Luottotietojen kysely työnhaussa
Missä vaiheessa teiltä on kysytty tiedot? Ennen haastattelua, ennen sopimuksen allekirjoitusta?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tuo luottotietojen kysely on musta vähän epäreilua myös, kun esim itselleni kyse ei ole ollut siitä että olisin holtiton rahankäyttäjä tai itse tyrinyt asiani.... Ap
En ole vielä tavannut yhtään ihmistä, jolla luottotietojen menetys olisi oma vika. Aina on vika ollut muissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo luottotietojen kysely on musta vähän epäreilua myös, kun esim itselleni kyse ei ole ollut siitä että olisin holtiton rahankäyttäjä tai itse tyrinyt asiani.... Ap
Sittenhän sinulla on todistus siitä, että kyse on identiteetivarkaudesta.
Hmä olen kiinteistönvälitystoimistossa töissä ja oon kattonut kaikkien tuttujen luottotiedot, joiden sotu mulla tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinulla on todistus siitä, että kyse on identiteetivarkaudesta.
No niin sitä luulisi.
Mutta ei elämä ole aina niin mustavalkoista, että heti jos on merkintä se automaattisesti tarkoittaa holtittomuutta ja epäluottamusta. Itse olen maksanut 4v sitten melkein velat pois ja vasta ensi vuoden puolella palautuu. Ehti siis uusiutua viikko ennen kuin maksoin kaikki pois.
Eli 4 vuotta olen ollut velkavapaa ja olisi epäreilua jos en saisi sen takia että merkintä poistuu muutaman kuukauden päästä.
Tai no jonkun mielestä se on varmasti oikeutettua.
Vierailija kirjoitti:
Hmä olen kiinteistönvälitystoimistossa töissä ja oon kattonut kaikkien tuttujen luottotiedot, joiden sotu mulla tiedossa.
Kai sä tiedät että se on laitonta ja jos ne saavat sen tietoon, sä joudut pulaan...
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi myös joku pikkupomo kekkeruusi haastattelun lopussa, jossa puhuttiin hieman "vapaammin", että mites nuo luottotiedot, heh heh.
Kysyin, hymyillen kyllä, mutta hieman tiukasti että mitäs se sulle kuuluu. Ukkeli sitten siinä jotain mumisi.
Nauroin ja sanoin sille, että eksä nähnyt minkähintaisella autolla mä ajoin paikalle, siinä pitäisi olla tarpeeksi luottotietoa kaikille... Auto on maksanut yli 60 000 ja on ihan uusi. Tiesin kyllä että se oli nähnyt sen.
Jos alkaa jotain toimiston pikkukikkeleitä nöyristelemään jo alussa niin huomaa ihan heti että onkin nokittavana ihan alimpana ja keittelemäsä pojille kahvia kun ne puhuu tärkeistä asioista. Ei toimi mun kohdalla.
Niimpä niin.. :D Olet varmaan joku tyhjätasku, joka on lainarahalla ostanut sen kotteron ja sitten mennyt luottotiedot, kun ei ollutkaan varaa maksella sitä autoa.
Ensimmäisellä kerralla puhelinhaastattelun jälkeen kun ilmoitettiin että pääsen henk koht haastatteluun kysyttiin saako tarkistaa (pankki -& vakuutusneuvojan työ).
Toisella kerralla pääsin ilman haastattelua töihin saman firman eri osastolle ja ennen työsopimuksen allekirjoitusta kysyttiin tarkistukseen lupa (varallisuudenhoidon assari).
moi, multa oltiin katsottu luottotiedot haastattelun jälkeen ja tiedän toisen, joka kutsuttiin haastatteluun ja sitä ei voitu palkata, koska luottotiedot oli mennyt. Eli ainakin täällä katsottu vasta haastattelun (päätöksen) jälkeen. Vakuutusala.