Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Bussikuski jätti lapsen pysäkille Espoossa, kun ei ollut tarpeeksi rahaa

Vierailija
25.11.2016 |

Bussikuski jätti lapsen pysäkille, kun lapsella ei ollut rahaa mennä perille asti, vaan hänellä oli Espoon seutukortti ja olisi matka ollut Helsinkiin.

Kommentit (466)

Vierailija
261/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oo seissyt tunnin pysäkillä.. Öö eikö äiti ollut varmistanut et pääsee kotiin jos tyttö ekaa kertaa yksin bussissa? Kyllä mä ihmettelisin ja hätääntyisin tuossa tilanteessa jos lasta ei alkais kuulumaan kotiin suunnilleen silloin kun pitäisi. Ainiin, paitsi jos en olisi edes itse kotona enkä edes oman puhelimeni ääressä.

Vierailija
262/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän opettajat tee mitään väärin. He tietävät, miten lapsista huolehditaan. He osoittavat myös arvostusta ja empatiaa kaikkia kohtaan, jotka yrittävät hoitaa työnsä ja välttää potkut. Opettajat ymmärtävät, miten tärkeää työpaikan saaminen ja säilyttäminen on erityisesti muualta Suomeen muuttaneelle. Opettajat levittävät hyvää esimerkkiä ja henkeä ympärilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sekä äiti ja tytär hymyilee iltapäivälehdissä uhriutumassa.

Vierailija
264/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin ulkomaalainen tausta voi olla lieventävä asianhaara. Jos on kotoisin maasta, missä väkiluku on vähän enemmän ja osaa asuu kaduilla ja pummilla kulkeminen oikeasti iso ongelma ja jos kuski jää kiinni siitä, että on antanut jonkun kodittoman lapsen kulkea bussilla ilmaiseksi, niin potkut tulee välittömästi. Mitään pahaa tuskin on siis tarkoittanut, meillä täällä vain eletään niin suuren hyvinvoinnin keskellä, että lähes kaikkia voidaan auttaa, ilman että bussi täyttyy varattomista apua tarvitsevista.

Äiti on itse tehnyt tässä kaikista suurimman mokan, todella törkeää, että syyttelee vain muita ja iloisesti hymyilee lehtikuvassa, paskat lapselle edes mitään traumoja tullut, on vain tyytyväinen saamastaan huomiosta.

Vierailija
265/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsen pitää vähintään kantaa mukanaan lappua mihin on kirjoitettu äidin ja isän kännykkänumerot hätätapauksien takia, jos ei muista niitä. Ohikulkijoilla on kaikilla kännykät, niin voi pyytää soittamaan isä hakemaan lapsi. 

Tai ohjastaa lapsi menemään johonkin kauppaan sisälle ja pyytää soittamaan äidille niin ei paleltuisi pakkasessa. Tuo on kaikkein isoin riski että heiluttaa kätään ohiajaville autoille, ja sittten hypätään ekan pysähtyjän kyyyytiin. Olisi voinut kadota jäljettömin. Kyllä tässä tapauksessa on katastrofin ainekset kasassa. Ihmettelen vanhempia, ettei ole katastrofisuunnitelmaa annettu lapselle valmiiksi , ja silti läheteään miljoona suurkaupunkeihin toikkaroimaan ilman rahaa tai kännykkää yksin!! Ihan uskomatonta! EI tarkisteta lapsen reittisuunnitelmaa ja etttä riittääkö raha varmasti bussiin?

Liikaa nyt luotettiin ohikulkijoihin,.

Ihan ekana lapselle opettasin että miehen ajaman auton kyytiin ei saa missään nimesä mennä yksin! Mennään vaan naisen kyytiin, eikä teinipoikajoukon kyytiin myöskään! Nyt oli onnekas sattuma , mutta riskit kasvaa ettei pedari satu kohdalle.

hämmentävän huonosti opastetu lapsi!

Vierailija
266/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä sekä äiti ja tytär hymyilee iltapäivälehdissä uhriutumassa.

Ymmärtääköhän äiti yhtään mitkä tälläisen julkisuuden seuraukset saattaa olla tuolle lapselle?

Vierailija
267/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poliisi ei noutanut lasta pysäkiltä?

Vierailija
268/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö eka kertaa yksin liikenteessä ja ei ole edes varmistettu että matkakortissa on saldoa. Täytyyhän sitä olla kolikoitakin matkassa. Ohje ettei saa mennä vieraan autoon. Miksi ei ole kännykkää? Äitiään ei saatu kiinni kun bussi kuljettaja soitti. Itse en voisi olla noin leväperäinen. Kuljettajan olisi pitänyt antaa mennä eikä alkaa soittelee sinne ja tänne. Itse oon päässyt ilmaiseksi kun sanoin että ostan lipun ärrältä. Siis matka kortin.

Vierailija
269/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö eka kertaa yksin liikenteessä ja ei ole edes varmistettu että matkakortissa on saldoa. Täytyyhän sitä olla kolikoitakin matkassa. Ohje ettei saa mennä vieraan autoon. Miksi ei ole kännykkää? Äitiään ei saatu kiinni kun bussi kuljettaja soitti. Itse en voisi olla noin leväperäinen. Kuljettajan olisi pitänyt antaa mennä eikä alkaa soittelee sinne ja tänne. Itse oon päässyt ilmaiseksi kun sanoin että ostan lipun ärrältä. Siis matka kortin.

siis antaa olla bussissa

Vierailija
270/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa että jatkossa av-mammat lähettää lapset kulkemaan pummilla busseissa? Kun kerran joustetaan niin on aina joustettava jatkossakin...

Vierailija
271/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomien sivuilla ei voinut kommentoida tätä juttua...miksiköhän? Siis mitä toi kuski teki tässä tapauksessa väärin kun soitteli asiasta kuitenkin joka puolella? Jos ei ole rahaa maksaa lippua niin sitten ei matkusteta, hyvin yksinkertaista. Vanhemmat huolehtii että lapsella on tarpeeksi rahaa ja on myös tavoitettavissa silloin kun pistää lapsen ensi kertaa bussiin. Suututtaa tuollainen turha julkisuuden hakeminen ja noin typerä äiti.

Vierailija
272/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Tulee mieleen, että omassa lapsuudessani tästä ei varmaan olisi tehty uutisjuttua.

Lapsi oli siis ekaa kertaa yksin bussimatkalla ja oli vahingossa leimannut matkakortin väärin. Matkakortilla ei ollut saldoa riittävästi korjaavaa leimausta varten.

Mokia sattuu.

Hienoa, että edes joku auttoi tyttöä. Ikävää, ettei bussikuski uskaltanut pitää tyttöä kyydissä.

Loppu hyvin kaikki hyvin?

Vierailija
273/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on muiden matkustajien kommentit?

Vierailija
274/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti nyt kerotaan, että kuski pelkäsi potkuja. Miksi? Mistä se hänen työnantajansa tietää miltä pysäkiltä ihmisiä tulee kyytiin, paljonko niiden pitäisi maksaa ja millä pysäkillä he jäävät pois? Ei mistään. Kuski olisi voinut viedä lapsen perille eikä yhtään kukaan olisi saanut tietää, ettei matkaa oltu maksettu ihan loppuun asti. Toisekseen olisin tytön vanhempana käynyt ihan erikseen maksamassa tehdyn matkan korkojen ja kiitosten kera, jos näin olisi käynyt.

Pakkaan omia lapsiani junaan mummon luo muutaman kerran vuodessa ja koska pelkään Vr:n lapsipolitiikkaa, laitan aina lipun ja lipun hintaan suhteessa olevan käteismäärän lasten mukaan. Lisäsi vanhemmalla lapsella on visa-electron, jossa on aina rahaa. Ei olla luojan kiitos törmätty ongelmiin. Mutta kun itse asumme Helsingissä ja mummo Rovaniemellä niin joka kerta on pelko persiissä että VR heittää lapset junasta jossain Keski-Suomessa.

