Gilmoren tyttöjen lopetus!
Eikö kukaan oo vielä kattonut gilmoren tyttöjä loppuun? Mä haluan keskustella siitä lopetuksesta, musta se oli niin täydellinen!!! Oon tunnin jo venannut josko joku tekisi aloituksen av:lle, tiedän kyllä että mulla ei ole elämää :D
Kommentit (224)
Ja hei lorelai on viimeisissä jaksoissa 48, ei mikään paras ja todennäköisin ikä saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nuo neljä sanaa muka ollut alunperinkin suunnitteilla Roryn sanomiksi.. Jos ne pitikin olla Lorelain sanomat viimeset sanat, kertoo Rorylle että on raskaana. Siitä ei ois jääny yhtään avonainen olo jos olisivat juuri menneet Luken kanssa naimisiin ja olisi raskaana.
"Mom, I am pregnant". Eli tuskinpa on tarkoitettu lorelain sanoiksi rorylle.
Lorelai olisi voinut sanoa, "Rory, I'm pregnant".
Mutta itse ajattelen, että kyllä se oli Rory koko ajan. Koska "full circle", elämä jatkuu ja seuraava sukupolvi Gilmoren tyttöjä saa alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ja hei lorelai on viimeisissä jaksoissa 48, ei mikään paras ja todennäköisin ikä saada lapsia.
No hei hei vaan, minä puhuinkin niistä sanoista alunperin eli seiskakauden lopussa jos Sherman-Palladino olisi senkin kauden kirjottanut! Eli Lorelai olisi ollut 38. Ja tosiaan neljä viimeistä sanaa olivat mom, yeah, I'm ja pregnant. Jos olisi toisin päin niin ne olis ollut Rory, yeah, I'm ja pregnant. Simppeliä.
Ja jos joku ei siis tiedä niin Sherman-Palladino on jo aiemmin paljastanut että hänellä oli mietittynä se mihin sarja päättyy ja nuo neljä viimeistä sanaa, niihin olisi sarjan lopettanut jos olisi ollut sitä viimeistä kautta tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nuo neljä sanaa muka ollut alunperinkin suunnitteilla Roryn sanomiksi.. Jos ne pitikin olla Lorelain sanomat viimeset sanat, kertoo Rorylle että on raskaana. Siitä ei ois jääny yhtään avonainen olo jos olisivat juuri menneet Luken kanssa naimisiin ja olisi raskaana.
"Mom, I am pregnant". Eli tuskinpa on tarkoitettu lorelain sanoiksi rorylle.
Ihan uteliaisuudesta, miksi alapeukkua? Jos ne neljä sanaa olivat nimenomaan "mom i am pregnant", ei lorelain sanoiksi rorylle niitä voi kuvitella mitenkään päin, mielummin sitten vaikka lorelain sanoiksi emilylle jos rory ei kelpaa.
Ihan uteliaisuudesta, luetko viestejä mihin vastaat ja katsoitko noita jaksoja edes? Viisastelit nuo viimeiset sanat väärin ja missasit kokonaan sen mistä lainaamasi kirjoittaja puhuu.
Itse olen kyllä varma että nuo sanat oli alunperinkin Roryn sanat, Lorelain ja Roryn suhteen ainutkertaisuus saa pysyä sellaisena eikä Lorelai saa lisää lapsia. Ei siinä olisi mitään jännittävää tai hienoa jos Lorelai menisi Luken kanssa naimisiin ja kertoisi olevansa raskaana, Roryn sanomina noilla sanoilla on paljon enemmän iik-faktoria.
Se pitkä musikaali kohtaus oli perseestä...olis voinut olla puolet lyhyempi,kun kuitenkin tarvittiin se uusi laulu mikä sai lorelain lähtemään. Se biisi iski muuten kovaa,itkin kuin vesiputous..itse tykkäsin niistä rikkaista miehistä,tosin toivoin,että logan ois jäänyt roryn luo..
Rory<3Logan toivottavasti myös jatkossakin..
Se lorelain muisto isästään oli ihana :')
Ainiin ja se emilyn palvelijakuvio ärsytti myös..Ihana et sanoin kerhon eukoille suorat sanat ja muutti,mut liika on liikaa
Ihana ilmapiiri täällä, kuten vauva.palstalle taitaa tunnuksenomaista ollakin. Jatkakaa, pilasin jo päiväni tämän yhden näsäviisaan kanssa.
Hei, GG on niin lämminhenkinen sarja, että sen keskustelut ei saa mennä vauvapalstatappeluksi, josko? :) Peace and love!
Apua se on nyt ohi ..... Suositelkaahan jotain vähän samantyylisä "hyvänmielen" sarjoja??
