Mitä elintarviketuotetta olette jääneet kaipaamaan, mitä ei enää valmisteta kauppoihin myytäväksi?
Itse olen kaivannut Fazerin Verraton-suklaakonvehtirasiaa, sitä punavalkoista rasiaa, jossa oli viisi erilaista suklaakonvehtia. Jouluksi aina tuli myyntiin kauppoihin.
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.
Kommentit (124)
Mmmmm, Ruususuklaa oli ihanaa. Kaipaan myös Polkkatoffeeta. Ja sitten sellaista toffeeta, jonka nimeä en muista, mutta mintun makuiset olivat valkoisia ja ne olivat valkoisessa paperissa, jossa teksti oli ehkä sininen. Pakkauksessa oli muistaakseni 5 palaa. Toffeesta oli myös pähkinänmakuinen versio.
Valion maitojäätelöä! Sitä sai muutama vuosi sitten puolen litran paketeissa kaakaon, appelsiinin ja vadelman makuisina.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pähkinäjäätelö jota myytiin litran paketissa. Siinä oli raitoina pähkinätäytettä.
Oli hinnaltaan edullista (vaniljajäätelön hintaista) ja sitä myytiin vain lyhyen aikaa. Oli muistaakseni vielä markka-aikaa..
Minä muistan 0,5litran pähkinäjäätelön jota myytiin just markka-aikaan. Oli älyttömän hyvää!
Knorr:n pienet salaattikastikepussit, jotka piti sekoittaa viinietikkaan.
Vaaleanpunaiset muumijäätelötuutit. Muistikuvat on todella hämärät, mutta niissä taisi olla suklaarakeita.
Lapsena oli valion kirsikka-tuutti.Ihmeellistä ettei suomesta saa kirsikkajäätelöä
Olen kiinnittänyt parilla viime kauppareissulla huomiota, että maustehyllyssä ei ollut oikeaa chiliä kuten piri-piriä kokonaisina, vaan pelkästään erilaisia chilimausteseoksia. Tämä on kyllä puute. En halua maustaa valmissekoituksilla vaan maustaa oman maun mukaan, ja jättää suolan vähemmälle (sekoituksissa usein kamalasti suolaa).
Kaipaan myös kokonaisia muskottipähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mmmmm, Ruususuklaa oli ihanaa. Kaipaan myös Polkkatoffeeta. Ja sitten sellaista toffeeta, jonka nimeä en muista, mutta mintun makuiset olivat valkoisia ja ne olivat valkoisessa paperissa, jossa teksti oli ehkä sininen. Pakkauksessa oli muistaakseni 5 palaa. Toffeesta oli myös pähkinänmakuinen versio.
Tarkoitatko kola toffeeta ,sitä oli useita eri makuja. Oli hyvää .Joskus 60 - 70 luvulla .
Vierailija kirjoitti:
Lapsena oli valion kirsikka-tuutti.Ihmeellistä ettei suomesta saa kirsikkajäätelöä
Kaipaan myös kirsikan makua ,saisi olla enemmän tarjolla. Joskus kausituotteina lyhyen aikaa löytyy.
Lapsuuden lähikaupassa myytiin suklaata isosta möykystä .myyjä lohkaisi veitsellä palan ja vaa 'an kautta pakettiin. Makuina tavallinen suklaa ja valkoinen suklaa. Tämän päivän valkosuklaa on kuin vitsi sen maun rinnalla. En usko muiston vippaavan ,toisetkin jotka sitä silloin ostivat muistelevat samoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt parilla viime kauppareissulla huomiota, että maustehyllyssä ei ollut oikeaa chiliä kuten piri-piriä kokonaisina, vaan pelkästään erilaisia chilimausteseoksia. Tämä on kyllä puute. En halua maustaa valmissekoituksilla vaan maustaa oman maun mukaan, ja jättää suolan vähemmälle (sekoituksissa usein kamalasti suolaa).
Kaipaan myös kokonaisia muskottipähkinöitä.
Hae piripirit ja muut chilit etnisistä puodeista. Kokonaisen muskottipähkinän poistumisesta saa kiittää niitä idiootteja jotka käyttivät niitä itsensä huumaamiseen.
Se karkkipussi, joka oli pakastealtaassa ja jossa oli pieniä kuorrutettuja mehujääkarkkeja.
Pantteri-mehujää ja Corneton sitruunatuutti, aivan ihanan makuisia.
Kirsikkajädee
Maukas näkkäriä - on muutettu koulunäkki versioksi
Verilettujauhetta
Ja
Suklaanugaa jäätelö Valiolta oli hyvää alkuun samaa kuin mitä oli irtopalloversio aikoinaan. Nyt sellaista jauhoista hyh
Mie kaipaan piparkakkusuklaata. <3 :(
Kirsikkaa ja kookosta saisi käyttää enemmän makuvaihtoehtona. Ainakin Saksassa ne ovat perusmakuja, varmaan muuallakin, mutta ei täällä. :(
En tiedä onko valmistus lopetettu vai eikö kyseistä kanaa enää vain myydä täälläpäin.
Muistaakseni oli kariniemen thai-kana. Se marinadi oli vaan niin täydellinen.
Muistan lapsuudestani jäätelön jonka käärepaperi oli kulta-sini raidallinen. Itse jäätelö oli minttujäätelöä, jossa oli suklaakuori päällä ja kärjessä oli vähän strösseliä. Oli mun lempijäätelö.
Toinen oli muumijäätelöt.
Metsätähti päärynä-vanilja-jugurtti :)
Risifrutti light, Fanny sulaavanukas