Vierailija
275/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskin ulkomaalainen tausta voi olla lieventävä asianhaara. Jos on kotoisin maasta, missä väkiluku on vähän enemmän ja osaa asuu kaduilla ja pummilla kulkeminen oikeasti iso ongelma ja jos kuski jää kiinni siitä, että on antanut jonkun kodittoman lapsen kulkea bussilla ilmaiseksi, niin potkut tulee välittömästi. Mitään pahaa tuskin on siis tarkoittanut, meillä täällä vain eletään niin suuren hyvinvoinnin keskellä, että lähes kaikkia voidaan auttaa, ilman että bussi täyttyy varattomista apua tarvitsevista.

Äiti on itse tehnyt tässä kaikista suurimman mokan, todella törkeää, että syyttelee vain muita ja iloisesti hymyilee lehtikuvassa, paskat lapselle edes mitään traumoja tullut, on vain tyytyväinen saamastaan huomiosta.

Eli pelkäsi potkuja. Ja tulee maasta missä lapsen henki on vähemmän arvoinen kuin oma työpaikka?

Eikö sellainen selitys ole mahdollinen että kuski oli rasisti

Bussiliikenne on bisnestä. Joka päivä Suomessa tuhannet ihmiset liikuu pummilla busseissa. Se on erittäin suuri ongelma.

Jos ruvetaan päästämään ihmisiä bussiin vaikka ne ei ole maksanut lippua niin kohta niitä rahan unohtajia on tuhansia ja tuhansia.

Vierailija
276/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poliisi ei noutanut lasta pysäkiltä?

Koska poliisilla on oikeitakin töitä

Vierailija
277/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tytöllä oli kortilla rahaa vain yhtä matkaa varten. Jotenkin sai sen käsityksen, että perhe liikkuu pääsääntöisesti autolla ja bussilla kulkeminen edes äidin kanssa on poikkeuksellista . Kun korttia lataa, ainakin minä laitan yleensä 20 € ja harvoin bussia käyttävällä lapsella se kestää tosi pitkään.

Vierailija
278/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että tässä maassa on niin paljon pummilla matkuvastavia. Jos tuollaisella kusetuksella pääsee ilmaiseksi bussiin niin miksi ikinä maksaa matkasta?

Vierailija
279/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa että jatkossa av-mammat lähettää lapset kulkemaan pummilla busseissa? Kun kerran joustetaan niin on aina joustettava jatkossakin...

Toi nyt on ihan selvää. Ihmiset tekee aina sitä mistä ne säästää rahaa tai saa rahaa.

Jos lapset päästetään ilman lippua bussiin niin ei ole mitään järkeä koskaan maksaa lasten lipusta

Vierailija
280/466 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti nyt kerotaan, että kuski pelkäsi potkuja. Miksi? Mistä se hänen työnantajansa tietää miltä pysäkiltä ihmisiä tulee kyytiin, paljonko niiden pitäisi maksaa ja millä pysäkillä he jäävät pois? Ei mistään. Kuski olisi voinut viedä lapsen perille eikä yhtään kukaan olisi saanut tietää, ettei matkaa oltu maksettu ihan loppuun asti. Toisekseen olisin tytön vanhempana käynyt ihan erikseen maksamassa tehdyn matkan korkojen ja kiitosten kera, jos näin olisi käynyt.

Pakkaan omia lapsiani junaan mummon luo muutaman kerran vuodessa ja koska pelkään Vr:n lapsipolitiikkaa, laitan aina lipun ja lipun hintaan suhteessa olevan käteismäärän lasten mukaan. Lisäsi vanhemmalla lapsella on visa-electron, jossa on aina rahaa. Ei olla luojan kiitos törmätty ongelmiin. Mutta kun itse asumme Helsingissä ja mummo Rovaniemellä niin joka kerta on pelko persiissä että VR heittää lapset junasta jossain Keski-Suomessa.

99.9% vanhemmista ei todellakaan menisi maksamaan matkaa myöhemmin.

Nyt jo monet vanhemmat (minäkin sellaisia tiedän) jotka ei maksa ollenkaan lapsien lippuja. Lapset liikkuu pummilla ja jos tulee tarkastaja niin ei saa sakkoja kun on alaikäinen.

Lapsien ei pitäisi liikkua yksin junalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän