Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassalla olisi helppo huijata?

Vierailija
29.11.2016 |

Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.

Kommentit (278)

Vierailija
181/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim vihannekset ja hedelmät laittaisi halvimman mukaan, samoin paistopisteen tuotteet.

i

Siis ihan aikuisten oikeasti olet valmis ottamaan riskin, siitä että näpistystieto on papereissasi seuraavat 10 vuotta? Joka kerta tulee ilmi kun haet vaikka duunia....????

Vierailija
182/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan itsepalvekassoilta muovipussin aina maksamatta. Hahahah.

Hanki elämä ja sillekin vaikka tarkoitus. SÄÄLITTÄVÄ PIKKU-PASKA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdaleena kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

i

Siis ihan aikuisten oikeasti olet valmis ottamaan riskin, siitä että näpistystieto on papereissasi seuraavat 10 vuotta? Joka kerta tulee ilmi kun haet vaikka duunia....????

http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri…

Näpistyksestä ei tule merkintää rikosrekisteriin, eli ei siitä työnantaja tms. tiedä, ellei erikseen kerro.

Vierailija
184/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että jos tuollainen "punnitsin kalliimmat omenat halvemman hinnalla"-keissi menee oikeuteen, niin kuinka helposti siitä edes saa tuomion kun pitäähän se tahallisuus jotenkin todistaa?

Ei varmasti ole helppoa saada tuomiota, jos vetoaa vahinkoon. 

Vierailija
185/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän mun työnantaja sai kesllä sitten selville mun 16 vuotiaana tehdyt laittomat ajoneuvon haltuunotot? Meni sekin duuni ja ihan tyhmästä syystä.

Vierailija
186/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen pitäis räpsyttää joka autosta kuva sitten. Mutta asiaan, jos asiakkaita aletaan syyttelemään myöskin vahingoista ja kyttäämään, niin voiko kauppaa vastaan nostaa syytteen ylihinnoitelluista tuotteista. Meinaan tämä ei ole ollut yksi tai kaksi kertaa.

Mielenkiintoisia aikoja elämme.

No näinpä se tekee. Joka rekkari kuvataan kahden pisteen välillä ja lasketaan matkaan kulunut aika. Jos ylinopeutta niin sakko matkaan. Todellisuutta jo monissa maissa, esim Puolassa.

Toinen vaihtoehto on gps seuranta ja siitä saadut nopeudet. Taisi joku työryhmä ehdottaa tällaista gps potkaista ylinopeusvalvontaa ja autojen käyttömaksuverotusta Suomeen. Eri teillä eri maksut ja lasku kerran kuussa. Teknisesti helppo toteuttaa tämäkin.

Vierailija
187/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä itsepalvelukassoja kuin enintään kiireessä ja isojen jonojen takia. Teet kassojen työt, voitot ilmaisesta työstäsi menee kauppiaalle ja kassat jää työttömiksi. Mitä järkeä?

Vierailija
188/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias huijaa itsepalvelulla.

Vierailija
189/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varkaat huijaa aina kun on mahdollista. 

Niin kannattaakin. Mikäli on varastamisessa ja huijaamisessa riittävän pätevä pääsee kansanedustajaksi ja hyvällä tuurilla jopa ministeriksi asti.

Vierailija
190/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä itsepalvelukassalla, jolla minä käyn, pystyisi kyllä huijaamaan juuri noin. On siinä yksi työntekijä viittä kassaa kohden, mutta ei se ikinä ole tullut tutkimaan, ostinko juuri niitä omenoita joiden hintalappu pussissa on.

Entä onko kukaan kassa koskaan tarkistanut, että onko pussissa olevat kaikki 4 omenaa punnittu vai vaan kolme?

Olen kyllä ilmoittanut aina nähdessäni kaltaisestasi punnitsijoista kassalle, ja ovat joutuneet maksamaan koko summan, vartijatkin yleensä kutsuttu paikalle.

Vierailija
191/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että jos tuollainen "punnitsin kalliimmat omenat halvemman hinnalla"-keissi menee oikeuteen, niin kuinka helposti siitä edes saa tuomion kun pitäähän se tahallisuus jotenkin todistaa?

Ei varmasti ole helppoa saada tuomiota, jos vetoaa vahinkoon. 

Yleensä ne ihmiset jotka otetaan tästä kii, joko ovat syyllistyneet tähän aiemminkin (samalle ihmiselle käy useasti tämä vahinko??) tai punnitsevat väärin tomaatit, banaanit, perunat.. Tuskinpa kaikki vahinkoa. Ei kukaan täysjärkinen otakkaan kiinni jos mummo ostaa 80e edestä tavaraa ja punnitsee yhden tomaattipussin halvempien hinnalla. Huomautuksen mummo toki asiasta saa.

Vierailija
192/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan aina kaupasta noin, eli punnitsen tuotteet halvimpien hedelmien mukaan. Olen tehnyt säästöä ainakin 80e tuolla taktiikalla.

Vierailija
193/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä itsepalvelukassoja kuin enintään kiireessä ja isojen jonojen takia. Teet kassojen työt, voitot ilmaisesta työstäsi menee kauppiaalle ja kassat jää työttömiksi. Mitä järkeä?

Kaupassa asioiminen on nopeampaa. En minä kannata keinotekoista työpaikkojen ylläpitoa. 

