Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gilmoren tyttöjen lopetus!

Vierailija
25.11.2016 |

Eikö kukaan oo vielä kattonut gilmoren tyttöjä loppuun? Mä haluan keskustella siitä lopetuksesta, musta se oli niin täydellinen!!! Oon tunnin jo venannut josko joku tekisi aloituksen av:lle, tiedän kyllä että mulla ei ole elämää :D

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mä ajattelin, että olisi ollut kauheaa jos sarja olisi loppunut siihen, että Rory ilmoittaa 22-vuotiaana olevansa raskaana, koska silloin hänen koko tulevaisuutensa olisi mennyt "hukkaan". Mutta toisaalta, silloinhan lapsi olisi ollut 9-vuotias (?) näissä uusissa jaksoissa ja Roryn elämä olisi voitu kirjoittaa niin että lapsesta huolimatta hän sai hyvän työpaikan ja elämä luistaa jne.

Sen sijaan tää 32-vuotiaana äitinsä luona asuva työtön ja rahaton sinkku-Rory on vähän... surkuhupaisa. Toisaalta, jos Rory kerran kirjoittaa menestyneen kirjan ja samalla jatkaa Gilmoren tyttöjen sukua (paitsi jos sieltä tuleekin poika), niin lopetus on ihan ok :) Vähän mixed feelings tän asian suhteen. Haluaisin jatkoa sarjalle, mutta en usko sitä tulevan.

Vierailija
62/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tuli mieleen 4. kaudesta Parisin poikaystäväkuviot Jamien ja professorin kanssa sekä Roryn suhtautuminen...

"I want to talk about you having an affair with Professor Asher Fleming and at the same time stringing along poor Jamie, with no concern for his feelings."

Näiden uusien jaksojen Rory-kuvioissa häiritsi ehkä eniten se, että tuo pettämistouhu Paulin ja Loganin kanssa oli niin "out of character" eli ei oikein sovi siihen, kuka Rory on. Rory tekee virheitä, mutta esim. Dean/Lindsay-kuviossa Rory hyvin nopeasti myönsi tehneensä väärin. Samaten Lorelai antoi todella kovaa palautetta Dean-tapauksen jälkeen sekä suhtautui hyvin kielteisesti siihen, että 5. kauden alkupuolella Rory & Logan sopivat, että on OK tapailla muita. Tässä mielessä myös Lorelai on vähän "out of character" suhtautuessaan niin kevyesti Roryn Paul&Logan-kuvioon.

Siis on eri asia tehdä virheitä kuin tehdä virheitä ihan hyvällä omalla tunnolla, koska jälkimmäinen on pinnallista ja laskelmoivaa. Jotenkin näistä uusista jaksoista puuttui sitä lämpöä mihin on totuttu. Muuten kyllä tykkään siitä, että Loreilaissa ja Roryssa on virheitä tekevä inhimillinen puoli, mutta se vain olisi saanut olla hieman... inhimillisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt,kun yön yli olen nukkunut ja kelvannut tarkemmin niin päällimmäinen tunne on pettymys ja ärsytys. Kyllä tommonen sarja minkä loppua on odottanut niin pitäisi osata päättää fiksummin. Kuusi tuntia käytettävänä ja tämänkö siitä sai irti? Ihan turhiin juttuihin oli haudattu aikaa. Sinällään hauskoja juttuja mutta olisi voinut olla tiivistetymmin. Kuten ne musikaali ja ne meksikolaiset palvelijat. Ja loppu oli niin ärsyttävä. Tunnen oloni petetyksi.

Vierailija
64/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suretti, kun Luken ja Aprilin suhde tuntui jotenkin kuihtuneelta. Ja miksi April oli niin nolo ja lapsellinen? Se vaikutti aikaisemmin kypsemmältä kuin nyt aikuisena. Ja missä Mr. Kim oli ollut kaikki nämä vuodet? Oliko Sookie muka hylännyt perheensä työn vuoksi? Mitä ihmeen työtä Sookie edes teki? Kuulosti erikoiselta. Eikö Dragonflyssa muka ollut kahteen vuoteen kokkia? Miksi Lorelai ja Luke eivät olleet puhuneet koko suhteensa aikana lasten hankkimisesta, vaikka kummatkin siitä haaveilivat aiemmin? Miksi he menivät sijaiskohtuklinikalle, jos eivät olleet puhuneet asiaa etukäteen läpi? Miksi Lorelai oletti pystyvänsä tekemään todella haastavan vaelluksen ilman mitään kokemusta tai ennakkovalmisteluita?

Vierailija
65/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Mä pöhlönä luulin, että nuoren Aprilin näyttelijä on sama, joka näyttelee vanhempana Modern Familyssä sitä fiksua tyttöä. Ihmettelinkin miksi on siinäkin sarjassa samanlaisessa nörttiroolissa. Nyt kun näin Aprilin vanhempana niin huomasin, että eipäs olekaan lainkaan sama näyttelijä :D

Minusta koko April-kuvio oli alunperinkin huono enkä olisi halunnut tätä Luken salattua ihmelasta sarjaan ollenkaan.

Ei Emily minusta ollut näissä uusissa jaksoissa kuihtunut, vaan hehkeä ja timmissä kunnossa. Ei uskoisi, että on 10 vuotta vanhempi. Miss Pattyä en edes nähnyt kunnolla. Tai ehken vain tunnistanut, jos oli niin kutistunut.

Zack ja Lane oli molemmat selvästi vänhentuneet. Tosin ymmärrettävää, koska eikös Lanen näyttelijä ole lähempänä Lauren G:n ikää.

Oliko sen Tristanin näyttelijä mukana siinä Chilton-kohtauksessa? Olisi voinut näyttää enemmän. Jossain kohtaa kävi mielessä, että päätyyköhän Rory sittenkin maisterinopintojen pariin ja lopulta Chiltoniin opettamaan. Mutta sitten tulikun tämä kirjajuttu, mikä olikin parempi.

Sen Teho-osaston Elizabethinäkin tutuksi tulleen näyttelijän hahmo (Valas vai hiuri/jänis) oli vähän..hmm.

Vierailija
66/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni 22-vuotias amerikkalainen yliopisto-opisjelija on juuri yhtä lapsellinen kuin Aprilkin. Vaihdossa ollessani tapasin hämmentävän monta samanikäistä amerikkalaisnuorta, jotka oli juuri tuon kaltaisia sekä käytökseltään että pukeutumistyyliltään :)

Vierailija
67/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT: Mä pöhlönä luulin, että nuoren Aprilin näyttelijä on sama, joka näyttelee vanhempana Modern Familyssä sitä fiksua tyttöä. Ihmettelinkin miksi on siinäkin sarjassa samanlaisessa nörttiroolissa. Nyt kun näin Aprilin vanhempana niin huomasin, että eipäs olekaan lainkaan sama näyttelijä :D

Minusta koko April-kuvio oli alunperinkin huono enkä olisi halunnut tätä Luken salattua ihmelasta sarjaan ollenkaan.

Ei Emily minusta ollut näissä uusissa jaksoissa kuihtunut, vaan hehkeä ja timmissä kunnossa. Ei uskoisi, että on 10 vuotta vanhempi. Miss Pattyä en edes nähnyt kunnolla. Tai ehken vain tunnistanut, jos oli niin kutistunut.

Zack ja Lane oli molemmat selvästi vänhentuneet. Tosin ymmärrettävää, koska eikös Lanen näyttelijä ole lähempänä Lauren G:n ikää.

Oliko sen Tristanin näyttelijä mukana siinä Chilton-kohtauksessa? Olisi voinut näyttää enemmän. Jossain kohtaa kävi mielessä, että päätyyköhän Rory sittenkin maisterinopintojen pariin ja lopulta Chiltoniin opettamaan. Mutta sitten tulikun tämä kirjajuttu, mikä olikin parempi.

Sen Teho-osaston Elizabethinäkin tutuksi tulleen näyttelijän hahmo (Valas vai hiuri/jänis) oli vähän..hmm.

Lane on uskomattoman hyvännäköinen 43-vuotiaaksi!! Menee alle kolmekymppisestä helposti.

Ja ei, Chad Michael Murray ei ollut tytölle flirttaillut Tristan. Valitettavasti. Olisin todella halunnut nähdä Tristanin omassa kohtauksessaan.

