Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä palstalla kaikki ovat niin uskontovastaisia?

Vierailija
25.11.2016 |

Tätä olen ihmetellyt. Mä olen ihan tavallisessa tapakristillisessä perheessä kasvanut ja aikuisällä sitten kirkosta eronnut. Yliluonnolliset asiat eivät ole mun juttu ollenkaan enkä koe tarvetta uskoa. Toisille ihmiselle uskonnot sopivat paremmin ja se on minusta hyvä, varmasti usko tuo elämään merkitystä ja lohtua. En ole koskaan ajatellut, että olisin jotenkin uskonnollisia ihmisiä ylempänä, koska en usko. Täällä palstalla tuo ajatusmalli kuitenkin on hämmentävän yleinen, aina saa lukea miten uskonnot ovat hörhöyksiä ja satuja ja uskovaisten älykkyyskin palstalaisten mielestä lähentelee aivokuolleen älykkyyttä. Mistä moinen kielteinen asenne juontaa juurensa? Onko näin monella oikeasti negatiivisia kokemuksia uskonnoista vai mitä tämä oikein on?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä vain näyttää. uskontovastaiset, pitävät kovinta meteliä, joten tuosta voi saada väärän käsityksen.

Vierailija
42/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja usko ovat eri asioita. Ei minua jonkun henkilökohtainen usko haittaa, jos ihminen saa siitä voimaa, lohtua ja merkitystä elämälleen, mikäs siinä. Kaikilla se ei vaan ole pelkkä henkilökohtainen asia, vaan siitä tehdään väkisinkin muidenkin asia ja se on väärin. Siksi minä vastustan uskontoja ja kritisoin sokeaa uskoa myös järjellisistä syistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskovaiset luulee olevansa jotenkin parempi vaikka eivät ole sen kummempia pulliaisia.

Vierailija
44/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisten symmetria-hörhöjen vuoksi uskontoja vastaan tulee taistella näkyvästi ja kuuluvasti. En halua elää maailmassa missä osa mielisairauksista on hyväksyttäviä ja joihin jopa kannustetaan.

Mielisairauksien hyväksyminenhän olisi kamalaa. Oikeastaan mitään sairauksia ei saisi hyväksyä, syöpäpotilaat ja flunssaiset saunan taakse prkl!!1