Positiiviset huumeseulat - mitä nyt tapahtuu?
En ole raskaana, vaan lapseton nuori nainen, joka joutui tänään yllättäen huumeseuloihin. Viihdekäytän 5-10 kertaa vuodessa tiettyä ainetta, enkä kutsuisi itseäni narkkariksi. Mitä minulle nyt tapahtuu? Työpaikka arvatenkin lähtee alta mutta entä muuten?
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Viljelyohjeita löytyy netistä. Yksi huomio oli muuten se, että linnut helposti tuhoavat sadon. Et silleen.
On se vaan aika saatanan kumma, että hamppu kasvoi Suomessa normaalina ja hyvin yleisenä maatalouskasvina useita satoja vuosia, vaikka ei ollut edes traktoreita, etkä sitä saa sitä kasvamaan edes traktorin kanssa siellä pellossasi. Ei se ihan noin vaikeaa olet mitä sinulla siellä mielikuvitusfarmillasi on koko ajan se hampunkasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi maailman paras energiakasvi -juttu on yksi hippien mantra. Jatkan jenkkikokemuksiani. Itseäni älykkäämmät ja hirveen tiedostavat kaverini olivat lukeneet keisarin uudet vaatteet - toisella oikeen hamppupaperille painettu. Kirja siis kertoo kannabiksen ja sen kieltämisen historian. Paljon siinä on varmasti totta, mutta varmasti nyös valittuja totuuksia ja tarkoituksellista vääristelyä. Niin tai näin, yksi pääjuju vissiin on, että hamppu kiellettiin, koska isoilla teollisuusjäteillä oli patentit keinokuituihin ja kilpaileva hamppu haluttiin pistää pois markkinoilta.
Tässä kohtaa kannabiksen puolustelit hurmoksessaa kääntävät silmät nurin ja kertovat kuinka hamppu on maailman mahtavin juttu. Ei tarvitse lannoitusta, ei rikkaruohojen myrkytystä - koska se on itse rukkaruoho! Oikeesti mulle on selitetty näin.Kerroin, että EU:ssa maksettiin (ainakin silloin) kuituhampulle aika kovaa tukea ja silti viljelyhalukkuus on niukkaa. Selitin, että mikään ei kasva ilman ravinteita jne. Kaverini oikesti suuttui minulle ja kertoi kuinka minä uskon propgandaan enkä suostu ymmärtämään sitä mikä on oikeasti totta.
Söin jossain vaiheessa hampun siemeniä hyvien rasvahappojen vuoksi ja luin öljyhampun kasvattamisesta. Ei mitenkään helppo kasvi. Minulla on peltoa ja oikeasti kiinnosti, mutta viljelyteknisesti tosi haastava - toisin kuin polttelijat (ilman traktoria) tietävät.
Anekdootti. Pohjois Kaliforniassa kasvatetaan sikana ja osa on puolijulkista, mutta silti suurinosa laitonta, vaikka menee lääkekäyttöön. Tyypillinen jenkkien kaksinaissysteemi, jota ei voi järjellä selittää. Kaverini ystävä oli pari kesää tällaisella tilalla töissä. Nukkui kuulemma kerran huoneessa, jossa oli useampi satatuhatta riihikuivaa. Hän teki siis ihan farmihommia siellä. Oman palkkansa hän sai toisessa osavaltiossa tuntemattomalta tyypiltä. Ihan tosi hämärä kuvio ja mun mielestä järjetön riski, että joku menee pieleen - hullua mennä töihin moiseen operaatioon.
Palstan satusetä tuli sitten taas uuteen ketjuun uudella kannabissadulla. Että ihan maanviljelijä olet siellä roolileikkien täyttämässä keinotodellisuudessasi nykyään? Kovaa on kannabisvastustus edelleen, ja harmittaa varmaan kovin se, että kannabis on maailman monipuolisin kasvi. Ja tietysti myös maailman vähähaittaisin päihde ja erinomainen lääke- ja energiakasvi, jonka viljelyssä Jokioisten maataloustutkimuskeskuksessa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka sinä et sitä traktorillasi saisi kasvamaan siellä pellossasi, jossa elelet. Muut viljelijät ovat myös joka vuosi onnistuneet Suomessa satojen hehtaariensa kanssa, vaikka sinä ei osaisi maatasi viljellä traktorillasi. Hamppu kasvoi muuten täällä hyvin ennen traktoreitakin.
Ihan hyvä mätsi olet niihin kavereihin. Ensin pyydän osoittamaan kohdan, jossa vastustin kannabista.
Ja että satoja hehtaareja. Täysin marginaalissa olevaa pellavaakin on puolitoistatuhatta hehtaaria, viljaa 1.1 miljoonaa hehtaaria. Hamppuala on niin pieni, että ei ollut tilastossa yksilöity.
Apulantaa tarvitsee niinkuin muutkin kasvit, rikoista kärsii (vaikka hyvä kasvusto varjostaa toki hyvin). Suurin ongelma on se, että kesä ei tahdo riittää, pitäis kylvää eksna ja puinti menee lokakuulle. Lokakuussa puinti on tosi kurjaa ja sääriski suuri. Lisäksi finolan sivuilta olin lukenut noita kuivausohjeita - homehtuu tosi helposti, eikä kestä lämpöä.Viljelyohjeita löytyy netistä. Yksi huomio oli muuten se, että linnut helposti tuhoavat sadon. Et silleen.
Satusetä tuli taas selittämään. Miksi et saanut siellä pelloillasi edes hamppu-nimistä rikkaruohoa kasvamaan sillä traktorillasi, kun muilla ei ole vastaavia ongelmia Suomessa ollut, vaikka viljelypinta-alaa hampulla on ollut jo yli tuhat hehtaaria? Koko ajan kasvanut.
Ei siinä nyt enää selitys auta. Olet tosi surkea maanviljelijä, joka ei osaa kasvattaa edes rikkaruohoja. Kesä on ainakin Jokioisilla aina ollut sen verran pitkä, että öljyhamppu kasvaa siellä helposti yli kolme metriseksi joka kesä. Se on ollut aina melkoinen näky.
Ehkä sinun kesäsi omalla mielikuvitusfarmillasi on lyhyempi kuin siellä. Satusetä.
Ensin vilejlyalat:
http://stat.luke.fi/sites/default/files/kmm_2015.xls
Sitten finolan viljelyohje:
http://www.finola.fi/OLJYHAMPUN%20VILJELYTEKNIIKKA%20%202005.PDF
Josta lainauksena vaikkapa:
"Maaningalla satoa ei puitu, sillä lintujen aiheuttama tuho oli liian suuri."
Hampun kasvukausi on dokumenttien mukaan 120-140vrk. Vertailuksi kevätvehnä (viljakasveista pisin) on luokkaa 100-110. Ja tuo 110 siis ihan korkein.
En yhtään epäile etteikö kasva mahtavaksi, mutta tuleentuu vasta tosi myöhään. En ole hampun vastustaja ja ihan oikeasti kiinnosti viljelykasvina, koska olen hamppua terveystuotteina itse ostanut (rouhetta). On vaan huvittavaa, kun hipit ottaa asian täysin mustavalkoisena.
Minua ei kiinnosta pätkääkään möyriä puimutilla märällä pellolla maaperää tiivistämässä lokakuun lyhynevinä päivinä, jolloin ei edellisen päivän sade enää tahdo kuivua.
En missään väittänyt, että viljely olisi mahdotonta, vain että se on kaikkea muuta kuin helppoa. Tiedän luomutilan, joka kasvattaa hamppua ja tuotteistaa itse pidemmälle. Näin hommassa voi taloudellisesti olla juuri ja juuri järkeä, vaikka vaikeaa se on silti.
Kasvitilan tuotto keskimäärin 2015 oli luokkaa 300€/kk. Melkein sen verran on muksun päivähoitomaksu. Tilanteen ollessa tämä, viljelen mieluummin mahdollisimman lyhyen kasvukauden, jotta jää aikaa tienata rahat lainanlyhennyksiin palkkatöillä. Hippiheinä ei todellakaan ole mikään oikotie onneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viljelyohjeita löytyy netistä. Yksi huomio oli muuten se, että linnut helposti tuhoavat sadon. Et silleen.
On se vaan aika saatanan kumma, että hamppu kasvoi Suomessa normaalina ja hyvin yleisenä maatalouskasvina useita satoja vuosia, vaikka ei ollut edes traktoreita, etkä sitä saa sitä kasvamaan edes traktorin kanssa siellä pellossasi. Ei se ihan noin vaikeaa olet mitä sinulla siellä mielikuvitusfarmillasi on koko ajan se hampunkasvatus.
Ensinnäkin farmi samoin kuin viitteeni ovat todellisia. Toisekseen kyllä sitä ennen kannatti tehdä montaa muutakin hommaa - vaikka miiluttaa tervaa tai loukuttaa omat pellavat.
Maailma on muuttunut. Minulla on väderstadin (ruotsalainen äesfirma) historiikki, jossa on mainittu joka vuosikymmenellä miestyöpäivän hinta viljakiloissa. En ulkoa muista, mutta nykyään töpäivän (työnantajan hinta) 150€ hinnalla saa yli tonnin viljaa. (12€/h työnantajan kuluilla = 20€/h * 7,5h=150€).
Selvää on että 60-luvulla viljatonnin arvo oli ihan eri luokkaa.
Eli se, että joku hankala homma kannatti hevosvetoaikana, ei tarkoita tänäpäivänä juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki videoon joka näyttää millaista jälkeä syntyy alkoholistien tutustuessa kannabikseen. https://www.youtube.com/watch?v=fMJyaQmt22g Ei suomalainen viinaanmenevä perunanenä kannabiksella viinaa korvaa. Ottaa sen viinan lisäksi ikävä kyllä. Ilman tätä päihdevammaista porukkaa kannabis olisi ollut laillista jo pitkän aikaa.
Eiköhän se kannabis ole alkoholiin kuolevien alkoholistien pienin murhe elämässä?
Eikä suomalainen viinaa korvaa kannabiksella, koska sinä et haluaisi siihen antaa edes mahdollisuutta, vaan kaikin keinoin pyrit ylläpitämään toimimatonta järjestelmää, joka aiheuttaa yksinään kannabiksen suurimmat haitat.
Itse en ole alkoholia käyttänyt humalahakuisesti vuosiin. Eikä kannabispäihtyneenä tule paljonkaan juotua, koska siinä puuhassa tulee äkkiä vain paha olo. Alkoholistit eri asia, koska ovat jo jatkuvaan ja vakavaan myrkytystilaan maailman voimakkaimmalla ja tappavimmalla nestehuumeella tottuneet.
Tietäisit asian, jos edes kerran olisit kokeillut, mutta olet juuri sellainen "asiantuntija", jolla ei mitään tietoa aiheesta ole, mutta selitys on kovaa.
Tiedän asiasta enemmän kuin voit kuvitellakaan. Juuri tuon mustavalkoisen fundamentalistisen maailmankuvan vuoksi kaltaisesi pölhöt jarruttavat laillistamisprosessia. Propagandasi on yhtä uskottavaa, kuin 90-luvun huumevalistus. Ikävintä tässä on se, että täysi kritiikittömyys kannabista kohtaan vie kaiken pohjan myös positiivisista argumenteista. Miksi vaikeutat kannabiksen laillistamista?
Vierailija kirjoitti:
Hippiheinä ei todellakaan ole mikään oikotie onneen.
Jankuti jankuti, satusetä. Sinulla ei ole maatilaa, eikä traktoria, etkä ole koskaan viljellyt muuta kuin tuota jatkuvaa eri asioista valehtelua netissä, jossa leikit typeriä roolileikkejäsi. Hamppu kasvaa hyvin Suomessa, kuten se on kasvanut satoja vuosia sitten ja satojen vuosien ajan, ja kesän aikana ainakin Jokioisilla hamppu ehtii hyvin kasvamaan yli kolme metriseksi.
Kaikki tietosi on aina vain netistä kaivettua ja mitään todellista asiantuntemusta sinulla ei ole millään alalla, jos Google ei sitten sinulle sitä "asiantuntemusta" takaa. Valehtelet netissä aamusta iltaan eri asioista ja kannabisketjut ovat yleisimpiä, joissa sekoilet ja valehtelet. Olet siis jollain tavalla sairas, koska terve ihminen ei valehtele koko ajan tai kuvittele olevansa vaikkapa joku maanviljelijä, jolla on mielikuvitusfarmillaan ongelmia koko ajan rikkaruohon kasvatuksessa, vaikka se muilta kyllä onnistuu oikeassa maailmassa erinomaisesti.
Ja edelleen kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, ja myös edelleen se on myös maailman monipuolisin energia- ja lääkekasvi, jolla on käyttöä myös ravintona. Maailman monipuolisin kasvi. Se ei muutu, vaikka valehtelisit kulloinkin olevasi ihan mitä tahansa, mytomaani. Mytomania on paha sairaus. Ehkä olet ihan eläkkeelläkin psyykkisten sairauksiesi johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän asiasta enemmän kuin voit kuvitellakaan. Juuri tuon mustavalkoisen fundamentalistisen maailmankuvan vuoksi kaltaisesi pölhköt jarruttavat laillistamisprosessia. Propagandasi on yhtä uskottavaa, kuin 90-luvun huumevalistus. Ikävintä tässä on se, että täysi kritiikittömyys kannabista kohtaan vie kaiken pohjan myös positiivisista argumenteista. Miksi vaikeutat kannabiksen laillistamista?
Et sinä mitään tiedä, mutta luulet kyllä kovasti tietäväsi. Ihan kuin Irti Huumeista ry:n perustajakin, jonka mielestä kaikki maailman paha johtuu kannabiksesta.
Kerro toki, millä tavalla kannabis on kovinkin haitallista, kun sitä voidaan vaikkapa lääkekäytössä kuitenkin käyttää jopa monisatakertaisesti päihdekäyttöön verrattuna ja vuosienkin ajan ilman ongelmia? Useita grammoja päivässä. Lääkekäyttäjiä on varmaan maailmassa jo kymmeniä tuhansia, mutta missä on se yksi uutinen lääkekäytön aiheuttamista haitoista, joilla olisi jotain merkitystä jossain?
Kerro toki, mikä päihde on vähähaittaisempi, tai mikä kasvi monipuolisempi?
AP. Miksi ihmeessä sä käytät edes muutaman kerran vuodessa?? Koita selvittää sun elämä jotenkin muuten <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi maailman paras energiakasvi -juttu on yksi hippien mantra. Jatkan jenkkikokemuksiani. Itseäni älykkäämmät ja hirveen tiedostavat kaverini olivat lukeneet keisarin uudet vaatteet - toisella oikeen hamppupaperille painettu. Kirja siis kertoo kannabiksen ja sen kieltämisen historian. Paljon siinä on varmasti totta, mutta varmasti nyös valittuja totuuksia ja tarkoituksellista vääristelyä. Niin tai näin, yksi pääjuju vissiin on, että hamppu kiellettiin, koska isoilla teollisuusjäteillä oli patentit keinokuituihin ja kilpaileva hamppu haluttiin pistää pois markkinoilta.
Tässä kohtaa kannabiksen puolustelit hurmoksessaa kääntävät silmät nurin ja kertovat kuinka hamppu on maailman mahtavin juttu. Ei tarvitse lannoitusta, ei rikkaruohojen myrkytystä - koska se on itse rukkaruoho! Oikeesti mulle on selitetty näin.Kerroin, että EU:ssa maksettiin (ainakin silloin) kuituhampulle aika kovaa tukea ja silti viljelyhalukkuus on niukkaa. Selitin, että mikään ei kasva ilman ravinteita jne. Kaverini oikesti suuttui minulle ja kertoi kuinka minä uskon propgandaan enkä suostu ymmärtämään sitä mikä on oikeasti totta.
Söin jossain vaiheessa hampun siemeniä hyvien rasvahappojen vuoksi ja luin öljyhampun kasvattamisesta. Ei mitenkään helppo kasvi. Minulla on peltoa ja oikeasti kiinnosti, mutta viljelyteknisesti tosi haastava - toisin kuin polttelijat (ilman traktoria) tietävät.
Anekdootti. Pohjois Kaliforniassa kasvatetaan sikana ja osa on puolijulkista, mutta silti suurinosa laitonta, vaikka menee lääkekäyttöön. Tyypillinen jenkkien kaksinaissysteemi, jota ei voi järjellä selittää. Kaverini ystävä oli pari kesää tällaisella tilalla töissä. Nukkui kuulemma kerran huoneessa, jossa oli useampi satatuhatta riihikuivaa. Hän teki siis ihan farmihommia siellä. Oman palkkansa hän sai toisessa osavaltiossa tuntemattomalta tyypiltä. Ihan tosi hämärä kuvio ja mun mielestä järjetön riski, että joku menee pieleen - hullua mennä töihin moiseen operaatioon.
