Gilmoren tyttöjen lopetus!
Eikö kukaan oo vielä kattonut gilmoren tyttöjä loppuun? Mä haluan keskustella siitä lopetuksesta, musta se oli niin täydellinen!!! Oon tunnin jo venannut josko joku tekisi aloituksen av:lle, tiedän kyllä että mulla ei ole elämää :D
Kommentit (224)
Loganin ja Roryn salasuhdetta on kritisoitu paljon. Sitä on pidetty myös todella epäuskottavana ottaen huomioon Roryn ja Deanin aiemman suhteen. Mielestäni asia ei ole noin mustavalkoinen, siis että jos yhden virheen on joskus tehnyt, niin sitä ei sitten enää koskaan uusisi. Kun ottaa huomioon Roryn epätavallisen lapsuuden ilman isää jne. niin mielestäni on ihan ymmärrettävääkin, että Roryn omat parisuhteet eivät ole välttämättä helppoja tai järkeviä. Olen nähnyt samanlaisia omassa lähipiirissäkin. Ja mitä tulee Roryn itsekkyyteen (mistä hahmoa on myös kritisoitu), niin eiköhän me kaikki olla jossain määrin itsekkäitä ihmisiä. Mielestäni lähes kaikki GG:n hahmot ovatkin juuri siitä syystä mahtavia, että kaikilla on vikoja ja epämiellyttäviä piirteitä - kukaan ei ole täydellinen.
Mutta mitä loppuratkaisuun tulee, niin siihenkään en ole täysin tyytyväinen. Varsinkaan, jos lisää jaksoja ei ole luvassa tämän jälkeen. Mielestäni sarjan lopettaminen tällaiseen cliffhangeriin on fanien kannalta aika inhottavaa. Totta kai fanit haluavat saada tyydyttävän päätöksen, jossa tietävät miten päähenkilöille käy. Elokuvissa tykkään avoimista / yllättävistä lopuista, mutta pitkissä sarjoissa ne mielestäni eivät toimi. Sama kävi esim. How I met your motherin kanssa. Jos GG:lle tulee vielä uusia jaksoja (mitä tietysti toivon hartaasti), niin sitten raskausuutinen oli oikein mainio lopetus. Mutta jos sarja oikeasti loppuu noihin sanoihin, niin aika raivostuttava loppuratkaisu Amy Palladinolta. :/ Itse raskaus juonenkäänteenä ei siis ärsytä, vaan se, että me katsojat emme päässeet näkemään Lorealain reaktiota tai kuulemaan Roryn omia ajatuksia aiheesta tai kuulemaan kuka on isä ja aikooko Rory kertoa isälle ja mitä ylipäänsä tapahtuu sitten kun vauva syntyy. Roryn tarina ei siis saanut ansaitsemaansa päätöstä, ja se tuntuu kaikkien näiden vuosien jälkeen ainoastaan väärältä ja epäreilulta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo lopetuksesta niinkään asiaa mutta ylipäätään näistä jaksoista joten tungen tänne samaan ketjuun, sori :)
Mut siis mistä tykkäsitte, mistä ette?
Mua jäi muutama asia häiritseen, esim se Stars Hollow-musikaali oli ihan turha ja aivan liian pitkä. Olin sen koko ajan ihan että hei meillä on tässä arvokkaita minuutteja eikä oo aikaa tuhlata tämmöseen! Taylorin viemärihanke ja Kirkin Ööööber oli ihan ok, ne ei vieny liikaa aikaa muulta tarinalta. Dragonflyn kokkiongelma oli myös turha, olisivat vaan selittäneet Sookien poissaolon ja näyttäny että siellä on joku toinen kokki, oisivat voineet keskenään vaikka jutella että ei se mikään Sookien veroinen oo mutta kelpaa. Sehän on ihan järjetöntä että hotellin keittiö on kaks vuotta suljettuna kun Lorelai ei saa palkattua uutta kokkia! Ei Sookie ois ees lähteny ennen kun ois löytäny itelleen sijaisen. Emilyn palvelijakin oli vähän turha, se ois ehkä kaivannu vähän enemmän aikaa se kuvio kun en pitäny uskottavana että Emily vaan ottaa ne kaikki luokseen asuu ja jotain soppaakin sille keittelee vaikka tottakai Emily olikin muuttunu ihmisenä siinä vaiheessa jo. Roryn ja Lanen välillä ois pitäny olla enemmän, ne oli parhaat ystävät kuitenkin ja niitä nähtiin ihan lyhyt vilaus nyt vaan. Samoin Roryn ja Jessin välille oisin kaivannu enemmän minuutteja. Muutama lyhyt kohtaus lisää nii ois jo ollu parempi. Tuntuu "väärältä" että noita kahta saatiin niin vähän mutta sitten Parisia ja Doylee oli niin paljon ja Chiltonissakin oli aikaa Parisin romahdukselle. April tuntu vieraalle, vaikutti että oli vieras Lukelle ja oli vieras mulle. Oikeestaan ainoo hahmo kenen kohdalla tuli semmonen tunne ettei oo tavotettu sitä alkuperästä hahmoa ja jäi paha mieli kun eivät Luken kanssa ilmeisesti oo kauheesti tekemisissä ja Lukelle on jääny vaan maksajan rooli. Deanin ja Roryn kohtaaminen oli turha ja kun se oli niin lopussa niin tuntu että se oli laitettu mukaan vaan ihan sillä että saatiin sanoa että kaikki Roryn poikaystävät on mukana.
Apua olipas siinä paljon mistä en tykänny! :D Hassua kun kokonaisvaikutelmaks jäi kyllä että tykkäsin tosi tosi paljon ja oli aivan ihanat tarinat.
Mistä mä sit erityisesti tykkäsin? No ensinnäkin siitä että Luke ja Lorelai on ollu yhdessä vuosia! Jee. Ja että ne vihdoin meni naimisiin :) Ja siitä että vaikka niillä oli tuttua kommunikaatio-ongelmaa niin kumpikin oli vihdoin sitoutunu eikä Lorelai rynnänny Christopherin luo. Kumpikin hahmo tuntu tutulta, se oli ihanaa. Luken ja Jessin kohtaukset oli ihania, kaikki tuttu oli niissä. Tykkäsin että Liz ja TJ oli paikalla vaan puheissa eikä niitä raahattu ruutuun, luojan kiitos. Ja ihanaa että Luke oli niin loputtoman ylpee Rorystä! Se on aina ollu Rorylle enemmän isä kun Christopher. Oli hellyyttävää että Brian asu edelleen Lanen ja Zachin luona ja tietenkin että Lane ja Zach ylipäätään oli yhdessä ja soittivat edelleen. Emilyn tarina oli hieno, tykkäsin tosi kovasti siitä muutoksesta ja siitä mihin se pääty. Lopun kohtaus Lorelain kanssa oli myös kiva, meni pyytään rahaa ja sai sen mutta joutu myöntyyn kyläilyihin.. Hieno viite sinne ihan ensimmäiseen jaksoon ikinä ja hienoa miten erilainen tunnelma noissa kahdessa kohtauksessa oli ja miten tällä kertaa kyläilyihin lupautuminen ei ollu Lorelaille mitenkään epämieluista. Siitä jäi tosi hyvä mieli. Samoin tykkäsin siitä että Luke's on edelleen vaan sama vanha Luke's mutta Lorelai laajentaa Dragonflytä, kumpikin saa mitä haluaa ja elämä jatkuu Stars Hollow'ssa.
Ja sit ylipäätään tykkäsin kun useimmat hahmot tuntu tutuille ja kotosille, niinkun mikään ei ois muuttunu. Anteeks kauhee vuodatus mutta mun kaverit on hitaita katsoon, ei niille voi vielä avautua :D
Eipä tarvinnu kirjottaa omia mietteitä tänne. Olen niin samaa mieltä! Olisin niin halunnut nähdä lisää Rorya ja Jessiä!
Vierailija kirjoitti:
Alexis Bledelin näyttelemistä on usein kritisoitu. Mielestäni Alexis oli yllättävän hyvä verrattuna siihen mitä joidenkin aiempien roolisuoritusten perusteella odotin. Siinä kohtaa kun Rory oli hakemassa työtä nettilehdestä syntyi kuitekin aika selvä kontrasti: Sandeeta näytellyt Julia Goldani Telles (s. 1995) on näyttelijänä niin kypsä ja taitava, että Alexis jäi varjoon vaikka on niin paljon vanhempi ja kokeneempi. Toisaalta se kohtaus korosti sitä miten Rory ajelehtii.
Entä häiritsiko muita se, että April on jo 22-v (ja näyttelijäkin s. 1992) mutta sekä ulkonäkö että käytös oli kapinavaihetta elävän teinin?
Amy S-P olisi ehkä halunnut jatkaa siitä mihin jäätiin ja sen takia Rory eli sellaista ehkä 25-vuotiaan elämää ("nyt on oikea aikaa etsiä ja kokeilla ja elää ilman vakiosoitetta jne"... Ai, 32-vuotiaana?), April oli "teini" ja melkein 5-kymppisen Lorelain suhde Lukeen ei ollut edennyt oikeastaan mihinkään 10 vuodessa ja edelleen draaman aiheena oli mahdollinen avioliitto ja lapsen hankinta.
Joo muakin kyllä ärsytti moni asia sen takia, että aikaa on kulunut 10 vuotta ja Rory on edelleen "jumissa" Loganin kanssa ja jumissa työelämässä ja Luken ja Lorelain suhteessa vatvotaan samoja asioita kuin vuosikymmen sitten. Mutta sitten päätin, että "unohdan" että Rory on jo 32-vuotias ja sen sijaan suhtaudun jaksoihin kuin Rory olisi joku 25-vuotias :D Tämän jälkeen suhtauduin juonenkäänteisiin paljon positiivisemmin! Ja ylipäänsä mulle oli tärkeää lähinnä se, että Gilmoren tytöistä tuli vielä nämä viimeiset jaksot ennen kuin on pakko heittää ne hyvästit. Nyt voin tavallaan päästää irti :)
ap
Paul, poikaystävä, jota kukaan ei muistanut, oli kai tarkoitettu hauskaksi kuvioksi. Sitä se toki alussa olikin, mutta en enää pitänyt siitä siinä vaiheessa kun selvisi Roryn pettävän poikaystäväänsä Loganin kanssa. Ja Rory roikotti poikaystävää mukanaan yli 2 vuotta. Paul kävi ihan sääliksi, oli paljon kivempi kuin esim. limainen mr. tekohymy Logan.
Ihmettelin, ettei Lorelai kovinkaan paheksunut Roryn Wookie-panoa tai salasuhdetta Loganin kanssa. Pettämistä molempiin suuntiin. En odota Roryltä täydellisyyttä, esim. ei-niin-onnistuneet urakuviot olivat hyvä osoitus Roryn inhimillisyydestä, mutta nuo pettämiset olisin toinut jääneen pois.
Hah, minusta se musikaali oli huippu. Joo, olihan se pitkä, mutga viihdytti minua. Yeensähän Lorelai ja Rory nauravat tällaisille, ja ihmettelinkin miksi Lorelai oli nyt niin yrmy ja tosikko musikaalin suhteen.
Kirkistä ja Zachistä oli tullut silver foxit :) Kirk oli saanut sen myötä karismaa. Eraserhead-puku oli hieno ja tykkäsin Kirkin Toisesta Lyhytelokuvasta (häiritsi kylläkin se Lorelain porukan pölötys leffan aikana!).
Esa-Pekka Salonen mainittu. Torille!
Haa, hauska nähdä Leland Palmerin näyttelijä deittailemassa Emilyä. Hyvä kylläkin, ettei siitä mitään tullut. Emilyn tarina oli oikein hyvä. Tykkäsin siitä, että irtaantui hienostokerhosta, myi kartanon ja muutti rennompaan rantataloon. Se loppu rannalla oli kaunis ja seesteinen.
Inhosin kohtausta, jossa Loganin lapselliset ja hemmotellut rikkaat kamut tuli jakemaan Rorya. Olin ihan kauhuissaan heti kun näin maskeissa olevan kolmikon, koska pelkäsin, että nyt se Logan tulee kertomaan jättäneensä kihlattunsa, kosii Roryä ja that's it. Onneksi ei.
Kohtaamiset Deanin kanssa kaupassa ja Jessin kanssa oli hyviä. Mietin kumman kanssa Rory päätyy yhteen, vai päätyykö kummankaan. Deanin kohtauksessa tulikin heti selväksi, että hänellä on ihan omat perhekuvionsa ja näin on hyvä. Jessin katse Roryyn ikkunasta oli niin lupaava. Toivon Jessin firman tulevan Roryn kirjaprojektin taakse ja heille syntyvän loppuelämän kestävä onnellinen rakkaussuhde :)
4 viimeisestä sanasta jäi ristiriitainen olo. Sen kyllä arvasi heti niistä Roryn isyyskysymyksistä Christopherille ja Roryn tunnetilasta siellä. Pelkäsin koko kauppakohtauksen ajan, että kohta se Rory noukkii hyllyltä raskaustestin koriinsa :D Toisaalta tykkäsin lopusta, toisaalta en. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen.
Olisipa Sookieta näytetty enemmän, mutta hyvä, että edes tuon verran ehti vierailemaan sarjassa.
Miksei Stars Hollowssa ollut viemäröintiä aiemmin? :D
Aika paljon juotiin viskiä ja muuta alkoholia :D
Jotenkin ihanaa, että Rory oli vielä 32-vuotiaanakin noin parikymppisen oloinen ja vähän hukassa uran ja miesten suhteen. Katosi samalla omatkin paineet ;)
Kaiken kaikkiaan tykkäsin jaksoista. Vanha tunnelma, rytmitys ja huumori oli tallellla. Oli mukavaa palata taas hetkeksi siihen maailmaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, se Dolly Partonin biisi 1. jakson lopussa...
Se oli niin ihana että mun piti käyttää soundhoundia biisin tunnistamiseen. Ihana <3
-----
Ja ymmärrän kyllä kritiikin siitä että Rory jäi tavallaan tyhjän päälle mutta aika selkeästi annettiin vinkki siitä että Rory löysi intohimonsa ja hän kirjoittaa menestyneen kirjan (josta tulee tv-sarja ;) ). En ymmärrä miten olisi ollut parempi jos hän olisi saanut jonkun "vakituisen työpaikan" koska aina voi saada potkut. Elämä heittää. Ja Rory on vielä "nuori" joten hänen elämässään voi tapahtua vielä vaikka mitä! Olisi aika mahdotonta näyttää miten hänen loppuelämänsä tulee sujumaan koska sehän voi muuttua moneen otteeseen! Plus musta oli jotenkin hienoa että näytettiin kuinka luokkansa parhaasta ei koskaan tullutkaan maailmankuulua ulkomaankirjeenvaihtajaa. Ja kuinka Rory tulee olemaan ok tämän asian kanssa. Tämä oli hyvin realistinen käänne :) (kun itsekin kamppailen saman asian kanssa) Ja sehän ois ollut ihan hirveetä jos Rory ois tullut raskaaksi 22-vuotiaana! Nyt sentään Rory ehti nähdä maailmaa ennen kuin "asettuu aloilleen". :)
Ap
Yhtä hyvin voisi katsoa että saimme vinkin että Roryn kirja jää kesken, iskee paha raskauspahoinvointi ja kirjoittaminen jää ja sitten ei vauvan kanssa pysty keskittymään yhtään ja elannon hankkiakseen pitää vain etsiä joku työpaikka mistä saa rahaa. Unelmat unohtuu ja arki vie mennessään. Huomaatko? Rory jäi lopussa todella vaille suuntaa ja vaille pysyvää kotia, voimme kukin kuvitella mitä haluamme. Loppu olisi ollut Roryn kannalta selkeä ilman noita viimeisiä sanoja, ne avasivat kaiken uudelleen.
En halua nähdä uusia jaksoja, koska en halua nähdä tuota Loganin näytteljää sellaisena lierona, mitä Logan on. Näyttelijän toinen roolihahmo ei ollut tuollainen liero, vaan paljon mukavampi, vaikka sekaantuikin epämääräiseen murhaoikeudenkäynnin todisteiden peittelyyn.
Avoimet loput ovat parhaita! En tykkää siitä, että tarina kertoo aivan kaiken tarkalleen loppuun asti, koska elämäkin on aina vähän auki...
Itse olen 34-vuotias ja aivan tuuliajolla. En omista mitään, säästötili näyttää nollaa, olen työpaikassa joka on vaan "ok", olen rakastunut mieheen jota en voi koskaan saada, ja vaihdan maata useammin kuin toiset sukkiaan... Todellakin samaistun Roryyn.
Ja avoin loppu on ainoa syy, miksi jatkan elämää eteenpäin. Jos tarinani olisi jo kirjoitettu ja tietäisin, että näin se nyt on, niin en edes jatkaisi elämäni "lukemista"... Mutta nyt edelleen kaikki on mahdollista. Niin Rorylle kuin mullekin.
Täydellinen lopetus ihanimmalle sarjalle ikinä! (Paitsi Jessiä olisi pitänyt olla enenmmän. Uskon että Rory ja Jess ovat kuin Luke ja Lorelai - monen mutkan kautta ikuisesti yhdessä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rory toisti kaikki äitinsä virheet ja lapselle tuli kolme isäehdokasta : Wookie, Peter ja Logan.
Peter! Ihana :) Paul-rukan nimeäkään ei kukaan muista!
Anyway, olen samaa mieltä kanssasi Roryn hahmosta. Siis todella kaukana niistä ensimmäisten kausien Rorysta. Itse asiassa myös hyvin kaukana myöhempien kausien Rorysta, koska Rory selvästi oppi virheistään eli 4./5.-kauden Dean-jutusta sekä siitä, ettei hän halua mitään vapaata suhdetta jollaista jo kokeiltiin 5. kaudella Loganin kanssa.
Tuli myös mieleen, että Logankin oli taantunut huonommaksi. 7. kaudella Logan lähti Huntzberger-imperiumista ja nyt hän on pakkonaimassa jonkun rikkaan perijän... Miksi? Loganilla ei ollut syytä tähän varsinkaan kun ei eletä Downton Abbey -aikoja. Toisekseen Logan oli rehellinen suhteistaan eikä koskaan ennen ollut tietoisesti mukana pettämisissä.
Logan&Rory -kuvio tekee surulliseksi. Harmi. Tuntuu myös ikävältä, että lapsi sai alkunsa tuollaisesta. Lorelain teiniäitiys ei ollut ihanteellista, mutta Lorelain ja Chrisin nuoruuden suhde ei ollut mitenkään paheksuttava toisin kuin 32-v. Roryn suhde varattuun Loganiin, joka ilmeisesti on lapsen isä. GG sai aina hyvälle tuulelle, mutta näistä juonikuvioista tuli apea fiilis.
haha! Se tosiaan olikin Paul. Unohdettava mies kaipa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli niin ihana että mun piti käyttää soundhoundia biisin tunnistamiseen. Ihana <3
-----
Ja ymmärrän kyllä kritiikin siitä että Rory jäi tavallaan tyhjän päälle mutta aika selkeästi annettiin vinkki siitä että Rory löysi intohimonsa ja hän kirjoittaa menestyneen kirjan (josta tulee tv-sarja ;) ). En ymmärrä miten olisi ollut parempi jos hän olisi saanut jonkun "vakituisen työpaikan" koska aina voi saada potkut. Elämä heittää. Ja Rory on vielä "nuori" joten hänen elämässään voi tapahtua vielä vaikka mitä! Olisi aika mahdotonta näyttää miten hänen loppuelämänsä tulee sujumaan koska sehän voi muuttua moneen otteeseen! Plus musta oli jotenkin hienoa että näytettiin kuinka luokkansa parhaasta ei koskaan tullutkaan maailmankuulua ulkomaankirjeenvaihtajaa. Ja kuinka Rory tulee olemaan ok tämän asian kanssa. Tämä oli hyvin realistinen käänne :) (kun itsekin kamppailen saman asian kanssa) Ja sehän ois ollut ihan hirveetä jos Rory ois tullut raskaaksi 22-vuotiaana! Nyt sentään Rory ehti nähdä maailmaa ennen kuin "asettuu aloilleen". :)
ApYhtä hyvin voisi katsoa että saimme vinkin että Roryn kirja jää kesken, iskee paha raskauspahoinvointi ja kirjoittaminen jää ja sitten ei vauvan kanssa pysty keskittymään yhtään ja elannon hankkiakseen pitää vain etsiä joku työpaikka mistä saa rahaa. Unelmat unohtuu ja arki vie mennessään. Huomaatko? Rory jäi lopussa todella vaille suuntaa ja vaille pysyvää kotia, voimme kukin kuvitella mitä haluamme. Loppu olisi ollut Roryn kannalta selkeä ilman noita viimeisiä sanoja, ne avasivat kaiken uudelleen.
Siis se vinkki tulevasti tuli siis lähinnä siitä että Rory kirjoittaa kirjaa nimeltä Gilmore Girls joka on jännästi sattumalta ihan sama kuin tämä meidän rakastama tv-sarja eli kirja tulee valmistumaan ja siitä tehdään ympäri maailmaa menestynyt tv-sarja ;) Huomaatko? Vitsi, joka ulottuu tv-sarjan yli "oikeaan maailmaan" eli hyvin ominaista huumoria sarjan käsikirjoittajille :)
Mutta toki tän voi tulkita kukin miten haluaa. Mulle tää oli vaan itsestäänselvyys että tällä tavalla käsikirjoittajat halusivat tuoda katsojalle selväksi että koska Gilmore Girls on menestynyt tv-sarja niin nyt tavallaan näytetään se, kuinka Rory on luonut tämän menestyneen kirjan ja tv-sarjan :) Mutta näköjään se ei kaikille sitten ollutkaan itsestäänselvä tämä viittaus.
Onkohan se Roryn rahattomuus vähän sellaista suhteellista rahattomuutta kuitenkin.. Tosiaan lenteli lontooseen jatkuvasti ja muutenkin matkusti sinne ja tänne, voihan olla että Logan maksoi lontoon matkat aina.. En tiedä. Mutta ehkä pointti oli se ettei ollut säännöllisiä omia tuloja, rahastohan oli olemassa ainakin. Perintöä ei ehkä oltu jaettu koska Lorelaikin haki Emilyltä rahaa uuden hotellin ostamiseen. Toisaalta Luke oli saamassa rahansa jos vaan olisi halunnut avata uuden ravintolan. Outo kuvio :D
Ja jos nyt käytän vähän taiteellista vapautta ja mielikuvista niin ehkä Rorylle ei mitään vakkariduunia löytynyt vuosien aikana sen vuoksi mikä noissakin jaksoissa nähtiin että piti itseään montaa hommaa parempana ja tähtäsi vain ihan huippupesteihin? Niissä on huima kilpailu ja siellä on kymmeniä hakijoita joista jokainen on ollut kympin oppilas huippuyliopistossa ja kirjoittanut koulun lehteen jne.
Minä ajattelin, että Rory olisi valmistunut maisteriksi ja olisi nyt tekemässä väikkäriään tms. Toisaalta ihan ymmärrettävää ettei ollut, koska eikös suuri osa Jenkeissä päätä opintonsa kandivaiheeseen. Etenkin jos saa heti valmistumisen jälkeen lupaavan työpaikan.
Keitä muuten oli ne kaksi "palvelijapoikaa", jotka kantoivat Lorelain ja Roryn rantakasseja ja aurinkovarjoja?
Hauskaa, että muutamissa hahmoissa näkyi vanhentuminen, mutta toiset taas näytti ihan samoilta kuin 10 v. sitten!
Vierailija kirjoitti:
Avoimet loput ovat parhaita! En tykkää siitä, että tarina kertoo aivan kaiken tarkalleen loppuun asti, koska elämäkin on aina vähän auki...
Itse olen 34-vuotias ja aivan tuuliajolla. En omista mitään, säästötili näyttää nollaa, olen työpaikassa joka on vaan "ok", olen rakastunut mieheen jota en voi koskaan saada, ja vaihdan maata useammin kuin toiset sukkiaan... Todellakin samaistun Roryyn.
Ja avoin loppu on ainoa syy, miksi jatkan elämää eteenpäin. Jos tarinani olisi jo kirjoitettu ja tietäisin, että näin se nyt on, niin en edes jatkaisi elämäni "lukemista"... Mutta nyt edelleen kaikki on mahdollista. Niin Rorylle kuin mullekin.
Täydellinen lopetus ihanimmalle sarjalle ikinä! (Paitsi Jessiä olisi pitänyt olla enenmmän. Uskon että Rory ja Jess ovat kuin Luke ja Lorelai - monen mutkan kautta ikuisesti yhdessä.)
Sama! Mä olin ihan kamalassa tunnekuohussa eilen, koska samaistuin niin paljon Roryyn. Kympin tytöstä ei koskaan tullutkaan menestynyttä uranaista, vaan työtön ja varaton. Mullakin on pöytälaatikossa kirjaluonnos, jota en saa luultavasti ikinä valmiiksi, mutta jotenkin höpsöllä tavalla päätösjakso loi muhun uskoa, että ehkä jonain päivänä saan sen kirjoitettua valmiiksi :) Ja mullakin on kuvioissa mies, jonka kanssa en voi saada tulevaisuutta, ja siinä sivussa useampi suhde, joten tunnen olevani todella hukassa, kuten Rorykin. Onneksi olen kuitenkin matkustellut ja asunut monessa maassa, joten siinäkin mielessä samaistuin Roryyn. Olen sentään tehnyt jotain elämässä :) Mutta en sentään vielä ole raskaana enkä asu vanhempien kotona joten saas nähdä tuleeko tämäkin päivä vielä eteen :D
Mutta siis ihan samaa mieltä. Elämä on avoin kirja eikä sitä voi oikein "kirjoittaa loppuun" ennen kuin kuolee. Sitä ennen kaikki on mahdollista.
Emily ja Miss Patty olivat kauheen kuihtuneita 😯 itkin jo heidän näkemisestä 😁. Ja miks Sookieta näytettiin noin vähän, oli vähän outo juonikuvio siitä.
Kolmannen jakson musikaalikuvaus oli tylsä ja liian pitkä. Samoin se pätkä jossa oli ne snobit Loganin frendit oli ihan paska.
Mä en tykkää avoimista lopuista niin mä haluuuuun nähdä vielä vauvajakson!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----
ApYhtä hyvin voisi katsoa että saimme vinkin että Roryn kirja jää kesken, iskee paha raskauspahoinvointi ja kirjoittaminen jää ja sitten ei vauvan kanssa pysty keskittymään yhtään ja elannon hankkiakseen pitää vain etsiä joku työpaikka mistä saa rahaa. Unelmat unohtuu ja arki vie mennessään. Huomaatko? Rory jäi lopussa todella vaille suuntaa ja vaille pysyvää kotia, voimme kukin kuvitella mitä haluamme. Loppu olisi ollut Roryn kannalta selkeä ilman noita viimeisiä sanoja, ne avasivat kaiken uudelleen.
Siis se vinkki tulevasti tuli siis lähinnä siitä että Rory kirjoittaa kirjaa nimeltä Gilmore Girls joka on jännästi sattumalta ihan sama kuin tämä meidän rakastama tv-sarja eli kirja tulee valmistumaan ja siitä tehdään ympäri maailmaa menestynyt tv-sarja ;) Huomaatko? Vitsi, joka ulottuu tv-sarjan yli "oikeaan maailmaan" eli hyvin ominaista huumoria sarjan käsikirjoittajille :)
Mutta toki tän voi tulkita kukin miten haluaa. Mulle tää oli vaan itsestäänselvyys että tällä tavalla käsikirjoittajat halusivat tuoda katsojalle selväksi että koska Gilmore Girls on menestynyt tv-sarja niin nyt tavallaan näytetään se, kuinka Rory on luonut tämän menestyneen kirjan ja tv-sarjan :) Mutta näköjään se ei kaikille sitten ollutkaan itsestäänselvä tämä viittaus.
Tämä onkin hyvä huomio, kiitos! Ehkä se vähän outo Wild-sivujuoni ("kirja vai elokuva?") vihjaa että sarja voisi perustua kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Emily ja Miss Patty olivat kauheen kuihtuneita 😯 itkin jo heidän näkemisestä 😁. Ja miks Sookieta näytettiin noin vähän, oli vähän outo juonikuvio siitä.
Kolmannen jakson musikaalikuvaus oli tylsä ja liian pitkä. Samoin se pätkä jossa oli ne snobit Loganin frendit oli ihan paska.
Mä en tykkää avoimista lopuista niin mä haluuuuun nähdä vielä vauvajakson!!!!!!
Sookieta ei voitu näyttää enempää, koska Melissa McCarthy on sarjan menestyneimpiä näyttelijöitä ja sillä oli omat kiireensä. Mutta ihan samaa mieltä siitä että Sookien lähtö hotellista oli selitetty aika oudosti. Ja mikä oli vielä häiritsevämpää että Sookie ei ollut Luken ja Lorelain "salahäissä"!! Kun siinä vaiheessa Sookie oli kuitenkin kaupungissa, niin oli vähän hassua että Melissa McCarthya ei voitu laittaa nopeasti siihen kohtaukseen missä ne seisoo siellä papin edessä. Eikö sen Sookien keittiökohtauksen ja ton pienen hääkohtauksen ois voinut kuvata samana päivänä?
Mutta aika jännä että näin moni vihaa Loganin kavereita, musta ne oli ihan hulvattomia hahmoja jo varsinaisen sarjan aikanakin :D Siis joo ymmärrän että onhan se vähän hassua olla tismalleen samanlainen vielä yli 30-vuotiaanakin (röyhkeitä ja rehvastelee rikkauksillaan), mutta silti jotenkin nostalgiahuuruissani tykkään kyllä pojista :)
Missä muissa tv-sarjoissa päähenkilö päätyy lopussa kirjoittamaan elämästään kirjan tai tekemään siitä tv-sarjan/elokuvan? Ainakin Dawson's Creekissä Dawson päätyi tekemään omaelämäkertaisen tv-sarjan. Seinfeldissä mentiin myös metatasolle kun George ja Jerry alkoi tehdä Seinfeldin kaltaista tv-ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-----
Tämä onkin hyvä huomio, kiitos! Ehkä se vähän outo Wild-sivujuoni ("kirja vai elokuva?") vihjaa että sarja voisi perustua kirjaan.
Totta! Mietinkin että mistä koko Wild-sivujuoni tuli, mutta sehän voisi olla hyvä viittaus tähänkin :)
Vierailija kirjoitti:
Mutta aika jännä että näin moni vihaa Loganin kavereita, musta ne oli ihan hulvattomia hahmoja jo varsinaisen sarjan aikanakin :D Siis joo ymmärrän että onhan se vähän hassua olla tismalleen samanlainen vielä yli 30-vuotiaanakin (röyhkeitä ja rehvastelee rikkauksillaan), mutta silti jotenkin nostalgiahuuruissani tykkään kyllä pojista :)
Mäkin vähän ihmettelen miksen tykkää niistä. Yleensä olen varsin anglofiili ja rakastan yläluokkaisella brittiaksentilla puhuvia miehiä, eli Finnin kaltaisia, mutta tässä sarjassa tuo koko joukkio rikkauksineen ja pöyhkeilyineen vain ärsytti. Ehkä johtuu siitä, etten koskaan pitänyt Loganista ja siksi nuo 5-7 kaudet on jäänyt mulle vähän etäisimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin vähän ihmettelen miksen tykkää niistä. Yleensä olen varsin anglofiili ja rakastan yläluokkaisella brittiaksentilla puhuvia miehiä, eli Finnin kaltaisia, mutta tässä sarjassa tuo koko joukkio rikkauksineen ja pöyhkeilyineen vain ärsytti. Ehkä johtuu siitä, etten koskaan pitänyt Loganista ja siksi nuo 5-7 kaudet on jäänyt mulle vähän etäisimmiksi.
Mä taas tykkäsin Loganista ihan hirveästi, joten luultavasti siksi kaikki siihen liittyvä on mulla positiivista :) Tykkään kyllä Jessistä paaaljon enemmän kuin Loganista, mutta koska se juonikuvio haudattiin aika tehokkaasti sarjassa, niin siksi pidin Logania oikein kivana vaihtoehtona. Plus mulla on heikkous "pahoihin poikiin" enkä ole muutenkaan sellainen perinteisen parisuhteen ystävä, eli mulle avoimet suhteet on se juttu. Siksi ne Loganin naissekoilut ei harmittanut silloin eikä nytkään. Mutta en tykännyt kausista 6 ja 7 sen takia, että siihen tuli ne April ja Christopher -kuviot enkä tykännyt yhtään siitä että Rory ja Lorelai oli riidoissa kutoskaudella :( Mutta Loganista tykkäsin aina (paitsi en ymmärtänyt sitä "naimisiin tai ero" -uhkausta).
"Gypsy" taisi olla Emilylla kotiapulaisena? Siis Berta =sama näyttelijä kuin Gypsy.