Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hermostui ruokakulujen jakamisesta

Vierailija
30.11.2016 |

Taustaa: Ollaan seurusteltu reilu vuosi, muutimme yhteen alkusyksystä. Ruokakulut ollaan maksettu aina puoliksi, syödään pääosin samoja ruokia.

Nyt lähiaikoina tilanne on kuitenkin ollut se, että meillä on molemmilla rahat vähissä (opiskelijoita, miehen sijaisuus loppui joten ei työskentele opiskelun ohella) ja ollaan tapeltu joskus ruokakuluista. Miehellä on iso ruokahalu, joten ollaan kokkailtu yleensä isompia satseja ruokaa kerralla. Tässä lähiaikoina aloin tosin huomaamaan, että jos tehdään vaikkapa iso vuoka makaronilaatikkoa, niin minä ehdin syödä siitä ehkä 1-2 kertaa ja mies syö loput ruoasta itse. Hänellä siis tapana syödä kolmekin lämmintä ruokaa päivässä aamupalan, välipalan ja iltapalan ohella. Itse olen pieniruokaisempi. Jos ostamme paketin leipää, niin yleensä siitäkin ehdin syödä sen pari leipää ja mies vetää loput aamupalaksi tai ruokailun ohessa.

Ei tässä mitään, hyvä ettei miehen tarvitse olla nälässä kotonaan. Ehdotin kuitenkin hiljattain, että mies maksaisi enemmän ruokakuluista, koska myös syö niin paljon enemmän. Itselläni meni tosi vähän rahaa ruokaan silloin kun vielä asuin yksin, nyt kulut ovat lähes tuplaantuneet. Mies veti tästä hirveät raivarit että se on epäreilua ja hänestä tuntuu että kyttään hänen syömisiään. Itsehän olen sitä mieltä, että tarpeeksi pitää syödä mutta ei kotona tarvi mättää kaksin käsin kun jossain buffet-ruokalassa, ärsyttää myöskin kokkailla joka päivä kun mies saattaa syödä ihan syömisen ilosta, kun tietää että kaapissa on ruokaa.

Miten te muut ootte ratkaisseet ruokakulut?

Kommentit (461)

Vierailija
121/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että miehen pitäisi maksaa naisen ruoat ja tuoda vielä ruusujakin mutta naisen ei tarvitse maksaa miehen syömisiä.

Olette te niin ihanan tasa-arvoisia.

Ja sinä et osaa lukea? Kyseinen mies syö naisensa laskuun jo useampaa vuotta, vaikka tietää syövänsä moninkertaisesti naiseen verrattuna. Eli kyllä on aikakin ostaa naiselle ruoat ja kukkakimppu anteeksipyyntönä loisimisesta.

Vierailija
122/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että osa tässä keskustelussa ei tajua eroa köyhän ja keskiluokkaisen elämän välillä. Kun ollaan köyhiä, pitää pysyä budjetissa. Jos ei pysy, ei voi rohmuta toisen vähistä varoista vaan miettiä itse rahoitusta omille mielihaluilleen tai tajuta jättää ne toteuttamatta. 

Lisäksi näiden ikuisvieraiden pitäisi tajuta, että kun vierailuista tulee tapa, ei voi olettaa asunnon haltijan huolehtivan yksin kaikesta. Jos ruuan ostaminen ja valmistaminen ei ole luontaista, voi tarjota ruokia myös ulkona, jolloin myös tiskaaminen ja valmistelu jää pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Opiskeluaikoina minä ja mieheni todellakin maksettiin kulutussuhteen mukaan päivittäistavarat ja ruoat, eli minä 1/3 ja mies 2/3. Nykyään minä maksan enemmän, koska tuloni ovat isommat ja vaikka syön edelleen huomattavasti vähemmän kuin mieheni, niin kompensoin sitä, että mies tekee ruoat.

Mutta täällä on siis monia, joilla tiukkaa rahasta ja silti mies syö laskuunne ja vielä tulee valmiiseen pöytään... Nyt ryhdistäydytte ja tosiaan kuukauden ajalta keräätte kuitit ja laskette paljonko tulee per nenä suunnilleen, siitä suhdeluku, jonka mukaan jatkossa ostokset maksetaan kävi kumpi hyvänsä kaupassa.

Vierailija
124/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä (oltiin naimisissa) maksoi aikoinaan kaikki meen ruuat, joita oli tosi vähän ja halvimpia mahdollisia, syötiin yksi lämmin ateria päivässä, kaikki tarjoukset käytiin läpi, ei mitään  extraa, ei koskaan syöty ulkona, eikä käyty kahvilla. En saanut päättää mitä ostettiin.... en edes oppinut tietämään, mitä maitolitra maksaa....Mä maksoin kaikki asuntoon liittyvät kulut, netin, sanomalehden, lapsen vaatemenot ja lelut, omat kulut. Mä olin aika paljon työtön, hän töissä. Eron jälkeen hän soitti mulle kerran ja raivosi puhelimeen, että oli joutunut ostamaan avioliiton aikana  MULLE ruuat! Kehtasikin.....

Vierailija
125/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on musta vähän sama, kuin jos lähdetään porukalla reissuun perhekunnittain:

Minä yksinasuva maksan yhden osan.

Siskon perhe maksaa yhden osan (4 jäseninen)

3 muuta pariskuntaa jotka kukin maksavat yhden osan.

Eipä tullut aiemmin edes ajateltua että hommassa olis jotain outoa, mutta sitten huomasin, että minähän maksan eniten jumalauta! Hirveän vaikea nyt jälkeenpäin nipottaa että edes aikuiset maksaisi jokainen oman osuutensa, kun kuitenkin kaikki kuluttaa sitä vuokramökkiä saman määrän. Samoin ruokien kanssa ollaan vuorotelty niin, että perhekunta tekee aina esim. yhden päivän ruuat (ja ostaa ne), no eipä ole reilua sekään! Kun tottakai ne pariskunnat syö vähintään tuplamäärän, kun ovat 2 ihmistä.

Tällainen asioiden muuttaminen ja reiluuttaminen jostain syystä saattaa suututtaa muita ihmisiä ja saattavat ajatella että olen jotenkin nipo tai ahne. No ajattelin silti ottaa asian puheeksi kun seuraava reissu tulee, taisin kyllä jo viimeksikkin ottaa.

Törkeää! Teitä on siis 11 henkeä, mutta sinä olet yksin maksanut 1/5? Mökkivuokra on vähän siinä ja siinä, jos teillä jokaisella "yksiköllä" on oma huone - silloin on ihan ok että maksat (yhdestä huoneesta) saman kuin muutkin yksiköt. Mutta ruoan suhteen ei todellakaan ole reilua, että sinä maksat ruoasta viidesosan mutta syöt vain alle 10%.

Ostatte kaikki ruoat yhdessä, ja jokainen maksaa niistä HENKILÖMÄÄRÄN mukaan oman osuutensa. Jos joku tuosta huomauttamisesta suuttuu, niin sen suuttumisen takana on ainoastaan se vitutus, että heidän hyväksikäyttönsä tuotiin päivänvaloon. Ja sellainen sietääkin suuttua ihan yksinään - ei itseään voi antaa hyväksikäyttää muiden suuttumisen pelossa!

Vierailija
126/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä (oltiin naimisissa) maksoi aikoinaan kaikki meen ruuat, joita oli tosi vähän ja halvimpia mahdollisia, syötiin yksi lämmin ateria päivässä, kaikki tarjoukset käytiin läpi, ei mitään  extraa, ei koskaan syöty ulkona, eikä käyty kahvilla. En saanut päättää mitä ostettiin.... en edes oppinut tietämään, mitä maitolitra maksaa....Mä maksoin kaikki asuntoon liittyvät kulut, netin, sanomalehden, lapsen vaatemenot ja lelut, omat kulut. Mä olin aika paljon työtön, hän töissä. Eron jälkeen hän soitti mulle kerran ja raivosi puhelimeen, että oli joutunut ostamaan avioliiton aikana  MULLE ruuat! Kehtasikin.....

No eihän tällaiseen pidä suostua. Molemmat maksaa puolet asumiskuluista/lastenmenoista/ym yleiskuluista ja puolet ruokalaskusta. Jos tuloero on iso, niin enemmän tienaava maksaa suhteessa enemmän. Jos toinen syö selvästi vähemmän, maksaa vähemmän syöjä myös vain oman osuutensa (paitsi jos enemmän syövä esim aina kokkaa molemmille).

Joka tapauksessa lähtökohtaisesti molemmat maksavat puolet kaikesta ja siitä voi sitten sovitella eri suuntiin tulojen ja käytön erojen mukaan (jos on huomattavat erot).Ei ikinä kannata suostua maksamaan jotain tiettyjä menoja, esim. x maksaa vuokran ja yleislaskut ja y maksaa kaikki ruokakulut.

Vierailija
127/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nää on näitä. Minäkin maksoin enemmän kun eksä opiskeli ja olin itse töissä. Kun molemmat opiskeli, mentiin omin rahoin. Niiden vuosien aikana tarjosi ruuan ulkona ehkä kolme kertaa ja silloinkin tolkuton valitus siitä, miten annos maksaa niin paljon ja ruokaa on niin vähän. 

Vielä nyt vuosienkin jälkeen kehtaa selittää, miten minä olen hyötynyt hänestä taloudellisesti ja käyttänyt häntä hyväkseen. Onneksi kohtaamisia tapahtuu erittäin harvoin. 

Vierailija
128/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut aiemmin edes ajateltua että hommassa olis jotain outoa, mutta sitten huomasin, että minähän maksan eniten jumalauta! Hirveän vaikea nyt jälkeenpäin nipottaa että edes aikuiset maksaisi jokainen oman osuutensa, kun kuitenkin kaikki kuluttaa sitä vuokramökkiä saman määrän. Samoin ruokien kanssa ollaan vuorotelty niin, että perhekunta tekee aina esim. yhden päivän ruuat (ja ostaa ne), no eipä ole reilua sekään! Kun tottakai ne pariskunnat syö vähintään tuplamäärän, kun ovat 2 ihmistä.

Tällainen asioiden muuttaminen ja reiluuttaminen jostain syystä saattaa suututtaa muita ihmisiä ja saattavat ajatella että olen jotenkin nipo tai ahne. No ajattelin silti ottaa asian puheeksi kun seuraava reissu tulee, taisin kyllä jo viimeksikkin ottaa.

Törkeää! Teitä on siis 11 henkeä, mutta sinä olet yksin maksanut 1/5? Mökkivuokra on vähän siinä ja siinä, jos teillä jokaisella "yksiköllä" on oma huone - silloin on ihan ok että maksat (yhdestä huoneesta) saman kuin muutkin yksiköt. Mutta ruoan suhteen ei todellakaan ole reilua, että sinä maksat ruoasta viidesosan mutta syöt vain alle 10%.

Ostatte kaikki ruoat yhdessä, ja jokainen maksaa niistä HENKILÖMÄÄRÄN mukaan oman osuutensa. Jos joku tuosta huomauttamisesta suuttuu, niin sen suuttumisen takana on ainoastaan se vitutus, että heidän hyväksikäyttönsä tuotiin päivänvaloon. Ja sellainen sietääkin suuttua ihan yksinään - ei itseään voi antaa hyväksikäyttää muiden suuttumisen pelossa!

Juuri näin, meilläkin mökkeillään erilaisilla kokoonpanoilla ja ruoat maksetaan aina per syöjä ja mökkivuokra sen mukaan kuinka paljon vie tilaa. Esim. omien huoneiden mukaan tai jos yksi yhteinen makuutila, niin per hlö (lapset tosin eri asia).

Vierailija
129/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on köyhä opiskelija niin tottakai maksaa vain oman kulutuksensa, selvä se. Ap:n mies on idiootti, jos siitä suuttuu. Jos mies syö enemmän, hän maksaa enemmän. Itse olen sen verran hyvätuloinen nainen että en jaksa miettiä maksanko suuriruokaisen mieheni syömisistä "liikaa" yli oman osuuteni. Meillä käy kaupassa se joka sattuu ehtimään ja auton tankkaa se joka sattuu ehtimään, emme koskaan laske emmekä vertaile. Mutta näin voimme elää, koska rahasta ei ole niin tiukkaa. Jos olisin köyhä opiskelija en tälläiseen suostuisi, mutta nykyisessä elämäntilanteessa se tuntuu rennolta ja helpolta tavalta.