Vierailija kirjoitti:
Aika moni 22-vuotias amerikkalainen yliopisto-opisjelija on juuri yhtä lapsellinen kuin Aprilkin. Vaihdossa ollessani tapasin hämmentävän monta samanikäistä amerikkalaisnuorta, jotka oli juuri tuon kaltaisia sekä käytökseltään että pukeutumistyyliltään :)
Samaa mieltä, tässä suhteessa Aprilin lapsellisuus oli aivan luontevaa. Hän tosin oli hyvin pikkuvanha jo silloin aiemmissa jaksoissa (olin muuten siinä käsityksessä, että hän olisi silloin ollut 13-14, eikä 12v), ja selkeästi superälykäs, MIT:n opiskelija, joten enemmän luulisi, että hän olisi ollut edelleen ikäistään vanhemmin käyttäytyvä. Mielestäni parempi näin, etsii itseään. Ehkä osittain kyseessä se, että ei ole sosiaalisesti kovin lahjakas, tämä käsitys minulle jäi alkuperäisestäkin sarjasta. On keskittynyt siellä MIT:ssa vain opiskelemaan (no okei, kukapa siellä ei), sosiaalinen elämä jäänyt vähäiseksi, ei ehkä osaa/uskalla oma itsensä, vaan luulee, että täytyy käyttäytyä tietyllä tavalla ja siksi kokeilee näitä eri rooleja. Aika luonnollista vielä tuossa iässäkin.
Gilmore fani kirjoitti:
Apua se on nyt ohi ..... Suositelkaahan jotain vähän samantyylisä "hyvänmielen" sarjoja??
Hart of Dixie oli aivan ihana pikkukylään sijoittuva sarja, mutta harmi kun sekin loppui viime vuonna. Neljäs tuotantokausi jäi tyhmästi kesken.
^^ ja Pushing Daisies oli kanssa tosi erikoinen sarja :) Harmi että sekin lopetettiin.
Se miten Rory kohteli Paulia, ei tosiaankaan kuulunut Roryn roolihahamoon ja ärsytti mua ihan suunnattomasti.
Sookieta ei voitu näyttää enempää, koska Melissa McCarthy meinasi tehdä aluksi kokanaan oharit uusintajaksoille. Keittiösekoilu oli musta sarjalle tyypillistä ja hyvin toimivaa. Olisin vaan kaivannut Sookieta mukaan salahäihin tai ees Jacksonia.
Vierailija kirjoitti:
Gilmore fani kirjoitti:
Hart of Dixie oli aivan ihana pikkukylään sijoittuva sarja, mutta harmi kun sekin loppui viime vuonna. Neljäs tuotantokausi jäi tyhmästi kesken.
Olin tulossa ehdottamaan juurikin tätä samaa. Kannattaa katsoa Hart of Dixie, se on myös ihana hyvänmielen sarja!
Vierailija kirjoitti:
Se miten Rory kohteli Paulia, ei tosiaankaan kuulunut Roryn roolihahamoon ja ärsytti mua ihan suunnattomasti.
Sookieta ei voitu näyttää enempää, koska Melissa McCarthy meinasi tehdä aluksi kokanaan oharit uusintajaksoille. Keittiösekoilu oli musta sarjalle tyypillistä ja hyvin toimivaa. Olisin vaan kaivannut Sookieta mukaan salahäihin tai ees Jacksonia.
Muakin ärsytti se ettei Rory voinut edes lähettää sitä erotekstaria. Mutta siinä vaiheessa kun Paul erosi Rorysta, niin he olivat olleet yhdessä vajaat kolme vuotta, joten sanoisin että poika ei ole mikään penaalin terävin kynä kun ei tajunnut aiemmin että Rorya ei kiinnosta....
Mulla on niin tyhjä olo kun nyt se on lopullisesti ohi :'( Mikä sarja tai kirja voisi korvata tän tyhjiön? :D (oon siis jo nähnyt ton hart of dixien)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoimet loput ovat parhaita! En tykkää siitä, että tarina kertoo aivan kaiken tarkalleen loppuun asti, koska elämäkin on aina vähän auki...
Itse olen 34-vuotias ja aivan tuuliajolla. En omista mitään, säästötili näyttää nollaa, olen työpaikassa joka on vaan "ok", olen rakastunut mieheen jota en voi koskaan saada, ja vaihdan maata useammin kuin toiset sukkiaan... Todellakin samaistun Roryyn.
Ja avoin loppu on ainoa syy, miksi jatkan elämää eteenpäin. Jos tarinani olisi jo kirjoitettu ja tietäisin, että näin se nyt on, niin en edes jatkaisi elämäni "lukemista"... Mutta nyt edelleen kaikki on mahdollista. Niin Rorylle kuin mullekin.
Täydellinen lopetus ihanimmalle sarjalle ikinä! (Paitsi Jessiä olisi pitänyt olla enenmmän. Uskon että Rory ja Jess ovat kuin Luke ja Lorelai - monen mutkan kautta ikuisesti yhdessä.)
Sama! Mä olin ihan kamalassa tunnekuohussa eilen, koska samaistuin niin paljon Roryyn. Kympin tytöstä ei koskaan tullutkaan menestynyttä uranaista, vaan työtön ja varaton. Mullakin on pöytälaatikossa kirjaluonnos, jota en saa luultavasti ikinä valmiiksi, mutta jotenkin höpsöllä tavalla päätösjakso loi muhun uskoa, että ehkä jonain päivänä saan sen kirjoitettua valmiiksi :) Ja mullakin on kuvioissa mies, jonka kanssa en voi saada tulevaisuutta, ja siinä sivussa useampi suhde, joten tunnen olevani todella hukassa, kuten Rorykin. Onneksi olen kuitenkin matkustellut ja asunut monessa maassa, joten siinäkin mielessä samaistuin Roryyn. Olen sentään tehnyt jotain elämässä :) Mutta en sentään vielä ole raskaana enkä asu vanhempien kotona joten saas nähdä tuleeko tämäkin päivä vielä eteen :D
Mutta siis ihan samaa mieltä. Elämä on avoin kirja eikä sitä voi oikein "kirjoittaa loppuun" ennen kuin kuolee. Sitä ennen kaikki on mahdollista.
Täällä yksi lisää! Samastuin hyvin paljon Roryyn niin monessa. Kympin tyttö, joka lopulta yliopistossa tajusi, että voihan sitä tehdä muutakin kuin vain keskittyä kouluun. Lukion loppuun asti menin vain siinä putkessa, hyviä arvosanoja täytyi saada ja koska ne oli saatavissa ilman suurta vaivaa, näin tein. Ennen yliopistoa tulikin haluamattani välivuosia, joiden aikana menetin kaiken rutiinin opiskeluun ja sittenpä elämä on ollut aika rämpimistä. Myös tuo taipumukseni varattuihin miehiin oli surullisen tuttua, enemmän kylläkin yhden yön juttuina kuin minään pidempinä suhteina.
Rorylla tosin on tutkinto Ivy League -yliopistosta, varakkaat isovanhemmat ja taustansa, todellisuudessa hänen tilanteensa ei voisi olla kovin huono. Eikös se vähän ole, että Ivy League -tausta ja tietty sosiaalinen asema ovat satavarmoja keinoja USA:ssa siihen, että kyllä niitä töitä riittää. Jollei sitten tuo selitys siitä, että Rory on päätynyt vain odottamaan ja odottamaan sitä täydellistä työpaikkaa, ja siksi jättänyt kaikki muut hyvät tilaisuudet käyttämättä. Ei oikein ole realistista, koska kyllähän nyt Lorelai ja isovanhemmat olisivat ehtineet 9 vuoden aikana patistella häntä järjestämään asioitaan ja asunto New Yorkista olisi järjestynyt ilman mitään ongelmia..
Muuten tulkitsen tätä niin, että Roryn ilmeinen harhailu Yalen jälkeen liittyy siihen, että Lorelai ei ainakaan miessuhteissaan ole ollut paras esimerkki ja Rory vain noudattaa äitinsä käyttäytymismalleja. Sillä erolla tietenkin, että Lorelain oli kotoa lähtemisen valintansa vuoksi pakko hoitaa itse toimeentulonsa, oli miten oli. Vaikka Roryn lapsuus ja nuoruus on ollut turvattua ja turvallista, siinä kuitenkin on ollut molempien vanhempien suhteen aika epämääräisiä käyttäytymismalleja. Rorylla ei ole edes ollut taloudellisia huolia, joten hän on todellakin voinut vain haahuilla. Tämähän jäi auki, mutta on hän nyt varmasti 9 vuoden aikana tehnyt muutakin kuin kaksi onnistunutta artikkelia ja salasuhde Loganin kanssa. Freelancer-journalistina työskennellyt. Mietin myös sitä, että oliko Roryn ajatus tulla kv. kirjeenvaihtajaksi, ulkomaantoimittajaksi hänelle väärä valinta. Pop-kulttuurin osaajana jokin muu journalismin laji olisi varmasti ollut se, jolla menestystä olisi tullut.
Huh, niin paljon sanottavaa. Ajatukset sekavat edelleen, tekisi mieli alkaa katsoa uudestaan. Varmaan alankin, en ehkä tänään, mutta lähiaikoina. Oli liikaa katsoa koko kuusi tuntia yhden illan aikana, vaikka en sitä putkeen tehnytkään.
Olen nyt aivan sekaisin, mitä olen mistäkin lukenut. On ehkä tässä ketjussa jo mainittu. "My mother strings more chords than Esa-Pekka Salonen" tuli eniten puun takaa. Suomalaiset suunnilleen kai tietää nimen, vaikka ei klassista musiikkia seuraisi yhtään. Aivan mahtavaa, torille siis.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt aivan sekaisin, mitä olen mistäkin lukenut. On ehkä tässä ketjussa jo mainittu. "My mother strings more chords than Esa-Pekka Salonen" tuli eniten puun takaa. Suomalaiset suunnilleen kai tietää nimen, vaikka ei klassista musiikkia seuraisi yhtään. Aivan mahtavaa, torille siis.
Ja siis strikes. Katsoin suomenkielisillä teksteillä ja tallensin kuvan niillä. Olisi pitänyt tarkistaa tuo lainaus ensin ennen tänne kirjoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa tämä mainittiin? Multa on mennyt ohi :).
Muuten kantaa ottamatta haluaisin korjata että ne neljää sanaa olivat:
1. Mom?
2. Yeah?
3. I'm
4. Pregnant
(Ja tähän haluaisin tuoda oman kritiikkini, koska mun mielestä "I'm" on kaksi sanaa.)