Paras terveysside
Olen käyttänyt yleensä Vuokkoset siteitä, joko tavallisia tai cottoneita koska ovat edullisia ja kotimaisia. Laatu tuntuu heikentyneen koska kotoa poistuessa saa jännittää pettääkö side. Side alkaa todella nopeasti tuntua inhottavan märältä. Ei edes paria tuntia kestä ennen kuin side pitää vaihtaa. Alwaysit ovat olleet aikaisemmin suosikkisiteitäni vaikka Vuokkosia useammin olen ostanutkin, Always lupaa jopa 8 tunnin kestävyyden, jotkut Alwaysin siteistä ovat hajusteettomia mutta useimmissa siteissä on ilmeisesti kuitenkin ärsyttävää formaldehydiä tms. Ennen Pirkka siteet olivat suomalaisen Delipapin valmistamia ja sen vuoksi käytinkin Pirkkaa tai Vuokkosia. Nyt Pirkka siteet valmistetaan Belgiassa. Nyt ostan mitä siteitä sattuu olemaan tarjouksessa tai kohtuuhinnalla saatavilla. Mikä olisi hyvä side?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppia olen miettinyt usein, mutta sopiiko se, jos kärsii kuivasta ja tiukasta alapäästä? Kuivattaako vain lisää?
Miksi kuivattaisi? Ei tietenkään! Toisin kuin tamponit, se ei ime mitään, vaan kerää vuodon. Ja muuten kuivuudesta kärsivät käyttävät esim. liukkaria kupin asettamiseen. Kannattaa googlettaa, jos yhtään mielenkiintoa on! Kuppeja on myös eri kokoa, ja neitsytkin sellaista pystyy käyttämään, joten varmasti sinullekin sopiva koko löytyy!
kuukuppi on ihan ok, mutta mulla tulee vuodot läpi jos kuppi ei oo ihan täydellisesti paikoilla enkä voi luottaa siihen :( tosin sehän muotoutuu pikkuhiljaa käytön myötä, mutta se melunan sport malli on karsee kun se on niin kova eikä meinaa liikkua mihinkään muotoon.melunan normaalimalli sen sijaan on pehmeä ja muotoutuu pikkuhiljaa niin hyvin, ettei sitä tunne sisällään.
Alwaysin Ultra Nightia käytän suurimman osan kuukautisten ajasta. Pakkaus lupaa kahdeksaa tuntia, mutta korkeintaan kaksi tuntia jaksaa. Vuokkosia olisin saattanut kokeilla tällä kertaa, mutta marketissa ei ollut siitä sarjasta kuin vain pienien vuotojen siteitä. Ei aikuinen nainen sellaisilla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
kuukuppi on ihan ok, mutta mulla tulee vuodot läpi jos kuppi ei oo ihan täydellisesti paikoilla enkä voi luottaa siihen :( tosin sehän muotoutuu pikkuhiljaa käytön myötä, mutta se melunan sport malli on karsee kun se on niin kova eikä meinaa liikkua mihinkään muotoon.melunan normaalimalli sen sijaan on pehmeä ja muotoutuu pikkuhiljaa niin hyvin, ettei sitä tunne sisällään.
Ehkä kannattaisi kokeilla toista merkkiä. En oikein tiedä, mitä tuolla pikkuhiljaa muotoutumisella tarkoitat, sillä samanlaisia kuppini ovat olleet niin uutena kuin vuosien käytönkin jälkeen. Ja kokemusta on 10 vuoden ajalta Lunetesta, Mooncupista ja Fleurcupista.
Ehdottomasti Vuokkoset, koska heillä on sekä titeistä että tampooneista bio versio!
naty siteitä ostin prismasta ja yllätyin erittäin positiivisesti!ne on jotain luonnollisia siteitä ja maksaa muistaakseni parisen euroa paketti.ostin niitä yösiteitä ja nehän piti suurenkin vuodon eikä alkanut haista eikä kutittaa!ihan parhaita :) hinta on ainut miinus.