

Mitä ihmettä sä selität? Kerro nyt mitä sä miehenä maksat naisesi kuluja? Jotenkin on surkuhupaisaa tämä ikuinen nilitys siitä että miehet kustantaa. Kun totuus on aivan toinen. Suomessa ei ole sellaista kulttuuria että miehen tulisi naista lahjoja (vrt. esim Venäjä). Suurin osa naisista maksaa puolet elämisen kuluista, vaikka omat tulot olisivat pienemmät kuin miehellä. Sitten jos on kyse todella pienituloisesta naisesta kuten ap, niin on ihan mahdollista että ajattelematon tai sitten tarkoituksella loisiva mies voi pelkästään syömällä ajaa tämän konkurssiin. Jos nainen siis ei rohkaistu ja pidä puoliaan.

Vierailija
178/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi Uuno Turhapuro?

Vierailija
179/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla vähintän paritalon puolikas ja mieluummin ok-talo.

/sarcasm

Etelän rannoilla makailu ei kiinnosta, raunioiden tutkiminen on kivampaa.Sitäkään ei tehdä pelkästään tosen puolison piikkiin.

Vierailija
180/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että "Mene vittu töihi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä