Poikaystävä häpeää "mummonimeäni" minun pitää välttää sanomasta sitä missään
Ja tämä alkaa hankaloittaa elämääni. Hänen kaverinsa kutsuvat minua sukunimellä ja se tuntuu tyhmältä. Kaikissa tilanteissa jossa esimerkiksi esittäydyn uudelle ihmiselle ja hänen kaverinsa ovat lähettyvillä, niin hän yskii ja pyytää kaverinsa kauemmas minusta tai hakkaa minua selkään että muistaisin esittäytyä sukunimellä. Nimeni ei ole mielestäni mikään äärettömän karmea mutta "mummonimi" kuitenkin, tyyliin Inkeri.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Te jotka haukutta ap:n poikaystävää, esittelisitkö itse ylpeänä 20v poikaystäväsi, jonka nimi on Jorma tai Pentti?
No itseasiassa mun kaverin poikaystävä on parikymppinen Pentti ja ihan normaalista esitteli hänet meille. Vähän hassulta se kuulosta aluksi, varsinkin kun mun papan nimi on Pentti. Mutta nopeesti siihen tottu, eikä tullut mieleenkään, että kaverin tai poikaystävänsä pitäisi hävetä jotain nimeä.
Poikaystävän kavereiden tyttöystävien nimet ovat (en sano oikeita nimiä) mutta esim. Camilla, Jessica, Aada, Joanna" eli ei-mummo-nimet.
ap
No herranjestas. Käske jätkän painua helvettiin.
Ja koska olen utelias nimien suhteen, saanko kysyä mikä nimesi on?
Vierailija kirjoitti:
No saitte minut ajattelemaan... Ehkä tämä suhde oli sitten tässä jos hän tosiaan ei muuta tapojaan, annan _yhden_ mahdollisuuden.
Nimeni on Kerttu.
Ap
Kerttu on suosikkinimeni! Ja on muuten erittäin trendikäs nimi tällä hetkellä hipsterivanhempien keskuudessa.
Voi Irmeli, kun me ei voida tälle asialle nyt mitään.
Ei tää yhteiskunta niin toimi, et kaikilla ois kiva nimi.
Kerttu on tosi suloinen nimi!! Eikä yhtään mummomainen minusta. Olen päiväkodissa töissä ja hoitolasten joukossa on ollut pari Kerttua.
Jätä ap tuollainen lapsellinen kundi ja kanna ylpeänä kaunis nimesi!
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävän kavereiden tyttöystävien nimet ovat (en sano oikeita nimiä) mutta esim. Camilla, Jessica, Aada, Joanna" eli ei-mummo-nimet.
ap
Nuo c-väännökset ei kyllä yhteen sovi suomen kieleen. Jessica Turpeinen :)
Vierailija kirjoitti:
Nimestä voi todellakin kehittyä parisuhteen kompastuskivi. Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, jonka äiti oli samanniminen kuin minä...
Mikä tässä oli ongelmana ja miksi?
No poikaystävä nielköön häpeänsä ja selättäköön nopeasti asenneongelmansa. Kaikkia "ongelmia" ei tarvitse kaataa toisen niskaan, vaan joskus voi pitää päänsä kiinnikin. Minä vihaan niinikään poikaystäväni nimeä, enkä tykkää kutsua häntä nimeltä, vaan mieluummin käytän hellittelynimiä. En silti ikinä menisi hänelle asiasta itkemään, saatikka jollekin ulkopuoliselle.
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli kunnon wt-nimiä! Ole ylpeä omasta nimestäsi, parempi se on kuin joku Jessica.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi nolottaa häntä noin paljon, hän ei oikeasti välitä sinusta.
Jos totisesti välittää, tai peräti väittäisi rakastavansa, ei pidä paikkaansa. Kyllä silloin tyttöystävän nimi on ihan yksi ja sama, mikä se on.
Hanki uusi poikaystävä, joka osaa arvostaa sinua kokonaan ja on edes kehityksellisesti samalla kanssasi. Onko poikaystäväsi 12-vuotias?
Jos joku 20 vuotias nainen sanoo nimekseen Sirkka-Liisa niin kyllä 99% miehistä nauraa sille eikä halua itseään yhdistettävän häneen.
Nimi todellakin tekee naisen/miehen.
Ja paskaa suoltava ääliö on ja pysyy ääliönä, olipa nimi mikä tahansa. Siinä ei auta nimen vaihto eikä mikään.
Kerttu on kaunis nimi, suloinen ja herttainen. Suomalainen.
Otan osaa, Pirjo-Hillevi.
T. Synnöve Irma Kyllikki
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä alkaa hankaloittaa elämääni. Hänen kaverinsa kutsuvat minua sukunimellä ja se tuntuu tyhmältä. Kaikissa tilanteissa jossa esimerkiksi esittäydyn uudelle ihmiselle ja hänen kaverinsa ovat lähettyvillä, niin hän yskii ja pyytää kaverinsa kauemmas minusta tai hakkaa minua selkään että muistaisin esittäytyä sukunimellä. Nimeni ei ole mielestäni mikään äärettömän karmea mutta "mummonimi" kuitenkin, tyyliin Inkeri.
Onpa koomista. Tirskun täällä yksikseni.
Vierailija kirjoitti:
No saitte minut ajattelemaan... Ehkä tämä suhde oli sitten tässä jos hän tosiaan ei muuta tapojaan, annan _yhden_ mahdollisuuden.
Nimeni on Kerttu.
Ap
Kysyin nuorempien mielipidettä. 14 ja 18 vuotiaat ihmettelivät poikaystävääsi. Pitävät nimeäsi söpönä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy ottaa käyttöön itsellesi ns. street name.
Hyvä idea. Ehdotan Mannerheimintietä.
Vierailija kirjoitti:
ap
Meinaatko siis ,ettei tuon nimisiä mummoja sitten maailmassa olisi ? (Pikkuvauvelina hekin sen nimensä ovat kyllä joskus aikanaan saaneet. )
Totuus on,että etunimi ei kyllä suojaa ketään vanhenemasta,eikä sen käyttö myöskään rajoitu vain johonkin tiettyyn ikäkauteen,vaan on nimi läpi koko elämän.
Kerttu on mielestäni suomalaisella tytöllä paljon tyylikkäämpi,kuin joku (jostain tv-sarjasta,tai Harlekiini-kirjasta napattu) Jessica c:llä,jollas ei ole täällä mitään perinteitä .
Ei tuo nyt suosiossa olevan Saara A:n etunimikään mikään ihan eilen keksitty ole. Samannimisiä naisia oli näet Suomessa ainakin jo 1700-luvulla.
Kerttu on ihana nimi! Poikaystäväsi sen sijaan ei kuulosta kovin ihanalta :(
Kerttuhan on suloinen nimi! Nykyäänkin suosittu. Ja kaikki vastaantulleet Kerttu-nimiset mummot on olleet tosi mukavia ja ihania ihmisiä :D Niitä on tullut vastaan monta, olen ollut vuosia vanhustyössä. Ei Kerttu nimenä ole samanlainen "mummofiilikset" herättävä kuin esim. Hilma, Tyyne, Inkeri tai Terttu.