Vierailija
194/278 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin laitan itse tuotteet lukijaan ja siten varmistan, että kaikki luetaan vain kerran jo ennen kuin maksan. Muutenkin aika tympeä odotella muniaan neppaillen, kun kassa lukee ostoksiasi.  

Vierailija
195/278 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisille sanoisin että jos ei pysty sopeutumaan sääntöihin ja lakeihin, niin ehkä kannattaa miettiä missä vika. Ap ja hänen kaltaiset on varmasti juurikin niitä keskenkasvuisia säännöt on tehty rikottaviksi- tyyppejä. Ehkä kannattaa kasvaa aikuiseksi, eikä kapinoida kuin joku teini. Jos ei ole varaa ostaa vaikka kalliimpia omenoita, niin ei osta, elämässä ei muutenkaa saa aina mitä haluaisi. Pettymyksiä tulee. Eli kasva ap aikuiseksi.

Vierailija
196/278 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisille sanoisin että jos ei pysty sopeutumaan sääntöihin ja lakeihin, niin ehkä kannattaa miettiä missä vika. Ap ja hänen kaltaiset on varmasti juurikin niitä keskenkasvuisia säännöt on tehty rikottaviksi- tyyppejä. Ehkä kannattaa kasvaa aikuiseksi, eikä kapinoida kuin joku teini. Jos ei ole varaa ostaa vaikka kalliimpia omenoita, niin ei osta, elämässä ei muutenkaa saa aina mitä haluaisi. Pettymyksiä tulee. Eli kasva ap aikuiseksi.

Siinä ei ole mitään keskenkasvuista, että pitää jotain sääntöjä ja lakeja typerinä. Lait eivät suinkaan ole täydellisiä, vaan niitä korjataan ja muutetaan vastaamaan nykypäivän tarpeita jatkuvasti. Tietenkin se on keskenkasvuista, että pitää kaikkia sääntöjä typerinä ilmen, että osaa perustella miksi.

Lähes kaikki älykkäimmät ja luovimmat ihmiset ovat joutuneet toimimaan vähintään yleistä mielipidettä vastaan. Se ei toki tarkoita, että perseilijä olisi automaattisesti älykäs tai luova. 

Vierailija
197/278 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up up😁

Vierailija
198/278 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai noilla huijataan ja kiinnijäämisen riski on pieni. Mutta halvemmaksi tulee kuin henkilökunnan palkkaaminen. Ja asiakkaathan sen hävikin maksaa.

Vierailija
199/278 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tarkoituksella huijannut itsepalvelukassoilla, mutta on pari kertaa käynyt niin, että olen maksanut tuotteesta vähemmän kuin alunperin piti. Ihmetellyt vain että menipä rahaa vähemmän kuin luulin.

Kotona jälkeenpäin selvinnyt syykin kuittia tutkiessa, en ole maininnut kaupassa asiasta, enkä ole tietoisesti ko. porsaanreikää käyttänyt. Ajattelin niin, että jos tuote on hinnoiteltu väärin, se ei ole minun moka.

Syötän tavarat lukijaan usein korista, mutta laitan ne kyllä pakkauspuntarille. Aina myyjä hymyilee ja kiittää käynnistä. Kukaan ei ole koskaan pysäyttänyt. Yhden kerran on tehty tarkastus ostoksiin ja kaikki ok.

Käytän usein mikäli on vähän ostettavaa ja pitkät jonot muilla kassoilla. Sama virhe on tullut joskus normikassallakin. Luonteeltani olen sellainen, että jos kärryn pohjalle jää joku kynsilakka tms. ja olen ostokset jo maksanut, niin näytän lakan kassalle ja maksan sen erikseen, vaikka kukaan ei huomaisi sitä sieltä. Eli koskaan en tarkoituksella huijaa, ei musta vaan ole siihen.

Vierailija
200/278 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tarkoituksella huijannut itsepalvelukassoilla, mutta on pari kertaa käynyt niin, että olen maksanut tuotteesta vähemmän kuin alunperin piti. Ihmetellyt vain että menipä rahaa vähemmän kuin luulin.

Kotona jälkeenpäin selvinnyt syykin kuittia tutkiessa, en ole maininnut kaupassa asiasta, enkä ole tietoisesti ko. porsaanreikää käyttänyt. Ajattelin niin, että jos tuote on hinnoiteltu väärin, se ei ole minun moka.

Syötän tavarat lukijaan usein korista, mutta laitan ne kyllä pakkauspuntarille. Aina myyjä hymyilee ja kiittää käynnistä. Kukaan ei ole koskaan pysäyttänyt. Yhden kerran on tehty tarkastus ostoksiin ja kaikki ok.

Käytän usein mikäli on vähän ostettavaa ja pitkät jonot muilla kassoilla. Sama virhe on tullut joskus normikassallakin. Luonteeltani olen sellainen, että jos kärryn pohjalle jää joku kynsilakka tms. ja olen ostokset jo maksanut, niin näytän lakan kassalle ja maksan sen erikseen, vaikka kukaan ei huomaisi sitä sieltä. Eli koskaan en tarkoituksella huijaa, ei musta vaan ole siihen.

Siis mitä ihmeen porsaanreikää? Joskus ketjun alentamia tuotteita ei olla ehditty aleliputtaa tai tarjouskyltti on tippunut hyllystä, mutta ihan samalla hinnalla ne tulisivat perinteiselläkin kassalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän