Itsepalvelukassalla olisi helppo huijata?
Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuota samaa. Vaikka kaupassa ja noilla kassoilla on kamerat, mutta mietin että tosiaanko siellä tarkastellaan jonkun yksittäisen ostajan liikkeitä että ottaa noita ja noita omenoita ja tuollaista se näytti kassalla.
Pistotarkastuksiahan tehdään toisinaan. Itselläni ainakin Ikeassa on tullut pistotarkastus, eli myyjä summittaisesti valitsee asiakkaan, jolta tarkastaa kuitin ja tuotteet, eli onko kaikki tavarat päätyneet kuitille asti. Ja totta kai siis itselläni oli, perusrehellinen kun olen.
Siinä onkin sitten paha selitellä, jos joku/joitakin tuotteita puuttuu kuitilta, näpistyshän se on.
Vierailija kirjoitti:
Otan itsepalvekassoilta muovipussin aina maksamatta. Hahahah.
Ei Prismassa ainakaan onnistut. Itse epähuomiossa unohdin vetää muovipussin viivakoodin ja kone alkoi huutaa että aseta tuote viivakoodin lukijaan ja saom vielä vartijaankin viereeni kyttäämään loppu toimituksen ajaksi. Ihmettelinkin että kuka nyt jonkun muivipussin varastasi, mutta näköjään teitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen kassa sanoi ylilaskutuksesta, että meillä hinnat vaihtelee. Aha? Että teillä hinnat vaihtelee on syy varastamiseen?
Vaihteleehan esim. hedelmien ja vihannesten hinnat paljonkin. Seuraan niitä kuin pörssiä, myös eri kaupoissa. Esim. kesällä oli marjojen hinnoissa eroa kauppojen välillä monia euroja, ja samassa kaupassa saattoi sama marjapaketti maksaa seuraavana päivänä helpostikin 30 % enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistaako ihmiskassa eri punaiset omenalajikkeet pussin läpi? Tai Pirkka-banaanin Chiquitasta jos ottaa tarrat irti?
Minä puolestani ostan kaupan halvimpia banaaneita ja otan Chiquitasta pari tarraa kaupassa rahapussukkaan talteeen ja liimaan ne kotona ennen kuin lapset näkevät, niin luulevat niiden olevan niitä "ainoita oikeita" banskuja :)
Ja mun tuttava leikkaa uusista vaatteistaan kaikki labelit pois, ettei mies näe, mistä halpakaupoista ne on ostettu.
Saatiinko jotain alennuksia siitä, kun ryhdyttiin itse kotona, omilla laitteilla ja nettiyhteyksillä (jotka myös maksavat!), hoitamaan pankkineitien työt? Ei saatu.
Noiden huijaaminen onnistuu siten, että haet kärryyn jonkun helvetin kalliin tuotteen, jonka painon tiedät tarkalleen ja sitten punnitset vaa'alla esim. halvimpia perunoita tasan yhtä suuren kilomäärän kuin mitä se toinen tuote painaa. Punnitse ne perunat kahteen kertaan ja jossain hiukan syrjäisemmässä paikassa laitat sen toisen viivakoodeista sen kalliin tuotteen viivakoodin päälle.
Toki pitää osata valita tuote, jossa ei ole hälytintä.
Onpa tässä ketjussa ahneita ihmisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt tuota samaa. Vaikka kaupassa ja noilla kassoilla on kamerat, mutta mietin että tosiaanko siellä tarkastellaan jonkun yksittäisen ostajan liikkeitä että ottaa noita ja noita omenoita ja tuollaista se näytti kassalla.
Pistotarkastuksiahan tehdään toisinaan. Itselläni ainakin Ikeassa on tullut pistotarkastus, eli myyjä summittaisesti valitsee asiakkaan, jolta tarkastaa kuitin ja tuotteet, eli onko kaikki tavarat päätyneet kuitille asti. Ja totta kai siis itselläni oli, perusrehellinen kun olen.
Siinä onkin sitten paha selitellä, jos joku/joitakin tuotteita puuttuu kuitilta, näpistyshän se on.
Itselleni kävi niin että maksamisen yhteydessä itsepalvelukassa lukittui, ilmoitti satunnaistarkastuksesta ja työntekijä tuli paikalle. Työntekijä vaan kurkkasi näyttöä, kurkkasi nopeasti kassiin ja avasi lukituksen. Sain sen mielikuvan että päätös tarkastuksesta oli järjestelmän/vartijan eikä kyseisen työntekijän mutta voin toki olla väärässäkin.
Vähän jäin miettimään että olinko käyttäytynyt videokameroita vahtivan vartijan silmään epäilyttävästi vai onko kyseessä joku satunnaisgeneraattori kassajärjestelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi niin että maksamisen yhteydessä itsepalvelukassa lukittui, ilmoitti satunnaistarkastuksesta ja työntekijä tuli paikalle. Työntekijä vaan kurkkasi näyttöä, kurkkasi nopeasti kassiin ja avasi lukituksen. Sain sen mielikuvan että päätös tarkastuksesta oli järjestelmän/vartijan eikä kyseisen työntekijän mutta voin toki olla väärässäkin.
Vähän jäin miettimään että olinko käyttäytynyt videokameroita vahtivan vartijan silmään epäilyttävästi vai onko kyseessä joku satunnaisgeneraattori kassajärjestelmässä.
Pistotarkituksen voi välttää ostamalla jonkun alkoholin tuotteet. Laittaa sen ensimmäisenä tuotteena lukijaan niin myyjän on tultava avaamaan laite ja mitään pistotarkastusta ei tapahdu.
Ei ole järkevää varastella. Muiden tuotteiden hinnat nousee,kun inventaariossa huomataan varastetut. Eli kun ei täsmää.
Minä vien joka vuorossa tavaraa maksamatta. Olen kaupassa töissä ja osaan varoa pourumistarkastuksia. On poikaystävä vartiomisliikkeessä vartijana. Sisäpiirin tietoa ; )
Korjaan:, poistumistarkastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää itsepalvelukassoja?Haloo!Lisää vain irtisanomisia luvassa ja lisää työttömiä..Asiakas tekee kaiken työn ja maksaa täyden hinnan.Ei saa edes alennusta.Itse en missään nimessä tule ikinä käyttämään itsepalvelukassoja.
Minä käytän. Paljon helpompaa ja nopeampaa kuin tavallinen kassa. Eikä tarvitse tervehtiä ja kiittää moneen kertaan. Eikä ne itsepalvelukassat toimi ilman huoltoa ja päivittämistä ym. Siihenkin on palkattava ihmisiä.
Heh.. mun tietokone on toiminut viimeiset 8 vuotta ilman huoltoa ja päivittämistä ;)
Sillä onkin kait vain yksi käyttäjä...
Ollaanrehellisiä kirjoitti:
Ei ole järkevää varastella. Muiden tuotteiden hinnat nousee,kun inventaariossa huomataan varastetut. Eli kun ei täsmää.
Sama koskee muutakin tuotteiden käsittelyä. Eli älkää hajottako tuotteita tai viekö kylmästä lämpimään tai lämpimästä kylmään. Tai hylätkö tuotteita: "En mä otakaan tätä." tai "Eikö se sunnuntain alennus ollutkaan vielä voimassa perjantaina, no jätän nää sitten.". Me kaikki joudutaan maksamaan teidän huolimattomuudesta/välinpitämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa.
Hiekkaa pankin eteiseen kirjoitti:
Saatiinko jotain alennuksia siitä, kun ryhdyttiin itse kotona, omilla laitteilla ja nettiyhteyksillä (jotka myös maksavat!), hoitamaan pankkineitien työt? Ei saatu.
Miinuskorkoa luvattiin!
Ahneille ei mikään riitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jättää joku pussukka maksamatta, eipä sitäkään huomaisi.
Siinä joku vaaka systeemi joka hälyttää jos laitat kassiin jotain mitä et ole käyttänyt lukijassa
Ulkomailla on noita, mutta Suomessa en ole vaa'allisiin kassoihin törmännyt. Mutta vartijoiden kameraseurantabon tarkkaa. Esim.kerran tomaatyilaatikko oli levähtänyt ja laitoin niitä takaisin, niin kanssa hälyytti heti myyjän paikalle. Ja olin tottunut ulkomailla itsepalvelukassan käyttöön, siksi aluksi tein sen huomattavasti nopeammin kuin muut, niin aina tuli hälytys ja kassa laski kassin ja kassakuitkn tavarat. Kun tein hitaasti hälytys ei tullut. Seuranta on tarkkaa, jokaisella kassalla on kamera.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanrehellisiä kirjoitti:
Sama koskee muutakin tuotteiden käsittelyä. Eli älkää hajottako tuotteita tai viekö kylmästä lämpimään tai lämpimästä kylmään. Tai hylätkö tuotteita: "En mä otakaan tätä." tai "Eikö se sunnuntain alennus ollutkaan vielä voimassa perjantaina, no jätän nää sitten.". Me kaikki joudutaan maksamaan teidän huolimattomuudesta/välinpitämättömyydestä.
Jätän tuotteen kassalle, jos tuotteessa tai hinnassa on jotain epäselvää. En jätä hyllyjen väliin.
Ai olemassa taitaakin olla vaaka siinä kassalla?
MIlle ihmeen pakkauspuntarille?