Mulla ei muuta valitettavaa kuin että Roryn ja Jessin suhde olisi saanut kehittyä vähän enemmän.

Vierailija
68/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni 22-vuotias amerikkalainen yliopisto-opisjelija on juuri yhtä lapsellinen kuin Aprilkin. Vaihdossa ollessani tapasin hämmentävän monta samanikäistä amerikkalaisnuorta, jotka oli juuri tuon kaltaisia sekä käytökseltään että pukeutumistyyliltään :)

Saman huomasin minäkin jenkeissä asuessani. Vaikka moni on toki alle 21-vuotiaanakin ollut alkoholin kanssa tekemisissä, mutta silti jotenkin se maaginen 21 vuoden ikäraja aiheutti sen että siinä iässä ollaan vieläkin teinejä... tunsin itseni tooooodella vanhaksi heidän seurassaan :D

Vierailija
69/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.dailymail.co.uk/video/tvshowbiz/video-1365143/Liz-Torres-unr…

Siinä linkki kohtaukseen jossa Miss Patty on. Hän oli myös ihan alussa, jossa Rory ja Lorelai kävelee kaupungissa tanssikoulun ohi ja Miss Patty huikkaa ovelta.

Vierailija
70/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua suretti, kun Luken ja Aprilin suhde tuntui jotenkin kuihtuneelta. Ja miksi April oli niin nolo ja lapsellinen? Se vaikutti aikaisemmin kypsemmältä kuin nyt aikuisena. Ja missä Mr. Kim oli ollut kaikki nämä vuodet? Oliko Sookie muka hylännyt perheensä työn vuoksi? Mitä ihmeen työtä Sookie edes teki? Kuulosti erikoiselta. Eikö Dragonflyssa muka ollut kahteen vuoteen kokkia? Miksi Lorelai ja Luke eivät olleet puhuneet koko suhteensa aikana lasten hankkimisesta, vaikka kummatkin siitä haaveilivat aiemmin? Miksi he menivät sijaiskohtuklinikalle, jos eivät olleet puhuneet asiaa etukäteen läpi? Miksi Lorelai oletti pystyvänsä tekemään todella haastavan vaelluksen ilman mitään kokemusta tai ennakkovalmisteluita?

April oli vasta 22-vuotias ja monet amerikkalaiset on noloja ja lapsellisia vielä siinä iässä. Hänellä myös näytti olevan jonkin sortin identiteettikriisi, joten en pidä tätä juonenkäännettä epäuskottavana; moni sen ikäinen etsii itseään. Mutta siitä olen samaa mieltä että koko Aprilin olisi voinut jättää sarjasta alunperinkin pois, en tykännyt tästä hahmosta yhtään.

Mr. Kim on koko ajan ollut kuvioissa, mutta sarjan jatkuviin vitseihin kuului se, että häntä ei koskaan näytetty. Siksi tämä oli hauska pikku lisä että Lanen isän kasvot näytettiin vihdoin :)

Ja ymmärtääkseni Sookie ei ole jättänyt perhettään vaan he asuvat kaikki jossain huitsin kuusessa ja Sookie kehittää Jacksonin kanssa vihanneksia tai jotain muuta yhtä hauskaa :D

Luken ja Lorelain kommunikointiongelmat eivät ole mitään uutta, mutta käsitin, että kun Emily niin suoraan paukautti asian Lorelain naamaan, niin Lorelai tajusi, että ei helvetti olisi varmaan pitänyt selvittää tää jo aikoja sitten. Mutta luojan kiitos tää oli ehkä vaan sellainen "pakollinen" juonikuvio minkä piti saada "closure" eikä ne oikeasti ryhtyneet lapsen hankintaan, koska Lorelaihan on jo vajaa viiskymppinen! (Ja luultavasti Lorelai oli tuttuun tapaansa vaan raahannut Luken klinikalle ihan vaan tutustumaan eikä vielä oikeasti päättämään lapsen hankinnasta.)

Tuo vaellus-juttu oli kyllä erikoinen ratkaisu Lorelailta, mutta ei sitten onneksi oikeasti päätynyt tekemään sitä :D Ehkä se oli vaan sellainen "pitää päästä pois selkiyttämään ajatukset" -juttu jonka aikana selvisi sekä isä-asiat että tarve päästä naimisiin.

Vierailija
71/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Emilyn valaanpyyntimuseon pesti oli? :D

Vierailija
72/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se Emilyn valaanpyyntimuseon pesti oli? :D

Emily löysi vihdoin itsensä ja mistä hän tykkää 50 seurapiirivaimovuoden jälkeen :)

Vierailija
73/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eilisestä asti mikä mua jäi siinä lopussa häiritseen ja keksin sen nyt että Emilystä ja Lorelaista me nähtiin että ne teki päätökset elämänsä suhteen ja olivat onnellisia - me voidaan nyt hyvillä mielin luopua heistä ja jättää elämään niitä omia elämiään onnellisina. Sen sijaan Roryn kohdalla raotettiin uutta lukua ja lyötiin kirja kiinni, ei tiedetä miten Rory asiaan suhtautuu, mitä ajattelee ja onko onnellinen vai kauhuissaan. En usko että monikaan halutessaan closuree (eikö tälle oo suomeks mitään sanaa?!) haluaa mitään elämänkertaa nähdä missä kerrataan kaikki mutta ainakin itse näissä sarjoissa joita on seurannut vuosia, sarjoissa jonka hahmot on vähän niinkun perheenjäseniä kaipaan kyllä sitä että kun heistä on pakko luopua niin sen voi tehdä tietäen mikä hahmon kohtalo on. Vaikka totuushan on se että jos tarina jatkuis niin kukaan ei tiedä mitä tapahtuis mutta kun tarina loppuu niin ne hahmot jää siihen mielentilaan missä ne on, Roryn mielentila on meille arvotus. 

En itse kaipaa aina onnellista loppua, surullinenkin loppu käy mutta ehdottomasti kaipaan sen varmuuden, tiedon siitä mihin mä jätän sen rakkaan hahmon kun meidän tiet eroaa. Toi loppu ois ollut täydellinen ilman niitä neljää sanaa! Mutta ne avas uuden luvun, uuden tarinan ja uudet tunteet joita meille ei nyt kerrota. Se harmittaa. Toki voidaan jokainen kuvitella mielessämme mitä Rory ajattelee ja mitä ajatteli mutta ei se oo sama, se on fanficciä :D 

Aprilin hahmo oli vieraan tuntunen mullekin, outo kehitys hahmolla ja ihmettelin myös sitä miten etäisiä ne on Luken kanssa. En ymmärtänyt miks Miss Pattystä ei tehty enemmän Pattyn näköstä, eka katsomalla luulin että se on eri näyttelijä. 

Vierailija
74/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Mr. Kim ei ole ollut aina kuvioissa. Hahmosta puhuttiin ensimmäisellä kaudella, mutta myöhemmin hahmoon ei viitattu missään jaksossa, vaan annettiin ymmärtää Mrs. Kimin kasvattavan Lanea yksin. Mr. Kimin poissaoloa ei ole koskaan selitetty. Olin kyllä hieman "wtf?"n, kun Mr. Kim yhtäkkiä olikin mukana. :D

Vierailija
75/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, eiköhän jokainen nyt tajunnut sen että voi ajatella niin että Roryn kirja on tuo sama tarina jota me on tv:ssä seurattu jne mutta tuommoinen ei todellakaan ole mun mielestä GG:lle ominaista "huumoria", kuuluu enemmän jonnekin satumaailmaan ja paljon kliseisempään fiktioon. Että kiitos vaan selvennyksestä, ei ollut tarpeen. 

Vierailija
76/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin eilisestä asti mikä mua jäi siinä lopussa häiritseen ja keksin sen nyt että Emilystä ja Lorelaista me nähtiin että ne teki päätökset elämänsä suhteen ja olivat onnellisia - me voidaan nyt hyvillä mielin luopua heistä ja jättää elämään niitä omia elämiään onnellisina. Sen sijaan Roryn kohdalla raotettiin uutta lukua ja lyötiin kirja kiinni, ei tiedetä miten Rory asiaan suhtautuu, mitä ajattelee ja onko onnellinen vai kauhuissaan. En usko että monikaan halutessaan closuree (eikö tälle oo suomeks mitään sanaa?!) haluaa mitään elämänkertaa nähdä missä kerrataan kaikki mutta ainakin itse näissä sarjoissa joita on seurannut vuosia, sarjoissa jonka hahmot on vähän niinkun perheenjäseniä kaipaan kyllä sitä että kun heistä on pakko luopua niin sen voi tehdä tietäen mikä hahmon kohtalo on. Vaikka totuushan on se että jos tarina jatkuis niin kukaan ei tiedä mitä tapahtuis mutta kun tarina loppuu niin ne hahmot jää siihen mielentilaan missä ne on, Roryn mielentila on meille arvotus. 

En itse kaipaa aina onnellista loppua, surullinenkin loppu käy mutta ehdottomasti kaipaan sen varmuuden, tiedon siitä mihin mä jätän sen rakkaan hahmon kun meidän tiet eroaa. Toi loppu ois ollut täydellinen ilman niitä neljää sanaa! Mutta ne avas uuden luvun, uuden tarinan ja uudet tunteet joita meille ei nyt kerrota. Se harmittaa. Toki voidaan jokainen kuvitella mielessämme mitä Rory ajattelee ja mitä ajatteli mutta ei se oo sama, se on fanficciä :D 

Aprilin hahmo oli vieraan tuntunen mullekin, outo kehitys hahmolla ja ihmettelin myös sitä miten etäisiä ne on Luken kanssa. En ymmärtänyt miks Miss Pattystä ei tehty enemmän Pattyn näköstä, eka katsomalla luulin että se on eri näyttelijä. 

Tiivistit ajatukseni tosi hyvin, kiitos! Miksi jätettiin asiat NOIN kesken? Olisi edes näytetty Roryn oma reaktio asiaan. Liikaa kysymyksiä jäi nyt ilmaan.

Vierailija
77/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aika jännä että näin moni vihaa Loganin kavereita, musta ne oli ihan hulvattomia hahmoja jo varsinaisen sarjan aikanakin :D Siis joo ymmärrän että onhan se vähän hassua olla tismalleen samanlainen vielä yli 30-vuotiaanakin (röyhkeitä ja rehvastelee rikkauksillaan), mutta silti jotenkin nostalgiahuuruissani tykkään kyllä pojista :)

Mäkin vähän ihmettelen miksen tykkää niistä. Yleensä olen varsin anglofiili ja rakastan yläluokkaisella brittiaksentilla puhuvia miehiä, eli Finnin kaltaisia, mutta tässä sarjassa tuo koko joukkio rikkauksineen ja pöyhkeilyineen vain ärsytti. Ehkä johtuu siitä, etten koskaan pitänyt Loganista ja siksi nuo 5-7 kaudet on jäänyt mulle vähän etäisimmiksi.

Finn on australialainen.

Vierailija
78/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nuo neljä sanaa muka ollut alunperinkin suunnitteilla Roryn sanomiksi.. Jos ne pitikin olla Lorelain sanomat viimeset sanat, kertoo Rorylle että on raskaana. Siitä ei ois jääny yhtään avonainen olo jos olisivat juuri menneet Luken kanssa naimisiin ja olisi raskaana. 

Vierailija
79/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nuo neljä sanaa muka ollut alunperinkin suunnitteilla Roryn sanomiksi.. Jos ne pitikin olla Lorelain sanomat viimeset sanat, kertoo Rorylle että on raskaana. Siitä ei ois jääny yhtään avonainen olo jos olisivat juuri menneet Luken kanssa naimisiin ja olisi raskaana. 

"Mom, I am pregnant". Eli tuskinpa on tarkoitettu lorelain sanoiksi rorylle.

Vierailija
80/224 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mom, I am pregnant". Eli tuskinpa on tarkoitettu lorelain sanoiksi rorylle.

Ihan uteliaisuudesta, miksi alapeukkua? Jos ne neljä sanaa olivat nimenomaan "mom i am pregnant", ei lorelain sanoiksi rorylle niitä voi kuvitella mitenkään päin, mielummin sitten vaikka lorelain sanoiksi emilylle jos rory ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi