Mitä elintarviketuotetta olette jääneet kaipaamaan, mitä ei enää valmisteta kauppoihin myytäväksi?
Itse olen kaivannut Fazerin Verraton-suklaakonvehtirasiaa, sitä punavalkoista rasiaa, jossa oli viisi erilaista suklaakonvehtia. Jouluksi aina tuli myyntiin kauppoihin.
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.
Kommentit (124)
Ohuet sokeroidut piparkakut ("kristallipiparkakku" tms.). Appelsiinivanukas (pienessä oranssissa purkissa).
Saarioisten kasvisroiskari, jossa oli täytteenä porkkanaa, herkkusieniä ja aurajuustoa.
Fazer kahvisuklaa ja se fazerin ässä lakupatukka, se oli ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli joka kaupassa todella hyviä juustotäytteisiä tuorepastatortelliineja. Niitä ei saa enää mistä, vaan tilalla on huonompia kauppaketjujen omia merkkejä (Rainbow, Pirkka, Deluxe). En enää muista mikä se merkki oli nimeltään, jolla oli ne parhaat tuorepastat, mutta mikään näissä nykyään kaupassa saatavilla olevista se ei ole.
Sama täällä. Pastella Ravioli taisi olla merkki.
Edelleenkin sitä pallojuustoa, mitä ei tule takaisin. Kuulemma sen valmistus ja varastointi oli liian kallista, muodosta johtuen, vaikka se olikin suosituimpia juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kaivannut Fazerin Verraton-suklaakonvehtirasiaa, sitä punavalkoista rasiaa, jossa oli viisi erilaista suklaakonvehtia. Jouluksi aina tuli myyntiin kauppoihin.
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.
Se lakkajäätelötorttu oli ihanaa ja muistelen sitä haikeudella.Oli lisäksi aivan mainio vierasvara pakkasessa.Voi kun sitä saisi vielä.
Kanelinäkkäriä! Ruotsista tätä saa, mutta ei ole pitkään aikaan saanut Suomesta.
Joskus myytiin sipsejä missä oli rotan kuva pussissa.Jonkinlainen muunnos juustosnackeista.
Niitä kun saisi vielä maistaa.
Parin vuoden takainen kausimakumehukeitto makuna appelsiini ruusunmarja. Join sitä joskus melkein päivittäin kyllästymättä ja en oikein muista mehukeitoista pitänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Verratonta täälläkin on kaivattu jo vuosia, paras oli se valuva vadelmatäyte.
Joku mainitsi myös Ruususuklaan, se oli myös liki yhtä hyvää.
Ei ole näille korvaajaa löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin sitä pallojuustoa, mitä ei tule takaisin. Kuulemma sen valmistus ja varastointi oli liian kallista, muodosta johtuen, vaikka se olikin suosituimpia juustoja.
Oi, olin unohtanut!
5-vuotiaana päätettiin naapurin pojan kanssa syödä niiden jääkaappi tyhjäksi.
Oltiin jo käyty pallojuuston kimppuun, kun Juha (se poikaystäväni) sanoi vakavana "mutta isille pitää jättää vähän kurkkua ja juustoa" :)
Bonjour- tuorejuustoa oli joskus maulla pestomix. Yhtäkkiä sitten katosi :(
Mustat pantteri -karkkipussi. Kauppoihin tuli vähän aikaa sitten samalla nimellä uutta salmiakkia, ja toiveikkaana ostin pussin. Mutta eihän ne samoja olleet. Niitä vanhoja oikeita mustia panttereita on edelleen siinä isossa pantterisekoitussäkissä (eli joo, kyllä niitä valmistetaan), mutta vain viidennes. En muista panttereista tykkää ja tuntuu tyhmältä ostaa iso säkki karkkeja vain sen viidenneksen takia. Voi kun niitä saisi vielä erikseen ostettua...
Olikohan merkki Nalle tai vastaava, en enää muista. Mutta vaniljariisiä sai aiemmin puolen kilon pahvipakkauksessa ilman mitään typeriä "kaada itse hillo" yksittäispakkauksia. Tykkään kovasti vaniljariisistä, mutta jäävät nykyisin kauppaan niiden ääliömäisten pakkausten takia. Purkki vie järkyttävästi tilaa mutta sisältöä ei ole nimeksikään, en myöskään voi käsittää tuota hillonkaatamissysteemiä. Miksi ihmeessä se ei voi olla jo valmiiksi riisin seassa niin saataisi sitä tavaraakin enemmän mukaan pakkaukseen?
Verilettujauhe. Valmiit veriletut on liian paksuja (ja pahoja), pakasteverestä ei uaein jaksa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt parilla viime kauppareissulla huomiota, että maustehyllyssä ei ollut oikeaa chiliä kuten piri-piriä kokonaisina, vaan pelkästään erilaisia chilimausteseoksia. Tämä on kyllä puute. En halua maustaa valmissekoituksilla vaan maustaa oman maun mukaan, ja jättää suolan vähemmälle (sekoituksissa usein kamalasti suolaa).
Kaipaan myös kokonaisia muskottipähkinöitä.
Hae piripirit ja muut chilit etnisistä puodeista. Kokonaisen muskottipähkinän poistumisesta saa kiittää niitä idiootteja jotka käyttivät niitä itsensä huumaamiseen.
Punnitse & Säästä saa kokonaisia muskottipähkinöitä :)
Pirkan punaiset marjat -jäätelö. Siinä oli muistaakseni ainakin punaherukkaa ja vadelmaa, ihanan kirpeää! Jollain toisella valmistajalla oli myös semmoisia yksittäispakattuja samanoloisia jäätelöpikareita. Kumpaakaan en ole nähnyt kaupoissa vuosiin:(. Olen kirpeän ystävä, jäätelöissä on niin paljon sokeria että iskee ällötys jos ei saa jotain kirpeää vastapainoksi. Nykyisin keitän sitten omat herukkahillot ja ostan vaniljajäätelöä että vastaavaa herkkua saan.
Wiener-tuutti, aivan ihana! Pastirol- pastillit.