Vierailija
130/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uhh eih... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vässyköitä muijia, kokkailee äijälle ja ukko menee valmiiseen pöytään kuin ravintolassa. Eihän mies vapaaehtoisesti luovu kotiapulaisesta jos ette itse pistä stoppia.

Aivan,seuraavaksi naikkoset kai paastoavat että jääkaappiloiselle jäisi enemmän...

Oon tehnyt tätä jo. Syön vähän yhdellä aterialla että jää usein nälkä jotta poikaystävä voisi syödä samaa ruokaa myöhemmin. Päässäni vaan mietin että pitää säästää rahaa...

Toivottavasti seksi on edes sanoinkuvaamattoman ihanaa, kun sinun kannattaa ylläpitää tuollaista loista. Kyllä minä nyt olen kateellinen, kun en eläessäni olen niin ihanaa miestä sänkyyni saanut!

Sinä pelkäät suunnattomasti, että poikaystäväsi löytää uuden elättäjän. Siksi mieluummin paastoat, peset hänen pyykkinsä ja suostut ihan kaikkeen. Älä sitten ylläty, kun hän vaihtaakin äitinsä - siis sinut, joka oletkin ottanut äidin roolin - uuteen reippaaseen ja jopa itsekkääseen tyttöystävään.

Vierailija
131/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että miehen pitäisi maksaa naisen ruoat ja tuoda vielä ruusujakin mutta naisen ei tarvitse maksaa miehen syömisiä.

Ja sinä et osaa lukea? Kyseinen mies syö naisensa laskuun jo useampaa vuotta, vaikka tietää syövänsä moninkertaisesti naiseen verrattuna. Eli kyllä on aikakin ostaa naiselle ruoat ja kukkakimppu anteeksipyyntönä loisimisesta.

Kyllä toi loisiminen on naisille tyypillisempää. Mies saattaa maksaa naiselleen vaikka mitä mutta nainenpa ei edes huomaa sitä kun pitää niitä asioita itsestäänselvyyksinä. Älkää viitsikö väittää vastaan. 

Vierailija
132/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Meilläpä menee niin että poikaystävä on mun luona yötä päivää 4 pvää viikossa ja maksan meidän kaikki ruuat. Itse syön tosi vähän ja omiin ruokiini menee varmaa 20 euroa viikossa jos sitäkään. Poikaystävä syö aivan helvetisti ja isoja annoksia. Ei tee itse ruokaa vaan mä teen ne aina. Kokoaja pitää tiskata sen astioita kun syö ja syö. Mul menee usein jopa 60 euroa sen ruokkimiseen ton 4 päivän sisällä...

En tiedä mitä teen kun se valittaa kokoajan et sillei oo rahaa. Se sentää käy töissä. Ite oon opiskelija ja rahaa pitäs laittaa muuhunki ku sen ruokintaan.

Oot aivan oikeassa kun vaadit että se maksaa enemmän kun syökin enemmän. Kumpa itsellä ois kans rohkeutta nostaa kissa pöydälle....

Miksi ruokit häntä? Ei se ole mikään velvollisuus tai edellytys. Jotain satunnaista vierasta voi ruokkia päivän tai pari. 

No siis mitä mu pitäs tehä kun se tulee mun luo? Jättää ruokkimatta? :D pakkohan mun on vieraille ruokaa tarjota mut siis se raja vaan alkaa tulee vastaan.... alan toivomaa et olisin sinkku tän rahan menon takia...

Kuule, nimenomaan voit aivan hyvin jättää ruokkimatta. Voit aloittaa sillä että et käy kaupassa ennen hänen tuloaan vaan kaapit on tyhjät. Sanot että ruokaa ei ole, käydään yhdessä kaupassa, mutta voisitko sinä maksaa tällä kertaa kaiken kun minä olen maksanut kaikki edelliset x-kymmentä kertaa kaiken. Jos ei kelpaa miehelle, sitten sanot että OK, kumpikin voi ostaa ne omat ruuat mitä aikoo vierailun aikana syödä. Jos mies edelleen nurisee, siitä voi jo tehdä halutessaan kaikenlaisia johtopäätöksiä miksi hän käy sinun luonasi.

