Itsepalvelukassalla olisi helppo huijata?
Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
on peri kertaa nähnyt miten itsepalvelukassoille on tullut se random check- ilmoitus ja sen ansiosta sitten joku on jäänyt kiinni varastamisesta. Minunkin ostokset on tarkastettu tässä vuosien mittaan pariin kertaan. Pidän sitä tosi hyvänä systeeminä. Itse maksan ostokset aina kortilla, joten olisin typerä, jos yrittäisin huijata. Kaupoissa on valvontakamerat joka paikassa ja näkevät kyllä niistä vaikka sen, että onko punnittu oikea tuote, tai että mitä tuotteita osti ja mitkä tuotteet maksoi jne., joten en edes viitsi yrittää huijata. Muutenkaan en usko epärehelliseen elämään, joten ihan hyvä, että tsekkejä on ja että huijareita saadaan kiinni.
Mulle tuli kerran tuo tarkastus mutta kukaan ei tullut tarkastamaan joten jätin kaikki ostokset siihen ja lähdin pois,siinähän korjailevat.S market siis kyseessä.
Joo, naurettavan helppoa jos ei herätä huomiota tai jää kuikuilemaan olan yli. En nyt silti suosittele varastamista kellekään.
Niin näin mennään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikös se joku oltu bongattu heviosaston kameroista kun oli väärin tuotteen punninnut? joku vanha pappa ja sai sitten syytteet rikoksesta. on siellä siis joku joskus valppaana eli kannattaa miettiä hetki ennen kun sitä persettään raapii siellä tyhjillä käytävillä
Joo ja säästö siinä olisi ollut tyyliin n. 0,80 euroa. Sakkoja pappa sai sitten yli 1000 euroa!
Näin muistan tapauksen menneen.
Jotenkin tuossa paistaa läpi oikeusjärjestelmän omituisuus sekä epäreiluus.
Jos tapahtuu pahoinpitely ja uhri hakataan miltein hengiltä saa tekijä korkeintaan ehdollisen tuomion ja sakkoja jotain vajaan tonnin sekä korvaamaan uhrille pauttirallaa 3000 euroa kivusta ja särystä.
Nainen raiskataan mutta raiskaus on lyhyt kestoinen niin tuomio on 2 kuukautta ehdollista ja siihen sitten uhrille muutama tuhat euroa.
Yrität hyötyä kaupassa vajaan euron kun et ajattele asioita loppuun.. Saat siitä tuomion ja yli tuhannen euron sakon...
No Suomessa väkivalta rikoksista niistä rikoksista joissa kosketaan toiseen ihmiseen ja loukataan hänen koskemattomuutta saa aivan naurettavan pieniä tuomioita. Ellei kyseessä ole politiikko tai muu kuuluisuus kehen kajotaan.
Toisin on talousrikoksissa... Tee verohuijaus tai kirjanpitorikos niin saat ehdottoman tuomion ja hemmetin moiset korvaukset maksettavaksi. Niin kävi papalle joka yritti hyötyä vajaan euron edestä...
"Päiväsakon rahamäärä määräytyy vähentämällä nettokuukausituloista peruskulutusvähennys 255 euroa ja jakamalla saatu erotus luvulla 60. Päiväsakon alin euromäärä on vähintään 6 euroa."
"Näpistyksestä rangaistuksena on sakko. Sakon suuruuteen vaikuttavat anastetun omaisuuden arvo ja näpistysten toistuvuus. "
Poliisi.fi
"Näpistyksestä tuomitaan 1-120 päiväsakkoa."
Laki24.fi
Kun kauppias siirtää omat työnsä minulle ja on minun vastuulla hoitaa laskutus ja varasto inventarion päivitys niin otan kyllä palkan työstä mitä minun pitää tehdä. Jos en saa alennuksia niin sitten huijaan itsepalvelukassalla mutta minä en palkatta työskentele kauppiaalle
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisellä ole omatunto sitä varten, ettei varasta?!
Se hukkui samaan aikaan kun kauppiaat alkoivat ahnehtimaan maksimaalista voittoa ihmisten pakollisilla selviytymis tuotteilla. Eikö kauppiailla ole omatuntoa kun kiskoo maksimaalista voittoa köyhiltä ihmisiltä joilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin maksaa kauppiaan rahan ahneus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jättää joku pussukka maksamatta, eipä sitäkään huomaisi.
Siinä joku vaaka systeemi joka hälyttää jos laitat kassiin jotain mitä et ole käyttänyt lukijassa
Mut jos ei laske ostoksiaan minnekään ensin vaan pitää niitä käsissään? Mulla on usein tavarst kädessä ja sit laitan suoraan pussiin joka siis on myös kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä joku vaaka systeemi joka hälyttää jos laitat kassiin jotain mitä et ole käyttänyt lukijassa
Mut jos ei laske ostoksiaan minnekään ensin vaan pitää niitä käsissään? Mulla on usein tavarst kädessä ja sit laitan suoraan pussiin joka siis on myös kädessä.
Itse teen niin että otan korista/kärrystä luen tuotteen ja laitan kassiin siinä tasolla ei yleensä itsellö ole mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.
Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?
Jumankauta menee kaupassakäynti säätämiseksi.
Ja sitten kun jää kiinni, niin on poliisin pakeilla, jonkun muutaman euron takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen niin että otan korista/kärrystä luen tuotteen ja laitan kassiin siinä tasolla ei yleensä itsellö ole mitään
Se onkin vaan joissain kaupoissa se mittaaja. Niihin pitää laittaa. Se ei muuten tee yhteistyötä.
Harvemmassa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on valvottuja vaikka siinä ei ketään paikalla olekkaan.
Itsepalvelukassoilla on aina yksi työntekijä.
Ei ole.
Viimeksi tänään ei suostunut skannaamaan ja tuli teksti "odota henkilökuntaa". Ei ketään tullut eikä ollut lähettyvillä. Menin sitten tavalliseen kassaan.
Prismassa on skannereita ja niillä on helppo huijata jos jättää vaan skannaamatta osan. Ei vartija sua voi kytätä koko kauppareissua skannaatko joka ikisen tuotteen kun kaupassa on muitakin ihmisiä. Nehän tuijottaa enimmäkseen olut ja meikki-hyllyllä kävijöitä.
Sattui Lidlissä talvella että ostin kahdenlaista vihannesta ja hedelmän. Vihannekset oli hinnoiteltu hedelmän mukaan, koska se oli ensimmäisenä hihnalla. Vihannekset tuli jälestä. Banaanin hinnalla sain 2 kotimaista kurkkua. Paino sentään oli oikea. Säästöä 2 euroa.
Vierailija wrote:
Miksiköhän joillakin on tarve varastaa tai huijata, vaikka ihan muutamista euroista kyse. Kummallista ja tyhmää.
Samaa mieltä. En itse pystyisi ikinä varastaa mitään.
Varmaan kohta köyhimmät niin tekeekin.
Kyllä valvotaan useilla tavoilla.Kerran unohdin maksaa ja viereinen kassaneiti huomasi heti paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kohta köyhimmät niin tekeekin.
Terveisiä tulevaisuudesta :(
Mikäs siinä, jos sakkoja haluaa maksella.
Kyllä niitä yrittäjiä onneksi kiinnikin jää.
Itse aina seuraan, että kone varmasti ottaa tuotteen hinnan. Joskus tuotetta saa heilutella tovin siinä lukijan edessä, ennen kuin se rekisteröi. Ei tulisi mieleenkään varastaa.