Mitä elintarviketuotetta olette jääneet kaipaamaan, mitä ei enää valmisteta kauppoihin myytäväksi?
Itse olen kaivannut Fazerin Verraton-suklaakonvehtirasiaa, sitä punavalkoista rasiaa, jossa oli viisi erilaista suklaakonvehtia. Jouluksi aina tuli myyntiin kauppoihin.
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.
Kommentit (124)
Meidän Prismassa oli kolme kesää sitten myynnissä italialainen sitruunajäötelötuutti. Pieni maitojäätelö. Ärhäkkää sitruunaa ja sopivan pieni (pienempi kuin normimansikkatuutti)
Puffet - jäätelöt vanhalla reseptillä, jossa se keksi oli vielä hyvää
Ei tuu mitään ruokaa mieleen, mutta keltaiset leijonat tulee.
Jätemylly kirjoitti:
Porsaan nugetit, vaikka kaikki kauhistelivat, että ne on tehty teurasjätteestä. Mutta niinhän kananugetitkin on ja niitä myydään ties miten montaa eri sorttia.
Miksi te apinat ette osaa lukea tuoteselosteita? Uskotte urbaanilegendoja mielummin.
Sama homma töissä. Aina saa olla neuvomassa.
t. pomo
Pitkään aikaan en ole missään nähnyt sellaista limemehutiivistettä. Ei siis keinotekoista esanssia vaan oikeista limeistä tehtyä. Se oli törkeän hyvää ihan mehuna ja sen lisäksi siitä sai tehtyä mielettömän hyviä alkoholodrinkkejä (ilman että tarvitsi pienessä sievässä alkaa limettejä puristelemaan).
Yhtäkään, ei mitään nugettia ole tullut vastaan jossa ei olisi lukenut tuoteselosteessa lihaa. Muutama halvin jauhomakkara on tullut vastaan, jossa lukee pelkästään lihaanverrattavissa olevia ainesosia 22%. Koko makkara on siis pelkkää teurasjätettä ja lisäksi pääosin jauhoa.
t. pomo
Minä kaipaan Jalostajan aikoinaan valmistamaa sinappista tahnaa, joka oli todella hyvää leivän päällä, ei kaivannut mitään rasvalevitettä, kun laittoi tuota ja päälle kinkkua ja juustoa. Samoin tahna oli todella hyvää kananmunien päällä ja uuniperunoilla. Sitä kun joku alkaisi valmistamaan, niin kiljuisin riemusta.
En pidä kotimaisista siidereistä, ne eivät ole aitoja vaan esanssisotkuja, kunpa kauppoihin tulisi aidolla valmistusmenetelmällä tehtyjä rutikuivia siidereitä.
Ennen oli joka kaupassa todella hyviä juustotäytteisiä tuorepastatortelliineja. Niitä ei saa enää mistä, vaan tilalla on huonompia kauppaketjujen omia merkkejä (Rainbow, Pirkka, Deluxe). En enää muista mikä se merkki oli nimeltään, jolla oli ne parhaat tuorepastat, mutta mikään näissä nykyään kaupassa saatavilla olevista se ei ole.
Valion mandariini-juustokakku jogurtti, oli kausimakuna 2015, ihan törkeen hyvää! Ja toinen mitä kaipaan on mars delight patukka.
Olen 29 ja palaan vielä parin rivin ajaksi. Se sinappijuttu, jota kaipaa on siis Jalostajan sinappimajoneesi, sitä myytiin sellaisissa sinappituubin kokoisissa tuubeissa ja oli törkeän hyvää. Eikä maistunut öljyiselle, kuten majoneesit tapaavat maistua.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kaivannut Fazerin Verraton-suklaakonvehtirasiaa, sitä punavalkoista rasiaa, jossa oli viisi erilaista suklaakonvehtia. Jouluksi aina tuli myyntiin kauppoihin.
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.
MInä kaipaan Paris-konvehteja. Olivat toisen tehtaan luksusversio verrattomasta. Ne olivat kääreessä, ja sellaisessa läpinäkyvässä rasiassa. Myös Ruusu-suklaalevyä kaipaan kovasti.
Oikeista ruuista Panssarivanikkaa eli Vaasan voima-näkkileipää, ja sitä oikeaa suomalaista punakuorista pallojuustoa.
Muistan myös tuon kääretortun. Jäätelöistä tuli mieleen myös Rocky road-pakettijäätelö, joka oli jotenkin erilaista kuin nykyiset.
Pirkan keksi-kinuskikastike- vaniljajäätelöä 5 dl:n purkissa. Ei ollut ällömakeaa kuten Ben ja Jerry. En ole ainakaan tuota herkkua meidän K-kaupasta enää löytänyt.
Fanny vanukas, sellaisessa puolen litran maitotetran näköisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tuote, jota olen vuosien takaa jäänyt kaipaamaan kauppoihin myyntiin on lakkajäätelöä sisältävä kääretorttu. Se oli myös niin valtavan ihanaa, mutta eipähän ole näkynyt tuotevalikoimassa enää vuosikausiin.MInä kaipaan Paris-konvehteja. Olivat toisen tehtaan luksusversio verrattomasta. Ne olivat kääreessä, ja sellaisessa läpinäkyvässä rasiassa. Myös Ruusu-suklaalevyä kaipaan kovasti.
Oikeista ruuista Panssarivanikkaa eli Vaasan voima-näkkileipää, ja sitä oikeaa suomalaista punakuorista pallojuustoa.
Muistan myös tuon kääretortun. Jäätelöistä tuli mieleen myös Rocky road-pakettijäätelö, joka oli jotenkin erilaista kuin nykyiset.
Samoin kaipaan tuota Ruusu-suklaalevyä, se oli tosi ihanaa.
Ap..
Superpuikko jäätelö. Se iso royal suklaalevy, jossa oli päällä valkoista suklaata ja alaosa tummaa suklaata.
Sellainen pähkinäjäätelö jota myytiin litran paketissa. Siinä oli raitoina pähkinätäytettä.
Oli hinnaltaan edullista (vaniljajäätelön hintaista) ja sitä myytiin vain lyhyen aikaa. Oli muistaakseni vielä markka-aikaa..
Ingmanin sitrusjogurttia oli joskus kausimakuna. Ihan törkeän hyvää. Parempaa kuin mikään muu sitruunanmakuinen jogurtti ja parempaa kuin se nykyinen Ingmanin vähän liian lössön makuinen appelsiinijogurtti.