Sitten ruuan jälkeen sanot miehelle, että tiskaatte yhdessä tai että hän jopa tiskaa kokonaan yksin tämän viikonlopun, kun sinä olet aina tiskannut yksin edelliset x-kymmentä kertaa.

Siitä se lähtee! Yes you can!

No äh. Nytkään sillä ei oo rahaa kun tulee tänne... ja sit jos vaatisin että maksaa omat niin vittu mikä show siitäkin tulisi. Se valittaisi aina siitä. Jos muutetaan yhteen niin sit sovin että omat ruuat siks koska meil on erilaiset ruokavaliotkin. Mut kiitti tsempistä. Toi "mies" onku pikkulapsi kun valittaa tuollaisesta. Aina on "nälkä"

Hei ihan oikeasti miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Jos olette vasta seurusteluvaiheessa niin vielä on helppo perääntyä. Eri asia sitten kun teillä on pari lasta ja huomaat yksin maksavasi äitiysrahoistasi lasten vaatteet ja vaipat...

Koska mun on vaikee puhua rahasta ja äitikin samanlainen. Maksaa kaiken ja ei sano mitään. Isä samanlainen pihipaska kun poikaystävä. Tätä ironiaa... onneks isän uus nainen sentään ei maksa isälle mitään. Ihailen syvästi.

No kannattaisko oppia jotain äitisi tilanteesta? Miten voit olla ihmisen kanssa, joka ei selvästikkään kunnioita sua?

Vierailija
133/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin niin että kaupassa käydään vuoroviikoin, ja viikon ruoat menee toisen piikkiin. Miehen silmät avautuivat että kuinka paljon ruoka maksaa ja syömisen määrä tasaantui. Ja esim. on juttuja joita vain toinen syö kuten mies sipsejä ja minä homejuustoa niin ne kumpikin ostaa erikseen.

Nyt en oikein tajua tätä logiikkaa muuten kuin ehkä tietty siksi että työmäärä puolittuu (kokkaaminen ja kaupassakäynti). Maksaahan vähemmän syövä kuitenkin puolet toisenkin syömisistä. 

Vierailija
134/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, meilläkin mökkeillään erilaisilla kokoonpanoilla ja ruoat maksetaan aina per syöjä ja mökkivuokra sen mukaan kuinka paljon vie tilaa. Esim. omien huoneiden mukaan tai jos yksi yhteinen makuutila, niin per hlö (lapset tosin eri asia).

Miksi lapset on eri asia? Ok, rintaruokinnalla olevan sylivauvan ymmärrän, että sellainen ei vie tilaa eikä syö mitään. Mutta vähintään taaperoiästä alkaen en näe mitään syytä, miksi lapset olisivat eri asia kuin aikuiset. Kyllä heidän tilantarpeensa ja ruokintansa on heidän vanhempiensa vastuulla, ei muiden. Jos siis vaikka reissussa on äiti kolmen lapsen kanssa ja yksi yksittäinen henkilö, niin kyllä sille äidille kuuluu 4/5 kuluista, eikä suinkaan 1/2.

Vierailija
135/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös olekkin reilua että pieni nainen ja suuri mies saa saman summan opintotukea tai toimerntulotukea vaikka energiankulutus voi miehellä olla jopa yli kaksinkertainen?

Miehet keskimäärin suurempikokoisina kuluttavat enemmän kaloreita, tunnettu tosiasia. Jos tämäkin tilanne olisi toisin päin, oltaisiin naisille vaatimassa suurempia tukia, ja luultavasti niitä myös maksettaisiin enemmän.

Vierailija
136/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi loisiminen on naisille tyypillisempää. Mies saattaa maksaa naiselleen vaikka mitä mutta nainenpa ei edes huomaa sitä kun pitää niitä asioita itsestäänselvyyksinä. Älkää viitsikö väittää vastaan. 

Kerropa mitä nämä asiat tyypillisesti ovat, joita nainen ei huomaa? 

Vierailija
137/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tässä päädytään siihen, että miesten kuuluukin saada enemmän palkkaa samasta työstä kuin naisten, koska miehet syö enemmän. :D :D

Vierailija
138/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin kuulla esimerkkejä, mitä miehet, sanotaan nyt vaikka sinä, maksaa vaimolleen. Kerro nyt.

Vierailija
139/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Meilläpä menee niin että poikaystävä on mun luona yötä päivää 4 pvää viikossa ja maksan meidän kaikki ruuat. Itse syön tosi vähän ja omiin ruokiini menee varmaa 20 euroa viikossa jos sitäkään. Poikaystävä syö aivan helvetisti ja isoja annoksia. Ei tee itse ruokaa vaan mä teen ne aina. Kokoaja pitää tiskata sen astioita kun syö ja syö. Mul menee usein jopa 60 euroa sen ruokkimiseen ton 4 päivän sisällä...

En tiedä mitä teen kun se valittaa kokoajan et sillei oo rahaa. Se sentää käy töissä. Ite oon opiskelija ja rahaa pitäs laittaa muuhunki ku sen ruokintaan.

Oot aivan oikeassa kun vaadit että se maksaa enemmän kun syökin enemmän. Kumpa itsellä ois kans rohkeutta nostaa kissa pöydälle....

Miksi ruokit häntä? Ei se ole mikään velvollisuus tai edellytys. Jotain satunnaista vierasta voi ruokkia päivän tai pari. 

No siis mitä mu pitäs tehä kun se tulee mun luo? Jättää ruokkimatta? :D pakkohan mun on vieraille ruokaa tarjota mut siis se raja vaan alkaa tulee vastaan.... alan toivomaa et olisin sinkku tän rahan menon takia...

Kuule, nimenomaan voit aivan hyvin jättää ruokkimatta. Voit aloittaa sillä että et käy kaupassa ennen hänen tuloaan vaan kaapit on tyhjät. Sanot että ruokaa ei ole, käydään yhdessä kaupassa, mutta voisitko sinä maksaa tällä kertaa kaiken kun minä olen maksanut kaikki edelliset x-kymmentä kertaa kaiken. Jos ei kelpaa miehelle, sitten sanot että OK, kumpikin voi ostaa ne omat ruuat mitä aikoo vierailun aikana syödä. Jos mies edelleen nurisee, siitä voi jo tehdä halutessaan kaikenlaisia johtopäätöksiä miksi hän käy sinun luonasi.

Sitten ruuan jälkeen sanot miehelle, että tiskaatte yhdessä tai että hän jopa tiskaa kokonaan yksin tämän viikonlopun, kun sinä olet aina tiskannut yksin edelliset x-kymmentä kertaa.

Siitä se lähtee! Yes you can!

No äh. Nytkään sillä ei oo rahaa kun tulee tänne... ja sit jos vaatisin että maksaa omat niin vittu mikä show siitäkin tulisi. Se valittaisi aina siitä. Jos muutetaan yhteen niin sit sovin että omat ruuat siks koska meil on erilaiset ruokavaliotkin. Mut kiitti tsempistä. Toi "mies" onku pikkulapsi kun valittaa tuollaisesta. Aina on "nälkä"

Miksi  sä olet tuollaisen hyväksikäyttäjän kanssa? Onko sulla niin huono itsetunto että siedät mitä vaan parisuhteen nimissä? Kauanko  aattelit vielä maksaa sen kuluja ennen kuin kosahtaa? Vaikka se selittää että manito finito se ei välttämättä ole totuus, se vaan loisii sun piikkiin koska sinä sallit sen.

Sama kuin söisi ravintolassa ilmaiseksi sillä perusteella että "ei mulla ole rahaa"(?!!).

No niinhän naiset syövätkin. Mies maksaa. Tarjoaa drinkit. Ja se on tietysti ihan eri asia ja täysin okei.

Vierailija
140/461 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni mies maksaa esimerkiksi ehkäisystä aiheutuvia kuluja vakituisessa parisuhteessa? myös kuukautisista aiheutuu kuluja. 

Jos mies juo kaksi pientä keskiolutta per päivä niin ero kaloritarpeessa tulee jo sillä kuitattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi