Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassalla olisi helppo huijata?

Vierailija
29.11.2016 |

Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.

Kommentit (278)

Vierailija
221/278 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kameroista seurataan punnitaanko oikeat tuotteet. Siksi luomu ja tavallinen numero on eri puolilla siinä taulussa. Ja sakot on isot. Tietysti voi väittää, että oli vahinko. Suomessa siitä on kuitenkin saanut sakkoja.

Itse kun olen kassalla jäänyt kiinni väärinpunnitsemisesta, olen onneksi punninut vahingossa kalliimman mukaan. Kassa siten on muuttanut se, koska paino on tiedossa.

Vierailija
222/278 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jättää joku pussukka maksamatta, eipä sitäkään huomaisi.

Kyllä huomaa.

Et voi viedä mitään pussia etkä pussukkaa itsepalvelukassan läpi, maksamatta.

Se reagoi jokaiseen tavaraaan, joka se ohi viedään, myös omaan laukkuusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/278 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jättää joku pussukka maksamatta, eipä sitäkään huomaisi.

Siinä joku vaaka systeemi joka hälyttää jos laitat kassiin jotain mitä et ole käyttänyt lukijassa

Ulkomailla on noita, mutta Suomessa en ole vaa'allisiin kassoihin törmännyt. Mutta vartijoiden kameraseurantabon tarkkaa. Esim.kerran tomaatyilaatikko oli levähtänyt ja laitoin niitä takaisin, niin kanssa hälyytti heti myyjän paikalle. Ja olin tottunut ulkomailla itsepalvelukassan käyttöön, siksi aluksi tein sen huomattavasti nopeammin kuin muut, niin aina tuli hälytys ja kassa laski kassin ja kassakuitkn tavarat. Kun tein hitaasti hälytys ei tullut. Seuranta on tarkkaa, jokaisella kassalla on kamera.

Ainakin Itiksessä oli tuommoinen vaa'allinen kassa, kun nuo itsepalvelukassat aikoinaan yleistyivät. Oli ihan superärsyttävä, kun ei saanut pakata tuotteita kassiin saman tien, vaan kaikki piti ensin latoa sille pienelle vaa'alle ja sitten maksaa.

Monesti käydään puolison kanssa yhdessä kaupassa ja taktiikkana on ollut se, että toinen pakkaa ostokset saman tien ja toinen maksaa mutta tuolla se ei onnistunut.

Vierailija
224/278 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulee omppupussille hintaa jos sattuu pistotarkastuksessa kärähtämään.

Vierailija
225/278 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina kannattaa kerätä ylimääräiset poonukset taskuun.

Vierailija
226/278 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos on kissanruoka purkit 6 pakkauksen setissä, ja koodaat vaan sen yhden purkin niin maksat 4 euroa vähemmän. Kerran tein vahingossa ja toisen kerran rahapulassa.

Vierailija
227/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei oo ottanu hintoja kaikista tuotteista ja olen huomannut vasta aikojen päästä kuittia kattoessa ja mahdollisesti eri kaupungissa asioitu niin en ole lähtenyt selvittämään. Mitään tahallista siis en ole tehnyt. Ehkä viivakoodissa vika. Hyvin pieni osto kyseessä. Ja jos kassa olisi huomannut,kai hän olisi sanonut!

Vierailija
228/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.

Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?

Lidlissä ei tuotakaan ongelmaa, oikeastaan ihan hyvä

Vierailija
229/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tässä ketjussa ahneita ihmisiä :)

Epärehellisiä huijareita, kaikki kärähtäneet pitäisi laittaa kaupan eteen jalkapuuhun.

Vierailija
230/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä punnitsen usein kotimaiset tomaatit ulkoimaisten hinnalla, säästää muutaman euron viikossa.

Miksi et ota suoraan niitä ulkomaisia tomaatteja? Ovat melkein ympäri vuoden maukkaampia kuin suomalaiset.

Vierailija
231/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.

Tämä!

Vierailija
232/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Prismassa kun nainen laittoi yhden tomaatin pussiin, punnitsi ja laittoi tarran pussiin. Tämän jälkeen alkoi lappaamaan lisää tomaatteja pussiin.

Vierailija
233/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?

Hintalappu-viivakoodiin taitaa jotenkin koodautua tuotteen paino?  Eli jos viivakoodin mukaan omenoita on 300 grammaa mutta pakkaustasolle ilmestyy 400 gramman ostos, niin veikkaan että jotakin saattaa näkyä sen kassoja valvovan myyjän silmissä. En tosin ole kokeillut.

En mä sitä kysynyt. Kysyin, että onko kukaan KASSA koskaan punninnut tuotteita, jos ostaa 4 omenaa 3 hinnalla?

Lidlissä kassa punnitsee kaiken.

Vierailija
234/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi opiskelukaveri on tehnyt vartijanhommia, ja hän kertoi, että keväisin perunacaset ovat hyvin yleisiä. Kun ekat kotimaiset uudet perunat tulee myyntiin, niin etenkin vähän iäkkäämmillä on kova hinku niitä saada, mutta hinta on liian kova, joten punnitsevat halvempina perunoina. Kuulemma kun töissä on tylsää, niin hän istuu kopissa kyttäämässä heviosaston kameroita ja käräyttää näitä perunapetoksia harrastavia.

Mikseivät osta halpoja ruotsalaisia uusia perunoita?

Vierailija
235/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosanalla olisi.

En kyllä myisi omaatuntoa muutaman kymmenen centin tähden ja ottaisin tomaatteja sipulin hinnalla. Omatunto kolkuttaisi. Eikö äiti opettanut, oikean ja väärän eroa.

Vierailija
236/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin Prismassa kun nainen laittoi yhden tomaatin pussiin, punnitsi ja laittoi tarran pussiin. Tämän jälkeen alkoi lappaamaan lisää tomaatteja pussiin.

Kiinni jää. Tuo automaatti kyllä hälyttää jos hinta ja paino ei täsmää.

Vierailija
237/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivarkaat vievät kaupoista yli puolet vuosittain varastetusta tavarasta. Mutta tavikset eli amatöörit ovat niitä jotka enimmäkseen jäävät kiinni. Aika surullista jos parin euron huijaus jostain perunoista muuttuu suuriksi sakoiksi ja rikosmerkinnäksi jollekin eläkeläismummolle tai köyhälle nuorelle.

Lopulta me rehelliset asiakkaat joudumme sitten kaikesta maksumiehiksi, koska tiukemmat turvasysteemit näkyvät tietty tuotteiden hinnoissa.

No miettikää yhden tai kahden ylimääräisen ihmisen (vartijan) palkkaus ja siihen päälle vielä hävikin hinta. Ei oo pienistä summista kyse.

Vierailija
238/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tuota samaa. Vaikka kaupassa ja noilla kassoilla on kamerat, mutta mietin että tosiaanko siellä tarkastellaan jonkun yksittäisen ostajan liikkeitä että ottaa noita ja noita omenoita ja tuollaista se näytti kassalla.

Voisi tosiaan kuvitella, että leimaamalla "vahingossa" banaanit vaikka perunoiden hinnalla, niin mistä se itsepalvelukassa sen tajuaa, onko ne banaaneita vai perunoita.

Itsepalvelukassan myyjä erottaa kyllä banaanit perunoista.

Vierailija
239/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut varastamisesta et huijaamisesta.

Vierailija
240/278 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata huijata edes tomaattien kanssa. Kotimaisen tomaatin numero vaa'alla on esim. 95, jolloin otettuasi niitä tomaatteja sormesi pitäisi mennä alatason numeroille ja taas ulkom. tomaatti on esim. 25, jolloin myyjä kyllä huomaa, jos painat väärinpäin nuo. Itse hevi-osastolla työskennellessäni huomasin, kun perheenäiti otti kotimaisia ja painoi ylätason numeroa, meinasin käräyttää, mutta en kehdannut.

Olisit mennyt sanomaan sille mammalle, että kotimaisten numero on siinä alempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä