Poikaystävä häpeää "mummonimeäni" minun pitää välttää sanomasta sitä missään
Ja tämä alkaa hankaloittaa elämääni. Hänen kaverinsa kutsuvat minua sukunimellä ja se tuntuu tyhmältä. Kaikissa tilanteissa jossa esimerkiksi esittäydyn uudelle ihmiselle ja hänen kaverinsa ovat lähettyvillä, niin hän yskii ja pyytää kaverinsa kauemmas minusta tai hakkaa minua selkään että muistaisin esittäytyä sukunimellä. Nimeni ei ole mielestäni mikään äärettömän karmea mutta "mummonimi" kuitenkin, tyyliin Inkeri.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Te jotka haukutta ap:n poikaystävää, esittelisitkö itse ylpeänä 20v poikaystäväsi, jonka nimi on Jorma tai Pentti?
Miksei? Tavallisia suomalaisia nimiä.
Sellainen sukunimi tuli jossakin vastaan kun Suoyrjö,siinä on jo vähän yritystä.
Vierailija kirjoitti:
No saitte minut ajattelemaan... Ehkä tämä suhde oli sitten tässä jos hän tosiaan ei muuta tapojaan, annan _yhden_ mahdollisuuden.
Nimeni on Kerttu.
Ap
Kerttu on tosi nätti nimi, annetaan tälläkin hetkellä uusille vauvoille. On ollut suosittu ( ei kuitenkaan puhki kulunut ) läpi vuosikymmenien. Onnittelut kauniista nimestäsi, kanna sitä ylpeänä. Poikaystäväsi on tosi lapsellinen.
En tajua miksi ihmiset häpeilee noita vanhahtavia nimiä, nehän on kauniita! Yksi kaverini salaili "oikeaa" nimeään pari vuotta kunnes tämä kertoi sen. Tämän lempinimi oli sellainen moderni massanimi ja oikea nimi todella kaunis, vanha suomalainen nimi. Ei voi ymmärtää.
Ot. Mä häpesin 16-vuotiaana silloisen poikkiksen nimeä. Nimi oli Keijo, joten keksin hänelle lempinimen KENTSU :DDD Ja poikakaverikin otti sen ihan ok ja esittäytyi kavereilleni Kentsuna :D Hahah :D onneks 2006 vuonna teinit ei käyttäny facebookkia, olisi jätkän oikea nimi tullut frendeilleni ilmi ja olisin kuollut häpeästä.
Kaikkea sitä.. :D
Ja erän kaverini poikakaveri oli Heikki, joten kaveri keksi hänelle nimen Hugo xD sitten häntä kutsuttiin aina Hugoksi. XD
Mun nimi on Sirkka eikä oo kyllä itselleni tullut mieleen, että nimeni olisi jotenkin nolo :(
t. 21 v. Sirkka
Jos poikaystäväsi olisi Aatami tai Vihtori, esittelisitkö hänet ylpeänä?
Oma vastaukseni on: Kyllä, ehdottomasti.
Jesh. Oon pilannu lasteni lisääntymismahkut antamalla niille vanhanaikaiset nimet.
Mun yhdellä kaverilla on saman tyyppinen. Kaikki muut kutsuu koko nimellä, ja hän itse käyttää sitä myös, mut oon huomannut, että miehensä on tehnyt siitä nykyaikaisen lempinimen. Vähän siihen tyyliin kuin Inkeria kutsuttaisiin vaikkapa Inkaksi.