Palstan satusetä tuli sitten taas uuteen ketjuun uudella kannabissadulla. Että ihan maanviljelijä olet siellä roolileikkien täyttämässä keinotodellisuudessasi nykyään? Kovaa on kannabisvastustus edelleen, ja harmittaa varmaan kovin se, että kannabis on maailman monipuolisin kasvi. Ja tietysti myös maailman vähähaittaisin päihde ja erinomainen lääke- ja energiakasvi, jonka viljelyssä Jokioisten maataloustutkimuskeskuksessa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka sinä et sitä traktorillasi saisi kasvamaan siellä pellossasi, jossa elelet. Muut viljelijät ovat myös joka vuosi onnistuneet Suomessa satojen hehtaariensa kanssa, vaikka sinä ei osaisi maatasi viljellä traktorillasi. Hamppu kasvoi muuten täällä hyvin ennen traktoreitakin.
Tällä hetkellä Coloradossa on ennätysmäärä psykoosiin sairastuneita ja Coloradon hallitus oikeasti pohtii kieltolain laatimista uudestaan. Olen kierrellyt paljon Canabiscuppeja ( kannabis messut) sielä ihmisten silmistä näkyy se että nyt ei olla ihan terveellä pohjalla. Suurin osa on suoraan sanottuna psykoosissa. He kaipaisivat täyshoitoa.
Esimerkiksi Hollannissa on vuosikymmeniä mielisairaalat täynnä kannabiksen käyttäjiä, koska eivät erota todellisuutta todesta.
Amen tälle. Olen itse ollut sairaanhoitajana opiskelijavaihdossa kuten ammattiini kuuluu. Ja todennut että ei Hollannin mallille. Niin monta sataa tuhatta ellei miljoonaa on päänsä vioittanut kannabiksella. On ihme että koko yhteiskunta siellä pelaa yhtään mihinkään suuntaan.
Ystäviäni on ollut sairaanhoitajina opintovaihdossa myös Coloradossa jossa on pahempi tilanne koska kannabislajikkeet ovat niin korkeita. Jopa 40% thx arvoja on mitattu. Erityisesti pahamaineisin on Super hemp Canabis sativa x white widow meadow thc power lajike. Sillä nuoriso saa päänsä ikuisesti sekaisin. Me sairaanhoitajat taistelemme psykooseja vastaan kovalla työllä yötä päivää ja mikään ei tuntuisi tehoavan. Kertokaa läheisillenne että kannabis on ehdottoman paha eikä lainkaan hyvä tai lääke. Ei ei ei. PAha paha paha. Muistakaa se.
Vierailija kirjoitti:
Eli se, että joku hankala homma kannatti hevosvetoaikana, ei tarkoita tänäpäivänä juuri mitään.
Älä viitsi satusetä. Farmi sinulla on edelleenkin vain siellä mytomaanin mielikuvituksessasi, jossa leikit erilaisia roolileikkejäsi päivittäin netin keinotodellisuudessa. Ei sinusta ole maanviljelijäksi kun ei edes rikkakasvia saa kasvamaan. Entä oletko nyt ollut mielisairaalan suljetulla osastolla taas yli 20 kertaa? Entä oletko leikkinyt nyt viime aikoina jotain ammattimuusikkoa?
Palkkakulut eivät liity millään tavalla siihen, miten hamppu kasvaa Suomen kesässä jopa yli kolmemetriseksi. Jos hamppua ei kannata kasvattaa taloudellisista seikoista johtuen, se on täysin eri asia kuin se, että hamppu kasvaa Suomen kesässä edelleen samalla tavalla kuin satoja vuosia sittenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti, satusetä. Sinulla ei ole maatilaa, eikä traktoria, etkä ole koskaan viljellyt muuta kuin tuota jatkuvaa eri asioista valehtelua netissä, jossa leikit typeriä roolileikkejäsi. Hamppu kasvaa hyvin Suomessa, kuten se on kasvanut satoja vuosia sitten ja satojen vuosien ajan, ja kesän aikana ainakin Jokioisilla hamppu ehtii hyvin kasvamaan yli kolme metriseksi.
Kaikki tietosi on aina vain netistä kaivettua ja mitään todellista asiantuntemusta sinulla ei ole millään alalla, jos Google ei sitten sinulle sitä "asiantuntemusta" takaa. Valehtelet netissä aamusta iltaan eri asioista ja kannabisketjut ovat yleisimpiä, joissa sekoilet ja valehtelet. Olet siis jollain tavalla sairas, koska terve ihminen ei valehtele koko ajan tai kuvittele olevansa vaikkapa joku maanviljelijä, jolla on mielikuvitusfarmillaan ongelmia koko ajan rikkaruohon kasvatuksessa, vaikka se muilta kyllä onnistuu oikeassa maailmassa erinomaisesti.
Ja edelleen kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, ja myös edelleen se on myös maailman monipuolisin energia- ja lääkekasvi, jolla on käyttöä myös ravintona. Maailman monipuolisin kasvi. Se ei muutu, vaikka valehtelisit kulloinkin olevasi ihan mitä tahansa, mytomaani. Mytomania on paha sairaus. Ehkä olet ihan eläkkeelläkin psyykkisten sairauksiesi johdosta.
Noh, en ole valehdellut ketjussa kertaakaan. En ole esim. väittänyt hamppua viljelleeni. Montaa muuta lajia olen viljellyt ja traktoreitakin on useampi. Minulla on kaksi ammattia ja viljelijä on niistä toinen. Samoin on se toinen tutkintoni.
Tyypillistä nettinillitystä sinulta on se, että jatkuvasti hyökkäät minun henkilööni ja ohitat faktuaaliset argumentit täysin.
-Hampulla on tosipitkä kasvukausi
-Hampulla on maalajitoiveita, niinkuin muillakin kasveilla
- hamppu kaipaa lannoitusta ihan niinkuin muutkin kasvit
-hamppu vaatii tosi hyvän alun, että se pystyy varjostamaan rikat, koska sille ei ole hyväksyttyjä rikkakasviaineita
-Myöhään syksyllä puiminen ei ole kivaa
-ja ne kuivatusohjeet (joita en nyt jaksa googlettaa, koska sitten ne olisi vaan googeletettua roskaa) antaa ymmärtää, että kuivatus ei ole helppoa. Siemen ei saa seistä kärryssä kauaa tai se homehtuu, eikä siemenet kestä kovaa kuivatuslämpöä.
Siitä vaan kumoamaan faktoja.
miltä tuntuu olla väärässä? sekä arviossasi minusta, että itse aiheesta?
Nuoret kuolee vaan. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä Coloradossa on ennätysmäärä psykoosiin sairastuneita ja Coloradon hallitus oikeasti pohtii kieltolain laatimista uudestaan. Olen kierrellyt paljon Canabiscuppeja ( kannabis messut) sielä ihmisten silmistä näkyy se että nyt ei olla ihan terveellä pohjalla. Suurin osa on suoraan sanottuna psykoosissa. He kaipaisivat täyshoitoa.
Esimerkiksi Hollannissa on vuosikymmeniä mielisairaalat täynnä kannabiksen käyttäjiä, koska eivät erota todellisuutta todesta.
Amen tälle. Olen itse ollut sairaanhoitajana opiskelijavaihdossa kuten ammattiini kuuluu. Ja todennut että ei Hollannin mallille. Niin monta sataa tuhatta ellei miljoonaa on päänsä vioittanut kannabiksella. On ihme että koko yhteiskunta siellä pelaa yhtään mihinkään suuntaan.
Ystäviäni on ollut sairaanhoitajina opintovaihdossa myös Coloradossa jossa on pahempi tilanne koska kannabislajikkeet ovat niin korkeita. Jopa 40% thx arvoja on mitattu. Erityisesti pahamaineisin on Super hemp Canabis sativa x white widow meadow thc power lajike. Sillä nuoriso saa päänsä ikuisesti sekaisin. Me sairaanhoitajat taistelemme psykooseja vastaan kovalla työllä yötä päivää ja mikään ei tuntuisi tehoavan. Kertokaa läheisillenne että kannabis on ehdottoman paha eikä lainkaan hyvä tai lääke. Ei ei ei. PAha paha paha. Muistakaa se.
Jo ensimmäinenkin kannabispiikki voi tappaa! Varokaa!
Siis huh. Pakko kommentoida kun jengi on nii typerää ja elää jossain 40-luvulla yhä. Tiesittekö, että 90-00 luvulla vaikuttaneet ministeritason polititikotkin on tunnustaneet käyttäneensä mm. kannabista nuoruusaikoinaan? Koulutettuja, liberaaleja tyyppejä ja kaikkea muuta kun kirjaviisastelijoita on näistäkin tyypeistä tullut. Satunnainen käyttö/kokeilu ei tee kenestäkään päihdeongelmaista saatika nistiä.
