Mitä elintarviketuotetta olette jääneet kaipaamaan, mitä ei enää valmisteta kauppoihin myytäväksi?
Itse olen kaivannut Fazerin Verraton-suklaakonvehtirasiaa, sitä punavalkoista rasiaa, jossa oli viisi erilaista suklaakonvehtia. Jouluksi aina tuli myyntiin kauppoihin.
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt parilla viime kauppareissulla huomiota, että maustehyllyssä ei ollut oikeaa chiliä kuten piri-piriä kokonaisina, vaan pelkästään erilaisia chilimausteseoksia. Tämä on kyllä puute. En halua maustaa valmissekoituksilla vaan maustaa oman maun mukaan, ja jättää suolan vähemmälle (sekoituksissa usein kamalasti suolaa).
Kaipaan myös kokonaisia muskottipähkinöitä.
Hae piripirit ja muut chilit etnisistä puodeista. Kokonaisen muskottipähkinän poistumisesta saa kiittää niitä idiootteja jotka käyttivät niitä itsensä huumaamiseen.
Punnitse & Säästä saa kokonaisia muskottipähkinöitä :)
Kokonaisia muskottipähkinöitä saa Virosta
Ja Indonesiasta voi käydä vaikka itse poimimassa.
Maustekaupasta olen ostanut kokonaista muskottipähkinää.
Kun olin kouluikäinen meidän lähelle tuli citymarket jossa oli oma pieni leipomo. Siellä tehtiin aivan taivaallista makeaa perunarieskaa, yhtä hyvää en ole saanut mistään muualta. Voi kun jostain saisi sen reseptin...
Viitisen vuotta sitten jollain merkillä oli joulun alla piparinmakuista lonkeroa. Se oli aivan uskomattoman hyvää ja sitä kaipailen joka talvi.
90-luvun lopussa Santa Maria myi vielä maissitortilloja, ne oli tosi hyvää. Nykyään hyllyssä on 20 eri sortimenttiä vehnätortilloja, maissia olen löytänyt vain yhdeltä valmistajalta ja nekin on tosi pienikokoisia ja mauttomia.