Kannabiksen laillistaminen on toinen ja mutkikkaampi juttu, mutta ei oo lainkaan kaukaa haettua sanoa alkoholin olevan tälle yhteiskunnalle vähintään yhtä suuri ongelma. Oon itse akateeminen ja toimeentuleva veronmaksaja joka jäi epäonnisesti nalkkiin satunnaisesta sätkästä hetki sitten. Kuntani käytännön mukaan kävin pari kertaa päihdepolilla juttelemassa(ja tuhlaamassa tärkeetä työtä tekevien tyyppien aikaa) mutta merkintää mulla ei näy missään(tarkastettu). Tulliin tm. korkean turvaluokituksen hommiin en käsittääkseni voi hakeutua kahteen vuoteen, harmi.
219 jatkaa vielä: Mullakin on kyllä tuttuja, joille o hatsi maistunut siinä määrin että sen huomaa vaikuttavan jo ihan normaaliin ajatuksenjuoksuunkin. Mitään hermomyrkkyihin rinnastettavaa päihdettä ei varmasti ole syytä nauttia "normina". On kutenkin ihan naurettavan tekopyhää tylyttää kannabista kymmenesti vuodessa käyttäviä ihmisä nisteksi ja päihdeongelmaisiksi kun pullo viiniä viikossa on monelle kukkahattutädillekin vakio.
APn pomo ei muuten taida edes olla velvollinen ilmoittamaan tuloksesta muille viranomaisille? Jos on, niin tuskin pelkän seulan perusteella saat sakkorangaistusta tms. julkisen puolen seuraamuksia, pitäis jäädä kiinni "itse teossa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, en ole valehdellut ketjussa kertaakaan. En ole esim. väittänyt hamppua viljelleeni. Montaa muuta lajia olen viljellyt ja traktoreitakin on useampi. Minulla on kaksi ammattia ja viljelijä on niistä toinen. Samoin on se toinen tutkintoni.
Tyypillistä nettinillitystä sinulta on se, että jatkuvasti hyökkäät minun henkilööni ja ohitat faktuaaliset argumentit täysin.-Hampulla on tosipitkä kasvukausi
-Hampulla on maalajitoiveita, niinkuin muillakin kasveilla
- hamppu kaipaa lannoitusta ihan niinkuin muutkin kasvit
-hamppu vaatii tosi hyvän alun, että se pystyy varjostamaan rikat, koska sille ei ole hyväksyttyjä rikkakasviaineita
-Myöhään syksyllä puiminen ei ole kivaa
-ja ne kuivatusohjeet (joita en nyt jaksa googlettaa, koska sitten ne olisi vaan googeletettua roskaa) antaa ymmärtää, että kuivatus ei ole helppoa. Siemen ei saa seistä kärryssä kauaa tai se homehtuu, eikä siemenet kestä kovaa kuivatuslämpöä.
Et sinä ole tehnyt tässä ketjussa yhtään mitään muuta kuin valehdellut koko ajan ja leikkinyt jotain maanviljelijää.
Mitä faktoja pitäisi mielestäsi kumota?
Hampulla on tosipitkä kasvukausi? Niin on, mutta jos kasvukausi on niin pitkä mielestäsi, niin ihan erinomaisesti hamppu kuitenkin ehtii hyvin Suomen kesässä kasvamaan jopa yli kolmemetriseksi ja tuottamaan jopa siemeniä ilman ongelmia. Jos se ei siihen kykenisi, sitä ei kannattaisi öljykasvina kasvatella Suomessa lainkaan, koska öljy on siemenissä.
Hyvin siis kasvaa, eli vaikka kasvukausi on niin perkuleen pitkän pitkä, Suomen kesä riittää yleensä kuitenkin ihan erinomaisesti saattamaan kasvin kasvun loppuun asti. Varmaan osuutta asiaan on silläkin, että hamppu on C4-kasvi, jollaisia maailmassa ei paljonkaan ole. C4-kasvihan kykenee hyväksikäyttämään ilman hiilidioksidia huomattavasti tehokkaammin kuin ”tavalliset” kasvit.
Siitä syystä hampusta tulee toivottavasti yksi merkittävä kasvi ilmastonmuutoksen torjunnassa. Jos siis ihmiskunnalla järkeä siinä määrin on, että se tajuaa käyttää tuota ainutkertaista kasvia muunakin kuin vain välineenä sakkolappujen kirjoittamiseen, vankiloiden täyttämiseen ja jatkuvana valehtelun kohteena, joka jopa elättää jotkut ihmiset.
-Hampulla on maalajitoiveita, niinkuin muillakin kasveilla? Onko tässä jotain kumoamista mielestäsi?
-Hamppu kaipaa lannoitusta ihan niinkuin muutkin kasvit? En ole koskaan edes väittänyt, etteikö vaatisi. Mutta se ei kaipaa mitään Kemiran teholannoitusta. Hevosen-, lehmän- ja lampaanpaskaa ja paskaa yleisesti ottaen muutenkin kun vetelee peltoon, niin se jo riittää ilman ulkopuolista kemiaa tekemään kasvun taian. Enemmän typpeä, vähemmän fosforia. Eikös se niin ollut? Sinunkin juttusi (täytenä hevonpaskana) lannoittaisi siis aika ison pläntin peltoa.
-Hamppu vaatii tosi hyvän alun, että se pystyy varjostamaan rikat, koska sille ei ole hyväksyttyjä rikkakasviaineita? Eipä ole ongelmia pahemmin ollut. Hamppu nopeakasvuisena C4-kasvina hukuttaa nopeasti pikkuiset kitisijät pellossa ja valtaa plaanin. Käyhän Jokioisilla itse kesän lopulla katsomassa, miten kasvaa Suomen kesässä hamppupelto. Tajuat ehkä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mitään hermomyrkkyihin rinnastettavaa päihdettä ei varmasti ole syytä nauttia "normina". /quote]
Onneksi kannabis on täysin myrkytöntä, eikä edes useiden grammojen päivittäiskäyttö kannabiksen lääkekäytössä aiheuta ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen laillistaminen on toinen ja mutkikkaampi juttu
Ei siinä ole mitään mutkikasta. Se riittää, että ryhdytään noudattamaan nykyistä lainsäädäntöä, joka jo nyt mahdollistaa sen, että kannabiksen käytöstä ja kasvatuksesta omaan käyttöön ei tarvitse syyttää, eikä rangaista. Ei tarvitse edes lakia muuttaa, riittää, että jo aikaa sitten säädettyä lakia vain aletaan noudattamaan.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Patologinen_valehtelu
Yritähän nyt vaan uskoa, että sinulla ei ole mitään maatilaa. Olet edelleenkin vain pelkkä satusetä, joka netissä leikkii erilaisia roolileikkejä aamusta iltaan.
Nuoret kuolee vaan. kirjoitti:
Me sairaanhoitajat taistelemme psykooseja vastaan kovalla työllä yötä päivää ja mikään ei tuntuisi tehoavan./quote]
Mielikuvitusmaanviljelijöitä ja mielikuvitussairaanhoitajia. Kyllä te kannabisvastaiset olette tosiaan kovia satuilemaan. Millä tavalla te "sairaanhoitajat" taistelette psykooseja vastaan kovalla työllä yötä päivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän asiasta enemmän kuin voit kuvitellakaan. Juuri tuon mustavalkoisen fundamentalistisen maailmankuvan vuoksi kaltaisesi pölhköt jarruttavat laillistamisprosessia. Propagandasi on yhtä uskottavaa, kuin 90-luvun huumevalistus. Ikävintä tässä on se, että täysi kritiikittömyys kannabista kohtaan vie kaiken pohjan myös positiivisista argumenteista. Miksi vaikeutat kannabiksen laillistamista?
Kerro toki, millä tavalla kannabis on kovinkin haitallista, kun sitä voidaan vaikkapa lääkekäytössä kuitenkin käyttää jopa monisatakertaisesti päihdekäyttöön verrattuna ja vuosienkin ajan ilman ongelmia? Useita grammoja päivässä. Lääkekäyttäjiä on varmaan maailmassa jo kymmeniä tuhansia, mutta missä on se yksi uutinen lääkekäytön aiheuttamista haitoista, joilla olisi jotain merkitystä jossain?
?
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kannabiksesta-voi-saada-psykoosin/…
"Britanniassa arvioidaan, että 14 prosenttia psykoottisista sairauksista johtuisi kannabiksen käytöstä ja vuosittain ehkäistäisiin noin 800 skitsofreniatapausta, jos kannabiksesta luovuttaisiin."
"Kipua lievittävien vaikutusten kylkiäisenä voi tulla psyykkisiä vaikutuksia. Sveitsiläisen Bernard Farvatin raportin mukaan synteettinen THC aiheutti kahdeksasta koehenkilöstä kahdelle akuutin psykoosin."
Rahoitusalalla ainakin pakolliset myös.
Aina, kun tulee uutena taloon, työhöntulotarkastuksessa otetaan. Varataan kylläkin aika aiemmin, joten tietää mitä tulossa.